Ludzie Izery – jak jest budowany zespół polskiego elektryka?

W pełni zdigitalizowana produkcja, najwyższe standardy kontroli jakości i zaawansowana automatyzacja sprawią, że fabryka Izery, pierwszego polskiego auta elektrycznego, będzie jednym z najnowocześniejszych tego typu zakładów na świecie. Współpraca z gigantem motoryzacyjnym Geely oraz słynnym studiem projektowym Pininfarina, a także zgrany zespół profesjonalistów o szerokich kompetencjach, to podstawa, na której powstaje jeden z najciekawszych, a jednocześnie najbardziej skomplikowanych projektów inwestycyjnych w Polsce.
Projekt Izera realizowany przez ElectroMobility Poland nabiera właściwego rozpędu. Obecnie są dopinane sprawy związane z przygotowaniem terenu pod budowę fabryki w północno-zachodniej części Jaworzna, niedaleko węzła A4 z S1. Linie produkcyjne fabryki zostały już zaprojektowane przez niemiecką firmę Dürr Systems AG. Są też prowadzone rozmowy z poddostawcami, a sama budowa zakładu ma wystartować na początku 2024 r. Trwają prace nad projektem budowlanym. Zgodnie z założonym harmonogramem, wraz z inżynierami Geely oraz projektantami Pininfariny, firma zakończyła kolejny etap prac technicznych nad Izerą. Proces rozwoju samochodu jest prowadzony według branżowej metodologii, zgodnie z którą Geely projektuje samochody dla Volvo i Smarta. Przed EMP jeszcze wiele wyzwań, ale dotychczasowe wyniki prac są dobrym prognostykiem dla kolejnych faz.




