Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 28 sierpnia 2019 r., sygn. II SAB/Po 49/19
Dostęp do informacji publicznej
Dnia 28 sierpnia 2019 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Danuta Rzyminiak-Owczarczak (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Aleksandra Kiersnowska - Tylewicz Asesor WSA Jan Szuma po rozpoznaniu w postępowaniu uproszczonym na posiedzeniu niejawnym w dniu 28 sierpnia 2019 roku sprawy ze skargi R. G. na bezczynność Komendanta Policji w przedmiocie udostępnienia informacji publicznej oddala skargę
Uzasadnienie
Wnioskiem z 24 marca 2019 r., który do Komendy Policji (dalej KWP w P.) wpłynął w dniu 1 kwietnia 2019 r., R. G. zażądał udostępnienia informacji publicznej w postaci informacji dot. "struktury organizacyjnej", które w dniach od 13 grudnia 2016 r. do 20 grudnia 2016 r. "były zmieniane, modyfikowane i/lub usuwane w Biuletynie Informacji Publicznej Komendy Policji w treści, jakiej ukazały się w tym czasie, po modyfikacjach". Wnioskodawca określił sposób i formę udostępnienia żądanych informacji:
- sposób udostępniania: wysyłka pocztą tradycyjną na wskazany adres;
- tryb udostępnienia: wydruki lub kopie wydruków, obrazujące treść mieszczonych w BIP, po zmianach (modyfikacjach) w zakresie dokumentów w kategorii "struktura organizacyjna" przedstawiające zakres danych, które ulegały modyfikacji w żądanym okresie czasu.
W odpowiedzi na wniosek Komendant Policji pismem z dnia 5 kwietnia 2019 r. poinformował wnioskodawcę, że dane publikowane na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Komendanta Policji (dalej: BIP KWP w P.) w kategorii "Struktura organizacyjna" stanowią jeden artykuł (podstronę internetową), gdzie zawarte w nim informacje dot. kierowników komórek i jednostek organizacyjnych Komendy Policji, modyfikowane są na postawie komunikatów otrzymanych przez Wydział Kadr i Szkolenia KWP w P.. Z uwagi na to, że publikowana podstrona internetowa, która zawiera strukturę organizacyjną KWP w P., stanowi jeden dokument, w którym dane są aktualizowane (modyfikowane), Komenda Policji nie jest w posiadaniu informacji opublikowanych w BIP w okresie wskazanym we wniosku. Obsługiwany system informatyczny BIP z poziomu Komendy Policji nie posiada systemu kontroli wersji dokumentów, w których dokonywano zmian. Poinformowano ponadto, że BIP umożliwia użytkownikom wgląd do rejestru zmian, który określa:
