Wyrok WSA w Warszawie z dnia 24 maja 2016 r., sygn. V SA/Wa 3662/15
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA - Krystyna Madalińska-Urbaniak, Sędzia WSA - Beata Krajewska (spr.), Sędzia WSA - Dorota Mydłowska, Protokolant spec. - Anna Szaruch, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 24 maja 2016 r. sprawy ze skargi P. S.A. na decyzję Ministra Rozwoju (poprzednio Ministra Infrastruktury i Rozwoju) z dnia [...] lipca 2015 r. nr [...] w przedmiocie zobowiązania do zwrotu środków unijnych wykorzystanych z naruszeniem procedur: 1. uchyla zaskarżoną decyzję, 2. zasądza od Ministra Rozwoju na rzecz Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A. kwotę 757 zł (siedemset pięćdziesiąt siedem złotych) tytułem zwrotu kosztów wpisu sądowego.
Uzasadnienie
Przedmiotem skargi wniesionej przez P. S. A. do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie jest decyzja Minister Infrastruktury i Rozwoju z dnia [...] lipca 2015 r., nr [...], utrzymująca w mocy decyzję P. z dnia [...] marca 2015 r., którą określono Skarżącej podlegającą zwrotowi kwotę środków w wysokości 25.215,00 zł wraz z odsetkami.
Zaskarżona decyzja została wydana w następującym stanie faktycznym i prawnym:
W dniu [...] lipca 2009 r. P. zawarła z P. S.A. umowę o dofinansowanie, nr [...], na realizację projektu pn. "P." (Projekt) w kwocie nieprzekraczającej 85 999 999,14 PLN zaś Beneficjent zobowiązał się do realizacji Projektu zgodnie z postanowieniami umowy i pozostałymi procedurami obowiązującymi przy wydatkowaniu dofinansowania na realizację Projektu.
Umowa realizowana była w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013 (PO RPW), Osi priorytetowej I Nowoczesna gospodarka; Działania I.4 Promocja i Współpraca
Elementem Projektu była - mająca charakter uzupełniający i wspomagający w stosunku do działań z zakresu promocji bezpośredniej przewidzianych i realizowanych w ramach PPGPW - Kampania promocyjna Polski Wschodniej, której głównym założeniem było wypromowanie Makroregionu Polski Wschodniej jako dobrego miejsca do inwestycji. W tym celu zamawiający zorganizował konkurs na przygotowanie strategii kampanii promocyjnej Polski Wschodniej. Zgodnie z postanowieniami Rozdziału V regulaminu w/w konkursu autor wybranej w drodze konkursu strategii miał zostać zaproszony przez zamawiającego do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki celem udzielenia zamówienia na uszczegółowienie pracy konkursowej, które polegać miało na przygotowaniu: kreacji kampanii, planu i harmonogramu realizacji kampanii.
