Wyrok WSA w Warszawie z dnia 18 listopada 2016 r., sygn. II SA/Wa 711/16
Inne
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Ewa Kwiecińska, Sędziowie WSA Sławomir Antoniuk, Danuta Kania (sprawozdawca), Protokolant starszy sekr. sąd. Sylwia Rosińska-Czaykowska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 18 listopada 2016 r. sprawy ze skargi P. T. na decyzję Komendanta Głównego Straży Granicznej z dnia [...] lutego 2016 r. nr [...] w przedmiocie odmowy przyznania równoważnika pieniężnego za brak lokalu mieszkalnego oddala skargę.
Uzasadnienie
Komendant Główny Straży Granicznej decyzją z dnia [...] lutego 2016 r. nr [...], działając na podstawie art. 138 § 1 ust. 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 23), dalej: "k.p.a.", art. 92 ust. 1, art. 96 ust. 1, art. 99 pkt 2, art. 101 ust. 5 ustawy z dnia 12 października 1990r. o Straży Granicznej (Dz. U. z 2014 r., poz. 1402 ze zm.) w związku z § 6 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 28 czerwca 2002r. w sprawie wysokości i warunków przyznawania funkcjonariuszom Straży Granicznej równoważnika pieniężnego za brak lokalu mieszkalnego oraz szczegółowych warunków jego zwrotu, a także sposobu postępowania w przypadku wystąpienia zbiegu uprawnień do jego otrzymania (Dz. U. Nr 118, poz. 1014 ze zm.), dalej: "rozporządzenie z dnia 28 czerwca 2002 r.", utrzymał w mocy decyzję Komendanta [...] Oddziału Straży Granicznej z dnia [...] października 2015 r. nr [...] (w sentencji decyzji II instancji omyłkowo wskazano nr [...]) w przedmiocie odmowy przyznania P. T. równoważnika pieniężnego za brak lokalu mieszkalnego.
W uzasadnieniu powyższej decyzji organ odwoławczy przedstawił dotychczasowy tok postępowania wskazując, co następuje:
Decyzją z dnia [...] października 2015 r. nr [...] Komendant [...] Oddziału Straży Granicznej w [...], działając m.in. na podstawie art. 96 ust. 1 w zw. z art. 101 ust. 5 ustawy o Straży Granicznej, odmówił przyznania P. T. równoważnika pieniężnego za brak lokalu mieszkalnego. Wskazał, iż świadczenie to jest nienależne, bowiem funkcjonariusz posiada w miejscowości pobliskiej do miejsca pełnienia służby lokal mieszkalny, którego powierzchnia odpowiada przysługującym mu normom zaludnienia.
