Porada
3. Jak prawidłowo prowadzić ewidencję kosztów produkcji łącznej
Prowadzimy tartak. W nadleśnictwach kupujemy surowiec w postaci drewna okrągłego. Płatność za surowiec ma formę przedpłat przed każdym transportem. Nadleśnictwo wystawia faktury zaliczkowe na każdą płatność, natomiast kupione drewno jest rozliczane na oddzielnych fakturach, których wartość jest pomniejszana o zaliczki. Koszty są ewidencjonowane w układzie rodzajowym. Faktury zaliczkowe za kupiony surowiec są bezpośrednio odnoszone na konto zespołu 4 "Zużycie materiałów", ponieważ surowiec jest przekazywany do obróbki od razu po przywiezieniu na teren zakładu. Efektem działalności są produkty gotowe (tarcica), które stanowią około 60% przetworzonego drewna. Natomiast 40% stanowią odpady (trociny, zrzyny), które także są sprzedawane. Czy zaliczki na surowiec są prawidłowo księgowane na koncie "Zużycie materiałów"? Jak prawidłowo rozliczyć stan magazynu na koniec roku i ustalić wynik finansowy? Jaka dodatkowa ewidencja jest potrzebna w tego typu działalności?
PROBLEM
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right