Ciężarówki nie muszą wracać do Polski co osiem tygodni
Część z nich podważa sens zwiększania udziału pojazdów elektrycznych we flocie. Samorządy wskazują na koszty ich eksploatacji, ograniczony zasięg i wciąż kulejącą infrastrukturę do ładowania
Po polskich drogach jeździ coraz więcej pojazdów z napędem elektrycznym. Czas na rozwój infrastruktury ładowania, zmiany legislacyjne i odpowiednią politykę gospodarczą, aby Polska wykorzystała swój ogromny potencjał i szanse tkwiące w elektromobilności
Elektromobilność oznacza transformację branży motoryzacyjnej oraz nowe ścieżki produkcji. Jednym z polskich atutów w tej grze ma być Izera
Elektryfikacja transportu drogowego postępuje, ale zbyt wolno, aby sektor osiągnął unijne cele w zakresie redukcji dwutlenku węgla. Tempo zmian musi się zwiększyć. Do tego jednak potrzebne są zmiany: prawne, finansowe oraz infrastrukturalne
Przybywa polskich miast, które stawiają na elektryczne autobusy. Nie wszyscy chętni są jednak w stanie zrealizować swoje inwestycyjne plany
Zdaniem rzecznika generalnego TSUE obowiązek powrotu do kraju siedziby firmy kierowców nie dyskryminuje przedsiębiorstw z peryferii kontynentu ani nie jest sprzeczny z wymogami ochrony środowiska
Czy w związku ze zmianą ustawy z 28 lipca 2023 r. o delegowaniu kierowców w transporcie drogowym (art. 26g. W przypadku kierowców wykonujących zadania służbowe w ramach międzynarodowych przewozów drogowych, których miesięczny przychód jest wyższy niż przeciętne wynagrodzenie, w skład przychodu stanowiącego podstawę wymiaru składki na ubezpieczenie społeczne, o której mowa w ustawie z dnia 13 października
Kierowca zawodowy uczestniczący w krajowym transporcie drogowym uległ ciężkiemu wypadkowi podczas katastrofy w ruchu lądowym. Postępowanie w sprawie wypadku prowadzi powołany przez pracodawcę zespół. Niezależnie okoliczności związane z ustalaniem przyczyn zdarzenia badane są przez organy zewnętrzne, w tym prokuraturę oraz Państwową Inspekcję Pracy. Czy zespół powypadkowy może poprzestać na własnych
Czy na podstawie wprowadzonego do Kodeksu pracy art. 9413 szkolenia okresowe kierowców zawodowych, o których mowa w art. 39d ust. 2 ustawy o transporcie drogowym, muszą się odbywać w czasie pracy, skoro zgodnie z art. 39l tej ustawy przedsiębiorca jest obowiązany kierować na to szkolenie, ale nie musi pokrywać kosztów szkoleń okresowych?
Wykonywanie pracy w branży transportowej, w tym związanej z poruszaniem się drogami publicznymi, stwarza duże ryzyko wystąpienia wypadku lub katastrofy w ruchu lądowym. Tym samym właściwa organizacja pracy u pracodawców branży transportowej ma kluczowe znaczenie nie tylko dla pracowników, ale również dla osób postronnych, w tym innych uczestników ruchu. Warto zatem wiedzieć, jakie zagrożenia w zakresie
Przewoźnicy drogowi będą mogli ograniczyć możliwość równoległego zatrudnienia kierowców. Ze względu na bezpieczeństwo w transporcie lub konieczność przestrzegania przepisów socjalnych
Czy zaliczyć do czasu pracy szkolenie okresowe odbywające się co 5 lat (35 godz.) dla kierowcy zawodowego w celu uzyskania wpisu do prawa jazdy? Szkolenie nie odbywa się na polecenie pracodawcy, ale pracodawca finansuje te szkolenia. Pytanie w związku z art. 9413 Kodeksu pracy obowiązującym od 26 kwietnia 2023 r.
Projekt rozporządzenia w sprawie kontroli przewozów drogowych wzbudził niepokój co do możliwości nakładania grzywien za przekroczenie prędkości na podstawie wskazań tachografu. Ministerstwo Infrastruktury uspokaja, że zasady się nie zmieniły
Zapowiedź nowelizacji ustawy o transporcie drogowym oznacza, że firmy i pracownicy dłużej poczekają na podwyżkę świadczenia za używanie prywatnych samochodów do celów służbowych