Jak ująć w ewidencji księgowej wytworzony środek trwały
Urząd pracy zakupił elementy do złożenia regałów (z samych elementów wynikających z faktury nie dałoby się postawić regałów, były to np. nogi, albo same półki). Z zakupionych nowych elementów oraz z elementów, które jednostka już posiadała, udało się postawić 8 regałów. Zgodnie z polityką rachunkowości wyposażenie poniżej 200 zł nanoszone jest ilościowo. Naklejane są także kody kreskowe, co umożliwia inwentaryzację. Czy te regały powinny zostać naniesione na stan konta 013?
Zasady ujmowania środków trwałych w ewidencji zostały określone zapisami ustawy z 29 września 1994 r. o rachunkowości (dalej: uor), jak również rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z 13 września 2017 r. w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (dalej: rozporządzenie w sprawie zasad rachunkowości oraz planów kont).
