Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 8 listopada 2018 r., sygn. I SA/Wr 837/18

Podatkowe postępowanie

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Aleksandra Sędkowska, Sędziowie sędzia WSA Anetta Makowska-Hrycyk (sprawozdawca), sędzia WSA Maria Tkacz-Rutkowska, Protokolant specjalista Edyta Luniak, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 8 listopada 2018 r. sprawy ze skargi A S.A. w z siedzibą we W. na postanowienie Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia [...] czerwca 2018 r. nr [...] w przedmiocie odmowy wszczęcia postępowania w sprawie wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego I. uchyla zaskarżone postanowienie oraz poprzedzające je postanowienie Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia [...] kwietnia 2018 r. nr [...] II. zasądza od Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej na rzecz A S.A. w z siedzibą we W. kwotę 357 zł (trzysta pięćdziesiąt siedem złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi A S.A. z siedzibą we Wrocławiu (dalej: Spółka, Skarżąca) jest postanowienie Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (dalej: organ interpretacyjny, Dyrektor KIS) z [...] czerwca 2018 r. nr [...] utrzymujące w mocy postanowienie tegoż organu z [...] kwietnia 2018 r. nr [...] o odmowie wszczęcia postępowania w sprawie o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie zaliczenia do kosztów podatkowych wydatków udokumentowanych dowodami przechowywanymi w formie elektronicznej.

Skarżąca złożyła wniosek z 16 marca 2018 r. o interpretację indywidualną prawa podatkowego tj. art. 9 oraz art. 15 ust. 1 ustawy z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 2343 ze zm. - dalej: u.p.d.o.p.).

Przedstawiając zdarzenie przyszłe wyjaśniła, że w związku ze skalą prowadzonej prze nią działalności gospodarczej (w zakresie udzielania leasingu operacyjnego oraz finansowego samochodów osobowych i dostawczych, maszyn, urządzeń, sprzętu elektronicznego oraz nieruchomości) ilość otrzymywanych faktur oraz innych dokumentów księgowych jest znacząca. Archiwizacja tych dokumentów - z uwagi na terminy przechowywania wynikające z prawa podatkowego - generuje wysokie koszty dla Skarżącej. W celu ich ograniczenia Spółka zamierza wprowadzić proces odbioru i przechowywania dokumentów księgowych. Spółka zamierza doprowadzić do przechowywania faktur tylko w formie elektronicznej, zdygitalizowanych. We wniosku szczegółowo opisała proces i jego przebieg w zależności od formy otrzymanego dokumentu tj. papierowego czy elektronicznego, a także w zależności od tego, czy digitalizacji dokumentu papierowego dokona Spółka, czy jej kontrahent (wystawca dokumentu). Wyjaśniła, że proces ten będzie polegać na:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00