Sześć podstawowych zasad sporządzania bilansu jednostki budżetowej/samorządowego zakładu budżetowego
Termin złożenia jednostkowego sprawozdania finansowego za 2022 r. upływa 31 marca 2023 r. W tym roku termin ten nie został wydłużony, tak jak to miało miejsce w latach poprzednich, gdy Minister Finansów ustalił dłuższe terminy z uwagi na pandemię COVID-19.
Na dzień zamknięcia ksiąg rachunkowych jednostki sporządzają sprawozdanie finansowe składające się z:
1) bilansu,
2) rachunku zysków i strat (wariant porównawczy),
3) zestawienia zmian w funduszu,
4) informacji dodatkowej.
Poszczególne elementy sprawozdania finansowego tworzą wewnętrznie spójną całość. Podawane w nich informacje muszą być tożsame.
Ogólne zasady sporządzania sprawozdania finansowego jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych są określone rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z 13 września 2017 r. w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (j.t. Dz.U. z 2020 r. poz. 342).
