Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 25 maja 2016 r., sygn. II SA/Sz 104/16
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Grzegorz Jankowski, Sędziowie Sędzia WSA Barbara Gebel, Sędzia NSA Stefan Kłosowski (spr.), Protokolant starszy sekretarz sądowy Anita Jałoszyńska, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 25 maja 2016 r. sprawy ze skargi Koła Łowieckiego [...] na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w S. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie środowiskowych uwarunkowań realizacji przedsięwzięcia oddala skargę.
Uzasadnienie
Koło Łowieckie (określane dalej także jako "Koło") wystąpiło ze skargą do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w S. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w S. z dnia [...] r., Nr [..], wydaną na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r., poz. 2013 r., poz. 267 ze zm., zwana dalej: "K.p.a.") w związku z art. 71 ust. 2, art. 73 ust. 1, art. 74 ust. 1, art. 77 ust. 1, art. 80 ust. 1, art. 85 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013 r., poz. 1235 ze zm., zwana dalej: "u.o.o.ś."), utrzymującą w mocy decyzję Wójta Gminy z dnia [...] r. w sprawie środowiskowych uwarunkowań zgody na realizację przedsięwzięcia.
Wyłaniający się z ww. decyzji stan faktyczny sprawy przedstawia się następująco.
W wyniku rozpoznania wniosku Spółki A, Wójt Gminy decyzją z dnia [...],
Nr [...], wydaną na podstawie art. 75. ust. 1 pkt 4 u.o.o.ś., ustalił środowiskowe uwarunkowania zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego
na zmianie sposobu użytkowania fermy norek - zwiększenie obsady z 287,5 DJP do 469,5 DJP, na terenie działek nr [...] w obrębie L., gm. P.
Odwołanie od powyższej decyzji wniosło Koło Łowieckie w S., zarzucając kwestionowanej decyzji naruszenie:
- art. 10 K.p.a., w zakresie, w jakim organ zignorował wniosek Koła o udostępnienie kopii dokumentacji związanej ze sprawą, a następnie po ponownym rozpoznaniu żądania K.p.a. odmówił przekazania kserokopii wymienionych akt, zamykając jednocześnie postępowanie dowodowe, podczas gdy udostępnienie kserokopii żądanej dokumentacji miało na celu dokonanie przez Koło dokładnej analizy raportu środowiskowego celem naprowadzenia ewentualnych dowodów mogących mieć istotne znaczenie dla sprawy oraz przeprowadzenia konsultacji ze specjalistami, co stanowiło także rażące naruszenie art. 6 i art. 7 K.p.a. oraz innych przepisów procedury administracyjnej,
