Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2002-09-10

Rejestracja podatkowa po nowelizacji

Zakres danych, które należy podać w zgłoszeniu identyfikacyjnym (rejestracyjnym), określa przepis art. 5 ustawy o NIP. Stawia on podatnikom różne wymagania, w zależności od tego, czy podatnik prowadzi czy też nie prowadzi działalności gospodarczej.
Wdawanie się w tym miejscu w dokładne wyjaśnianie, co takie zgłoszenie powinno zawierać, jest o tyle niepotrzebne, że w praktyce wystarcza prawidłowe wypełnienie odpowiedniego formularza zgłoszenia rejestracyjnego (ściślej: identyfikacyjnego) lub aktualizacyjnego. Wskazany art. 5 nie tylko określił, co zgłoszenie powinno zawierać, ale upoważnił także Ministra Finansów, by ten w drodze rozporządzenia określił wzory formularzy zgłoszeń identyfikacyjnych. W rezultacie obowiązujące obecnie rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 23 lutego 1999 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (Dz.U. nr 16, poz. 144) określa kilka wzorów takich formularzy, w tym mające najszersze zastosowanie wzory formularzy NIP-1, NIP-2 i NIP-3. I choć wypełnienie ich zajmuje nieco czasu, dziś nikomu nie sprawia już większych trudności. Samo zaś zgłoszenie identyfikacyjne (rejestracja) lub aktualizacja odpowiednich danych sprowadzała się dotychczas do wypełnienia odpowiedniego formularza i ewentualnie dodatkowych formularzy - załączników. Teraz się to jednak zmieni.
 
Zobacz także
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00