Już 16 grudnia przeczytasz o zamówieniach publicznych
Obowiązki małych i średnich przedsiębiorców
Zamówienia publiczne, chociaż spełniają kluczową rolę w polskiej gospodarce, w praktyce często oznaczają zawiłe procedury i konieczność wniesienia wadium. W niektórych branżach nie ma chętnych do wzięcia udziału w przetargach i muszą być one unieważniane z powodu braku ofert. Duże firmy nie są zainteresowane drobnymi zamówieniami, a mniejsi wykonawcy często nie zdają sobie sprawy, że w tego rodzaju sytuacjach mogą z powodzeniem wygrać przetarg. Warto jednak w nich uczestniczyć, ponieważ wygrana często daje wykonawcy szansę na rozwój przedsiębiorstwa. Ma to szczególne znaczenie dla małych i średnich przedsiębiorstw (MSP). W kolejnym „Poradniku” omówimy przepisy dotyczące przetargów ze szczególnym uwzględnieniem zmian, które weszły w życie 24 października 2008 r. Modyfikacji jest wiele, dlatego ich znajomość jest niezbędna zarówno dla organizatorów przetargów publicznych, jak i dla startujących w nich przedsiębiorców.

