Wyrok WSA w Warszawie z dnia 31 lipca 2019 r., sygn. II SAB/Wa 238/19
Dostęp do informacji publicznej
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Sławomir Fularski, Sędzia WSA Agnieszka Góra-Błaszczykowska, Asesor WSA Karolina Kisielewicz (spr.), po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 31 lipca 2019 r. sprawy ze skargi K.B. na bezczynność Podkomisji do Ponownego Zbadania Wypadku Lotniczego w przedmiocie rozpoznania wniosku z dnia [...] marca 2019 r. o udostępnienie informacji publicznej 1. zobowiązuje Przewodniczącego Podkomisji do Ponownego Zbadania Wypadku Lotniczego do rozpatrzenia wniosku skarżącego z dnia [...] marca 2019 r. o udostępnienie informacji publicznej, w terminie 14 dni od daty doręczenia prawomocnego wyroku wraz z aktami sprawy; 2. stwierdza, że bezczynność organu nie miała miejsca z rażącym naruszeniem prawa; 3. zasądza od Przewodniczącego Podkomisji do Ponownego Zbadania Wypadku Lotniczego na rzecz skarżącego K.B. kwotę 597 zł (słownie: pięćset dziewięćdziesiąt siedem złotych), tytułem zwrotu kosztów postępowania.
Uzasadnienie
K.B. wniósł do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie skargę na bezczynność Podkomisji do Ponownego Zbadania Wypadku Lotniczego w rozpoznaniu jego wniosku z [...] marca 2019 r. o udostępnienie informacji publicznej.
Z okoliczności faktycznych sprawy wynika, że skarżący w piśmie z [...] marca 2019 r. zwrócił się do Podkomisji do Ponownego Zbadania Wypadku Lotniczego z 10 kwietnia 2010 r. o udostępnienie w trybie ustawy z 6 września 2001 r. dostępie do informacji publicznej (Dz.U. z 2019 r., poz. 1423) informacji: 1) Czy został ogłoszony przetarg na wykonanie wirtualnego modelu TU-154M ? (jeżeli tak, to gdzie i kiedy został ogłoszony, jakie były jego warunki), 2) Kto i w jakim czasie przeprowadził badania związane z utworzeniem tego modelu ?, 3) W jaki sposób została przeprowadzona weryfikacja firm oraz uczelni, które były zaangażowane w prace nad wykonaniem modelu?, 4) Jaki jest łączny koszt wszystkich prac związanych z wykonaniem wirtualnego modelu TU-154M ?, 5) Jakie doświadczenie w zakresie tworzenia wirtualnych modeli samolotów mogących zabrać na pokład powyżej 100 osób posiadają te podmioty ? (wnioskodawca zwrócił się o wskazanie doświadczenia wybranych podmiotów w tworzeniu wirtualnych modeli samolotów w celu badania katastrof lotniczych), 6) Jaki był sens tworzenia tego modelu oraz wjakim konkretnym celu został on wykonany?
