Zastosowanie wskaźnika ROI do pomiaru efektywności inwestowania w zasoby ludzkie - opis praktyki
Inwestycja w kadry (2)
Precyzyjny pomiar zwrotu z inwestycji w kapitał ludzki jest kluczowym narzędziem prawidłowego funkcjonowania firm. Jak zatem przedsiębiorstwo powinno inwestować w swoich pracowników, aby osiągnąć zamierzone rezultaty?
Robert Baszak
Autor jest top menedżerem z sektora retail, pracował na międzynarodowych rynkach sieci handlowych. Jest partnerem w SPC Management, zajmuje się sourcingiem i zakupami asortymentu przemysłowego głównie w Chinach i Europie Wschodniej.
Kontakt: rbaszak@spcmanagement.pl
Dwukrotnie kierując siecią handlową typu DIY*, zawsze musiałem postawić sobie pytanie: jaki uzyskuję zwrot z inwestycji w zasoby ludzkie w kierowanej przeze mnie firmie w przypadku wkładania środków finansowych w szkolenia, programy integracyjne? Czy powinienem zwiększać swoje inwestycje w tym zakresie i bezkrytycznie przysłuchiwać się zachętom swoich specjalistów HR czy równie intensywnie poszukiwać niekwestionowanych gwiazd na rynku, zatrudniać je i ryzykować czy ich efektywność będzie równie wysoka w moim przedsiębiorstwie, trochę o innej kulturze korporacyjnej. Odpowiedź najbardziej bezpieczna i poprawna politycznie brzmi: i jedno, i drugie. Jednakże kto odważyłby się doradzić dyrektorowi zarządzającemu zmniejszenie budżetów szkoleniowych, a zwiększenie inwestycji w procesy rekrutacji zewnętrznej?
