Wyrok WSA w Warszawie z dnia 2 sierpnia 2018 r., sygn. V SA/Wa 786/18
Środki unijne
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA - Beata Blankiewicz-Wóltańska, Sędzia WSA - Krystyna Madalińska-Urbaniak (spr.), Sędzia WSA - Andrzej Kania, Protokolant st. specjalista - Justyna Macewicz, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 2 sierpnia 2018 r. sprawy ze skargi P. Sp. z o.o. z siedzibą w K. na pismo Centrum Projektów Polska Cyfrowa z dnia ... marca 2017 r. nr ... w przedmiocie oceny wniosku o dofinansowanie realizacji projektu oddala skargę
Uzasadnienie
Przedmiotem skargi z 10 maja 2018 r., wniesionej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie przez P. sp. z o.o. z siedzibą w K. (dalej: Skarżąca, Wnioskodawca, Spółka, Strona), jest pismo Centrum Projektów Polska Cyfrowa (dalej organ, CPPC) z [...] marca 2017 r. nr [...], w przedmiocie oceny wniosku o dofinansowanie realizacji projektu (odstąpienia od zawarcia umowy o dofinansowanie projektu pt. "[...]", wniosek nr [...], złożony w naborze nr [...] zorganizowanym w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa I oś priorytetowa - Powszechny dostęp do szybkiego Internetu Działanie 1.1. Wyeliminowanie terytorialnych różnic w możliwości dostępu do szerokopasmowego Internetu o wysokich przepustowościach).
Zaskarżone pismo zostało wydane w następującym stanie faktycznym:
Pismem z [...] sierpnia 2016 r. nr [...] projekt złożony przez Spółkę został zaopiniowany pozytywnie, a Komisja Oceny Projektów rekomendowała projekt do dofinansowania i został on umieszczony na Liście projektów wybranych do dofinansowania. Jednocześnie Strona została zobowiązana do przedłożenia szeregu dokumentów niezbędnych do podpisania umowy o dofinansowanie.
Pismem z [...] września 2016 r. nr [...] Stronie wydłużono termin do przedłożenia promesy/umowy kredytowej.
Pismem z [...] stycznia 2017 r., nr [...] organ poinformował Skarżącą, ze powziął informację o tym, że na obszarze interwencji ([...]), w zakresie którego Spółka złożyła wniosek o dofinansowanie planowana jest inwestycja w zakresie infrastruktury NGA, w tym zakresie, CPPC powołał się na postanowienie § 9 ust. 10 Regulaminu, zgodnie z którym w przypadku powzięcia przez IOK informacji o infrastrukturze NGA, która nie została uwzględniona na etapie wyznaczania obszarów interwencji, IOK może podjąć decyzję o odstąpieniu od podpisania umowy o dofinansowanie na danym obszarze. Organ nie rekomendował projektu Skarżącej do dofinansowania i tym samym do podpisania umowy o dofinansowanie.
