Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2024-04-22

internet

„Pay” nie zawsze „okay”, czyli ból głowy dla big techów

Stosowany przez Facebooka model: albo płacisz pieniędzmi, albo danymi, narusza prawo – uznał EROD

Meta ma duży problem. Wprowadzony przez nią model korzystania z Facebooka i Instagrama jest niezgodny z RODO. Paradoksalnie miał zapewnić zgodność z przepisami o ochronie prywatności. Dlatego dano użytkownikom wybór – albo płacą i Meta nie wykorzystuje ich danych osobowych (przynajmniej w teorii), albo korzystają za darmo, godząc się na śledzenie swojej aktywności i dostosowywanie do niej wyświetlanych reklam. Tymczasem Europejska Rada Ochrony Danych (EROD) uznała, że model nazywany „pay or okay” to w większości przypadków za mało, aby duże platformy internetowe spełniły wymogi RODO.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00