Loteria promocyjna – jak ją przeprowadzić
Taka akcja skutecznie wspiera sprzedaż – przyciąga uwagę klientów i zwiększa rozpoznawalność marki, ale jej zorganizowanie nie sprowadza się do przygotowania nagród i losowania. To w świetle przepisów gra hazardowa, a więc wymaga dopełnienia wielu formalności, zgody organu podatkowego i sporządzenia skrupulatnej dokumentacji.
Zgodnie z ustawą o grach hazardowych (dalej u.g.h.) uczestnicy loterii promocyjnej nabywają losy lub otrzymują inne dowody udziału w grze, a możliwość wygranej zależy wyłącznie od przypadku.
Uczestnictwo w najbardziej popularnej loterii promocyjnej jest nieodpłatne, podczas gdy w innych wymienionych w ramce udział jest odpłatny.
Ważne! Loteria promocyjna to legalna forma wsparcia sprzedaży, jeśli zostanie przeprowadzona zgodnie z ustawą hazardową i po uzyskaniu zezwolenia. Mogą brać w niej udział również osoby poniżej 18. roku życia.
