infrastruktura
Nowe lotnisko trzeba będzie szybko powiększać
Port w Baranowie zapcha się już trzy lata po oddaniu. Według zapowiedzi spółki CPK za pięć lat do testów będą gotowe pierwsze odcinki szybkiej linii Warszawa–Łódź
Rząd opublikował szczegóły dotyczące nowego programu inwestycyjnego CPK do 2032 r. Zastąpił on podobny dokument, który w październiku zeszłego roku przyjęła poprzednia władza. Aktualny plan zakłada, że port w Baranowie będzie kosztował 42,7 mld zł i będzie gotowy w 2032 r. Co ciekawe, w dokumencie można przeczytać, że już po trzech latach od oddania port osiągnie swoją maksymalną przepustowość, czyli 34 mln pasażerów. Tyle podróżnych ma według przywoływanych tam prognoz Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Powietrznych (IATA) obsłużyć lotnisko w 2035 r. Maciej Lasek, pełnomocnik rządu ds. CPK, przypomina, że to poprzednie władze spółki CPK zmieniły założenia projektowe lotniska i obniżyły jego początkową przepustowość z 40 do 34 mln podróżnych. Maciej Wilk, szef stowarzyszenia „Tak dla CPK” i




