Wyrok WSA w Rzeszowie z dnia 9 marca 2017 r., sygn. II SA/Rz 1492/16
Kara administracyjna
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie w składzie następującym: Przewodniczący S. NSA Jacek Surmacz Sędziowie WSA Piotr Popek / spr./ WSA Tomasz Smoleń Protokolant sekr. sąd. Aleksandra Baczyńska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 9 marca 2017 r. sprawy ze skargi T.S. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] sierpnia 2016 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej oddala skargę.
Uzasadnienie
T. S. prowadzący działalność gospodarczą pod firmą A. (dalej zwany kontrolowanym/skarżącym) wniósł skargę na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego (dalej GITD/organ) z dnia [...] sierpnia 2016 nr [...], którą organ po rozpatrzeniu odwołania z dnia 27 kwietnia 2015 r., utrzymał w mocy decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] kwietnia 2015 r. [...] o nałożeniu kary pieniężnej w wysokości 15 000,00 zł.
W dniach od 12.01.2015 do 28.01.2015 inspektorzy [...] Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego (WITD) przeprowadzili kontrolę skarżącego, której przedmiotem była zgodność wykonywania działalności gospodarczej w zakresie przestrzegania obowiązków lub warunków przewozu drogowego określonych w art. 4 pkt 22 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2013 r., poz. 1414 ze zm., dalej: u.t.d.). Zakres kontroli obejmował okres od 01.02.2014r. do 01.11.2014 r. W okresie tym skarżący dysponował licencją nr [...] na wykonywanie międzynarodowego zarobkowego przewozu drogowego rzeczy, a średnia liczba kierowców zatrudnionych lub wykonujących przewozy drogowe na podstawie innych umów w okresie 6 miesięcy przed dniem rozpoczęcia kontroli wynosiła na podstawie przedstawionych dokumentów 10 kierowców. Skarżący został ukarany za naruszenie obowiązku wczytywania danych z karty kierowcy za każdego kierowcę, skrócenie dziennego czasu odpoczynku, przekroczenie maksymalnego czasu prowadzenia pojazdu bez przerwy, przekroczenie maksymalnego dziennego czasu prowadzenia pojazdu, nieokazanie podczas kontroli w przedsiębiorstwie wykresówki, danych z karty kierowcy, z tachografu cyfrowego lub dokumentu potwierdzającego fakt nieprowadzenia pojazdu za każdy dzień.
