Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2008-04-20

Najnowsze interpretacje urzędowe. Jak rozliczać reklamacje związane z wewnątrzwspólnotową dostawą towarów

Zwrot towaru będącego przedmiotem WDT powinien być przez dostawcę udokumentowany fakturą korygującą WDT. W przypadku WDT dostawca nie ma obowiązku posiadania potwierdzenia odbioru faktury korygującej przez nabywcę. Pozostałe koszty reklamacji naliczone przez kontrahenta (np. koszty transportu zwracanych towarów, koszty obsługi reklamacji, robocizna itp.) polski dostawca powinien rozliczyć w Polsce na zasadzie importu usług. Oznacza to, że powinien wystawić fakturę wewnętrzną, a podatek należny i naliczony z tego tytułu rozliczyć w deklaracji VAT-7. Polski podatnik będzie jednak zobowiązany do rozliczenia importu usług tylko wtedy, gdy towary będą zwracane i przywiezione z powrotem do kraju. Jeżeli kontrahent nie zwróci towaru (dokona złomowania wadliwego towaru w swoim kraju), polski podatnik nie będzie obowiązany do rozliczenia importu usług od obsługi reklamacji. Takie stanowisko zajął Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach w interpretacjach indywidualnych, których fragmenty przedstawiamy poniżej. Interpretacje w pełnym brzmieniu są dostępne na stronie internetowej „Monitora księgowego” www.mk.infor.pl w zakładce Archiwum.

Pobierz pliki wydania
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00