Rachunkowość Budżetowa 13/2004 z 01.07.2004, str. 23
Data publikacji: 29.06.2018
Konkurs, zamówienia sektorowe, koncesje na roboty budowlane
Wyodrębniony Dział III ustawy - Prawo zamówień publicznych zawiera przepisy szczególne. W dziale tym uregulowano takie instytucje jak: konkurs, zamówienia sektorowe, koncesję na roboty budowlane oraz postępowania na zasadach szczególnych. Podjęty temat jest istotny, ponieważ każda z wymienionych instytucji charakteryzuje się odrębnościami w stosunku do ogólnego postępowania o udzielenie zamówienia.
ALEKSANDRA WOJNICKA
Konkurs
Problematyka konkursu została w całości przeniesiona do nowej ustawy (art. 99-117), natomiast wcześniej była także uregulowana w aktach wykonawczych.
Organizatorem konkursu jest zamawiający. Konkurs ma charakter fakultatywny. To, czy postępowanie o udzielenie zamówienia na pracę konkursową będzie poprzedzone procedurą konkursową zależy od zamawiającego. Oceny spełniania przez uczestników konkursu wymagań określonych w regulaminie konkursu, oceny prac konkursowych oraz ich wyboru dokonuje sąd konkursowy, będący zespołem pomocniczym kierownika zamawiającego. Natomiast kierownik zamawiającego albo osoba przez niego upoważniona unieważnia lub zatwierdza wynik konkursu.
Podobnie jak wcześniej, konkurs może być zorganizowany jako jednoetapowy lub dwuetapowy. W konkursie dwuetapowym w I etapie wyłaniane są opracowania studialne odpowiadające wymaganiom określonym w regulaminie konkursu, zaś w II etapie sąd konkursowy ocenia prace wykonane na podstawie opracowań studialnych wyłonionych w I etapie.
Konkurs rozpoczyna się publicznym zaproszeniem. Do obowiązków zamawiającego należy:
