Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2024-04-29

prawa konsumentów

Klient pozostawiony na pastwę nieuczciwych przedsiębiorców

Rzecznicy konsumenta udzielają coraz mniej porad i podejmują coraz mniej interwencji. Wielu z nich zwyczajnie nie ma na to czasu, bo pracuje tylko na część etatu

Ochrona zbiorowych interesów konsumentów i walka z ich naruszeniami to zadanie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Naruszeniami indywidualnych interesów zajmują się miejscy i powiatowi rzecznicy konsumentów oraz organizacje konsumenckie. Jeśli spojrzeć na dane, to potrzebujących ich pomocy przybywa. W zeszłym roku 24 tys. osób zgłosiły do UOKiK naruszenie praw konsumenta. Porady na infolinii szukało 130 tys. konsumentów. To o 20 proc. więcej niż w roku 2022. Równocześnie aktywność rzeczników spada. Jest ich za mało, nierzadko pracują tylko na część etatu, nie wszyscy są przygotowani merytorycznie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00