Protesty i odwołania
MARIOLA POWARZYŃSKA
Protesty i odwołania
Uczestnicy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którzy uważają, że postępowanie było prowadzone w sposób nieprawidłowy, mają prawo wystąpić z protestem do zamawiającego. Od jego decyzji mogą odwołać się do Prezesa UZP. Niżej, w oparciu o obowiązujące przepisy oraz materiały informacyjne Urzędu Zamówień Publicznych, przedstawiamy zasady postępowania odwoławczego.
Zasady postępowania obowiązujące przy udzielaniu zamówienia publicznego reguluje ustawa o zamówieniach publicznych oraz akty wykonawcze do niej. Przepisy te gwarantują dostawcom lub wykonawcom, których interes prawny doznał uszczerbku w wyniku naruszenia przez zamawiającego określonych w ustawie zasad, odpowiednie środki odwoławcze. Poświęcony jest im cały rozdział 8 ustawy.
Złożenie protestu do zamawiającego
Pierwszym krokiem w postępowaniu odwoławczym jest złożenie zamawiającemu pisemnego protestu wobec nieprawidłowych działań prowadzonych przez niego (art. 80). Zgodnie z art. 82 ustawy dostawca lub wykonawca protest ten powinien wnieść najpóźniej w ciągu 7 dni od dnia powzięcia wiadomości o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
