Porada
Benefit test pod lupą organów podatkowych i KAS
Usługi niematerialne są nadal jednym z najczęściej sprawdzanych obszarów podczas kontroli podatkowych. Weryfikacja obejmuje zarówno usługi wewnątrzgrupowe, jak i te nabywane od podmiotów niepowiązanych. Istotna jest analiza transakcji realizowanych przez podatnika pod kątem ich zasadności ekonomicznej i racjonalności biznesowej oraz zabezpieczenie ryzyka w tym obszarze poprzez przygotowanie dokumentu podsumowującego w formie tzw. benefit testu.
Czym jest i co powinien zawierać benefit test? W jaki sposób odpowiednio udokumentować i uzasadnić, że nabywane usługi przynosiły podatnikowi rzeczywiste korzyści? Jakie mogą być konsekwencje dla podatnika w przypadku, gdy organ podważy zasadność realizowanych usług niematerialnych? Na te i wiele innych pytań związanych z odpowiednim udokumentowaniem i rozliczeniem kosztów usług niematerialnych odpowiadają eksperci podatkowi, na co dzień dzielący się wiedzą w tym zakresie na Platformie Wiedzy MDDP.
O co pytają na szkoleniach
Dokumentacja
problem Nasza spółka nabywa usługi wsparcia strategicznego z zakresu finansów, marketingu i zarządzania od podmiotu centralnego z grupy. Jakie dowody powinniśmy gromadzić i archiwizować, aby zapewnić sobie bezpieczeństwo w tym obszarze? Co dla organów podatkowych będzie stanowiło potwierdzenie, że transakcja jest rzeczywiście realizowana?
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right