Postanowienie WSA w Szczecinie z dnia 30 października 2017 r., sygn. II SA/Sz 1142/17
Odrzucenie skargi
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w następującym składzie: Przewodniczący Sędzia WSA Renata Bukowiecka-Kleczaj po rozpoznaniu w dniu 30 października 2017 r. na posiedzeniu niejawnym sprawy ze skargi Spółki A. na wezwanie Marszałka Województwa Z. z dnia [...], nr [...] w przedmiocie zmiany pozwolenia zintegrowanego postanawia: odrzucić skargę.
Uzasadnienie
Spółka A., powołując się na art. 53 § 2 w związku z art. 3 § 2 pkt 4 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2017 r. poz. 1369 ze zm.), dalej zwanej "p.p.s.a.", wniosła do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie skargę na wezwanie Marszałka Województwa Z. z dnia [...], nr [...].
Wskazanym pismem Marszałek Województwa Z. wezwał Spółkę A. do złożenia wniosku o zmianę ww. pozwolenia zintegrowanego udzielonego decyzją Wojewody Z. z dnia [...] (dot. fermy trzody w miejscowości Ś. gm. B.), w terminie roku od dnia doręczenia wezwania, w zakresie czterech punktów obejmujących: zawarcie informacji o funkcjonującym na terenie fermy systemie zarządzania środowiskowego, o którym mowa w punkcie BAT 1; podanie wielkości emisji poszczególnych frakcji pyłu (tj. pyłu ogółem, pyłu PM 10 i pyłu PM 2,5) dla których obowiązek przeprowadzenia monitoringu wynika z BAT 27 ww. konkluzji; zmianę punktu VI.3 "Monitoring emisji do powietrza" tak aby określał on sposób prowadzenia monitoringu emisji do powietrza, zgodny z zapisami ww. konkluzji dotyczących najlepszych dostępnych technik (BAT) i w tym celu wprowadzenie zapisów dotyczących monitorowania emisji amoniaku i pyłu do powietrza. Ponadto w punkcie 4 wezwano, w celu monitorowania parametrów procesu produkcji żywca wieprzowego, do zmodyfikowania punktu VI.6 pozwolenia zintegrowanego na zgodne z ww. zakresem oraz zapisów pkt VII. Organ wskazał dalej, jakie brzmienie powinien przybrać ten ostatni punkt.
