Wzór specyfikacji istotnych warunków zamówienia
Wzór specyfikacji
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Przetarg nieograniczony
poniżej 30 000 euro.
Opis: roboty budowlane.
Zamawiający:
Biuro Wystaw
ul. Mierosławskiego 12
00-001 Warszawa
Telefon: 641 11 11
zwany dalej zamawiającym, zaprasza do udziału w przetargu nieograniczonym na remont sali wystawowej w siedzibie Biura Wystaw.
Przedmiot zamówienia:
Zamówienie obejmuje roboty remontowe wewnętrzne sali wystawowej oraz jej zaplecza, korytarza wejściowego, wymianę stolarki okiennej, posadzki i instalacji elektrycznej.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania techniczne określone zostały w załączniku nr 1.
Termin realizacji:
Pożądany termin realizacji zamówienia do dnia: 2001-08-31.
Wymagania od oferentów:
O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:
l
są uprawnieni do występowania w obrocie prawnym zgodnie z wymaganiami ustawowymi,l
posiadają uprawnienia niezbędne do wykonania określonych prac lub czynności, jeśli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,l
posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie, potencjał ekonomiczny i techniczny, a także pracowników zdolnych do wykonania zamówienia,l
znajdują się w sytuacji finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,l
nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 19 ustawy o zamówieniach publicznych.Oferta cała/częściowa:
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
Informacje:
Oferenci zobowiązani są przedstawić ofertę zgodnie z wymaganiami określonymi w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Przedstawienie propozycji rozwiązań alternatywnych lub wariantowych nie będzie brane pod uwagę i spowoduje odrzucenie takiej oferty.
Oferenci ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
Oferta musi być napisana czytelnie, w języku polskim (wskazany jest maszynopis lub wydruk komputerowy) oraz podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania firmy, zgodnie z formą reprezentacji oferenta określoną w rejestrze handlowym lub innym dokumencie, właściwym dla formy organizacyjnej firmy oferenta.
Wszystkie strony oferty, w kolejności wskazanej w formularzu ofertowym, powinny być spięte (zszyte) w sposób zapobiegający możliwości dekompletacji jej zawartości. Każda strona oferty powinna być opatrzona kolejnym numerem, w prawym górnym rogu strony.
Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście muszą być parafowane i datowane własnoręcznie przez osobę podpisującą ofertę.
Wadium oraz zabezpieczenie należytego wykonania umowy:
Oferent powinien wnieść wadium do terminu określonego jako termin składania ofert. Wadium przetargowe w kwocie 3000 zł (trzy tysiące zł) oferent może wnieść w pieniądzu, poręczeniach oraz gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, zastawach na papierach wartościowych emitowanych lub gwarantowanych przez Skarb Państwa. Zabrania się składania wadium w postaci akcji i weksla.
W przypadku wpłaty wadium w formie pieniężnej kwotę należy przelać na konto Biura Wystaw w NBP II O/Warszawa 15001692-2756-12169001 z dopiskiem wpłata wadium na remont sali wystawowej. Pozostałe formy wadium należy zdeponować w kasie zamawiającego.
Wadium oferenta wygrywającego przetarg staje się zabezpieczeniem należytego wykonania umowy.
Wadium pozostałych oferentów zostanie zwrócone niezwłocznie po ogłoszeniu wyniku przetargu. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek oferenta.
Wadium przepada na rzecz zamawiającego w przypadku:
l
uchylenia się wybranego oferenta od podpisania umowy,l
gdy zawarcie umowy stało się niemożliwe z winy oferenta,l
gdy oferent przedstawił w ofercie nieprawdziwe dane.Zwrot należytego zabezpieczenia umowy następuje po zakończeniu robót i po podpisaniu protokołu odbioru.
Wyjaśnienia dotyczące treści specyfikacji:
Oferent może zwracać się do zamawiającego o wyjaśnienia dotyczące wszelkich wątpliwości związanych z SIWZ, przedmiotem zamówienia, sposobem przygotowania i złożenia oferty, kierując swoje zapytania na piśmie. Zamawiający udzieli odpowiedzi na zapytania związane z prowadzonym postępowaniem przed terminem składania ofert pod warunkiem, że zapytanie zostanie skierowane nie później niż 4 dni przed upływem terminu otwarcia ofert. Pisemna odpowiedź zostanie przesłana wszystkim uczestnikom postępowania bez wskazania źródła zapytania.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach, przed terminem składania ofert, zamawiający może zmodyfikować treść dokumentów składających się na SIWZ. O zmianie zamawiający powiadomi niezwłocznie każdego z uczestników postępowania. W przypadku gdy zmiana będzie powodować konieczność modyfikacji oferty, zamawiający przedłuży termin składania ofert. W takim przypadku wszelkie prawa i zobowiązania oferenta i zamawiającego odnośnie do wcześniej ustalonych terminów będą podlegały nowemu terminowi.
Osobą uprawnioną przez zamawiającego do kontaktowania się z oferentami jest:
Jan Kowalski dyrektor, tel. 641 11 11.
Termin związania ofertą:
Termin związania ofertą upływa po 20 dniach od terminu składania ofert.
Sposób składania ofert:
Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie, zapieczętowanej w sposób gwarantujący zachowanie poufności jej treści oraz zabezpieczającej jej nienaruszalność do terminu otwarcia ofert.
Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie w siedzibie zamawiającego (sekretariat), nie później niż do 2001-07-09, do godziny 11.00.
Oferent otrzyma pisemne potwierdzenie złożenia oferty z odnotowanym terminem jej złożenia (dzień, godzina) oraz numerem, jakim została oznakowana.
Oferent powinien umieścić ofertę w dwóch zamkniętych kopertach. Koperta zewnętrzna ma być zaadresowana według następującego wzoru:
OFERTA W NA .
Koperta wewnętrzna, poza oznakowaniem jak wyżej, musi być opisana nazwą i adresem oferenta.
Ofertę składaną za pośrednictwem Poczty Polskiej, przesyłki kurierskiej itp. należy przygotować w sposób określony jak wyżej i przesłać w zewnętrznej kopercie zaadresowanej w następujący sposób:
OFERTA W NA NIE OTWIERAĆ PRZED TERMINEM 2001-07-09 GODZ. 11.30.
Oferty, które wpłyną po wyznaczonym terminie, będą odsyłane bez otwierania.
Wycofanie, zmiany:
Oferent może wprowadzać zmiany, poprawki, modyfikacje i uzupełnienia do złożonych ofert pod warunkiem, że zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian, przed terminem składania ofert.
Powiadomienie to musi być złożone według takich samych wymagań, jak składana oferta, tj. w dwóch kopertach (wewnętrznej i zewnętrznej) oznakowanych dodatkowo dopiskiem ZMIANA.
Oferent ma prawo przed upływem terminu składania ofert wycofać się z postępowania poprzez złożenie pisemnego powiadomienia (według takich samych zasad jak wprowadzanie zmian i poprawek) z napisem na zewnętrznej kopercie WYCOFANIE.
Koperty oznaczone napisem WYCOFANIE będą otwierane w pierwszej kolejności i po stwierdzeniu poprawności postępowania oferenta oraz zgodności ze złożonymi ofertami, koperty wewnętrzne ofert wycofanych nie będą otwierane.
Koperty oznaczone dopiskiem ZMIANA zostaną otwarte przy otwieraniu oferty oferenta, który wprowadził zmiany i po stwierdzeniu poprawności procedury dokonywania zmian zostaną dołączone do oferty.
Otwarcie ofert:
Otwarcie ofert nastąpi 2001-07-09 o godzinie 11.30 w siedzibie zamawiającego w Warszawie, ul. Mierosławskiego 12, sekretariat.
Oferenci mogą uczestniczyć w publicznej sesji otwarcia ofert. W przypadku nieobecności oferenta zamawiający prześle mu protokół z sesji otwarcia ofert na jego pisemny wniosek.
Po dokonaniu otwarcia ofert zamawiający sporządzi wykaz uczestników postępowania oraz osób po stronie zamawiającego, biorących udział w postępowaniu.
Zawartość ofert:
W celu potwierdzenia spełnienia warunków, stawianych oferentom przez zamawiającego oraz dla uznania formalnej poprawności, oferta musi zawierać następujące dokumenty lub poświadczone za zgodność z oryginałem ich kserokopie lub odpisy:
l
oświadczenie o spełnieniu warunków określonych przepisami art. 22 ust. 2 ustawy o zamówieniach publicznych (zał. nr 2),l
oświadczenie oferenta, że do wykonania zamówienia zostaną użyte surowce i produkty krajowe o sumarycznej wartości nie mniejszej niż 50% wartości surowców i produktów, a w realizacji zamówienia na roboty budowlane udział podmiotów krajowych będzie nie mniejszy niż 50 % (zał. nr 3),l
formularz ofertowy (zał. nr 4),l
wypełniony kosztorys nakładczy (zał. nr 5),l
aktualny wypis/odpis z rejestru lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji potwierdzające dopuszczenie oferenta do obrotu prawnego w zakresie objętym zamówieniem lub odpis aktu założycielskiego spółki albo inny dokument właściwy dla oferenta,l
wykaz robót zrealizowanych przez oferenta w okresie ostatnich 3 lat, odpowiadających charakterowi zamówienia oraz o porównywalnej wartości,l
projekt umowy (zał. nr 6).Powyższe dokumenty mogą być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez dostawcę lub wykonawcę.
Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy przedstawiona przez dostawcę lub wykonawcę kserokopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości, a zamawiający nie może sprawdzić tego w inny sposób.
Zaświadczenia i informacje, których żąda zamawiający, muszą być wystawione nie wcześniej niż 30 dni przed terminem otwarcia ofert, lub też okres ważności, na jaki zastały wystawione, musi obejmować termin otwarcia ofert.
Złożenie przez oferenta fałszywych lub stwierdzających nieprawdę dokumentów lub nierzetelnych oświadczeń, mających istotne znaczenie dla prowadzonego postępowania, jest karalne. Zgodnie z przepisami art. 24 ust. 4 ustawy o zamówieniach publicznych spowoduje wykluczenie oferenta z dalszego postępowania.
Zamawiający odrzuci ofertę, jeśli:
l
jest sprzeczna z ustawą lub SIWZ,l
oferent nie złożył wymaganych oświadczeń,l
oferent nie spełnił innych wymagań określonych w ustawie lub SIWZ,l
złożenie oferty stanowi czyn nieuczciwej konkurencji,l
złożona oferta jest nieważna na podstawie innych przepisów.Ocena ofert:
Przy wyborze ofert zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
l
cena, waga: 70, sposób oceny: minimalizacja,l
termin wykonania zamówienia, waga: 15, sposób oceny: minimalizacja,l
wiarygodność i doświadczenie, waga: 15, sposób oceny: indywidualne.Ocena ofert zostanie przeprowadzona wyłącznie na podstawie o przedstawionych wyżej kryteriów. Oferty będą oceniane w odniesieniu do najkorzystniejszych warunków przedstawionych przez oferentów w zakresie każdego z kryterium. Oferta wypełniająca w najwyższym stopniu wymagania, określone w każdym kryterium, otrzyma maksymalną liczbę punktów. Pozostałym ofertom, wypełniającym wymagania kryterialne, zostanie przypisana odpowiednio mniejsza (proporcjonalnie mniejsza) liczba punktów.
Oceny ofert w zakresie przedstawionych powyżej kryteriów zostaną dokonane według następujących zasad:
l
w zakresie każdego z kryteriów, oferta może uzyskać maksymalnie 100 punktów /MP/,l
ocena punktowa w zakresie każdego z kryteriów dokonana zostanie zgodnie z formułą:Minimalizacja:

MP = maksymalna liczba punktów.
Indywidualna:
Każdy członek komisji przyznaje liczbę punktów (od 0 do 100)
P = Suma punktów przyznanych x Waga y
MP = maksymalna liczba punktów.
Wybór najkorzystniejszej oferty:
Zamawiający udzieli zamówienia oferentowi, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w niniejszej specyfikacji i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza oparta na podanych kryteriach wyboru.
Zamawiający powiadomi o wynikach postępowania wszystkich oferentów. Natomiast wybranemu oferentowi wskaże termin i miejsce podpisania umowy.
Warunki unieważnienia postępowania:
Zamawiający unieważni przetarg, jeśli zaistnieje jedna z poniższych okoliczności:
l
wpłyną mniej niż dwie oferty nie podlegające odrzuceniu,l
cena najkorzystniejszej oferty przewyższy kwotę, jaką zamawiający przeznaczył na finansowanie zamówienia,l
wystąpi istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub realizacja zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć,l
postępowanie obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy.Protesty i odwołania:
Na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o zamówieniach publicznych nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących protestów i odwołań.
Mariola Powarzyńska
