INTERNET
Brak e-dokumentów uniemożliwia elektroniczne załatwianie spraw
Brak opublikowanych wzorów dokumentów elektronicznych uniemożliwia systemowi ePUAP spełnienie swojego celu - przyjmowania przez samorządy i urzędy centralne podań oraz wniosków od obywateli w formie elektronicznej. Na kilka tysięcy wzorów w Centralnym Repozytorium Dokumentów (CRD) zostało opublikowanych na razie pięć. Urzędy centralne bardzo powoli pracują nad formularzami, samorządy natomiast często nawet nie mają świadomości o tym obowiązku. Elektroniczne wzory dokumentów posłużą do składania pism drogą elektroniczną.
Od początku maja br. wszystkie urzędy mają obowiązek umożliwienia obywatelom i innym podmiotom wnoszenia podań i wniosków oraz podejmowania innych czynności drogą elektroniczną. Zobowiązuje je do tego art. 58 ust. 2 ustawy z 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym. Do składania pism konieczne jest posiadanie przez obywateli kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
