Monitor Prawa Ochrony Środowiska 1/2020 z 26.01.2020
Data publikacji: 22.01.2020
Funkcjonowanie Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami po 1 stycznia 2020 r.
Rejestr BDO, czyli rejestr i baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami prowadzony jest przez marszałka województwa. Pozwala on generalnie na prowadzenie informacji o podmiotach prowadzających produktów, produktów w opakowaniach oraz o podmiotach gospodarujących odpadami.
Wniosek rejestrowy
Po 1 stycznia 2020 r. każdy przedsiębiorca wytwarzający, transportujący i przetwarzający śmieci ma obowiązek wprowadzić dane do elektronicznego systemu odpadów. We wniosku rejestrowym przedsiębiorcy powinni uzupełnić działy odpowiadające zakresowi prowadzonej przez nich działalności. Na stronie Ministerstwa Klimatu (https://bdo.mos.gov.pl/) znajduje się wykaz dokumentów, które należy załączyć do wniosku rejestrowego i są to:
- oświadczenie o spełnieniu wymagań niezbędnych do wpisu do Rejestru BDO oświadczenie o braku okoliczności skutkujących wykreśleniem z rejestru potwierdzające, że dane zawarte we wniosku są zgodne ze stanem faktycznym;
