Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2022-12-12

węgry

Paliwa nie było, ceny wzrosły i cysterny dotarły na stacje

Maksymalne ceny paliw doprowadziły do największego od trzech dekad kryzysu w branży. Teraz rząd opodatkowuje 95 proc. zysków nadzwyczajnych MOL-a

Wraz ze zniesieniem przez Budapeszt preferencyjnych cen benzyny i oleju napędowego zaopatrzenie zdecydowanie się poprawiło. Jeszcze we wtorek co czwarta stacja zmagała się z brakami, teraz problemu nie ma. Niemal w chwili, w której rząd ogłaszał koniec maksymalnych stawek, cysterny koncernu MOL ruszyły z dostawami. Zaczęły działać mechanizmy konkurencji. Orlen, który dopiero wszedł na rynek, sprzedaje paliwa taniej niż MOL - o 8 gr mniej bierze za benzynę, 6 gr za diesla. W weekend kolejki ustawiały się przed stacjami sieci Auchan, która proponowała w porównaniu z cenami MOL-a zniżki rzędu 34 gr na olej napędowy i 47 gr na benzynę bezołowiową.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00