Wyrok WSA w Warszawie z dnia 12 października 2016 r., sygn. V SA/Wa 4272/15
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca Sędzia NSA - Ewa Wrzesińska-Jóźków, Sędzia WSA - Krystyna Madalińska-Urbaniak, Sędzia WSA - Beata Blankiewicz-Wóltańska (spr.), Protokolant - st. referent Justyna Gadzialska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 12 października 2016 r. sprawy ze skargi [...][...] na decyzję Minister Finansów z dnia [...] sierpnia 2015 r., nr [...] w przedmiocie zwrotu nienależnie uzyskanej części oświatowej subwencji ogólnej za rok 2010 oddala skargę.
Uzasadnienie
Przedmiotem skargi wniesionej przez Powiat [...] (dalej: Powiat, Skarżący) do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie jest decyzja Ministra Finansów z dnia [...] sierpnia 2015 r., Nr [...] o utrzymaniu w mocy własnej decyzji z dnia [...] września 2014 r. Nr [...] dotyczącej określenia zwrotu nienależnie uzyskanej kwoty części oświatowej subwencji ogólnej za rok 2010.
Zaskarżona decyzja została wydana w następującym stanie faktycznym.
W związku z kontrolą doraźną przeprowadzoną u Skarżącego przez [...] Kuratorium Oświaty w W. (dalej: Kuratorium) w zakresie wypełniania plików Systemu Informacji Oświatowej (dalej: SIO) na dzień: 30 września 2008 r., 30 września 2009 r., 30 września 2010 r., 30 września 2012 i 30 września 2013 r., pismem z [...] października 2013 r. Minister Edukacji Narodowej poinformował organ o uzyskaniu przez Powiat części oświatowej subwencji ogólnej za 2010 rok w wysokości wyższej od należnej o kwotę 1 064 611,00 zł, wskazując, że w wyniku błędów popełnionych przez dyrektorów szkół i placówek prowadzonych/dotowanych przez Skarżącego łączna liczba uczniów przeliczeniowych została zawyżona o 243,9311 liczby uczniów przeliczeniowych.
Pismem z [...] czerwca 2014 r. Skarżący został powiadomiony o wszczęciu z urzędu postępowania administracyjnego w sprawie zwrotu nienależnie uzyskanej części oświatowej subwencji ogólnej za 2010 r.
W piśmie z [...] czerwca 2014 r. Skarżący wniósł o odstąpienie od zwrotu części oświatowej subwencji ogólnej za 2010 r., podnosząc następujące argumenty:
