Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 28 maja 2020 r., sygn. III SA/Wr 539/19
Środki unijne
Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Tomasz Świetlikowski (sprawozdawca) Sędziowie Sędzia WSA Katarzyna Borońska Sędzia WSA Magdalena Jankowska-Szostak Protokolant starszy specjalista Ewa Bogulak po rozpoznaniu w Wydziale III na rozprawie w dniu 28 maja 2020 r. sprawy ze skargi "A" Spółki z o.o. w W. na uchwałę Zarządu Województwa D. z dnia [...] listopada 2019 r. nr [...] w przedmiocie nieuwzględnienia protestu od negatywnej oceny projektu oddala skargę.
Uzasadnienie
Przystępując do rozstrzygania, Sąd przyjął stan faktyczny i prawny sprawy j/n.
Skarżoną uchwałą z [...] listopada 2019 r., Zarząd Województwa D. (dalej: ZWD) nie uwzględnił protestu wnioskodawcy - "A" Sp. z o.o. (dalej: spółka, skarżąca) od negatywnej oceny formalnej wniosku o dofinansowanie projektu p/n "Rozwój opieki koordynowanej z uwzględnieniem środowiskowych form opieki poprzez inwestycję w infrastrukturę zdrowotną [...]".
Z akt sprawy wynika, że wniosek o dofinansowanie w/w projektu złożyło
- [...] czerwca 2016 r. - "B" Sp. z o.o. (dalej: "B"). Projekt został negatywnie oceniony na etapie oceny merytorycznej, z uwagi na niespełnienie obligatoryjnego kryterium p/n "Efektywność finansowa beneficjenta". Protest "B" pozostawiono bez rozpatrzenia. W wyroku z 8 listopada 2017 r. (III SA/Wr 588/17), Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu (dalej: WSA) orzekł, że pozostawienie protestu bez rozpatrzenia było nieuzasadnione i sprawę przekazał do ponownego rozpatrzenia. Po ponownym rozpatrzeniu sprawy, ZWD protestu nie uwzględnił. WSA - w wyroku z 21 czerwca 2018 r. (III SA/Wr 204/18) - uznał, że ocenę projektu przeprowadzono w sposób naruszający prawo i naruszenie to miało istotny wpływ na wynik sprawy oraz przekazał sprawę do ponownego rozpatrzenia. Nakazał powtórną ocenę spełnienia przez "B" kryterium "Efektywność finansowa beneficjenta" (w tym celu zalecił przeanalizowanie całokształtu podstaw prawnych/ regulaminowych konkursu i dokumentacji konkursowej oraz określenie jednoznacznie okresu - roku, za który winna być ustalana efektywność finansowa beneficjenta,
