Nowe technologie sposobem na kłopoty w ochronie zdrowia
Pacjenci w coraz większym stopniu są beneficjentami nowych technologii. Dlatego tempo ich rozwoju nie może zostać zahamowane. Szczególnie że są też odpowiedzią na problemy systemu - podkreślili eksperci dyskusji „Innowacja to korzyść dla pacjenta - jaki efekt jakościowy teraz i w przyszłości?”, która odbyła się w ramach projektu Innowacje w ochronie zdrowia
Czy pandemia przyspieszyła innowacje w systemie ochrony zdrowia? Na ile pacjenci są już ich beneficjentem i w jakim kierunku powinny dalej podążać?

Ewa Książek-Bator członek zarządu, Polska Federacja Szpitali
Ewa Książek-Bator członek zarządu, Polska Federacja Szpitali
Ewa Książek-Bator: Pandemia z pewnością przyspieszyła proces cyfryzacji i komunikacji elektronicznej z pacjentem. Na rozwiązania takie jak e-recepta, e-skierowanie, czekaliśmy od lat. Podobnie jak IKP, na którym można sprawdzić następną umówioną wizytę albo wykonane szczepienia. Ale uważam, że to dopiero wstęp do narzędzi, które powinny być do dyspozycji pacjenta. Wciąż potrzeba takich, które jeszcze bardziej ułatwią kontakt z lekarzem, dając przy okazji poczucie bezpieczeństwa, że stosowane rozwiązanie nie zastępuje wizyty osobistej, a daje możliwość uzyskania porady, której akurat potrzebuje.




