Rachunkowość Budżetowa 22/2002 z 16.11.2002 [dodatek: Sygnały od czytelników, str. 6]
Data publikacji: 29.06.2018
Regulamin udzielania zamówień
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej pełni rolę instytucji nadrzędnej w stosunku do podległych placówek. Czy wewnętrzny regulamin udzielania zamówień publicznych powinien obejmować wszystkie podległe MOPS instytucje? Jednocześnie proszę o informację, czy zasadne jest zawieranie jednej umowy (np. na dokonywanie zakupu artykułów biurowych, papierniczych, chemicznych) obowiązującej wszystkie podległe MOPS placówki?
Przepisy zawarte w ustawie o zamówieniach publicznych nie obligują do opracowywania regulaminu udzielania zamówień publicznych. Na marginesie - jedynym regulaminem, którego obowiązek posiadania wynika z przepisów związanych z systemem zamówień publicznych, jest regulamin pracy komisji przetargowej. Zgodnie z § 1 ust. 2 rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie szczegółowych zasad powoływania członków komisji przetargowej oraz trybu jej pracy regulamin pracy komisji nadaje kierownik jednostki.
