Wyrok WSA w Krakowie z dnia 20 września 2019 r., sygn. II SA/Kr 427/19
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Magda Froncisz Sędziowie: Sędzia WSA Mirosław Bator Sędzia WSA Krystyna Daniel (spr.) po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 20 września 2019 r. sprawy ze skargi T. K. na postanowienie Wojewody z dnia 5 lutego 2019 r., znak: [...] w przedmiocie nadania rygoru natychmiastowej wykonalności decyzji w sprawie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej oddala skargę
Uzasadnienie
Prezydent Miasta Krakowa postanowieniem z 11.07.2018 r. na podstawie art. 17 ust. 1 i 3 oraz art. 11c ustawy z 10.04.2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (tj. Dz. U. z 2017 r., poz. 1496 ze zm.) w zw. z art. 108 § 2 ustawy z 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 ze zm.) nadał decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej nr [...] z 11.07.2018 r. dla inwestycji pn.: "Budowa Trasy [...] - etap IV: budowa odcinka od ul. T. do skrzyżowania z ul. H. wraz z budową i przebudową sieci infrastruktury technicznej (odcinek od km 2+876.91 do km 3+459.82)" rygor natychmiastowej wykonalności.
Organ w uzasadnieniu podał, że 21.08.2017 r. inwestor złożył wniosek o nadanie rygoru natychmiastowej wykonalności decyzji jw.
Organ stwierdził, że nadanie rygoru natychmiastowej wykonalności dla powyższej decyzji uzasadnione jest zarówno interesem społecznym jak i gospodarczym. Inwestor posiada dofinansowanie ze środków Unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 - 2020; Trasa [...] jest ujęta w Programie Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko. Komponent przedsięwzięcia związany z budową linii tramwajowej wzdłuż Trasy [...], został ujęty w wykazie projektów zidentyfikowanych w ramach osi priorytetowej nr VI - "Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach", działanie 6.1 - "Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach" Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, jako projekt komplementarny do projektów określonych w strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych dla Województwa. Zgodnie z wykazem projektów zidentyfikowanych w ramach POliŚ, dla realizacji projektu w zakresie budowy linii tramwajowej, zostało przyznane dofinansowanie ze środków Funduszu Spójności w kwocie 97 560 000,00 zł. Ponadto budowa Trasy [...] ujęta jest w Strategii Rozwoju Krakowa.
