Dziennik Gazeta Prawna 241/2024 z 12.12.2024 [dodatek: Gazeta Prawna]
Artykuł
z dnia 12.12.2024
Data publikacji: 12.12.2024
ochrona konsumentów
Firmy będą musiały uważać, co piszą w reklamach żywności
Nie tylko informacje na etykiecie produktu rolno-spożywczego, lecz także w materiałach reklamowych i na stronach internetowych będą weryfikowane przez inspektorów Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych.
Nowe uprawnienia nadzorcze przewiduje dla nich projekt nowelizacji ustawy o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1980 ze zm.). To reakcja na częste przypadki, gdy w materiałach reklamowych lub na stronach internetowych nie zamieszcza się wszystkich wymaganych prawem informacji o produkcie lub fałszuje się te informacje. Wojewódzkie inspekcje, gdy nabiorą podejrzeń, że mają do czynienia z taką sytuacją, będą wszczynać postępowanie wyjaśniające.




