Wyrok WSA w Białymstoku z dnia 13 listopada 2020 r., sygn. I SA/Bk 703/20
Środki unijne
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Dariusz Marian Zalewski, Sędziowie sędzia WSA Jacek Pruszyński,, asesor sądowy WSA Justyna Siemieniako (spr.), , po rozpoznaniu w Wydziale I na posiedzeniu niejawnym w dniu 13 listopada 2020 r. sprawy ze skargi Miasta B. na decyzję Zarządu Województwa P. z dnia [...] lipca 2020 r. nr [...] w przedmiocie określenia kwoty przypadającej do zwrotu oddala skargę
Uzasadnienie
Miastu B. (dalej powoływanemu także jako skarżący, Beneficjent) na podstawie umowy nr [...] z dnia [...] listopada 2017 r. o dofinansowanie projektu pn. "Projekt partnerski: Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego i rowerowego w BOF", zawartej pomiędzy Województwem P., w imieniu którego działał Zarząd Województwa P. jako Instytucja Zarządzająca Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa P. na lata 2014-2020, (zwany dalej IZ RPOWP), przyznane zostało dofinansowanie z budżetu środków europejskich na realizację projektu w kwocie nieprzekraczającej 90.382.473,62 zł na realizację przedmiotowego projektu w wysokości nieprzekraczającej 6.699.771,98 zł, stanowiącej nie więcej niż 60,90% kwoty wydatków kwalifikowalnych projektu (w tym w ramach kategorii kosztu "roboty budowlane" - 85%), w ramach RPOWP na lata 2014-2020.
Beneficjent w ramach przedmiotowego projektu, rozumianego zgodnie z § 1 pkt 11 Umowy jako przedsięwzięcie określone we "Wniosku o dofinansowanie realizacji projektu w ramach RPOWP" (dalej: Projekt), założył zakup niskoemisyjnego taboru na potrzeby transportu miejskiego, wyposażenie dróg i ulic w infrastrukturę służącą obsłudze transportu miejskiego oraz pasażerów, budowę liniowej infrastruktury dla rozwoju niezmotoryzowanego transportu indywidualnego - dróg rowerowych oraz ciągów pieszo-rowerowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na terenie gmin partnerskich BOF. Rozwój przyjaznych środowisku systemów transportu zbiorowego oraz rowerowego przyczynić miał się do poprawy stanu przestrzeni publicznej na terenie BOF oraz jakości życia mieszkańców. Zaplanowane działania realizowane miały być w ramach 46 zadań ujętych w budżecie projektu.
