Serwis Prawno-Pracowniczy / Niezbędnik Kadrowo-Płacowy 2/2015 z 20.01.2015, str. 5
Data publikacji: 17.01.2015
Wstęp
Pracodawcy, którzy zatrudnią bezrobotnych, mogą korzystać z wielu form bezpośredniego wsparcia finansowego z urzędu pracy. Wsparcie może dotyczyć zarówno kosztów kursów i szkoleń takich osób, jak i kosztów ich wynagrodzeń oraz składek na ubezpieczenia społeczne opłacanych przez pracodawcę. Ponadto w przypadku bezrobotnych do 30. roku życia oraz 50+ pracodawca może uzyskać 12-miesięczne zwolnienie z opłacania składek na Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych. Sporo z tych rozwiązań to albo nowości (m.in. granty na telepracę, bony zatrudnieniowe, pożyczki) wprowadzone w ubiegłym roku, albo - najczęściej - zmienione rozwiązania w stosunku do regulacji obowiązujących przed 27 maja 2014 r.


