Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 14 maja 2020 r., sygn. I SA/Ol 69/20
Środki unijne
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Renata Kantecka (sprawozdawca), Sędziowie sędzia WSA Przemysław Krzykowski, asesor WSA Katarzyna Górska, Protokolant specjalista Jolanta Piasecka, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 14 maja 2020r. sprawy ze skargi T. M. na informację Agencji A. z dnia "[...]", nr "[...]"; "[...]" w przedmiocie nieuwzględnienia protestu oddala skargę
Uzasadnienie
T.M. (dalej: "skarżący", "strona", "wnioskodawca") złożył w dniu 13 maja 2019 r. wniosek o dofinansowanie projektu pt.: "Odtworzenie gospodarczego dziedzictwa regionu w firmie T.M." do konkursu nr "[...]" w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa "[...]" na lata 2014-2020, organizowanego przez Agencję A z siedzibą w O. (dalej: "IP", "Instytucja Pośrednicząca", "Agencja").
Wniosek dotyczył dofinansowania projektu polegającego na zakupie sprzętu niezbędnego do produkcji poduch siedziskowych do mebli ogrodowych z nadrukami na tkaninie nawiązującymi do tradycyjnych wzorów mazurskich.
Wniosek przeszedł pozytywnie weryfikację warunków formalnych i został przedłożony do oceny formalno-merytorycznej. W wyniku oceny merytorycznej Komisja Oceny Projektów stwierdziła, że wniosek nie spełnia kryteriów obligatoryjnych merytorycznych zerojedynkowych: numer 1 "Możliwość uzyskania dofinansowania przez projekt" oraz numer 8 "Trwałość projektu".
Informując stronę o negatywnej ocenie projektu, w uzasadnieniu pisma z "[...]" wskazano, że na podstawie analizy wniosku i biznesplanu oraz wyjaśnień strony z 4 października 2019 r. nie można potwierdzić, że projekt posiada możliwości uzyskania dofinansowania. Uwzględniając stan zatrudnienia (etaty) w latach 2018-2023 w biznesplanie w części F2 Rachunek zysków i strat w wierszach B.V. Wynagrodzenia oraz B.VI. Ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia, wnioskodawca wykazał koszty niezapewniające wynagrodzenia dla jednego pracownika na poziomie ustawowego minimalnego wynagrodzenia za pracę. W odpowiedzi na pismo IP z 30 września 2019 r. wnioskodawca dokonał korekt, ale w odniesieniu do wzrostu ilości pracowników w ramach projektu, a nie do stanu zatrudnienia. Z tego powodu koszty zostały zaniżone, co ma wpływ na analizę i ocenę finansową wnioskodawcy. W związku z powyższym, zdaniem IP, projekt nie spełnił kryterium merytorycznego zerojedynkowego numer 1: "Możliwość uzyskania dofinansowania przez projekt".
