Użytkowanie przez firmę oprogramowania SAP - ujęcie bilansowe i podatkowe
Wdrażamy nowy projekt. Użytkujemy program SAP który nie jest naszą własnością ale jesteśmy za jego obsługę obciążani miesięcznymi fakturami przez spółkę matkę. W chwili obecnej wynajęliśmy firmę mającą siedzibę na terenie Niemiec ( NIP DE....) do wykonania nakładek do programu SAP ( zmiany w oprogramowaniu towar będzie skanowany po przyjęciu na magazyn wejście towaru będzie księgowane od razu w SAP, towar będzie składowany na regale, pracownik biorący cześć z regału będzie skanował towar i będzie rozksięgowywało się zejście towaru na produkcje, w magazynie będzie generowała się informacja iż dana część została przekazana do procesu produkcji i że nie ma tej części już w magazynie). Regały oraz skanery są naszą własnością i są odrębnymi środkami trwałymi. I faktura po wpływie zamówienia do dostawcy 40% II faktura po zakończeniu usługi 50 % III faktura po odebraniu przez naszą firmę usługi 10 % Moment wykonania usługi 25.12.2013 ale termin ten może ulec wydłużeniu. Jak ująć tą operację bilansowo i podatkowo. Dodatkowo firma wykonująca usługę będzie przekazywać do nas cotygodniowe raporty z postępu prac. Nadmieniam iż jesteśmy firmą w Specjalnej Strefie ekonomicznej. Wykonanie usługi rozpoczęło się w 07/2013.
