ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW
z dnia 28 marca 2000 r.
w sprawie zasad wynagradzania pracowników nie będących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek
(Dz.U. z 2000 r., Nr 66, poz. 791; Dz.U. z 2001 r., Nr 34, poz. 390;ostatnia zmiana: Dz.U. z 2002 r., Nr 80, poz. 722)
Na podstawie art. 21 ust. 3, art. 22 ust. 2, art. 23 ust. 2, art. 24 ust. 2 oraz w związku z art. 43 ust. 1–3, art. 44, art. 46 i art. 53 ust. 3 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych (Dz. U. Nr 31, poz. 214, z 1984 r. Nr 35, poz. 187, z 1988 r. Nr 19, poz. 132, z 1989 r. Nr 4, poz. 24 i Nr 34, poz. 178 i 182, z 1990 r. Nr 20, poz. 121, z 1991 r. Nr 55, poz. 234, Nr 88, poz. 400 i Nr 95, poz. 425, z 1992 r. Nr 54, poz. 254 i Nr 90, poz. 451, z 1994 r. Nr 136, poz. 704, z 1995 r. Nr 132, poz. 640, z 1996 r. Nr 89, poz. 402 i Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 98, poz. 604, Nr 133, poz. 882 i 883 i Nr 141, poz. 943, z 1998 r. Nr 131, poz. 860, Nr 155, poz. 1016 i Nr 162, poz. 1118, z 1999 r. Nr 49, poz. 483 i Nr 70, poz. 778 oraz z 2000 r. Nr 6, poz. 69), a także w związku z art. 34 ustawy z dnia 23 listopada 1990 r. o łączności (Dz. U. z 1995 r. Nr 117, poz. 564, z 1996 r. Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 43, poz. 272, Nr 88, poz. 554, Nr 106, poz. 675, Nr 121, poz. 770 i Nr 137, poz. 926, z 1998 r. Nr 137, poz. 887 i Nr 150, poz. 984 oraz z 1999 r. Nr 47, poz. 461), art. 23 ust. 3 ustawy z dnia 25 kwietnia 1997 r. o Polskiej Akademii Nauk (Dz. U. Nr 75, poz. 469 i Nr 141, poz. 943 oraz z 1999 r. Nr 49, poz. 484), art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Rządowym Centrum Studiów Strategicznych (Dz. U. Nr 106, poz. 495 i z 1998 r. Nr 106, poz. 668), art. 22 ust. 4 ustawy z dnia 18 kwietnia 1985 r. o rybactwie śródlądowym (Dz. U. z 1999 r. Nr 66, poz. 750 i Nr 101, poz. 1178) oraz art. 84 ust. 4 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. Nr 89, poz. 414, z 1996 r. Nr 100, poz. 465, Nr 106, poz. 496 i Nr 146, poz. 680, z 1997 r. Nr 88, poz. 554 i Nr 111, poz. 726, z 1998 r. Nr 22, poz. 118 i Nr 106, poz. 668, z 1999 r. Nr 41, poz. 412, Nr 49, poz. 483 i Nr 62, poz. 682 oraz z 2000 r. Nr 12, poz. 136) zarządza się, co następuje:
§ 1.1. Rozporządzenie stosuje się, z zastrzeżeniem ust. 2, do pracowników:
1) wymienionych w art. 1 ust. 2 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych 4Dz. U. Nr 31, poz. 214, z 1984 r. Nr 35, poz. 187, z 1988 r. Nr 19, poz. 132, z 1989 r. Nr 4, poz. 24 i Nr 34, poz. 178 i 182, z 1990 r. Nr 20, poz. 121, z 1991 r. Nr 55, poz. 234, Nr 88, poz. 400 i Nr 95, poz. 425, z 1992 r. Nr 54, poz. 254 i Nr 90, poz. 451, z 1994 r. Nr 136, poz. 704, z 1995 r. Nr 132, poz. 640, z 1996 r. Nr 89, poz. 402 i Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 98, poz. 604, Nr 133, poz. 882 i 883 i Nr 141, poz. 943, z 1998 r. Nr 131, poz. 860, Nr 155, poz. 1016 i Nr 162, poz. 1118, z 1999 r. Nr 49, poz. 483 i Nr 70, poz. 778 oraz z 2000 r. Nr 6, poz. 69), zwanej dalej „ustawą",
2) zatrudnionych w:
a) jednostkach wojskowych podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej, o których mowa w art. 43 ust. 2 ustawy.
b) jednostkach wojskowych podporządkowanych Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji, o których mowa w art. 43 ust. 3 ustawy,
c) (skreślona),
d) (skreślona),
e) (skreślona),
f) Kancelarii Polskiej Akademii Nauk,
g) Biurze Centralnej Komisji do Spraw Tytułu Naukowego i Stopni Naukowych,
h) Biurze Rzecznika Interesu Publicznego,
i) Instytucie Pamięci Narodowej – Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu
– zwanych dalej „pracownikami".
2. Rozporządzenia nie stosuje się do:
1) pracowników Kancelarii Prezesa Rady Ministrów – w zakresie uregulowanym w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 21 ust. 3a ustawy,
2) strażników Państwowej Straży Rybackiej – w zakresie uregulowanym w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 26 ust. 1 ustawy o rybactwie śródlądowym,
3) pracowników Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego – w zakresie uregulowanym w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 60 ust. 3 ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników.
§ 2.Ustala się:
1) tabele miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego, stanowiące załącznik nr 1 [1] do rozporządzenia,
2) tabelę stawek dodatku funkcyjnego, stanowiącą załącznik nr 2 do rozporządzenia,
3) tabele stanowisk, zaszeregowań i kwalifikacji pracowników, stanowiące załącznik nr 3 [2] do rozporządzenia.
§ 3.Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o „najniższym wynagrodzeniu zasadniczym", rozumie się przez to najniższe wynagrodzenie zasadnicze w pierwszej kategorii zaszeregowania, ustalone w tabelach miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego, stanowiących załącznik nr 1 do rozporządzenia.
§ 4.Kierownik urzędu lub jednostki, o których mowa w § 1 ust. 1, zwany dalej „kierownikiem urzędu lub jednostki", może, w uzasadnionych wypadkach, skrócić pracownikowi okres pracy zawodowej wymagany na danym stanowisku, z wyłączeniem stanowisk, dla których wymagany okres pracy zawodowej określają odrębne przepisy.
§ 5.1. Pracownikom zatrudnionym na stanowiskach związanych z kierowaniem zespołem oraz radcy prawnemu przysługuje dodatek funkcyjny.
2. Dodatek, o którym mowa w ust. 1, przysługuje również pracownikom zatrudnionym na stanowiskach nie związanych z kierowaniem zespołem, dla których w załączniku nr 3 do rozporządzenia przewiduje się dodatek funkcyjny, z tym że maksymalna stawka tego dodatku przewidziana dla danego stanowiska jest niższa o jedną stawkę.
§ 6.1. Z tytułu okresowego zwiększenia obowiązków służbowych lub powierzenia dodatkowych zadań o wysokim stopniu złożoności lub odpowiedzialności, kierownik urzędu lub jednostki może przyznać pracownikowi na czas określony dodatek specjalny, z zastrzeżeniem ust. 5.
2. Dodatek specjalny może być przyznawany również ze względu na charakter pracy i zakres wykonywanych zadań; dodatek przyznaje się na czas określony, a w indywidualnych wypadkach – także na czas nie określony.
3. Dodatek specjalny jest wypłacany w ramach posiadanych środków na wynagrodzenia, w kwocie nie przekraczającej 40% łącznie wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego pracownika.
4. Dodatek specjalny może być podwyższany w szczególnie uzasadnionych wypadkach.
5. Przepisy ust. 1–4 nie dotyczą pracowników zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych, robotniczych i obsługi.
§ 7.1. Pracownikowi przysługuje dodatek za prace wykonywane w warunkach uciążliwych lub szkodliwych dla zdrowia:
1) przy pierwszym stopniu uciążliwości lub szkodliwości – w wysokości do 5%,
2) przy drugim stopniu uciążliwości lub szkodliwości – w wysokości do 10%,
3) przy trzecim stopniu uciążliwości lub szkodliwości – w wysokości do 15%
– miesięcznego najniższego wynagrodzenia zasadniczego.
2. Wykaz prac, o których mowa w ust. 1, określa załącznik nr 4 do rozporządzenia.
3. Prace określone w załączniku nr 4 w pkt 1 lit. d) i e) oraz w pkt 2 lit. b), d) i e) uważa się za wykonywane w warunkach szkodliwych dla zdrowia, uzasadniających przyznanie dodatku, jeżeli w środowisku pracy są przekroczone najwyższe dopuszczalne stężenia i natężenia czynników szkodliwych dla zdrowia określone w odrębnych przepisach, stwierdzone przez laboratoria Inspekcji Sanitarnej oraz inne laboratoria upoważnione przez właściwych terenowo wojewódzkich inspektorów sanitarnych.
4. Dodatek przysługuje pracownikom wykonującym prace, o których mowa w załączniku nr 4 w pkt 1, 2 i 3 lit. a) i c)–h), przez co najmniej 80 godzin w miesiącu, natomiast pracownikom wykonującym prace wymienione w załączniku w pkt 3 lit. b) – przez połowę dopuszczalnego czasu przebywania w strefie zagrożenia.
5. W razie zbiegu uprawnień do dodatków o różnym stopniu uciążliwości lub szkodliwości dla zdrowia, pracownikowi przysługuje jeden dodatek według najwyższego stopnia.
§ 8.1. Do okresów pracy uprawniających do dodatku za wieloletnią pracę w urzędach i jednostkach, zwanego dalej „dodatkiem za wysługę lat”, wlicza się wszystkie poprzednie zakończone okresy zatrudnienia oraz inne okresy, jeżeli z mocy odrębnych przepisów podlegają one wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze.
2. W wypadku gdy praca w urzędzie lub jednostce stanowi dodatkowe zatrudnienie, do okresu dodatkowego zatrudnienia nie podlegają zaliczeniu okresy zatrudnienia podstawowego.
3. Pracownikowi, który wykonuje pracę w urzędzie lub jednostce w ramach urlopu bezpłatnego udzielonego przez pracodawcę w celu wykonywania tej pracy, do okresu dodatkowego zatrudnienia podlegają zaliczeniu zakończone okresy zatrudnienia podstawowego oraz okres zatrudnienia u pracodawcy, który udzielił urlopu – do dnia rozpoczęcia tego urlopu.
4. Dodatek za wysługę lat przysługuje pracownikowi za dni, za które otrzymuje wynagrodzenie, oraz za dni nieobecności w pracy z powodu niezdolności do pracy wskutek choroby bądź konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem lub chorym członkiem rodziny, za które pracownik otrzymuje z tego tytułu wynagrodzenie lub zasiłek z ubezpieczenia społecznego.
5. Dodatek za wysługę lat jest wypłacany w terminie wypłaty wynagrodzenia:
1) począwszy od pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu, w którym pracownik nabył prawo do dodatku lub wyższej stawki dodatku, jeżeli nabycie prawa nastąpiło w ciągu miesiąca,
2) za dany miesiąc, jeżeli nabycie prawa do dodatku lub prawa do wyższej stawki dodatku nastąpiło pierwszego dnia miesiąca.
§ 9.1. Do okresu pracy uprawniającego do nagrody jubileuszowej wlicza się wszystkie poprzednie zakończone okresy zatrudnienia oraz inne okresy, jeżeli z mocy odrębnych przepisów podlegają one wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze.
2. Pracownikowi, który wykonuje pracę w urzędzie lub jednostce w ramach urlopu bezpłatnego udzielonego przez pracodawcę w celu wykonywania tej pracy, do okresu uprawniającego do nagrody jubileuszowej wlicza się okres zatrudnienia u tego pracodawcy do dnia rozpoczęcia tego urlopu.
3. W razie równoczesnego pozostawania więcej niż w jednym stosunku pracy, do okresu pracy uprawniającego do nagrody jubileuszowej wlicza się jeden z tych okresów.
4. Pracownik nabywa prawo do nagrody jubileuszowej w dniu upływu okresu uprawniającego do tej nagrody bądź w dniu wejścia w życie przepisów wprowadzających nagrody jubileuszowe.
5. Pracownik jest obowiązany udokumentować swoje prawo do nagrody jubileuszowej, jeżeli w jego aktach osobowych brak jest odpowiedniej dokumentacji.
6. Wypłata nagrody jubileuszowej powinna nastąpić, z zastrzeżeniem ust. 7, niezwłocznie po nabyciu przez pracownika prawa do tej nagrody.
7. Pracownikowi, skierowanemu do pracy w polskim przedstawicielstwie dyplomatycznym i urzędzie konsularnym, zwanym dalej „placówką”, któremu okres uprawniający do nagrody jubileuszowej upłynął w czasie pracy w placówce, wypłata nagrody jubileuszowej następuje po powrocie z placówki w dniu:
1) podjęcia pracy w urzędzie lub jednostce lub
2) rozwiązania stosunku pracy bezpośrednio po powrocie z placówki w związku z przejściem na emeryturę lub rentę z tytułu niezdolności do pracy.
8. Podstawę obliczenia nagrody jubileuszowej, z zastrzeżeniem ust. 9, stanowi wynagrodzenie przysługujące pracownikowi w dniu nabycia prawa do nagrody, a jeżeli dla pracownika jest to korzystniejsze – wynagrodzenie przysługujące mu w dniu jej wypłaty. Jeżeli pracownik nabył prawo do nagrody, będąc zatrudniony w innym wymiarze czasu pracy niż w dniu jej wypłaty, podstawę obliczenia nagrody stanowi wynagrodzenie przysługujące pracownikowi w dniu nabycia prawa do nagrody. Nagrodę oblicza się według zasad obowiązujących przy ustalaniu ekwiwalentu pieniężnego za urlop wypoczynkowy.
9. Podstawę obliczenia nagrody jubileuszowej pracownika, o którym mowa w ust. 7, stanowi wynagrodzenie ustalone pracownikowi w dniu podjęcia pracy lub rozwiązania stosunku pracy po powrocie z placówki, a jeżeli dla pracownika jest to korzystniejsze – wynagrodzenie przysługujące mu przed skierowaniem na placówkę.
10. W razie ustania stosunku pracy w związku z przejściem na rentę z tytułu niezdolności do pracy lub emeryturę, pracownikowi, któremu do nabycia prawa do nagrody jubileuszowej brakuje mniej niż 12 miesięcy, licząc od dnia rozwiązania stosunku pracy, nagrodę tę wypłaca się w dniu rozwiązania stosunku pracy.
11. Jeżeli w dniu wejścia w życie przepisów wprowadzających zaliczalność do okresów uprawniających do świadczeń pracowniczych okresów nie podlegających dotychczas wliczeniu upływa okres uprawniający pracownika do dwóch lub więcej nagród, wypłaca mu się tylko jedną nagrodę – najwyższą.
12. Pracownikowi, który w dniu wejścia w życie przepisów, o których mowa w ust. 11, ma okres dłuższy niż wymagany do nagrody danego stopnia, a w ciągu 12 miesięcy od tego dnia upłynie okres uprawniający go do nabycia nagrody wyższego stopnia, nagrodę niższą wypłaca się w pełnej wysokości, a w dniu nabycia prawa do nagrody wyższej – różnicę między kwotą nagrody wyższej a kwotą nagrody niższej.
13. Przepisy ust. 11 i 12 mają odpowiednio zastosowanie, w razie gdy w dniu, w którym pracownik udokumentował swoje prawo do nagrody, był uprawniony do nagrody wyższego stopnia oraz w razie gdy pracownik prawo to nabędzie w ciągu 12 miesięcy od tego dnia.
§ 10.1. Tworzy się fundusz nagród, z przeznaczeniem na nagrody, za szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej, w wysokości 3% planowanych wynagrodzeń osobowych, pozostający w dyspozycji kierowników urzędów lub jednostek.
2. Fundusz nagród, o którym mowa w ust. 1, może być podwyższany przez kierowników urzędów lub jednostek w ramach posiadanych środków na wynagrodzenia.
§ 11.Godzinową stawkę wynagrodzenia zasadniczego wynikającego z osobistego zaszeregowania pracownika, określonego stawką miesięczną, ustala się, dzieląc miesięczną stawkę wynagrodzenia przez liczbę godzin pracy przypadających do przepracowania w danym miesiącu.
§ 12.Pracownikowi wykonującemu pracę w porze nocnej przysługuje dodatkowe wynagrodzenie za każdą godzinę pracy w porze nocnej w wysokości 20% godzinowej stawki wynagrodzenia zasadniczego, nie niższej jednak niż 20% godzinowej stawki wynikającej z najniższego wynagrodzenia za pracę określonego w odrębnych przepisach.
§ 13.1. Dla pracowników zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych, robotniczych i obsługi tworzy się fundusz premiowy w ramach posiadanych środków na wynagrodzenia.
2. Wysokość funduszu premiowego, o którym mowa w ust. 1, oraz warunki przyznawania premii ustala kierownik urzędu lub jednostki.
§ 14.1. Kierowcy, z wyjątkiem kierowcy samochodu osobowego, za powierzone mu dodatkowe czynności nie wchodzące w zakres jego normalnych obowiązków, przysługuje dodatek w wysokości nie przekraczającej 60% najniższego wynagrodzenia zasadniczego.
2. Wysokość dodatku, o którym mowa w ust. 1, za wykonywanie poszczególnych czynności ustala kierownik urzędu lub jednostki, uwzględniając rodzaj czynności i ich uciążliwość.
§ 15.Pracownicy, którzy nie spełniają wymagań kwalifikacyjnych przewidzianych dla stanowiska zajmowanego przez nich w dniu wejścia w życie rozporządzenia, mogą być nadal zatrudniani na tych stanowiskach.
§ 16.Pracownicy urzędu morskiego, biorący udział w próbach technicznych statków na morzu po budowie lub remoncie bądź wykonujący w czasie pracy statku zadania statutowe urzędu, otrzymują bezpłatne wyżywienie lub ekwiwalent pieniężny według norm stosowanych w czasie eksploatacji statku.
§ 17.1. Pracownikom zatrudnionym na stanowiskach inspekcyjno-technicznych w urzędzie górniczym przysługują uprawnienia w zakresie przewidzianym w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1981 r. w sprawie szczególnych przywilejów dla pracowników górnictwa – Karta górnika (Dz. U. z 1982 r. Nr 2, poz. 13).
2. Pracownikom, o których mowa w ust. 1, uprawnionym do dodatku za wysługę lat i do szczególnych świadczeń w zakresie płac określonych w Karcie górnika, przysługuje uprawnienie z jednego tytułu wybranego przez pracownika.
§ 18.1. Przy ustalaniu prawa do nagrody jubileuszowej przysługującej pracownikowi, który był zatrudniony w urzędzie lub jednostce w dniu 27 stycznia 1995 r., a przed tym dniem nabył prawo do nagrody jubileuszowej z uwzględnieniem okresów podlegających wliczeniu do okresu pracy uprawniającego do nagrody jubileuszowej na podstawie przepisów obowiązujących przed tym dniem, okresy te podlegają wliczeniu na dotychczasowych zasadach, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Pracownik, który podjął zatrudnienie w urzędzie lub jednostce po dniu 27 stycznia 1995 r., nabywa prawo do nagrody jubileuszowej na zasadach określonych w § 9, niezależnie od wcześniejszego nabycia prawa do nagrody za dany okres pracy.
§ 19.Traci moc rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 15 kwietnia 1998 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników urzędów administracji rządowej i innych jednostek (Dz. U. Nr 49, poz. 306 i Nr 126, poz. 830 oraz z 1999 r. Nr 13, poz. 113 i Nr 36, poz. 339).
§ 20.1. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia i ma zastosowanie przy ustalaniu wynagrodzeń, wymaganych kwalifikacji, a także świadczeń należnych pracownikom od dnia 1 stycznia 2000 r., z uwzględnieniem ust. 2.
2. Rozporządzenie stosuje się do pracowników:
1) wojewódzkich i powiatowych inspektoratów nadzoru budowlanego – z mocą od dnia 1 lipca 1999 r.,
2) okręgowych inspektoratów rybołówstwa morskiego – z mocą od dnia 10 września 1999 r.
Załączniki do rozporządzenia Rady Ministrów
z dnia 28 marca 2000 r. (poz. 299)
Załącznik nr 1
TABELE MIESIĘCZNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO:
A Dla pracowników, o których mowa w tabeli IIIA, IIIB, XIIA, XIII i XIIIA załącznika nr 3 do rozporządzenia
|
Kategoria zaszeregowania |
Kwota w złotych |
|
| |
730– 850 |
|
II |
750– 870 |
|
III |
770– 910 |
|
IV |
790– 960 |
|
V |
810–1 030 |
|
VI |
835–1 120 |
|
VII |
860–1 220 |
|
VIII |
885–1 330 |
|
IX |
910–1 450 |
|
X |
935–1 570 |
|
XI |
965–1 690 |
|
XII |
1 000–1 810 |
|
XIII |
1 035–1 960 |
|
XIV |
1 070–2 110 |
|
XV |
1 110–2 270 |
|
XVI |
1 150–2 430 |
|
XVII |
1 250–2 600 |
|
XVIII |
1 350–2 800 |
|
XIX |
1 450–3 050 |
|
XX |
1 560–3 300 |
|
XXI |
1 670–3 600 |
B Dla pozostałych pracowników urzędów i jednostek (z wyłączeniem pracowników zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych, robotniczych i obsługi)
|
Kategoria zaszeregowania |
Kwota w złotych |
|
l |
710– 830 |
|
II |
720– 860 |
|
III |
730– 910 |
|
IV |
740– 970 |
|
V |
750–1 030 |
|
VI |
760–1 100 |
|
VII |
770–1 170 |
|
VIII |
780–1 250 |
|
IX |
800–1 330 |
|
X |
820–1 410 |
|
XI |
840–1 500 |
|
XII |
870–1 600 |
|
XIII |
900–1 720 |
|
XIV |
940–1 860 |
|
XV |
980–2 000 |
|
XVI |
1 020–2 200 |
|
XVII |
1 060–2 400 |
|
XVIII |
1 100–2 600 |
|
XIX |
1 150–2 800 |
|
XX |
1 230–3 100 |
|
XXI |
1 320–3 500 |
C Dla pracowników zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych, robotniczych i obsługi
|
Kategoria zaszeregowania |
Kwota w złotych |
|
l |
690– 800 |
|
II |
700– 810 |
|
III |
710– 840 |
|
IV |
720– 870 |
|
V |
730– 910 |
|
VI |
740– 950 |
|
VII |
750–1 000 |
|
VIII |
770–1 050 |
|
IX |
790–1 120 |
|
X |
810–1 190 |
|
XI |
830–1 260 |
|
XII |
850–1 330 |
|
XIII |
870–1 430 |
|
XIV |
890–1 530 |
|
XV |
910–1 630 |
|
XVI |
940–1 740 |
|
XVII |
970–1 860 |
|
XVIII |
1 000–1 980 |
|
XIX |
1 040–2 100 |
|
XX |
1 120–2 220 |
|
XXI |
1 210–2370 |
Załącznik nr 2
TABELA STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO
|
Stawka dodatku funkcyjnego |
Procent najniższego wynagrodzenia zasadniczego |
|
1 |
do 35 |
|
2 |
do 50 |
|
3 |
do 65 |
|
4 |
do 80 |
|
5 |
do 95 |
|
6 |
do 110 |
|
7 |
do 125 |
|
8 |
do 150 |
|
9 |
do 175 |
|
10 |
do 200 |
Załącznik nr 3
I (skreślona).
II (skreślona).
III TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH W GŁÓWNYM INSPEKTORACIE INSPEKCJI HANDLOWEJ
|
Lp. |
Stanowisko |
Kategoria zaszeregowania |
Stawka dodatku funkcyjnego do |
Wymagane kwalifikacje |
|
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1. |
Główny Inspektor |
XXI |
10 |
wyższe |
7 |
|
2. |
Zastępca Głównego Inspektora |
XVIII –XX |
9 |
wyższe |
7 |
IIIA TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ l KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH W GENERALNEJ DYREKCJI DRÓG KRAJOWYCH l AUTOSTRAD
|
Lp. |
Stanowisko |
Kategoria zaszeregowania |
Stawka dodatku funkcyjnego do |
Wymagane kwalifikacje |
|
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1. |
Dyrektor Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad |
XX–XXI |
10 |
wyższe |
7 |
IIIB TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ l KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH W URZĘDZIE REGULACJI TELEKOMUNIKACJI l POCZTY
|
Lp. |
Stanowisko |
Kategoria zaszeregowania |
Stawka dodatku funkcyjnego do |
Wymagane kwalifikacje |
|
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1. |
Dyrektor Oddziału Okręgowego |
XX–XXI |
10 |
wyższe |
7 |
IV TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH W URZĘDACH WOJEWÓDZKICH
|
Lp. |
Stanowisko |
Kategoria zaszeregowania |
Stawka dodatku funkcyjnego do |
Wymagane kwalifikacje |
|
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1. |
Wojewódzki konserwator przyrody |
XV-XX |
8 |
wyższe |
5 |
|
2. |
Komendant wojewódzki straży łowieckiej |
XV-XVII |
5 |
według odrębnych przepisów |
|
|
3. |
Zastępca komendanta wojewódzkiego straży łowieckiej |
XIV-XVI |
4 |
||
|
4. |
Komendant posterunku straży łowieckiej |
XII-XV |
3 |
||
|
5. |
Starszy strażnik straży łowieckiej |
V-XIII |
- |
||
|
6. |
Strażnik straży łowieckiej |
III-X |
- |
||
|
7. |
Młodszy strażnik straży łowieckiej |
I-VII |
- |
||
V TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH W KOMENDACH, INSPEKTORATACH I INNYCH JEDNOSTKACH ORGANIZACYJNYCH STANOWIĄCYCH APARAT POMOCNICZY KIEROWNIKÓW ZESPOLONYCH SŁUŻB, INSPEKCJI I STRAŻY WOJEWÓDZKICH ORAZ KIEROWNIKÓW POWIATOWYCH SŁUŻB, INSPEKCJI I STRAŻY
|
Lp. |
Stanowisko |
Kategoria zaszeregowania |
Stawka dodatku funkcyjnego do |
Wymagane kwalifikacje |
|
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
I. Wojewódzkie inspektoraty ochrony środowiska |
|||||
|
1. |
Wojewódzki inspektor |
XIX-XXI |
10 |
wyższe |
7 |
|
2. |
Zastępca wojewódzkiego inspektora |
XVII-XX |
9 |
wyższe |
7 |
|
II. Wojewódzkie inspektoraty Inspekcji Handlowej |
|||||
|
1. |
Wojewódzki inspektor |
XVIII-XXI |
10 |
wyższe |
7 |
|
2. |
Zastępca wojewódzkiego inspektora |
XVII-XX |
9 |
wyższe |
7 |
|
III. (skreślona). |
|||||
|
IV. (skreślona). |
|||||
|
V. Wojewódzkie inspektoraty skupu i przetwórstwa artykułów rolnych |
|||||
|
1. |
Wojewódzki inspektor |
XVII-XXI |
10 |
wyższe |
5 |
|
2. |
Zastępca wojewódzkiego inspektora |
XV-XX |
9 |
wyższe |
5 |
|
VI. Wojewódzkie oddziały Służby Ochrony Zabytków |
|||||
|
1. |
Wojewódzki konserwator zabytków |
XVII-XXI |
10 |
wyższe |
5 |
|
2. |
Zastępca. wojewódzkiego konserwatora zabytków |
XV-XX |
9 |
wyższe |
5 |
|
VII. Wojewódzkie inspekcje nadzoru geodezyjnego i kartograficznego |
|||||
|
1. |
Wojewódzki inspektor |
XVII-XXI |
10 |
według odrębnych przepisów |
|
|
2. |
Zastępca wojewódzkiego inspektora |
XVII-XX |
9 |
||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||
|
VIII. Wojewódzkie inspektoraty Inspekcji Farmaceutycznej |
||||||||
|
1. |
Wojewódzki inspektor farmaceutyczny |
XVIII-XXI |
10 |
wyższe farmaceutyczne |
5 |
|||
|
2. |
Zastępca wojewódzkiego inspektora farmaceutyczne |
XVI-XX |
9 |
wyższe farmaceutyczne |
5 |
|||
|
IX. Wojewódzkie inspektoraty weterynarii |
||||||||
|
1. |
Wojewódzki lekarz weterynarii – dyrektor wojewódzkiego inspektoratu weterynarii |
XVIII-XXI |
10 |
wyższe weterynaryjne |
7 |
|||
|
2. |
Zastępca wojewódzkiego lekarza weterynarii |
XVII-XX |
9 |
wyższe weterynaryjne |
7 |
|||
|
3. |
Graniczny lekarz weterynarii – kierownik granicznego inspektoratu weterynarii |
XVI-XIX |
8 |
wyższe weterynaryjne |
7 |
|||
|
X. Powiatowe inspektoraty weterynarii |
||||||||
|
1. |
Powiatowy lekarz weterynarii – kierownik powiatowego inspektoratu |
XVI-XX |
8 |
wyższe weterynaryjne |
7 |
|||
|
2. |
Zastępca powiatowego lekarza weterynarii |
XV-XIX |
7 |
wyższe weterynaryjne |
5 |
|||
|
XI. Wojewódzkie inspektoraty nadzoru budowlanego |
||||||||
|
1. |
Wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego |
XIX-XXI |
10 |
wyższe oraz uprawnienia budowlane bez ograniczeń |
7 |
|||
|
XII. Powiatowe inspektoraty nadzoru budowlanego |
||||||||
|
1. |
Powiatowy inspektor nadzoru budowlanego |
XVIII-XX |
8 |
wyższe oraz uprawnienia budowlane bez ograniczeń |
5 |
|||
|
XIII. Kuratoria oświaty |
||||||||
|
1. |
Kurator oświaty |
według odrębnych przepisów |
||||||
|
2. |
Wicekurator oświaty |
|||||||
|
XIV. Wojewódzkie inspektoraty ochrony roślin i nasiennictwa |
||||||||
|
1. |
Wojewódzki inspektor |
XVII–XXI |
10 |
wyższe |
5 |
|||
|
2. |
Zastępca wojewódzkiego inspektora |
XV–XX |
9 |
wyższe |
5 |
|||
|
XV. Wojewódzkie inspektoraty transportu drogowego |
||||||||
|
1. |
Wojewódzki inspektor |
XVII–XXI |
10 |
wyższe |
5 |
|||
|
2. |
Zastępca wojewódzkiego inspektora |
XV–XX |
9 |
wyższe |
5 |
|||
VI TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH W RAMACH PRAC INTERWENCYJNYCH I ROBÓT PUBLICZNYCH
|
Lp. |
Stanowisko |
Kategoria zaszeregowania |
Stawka dodatku funkcyjnego do |
Wymagane kwalifikacje |
|
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1. |
Główny specjalista |
XII-XVII |
- |
wyższe |
5 |
|
2. |
Starszy specjalista |
XI-XV |
- |
wyższe |
3 |
|
3. |
Inspektor |
VII-XII |
- |
wyższe |
- |
|
średnie |
2 |
||||
|
4. |
Ankieter |
VI-XI |
- |
średnie |
2 |
|
5. |
Referent |
VI-IX |
- |
średnie |
- |
VII TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH W URZĘDACH STANOWIĄCYCH APARAT POMOCNICZY TERENOWYCH ORGANÓW ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ PODLEGŁYCH MINISTROM LUB CENTRALNYM ORGANOM ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ
|
Lp. |
Stanowisko |
Kategoria zaszeregowania |
Stawka dodatku funkcyjnego do |
Wymagane kwalifikacje |
|
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
Urzędy morskie |
|||||
|
1. |
Dyrektor |
XIX-XXI |
10 |
wyższe |
9 |
|
2. |
Zastępca dyrektora do spraw inspekcji morskiej |
XIX-XX |
9 |
wyższe oraz dyplom kapitana żeglugi wielkiej |
9 |
|
3. |
Zastępca dyrektora do spraw technicznych, zastępca dyrektora do spraw oznakowania nawigacyjnego |
XV-XX |
9 |
wyższe |
5 |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1. |
Załogi jednostek pływających: |
XV-XVII |
2 |
według odrębnych przepisów |
|
|
Kierownik statku I kategorii (kapitan) |
|||||
|
2. |
Kierownik statku II kategorii |
XIV-XVI |
- |
||
|
3. |
Zastępca kierownika statku I kategorii (I oficer), |
XIV-XVI |
1 |
||
|
kierownik maszyn statku I kategorii (I oficer mechanik) |
|||||
|
4. |
Kierownik maszyn statku II kategorii |
XIII-XV |
- |
||
|
5. |
II oficer mechanik |
XIII-XV |
- |
||
|
6. |
Kierownik statku III kategorii |
XII-XIV |
- |
||
|
7. |
Kierownik maszyn statku III kategorii |
XII-XIV |
- |
||
|
8. |
Oficer elektryk okrętowy |
XI-XIV |
- |
||
|
9. |
Kierownik statku IV kategorii |
XI-XIII |
- |
||
|
10. |
Kierownik maszyn statku IV kategorii |
XI-XIII |
- |
||
|
11. |
Oficer wachtowy |
XII-XIII |
- |
||
|
12. |
Bosman okrętowy |
XI-XIII |
- |
||
|
13. |
Sternik motorzysta, |
XI-XII |
- |
||
|
brygadzista grupy sondażowej |
|||||
|
14. |
Operator urządzeń hydrograficznych, |
X-XI |
- |
||
|
III oficer mechanik, |
|||||
|
monter znaków nawigacyjnych |
|||||
|
15. |
Starszy marynarz, |
X-XI |
- |
||
|
motorzysta, |
|||||
|
kucharz, |
|||||
|
sondażysta |
|||||
|
16. |
Marynarz |
IX-X |
- |
||
|
17. |
Steward |
VIII-IX |
- |
||
|
18. |
Młodszy marynarz |
VII-VIII |
- |
||
|
19. |
Starszy bosman bazy |
VIII-IX |
- |
średnie |
- |
|
20. |
Bosman bazy |
VII-VIII |
- |
średnie |
- |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
II. Okręgowe inspektoraty rybołówstwa morskiego |
|||||
|
1. |
Okręgowy inspektor |
XVIII-XX |
7 |
wyższe odpowiedniej specjalności |
6 |
|
2. |
Zastępca okręgowego inspektora |
XVI-XIX |
6 |
||
|
1. |
Załogi jednostek pływających |
XV-XVII |
2 |
według odrębnych przepisów |
|
|
Kierownik statku I kategorii kapitan |
|||||
|
2. |
Kierownik statku II kategorii |
XIV-XVI |
- |
||
|
3. |
Zastępca kierownika statku I kategorii (I oficer), |
XIV-XVI |
1 |
||
|
kierownik maszyn statku I kategorii (I oficer mechanik) |
|||||
|
4. |
Kierownik maszyn statku II kategorii |
XIII-XV |
- |
||
|
5. |
II oficer mechanik |
XII-XV |
- |
||
|
6. |
Kierownik statku III kategorii |
XII-XIV |
- |
||
|
7. |
Kierownik maszyn statku III kategorii |
XII-XIV |
- |
||
|
8. |
Oficer elektryk okrętowy |
XI-XIV |
- |
||
|
9. |
Oficer wachtowy |
XII-XIII |
- |
||
|
10. |
Kierownik statku IV kategorii |
XI-XIII |
- |
||
|
11. |
Kierownik maszyn statku IV kategorii |
XI-XIII |
- |
||
|
12. |
Bosman okrętowy |
XI-XIII |
- |
||
|
13. |
Sternik motorzysta, |
XI-XIII |
- |
||
|
brygadzista grupy sondażowej |
|||||
|
14. |
Operator urządzeń hydrograficznych, |
X-XI |
- |
||
|
III oficer mechanik, |
|||||
|
monter znaków nawigacyjnych |
|||||
|
15. |
Starszy marynarz, |
X-XI |
- |
||
|
motorzysta, |
|||||
|
kucharz, |
|||||
|
sondażysta |
|||||
|
16. |
Marynarz |
IX-X |
- |
||
|
17. |
Steward |
VIII-IX |
- |
||
|
18. |
Młodszy marynarzy |
VII-VIII |
- |
||
|
19. |
Starszy bosman bazy |
VIII-IX |
- |
średnie |
- |
|
20. |
Bosman bazy |
VII-VIII |
- |
średnie |
- |
|
III. Urzędy żeglugi śródlądowej |
|||||
|
1. |
Dyrektor urzędu |
XVIII-XIX |
8 |
wyższe i patent oficera żeglugi śródlądowej |
7 |
|
IV. Główny Inspektorat Lotnictwa Cywilnego |
|||||
|
1. |
Główny Inspektor Lotnictwa Cywilnego |
XXI |
10 |
wyższe |
7 |
|
2. |
Zastępca Głównego Inspektora Lotnictwa Cywilnego |
XIX-XX |
9 |
wyższe |
7 |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
V. Archiwa państwowe |
|||||
|
1. |
Dyrektor archiwum |
XVIII-XXI |
10 |
wyższe |
7 |
|
2. |
Pomocnik archiwisty, |
VI-VIII |
- |
średnie |
- |
|
pomocnik konserwatora archiwalnego, |
|||||
|
pomocnik dokumentalisty |
|||||
|
VI. Urzędy skarbowe |
|||||
|
1. |
Starszy kasjer |
XI-XIII |
- |
średnie |
3 |
|
2. |
Kasjer |
IX-XII |
- |
średnie |
2 |
|
VII. (skreślona). |
|||||
|
VIII. Urzędy statystyczne |
|||||
|
1. |
Dyrektor urzędu |
XVIII-XXI |
10 |
wyższe |
|
|
IX. Okręgowe urzędy górnicze, Urząd Górniczy do Badań Kontrolnych Urządzeń Energomechanicznych |
|||||
|
1. |
Dyrektor urzędu |
XVIII-XXI |
10 |
wyższe |
7 |
|
2. |
Zastępca dyrektora |
XV-XX |
9 |
wyższe |
7 |
|
X. Regionalne inspektoraty celne |
|||||
|
1. |
Regionalny Inspektor Celny |
XX-XXI |
9 |
wyższe |
7 |
|
2. |
Zastępca Regionalnego Inspektora Celnego |
XVIII-XIX |
8 |
wyższe |
6 |
|
XI. Okręgowe urzędy miar i urzędy probiercze |
|||||
|
1. |
Dyrektor urzędu |
XVIII-XXI |
10 |
wyższe |
7 |
|
2. |
Naczelnik obwodowego urzędu |
XV-XVII |
5 |
wyższe |
4 |
|
XII. Zakład Emerytalno-Rentowy Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji |
|||||
|
1. |
Dyrektor urzędu |
XVIII-XXI |
10 |
wyższe |
7 |
|
2. |
Zastępca dyrektora |
XV-XX |
9 |
wyższe |
7 |
|
XIII. Izby celne |
|||||
|
1. |
Dyrektor izby celnej |
XVIII–XXI |
10 |
wyższe |
7 |
|
2. |
Zastępca dyrektora izby celnej |
XV–XX |
9 |
wyższe |
7 |
|
XIV. Urzędy celne |
|||||
|
1. |
Naczelnik urzędu celnego |
XV–XX |
9 |
wyższe |
7 |
|
2. |
Zastępca naczelnika urzędu celnego |
XIV–XIX |
8 |
wyższe |
7 |
VIII TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW JEDNOSTEK WOJSKOWYCH PODPORZĄDKOWANYCH LUB NADZOROWANYCH PRZEZ MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
|
Lp. |
Stanowisko |
Kategoria zaszeregowania |
Stawka dodatku funkcyjnego do |
Wymagane kwalifikacje |
|
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
A. Jednostki wojskowe centralnego podporządkowania |
|||||
|
1. |
Dyrektor biura |
XIX-XXI |
10 |
wyższe |
7 |
|
2. |
Zastępca dyrektora biura (wicedyrektor) |
XVIII-XX |
9 |
wyższe |
7 |
|
3. |
Szef oddziału, |
XVII-XVIII |
8 |
wyższe |
7 |
|
główny księgowy |
|||||
|
4. |
Główny specjalista |
XV-XVII |
6 |
wyższe |
7 |
|
5. |
Radca prawny |
XV-XVII |
6 |
według odrębnych przepisów |
|
|
6. |
Zastępca szefa oddziału, |
XV-XVIII |
5 |
wyższe |
6 |
|
szef działu |
|||||
|
7. |
Kierownik zespołu (grupy) |
XIV-XVI |
5 |
wyższe |
6 |
|
8. |
Starszy inspektor kontroli woskowej |
XIV-XVI |
- |
wyższe |
6 |
|
9. |
Starszy specjalista |
XIII XV |
- |
wyższe |
6 |
|
10. |
Starszy projektant, |
XII-XIV |
- |
wyższe |
6 |
|
starszy programista, |
|||||
|
inspektor kontroli woskowej |
|||||
|
11. |
Specjalista, |
XII-XIV |
- |
wyższe |
4 |
|
projektant, |
|||||
|
programista |
|||||
|
12. |
Referendarz, |
XI-XIII |
- |
wyższe |
3 |
|
starszy inspektor, |
|||||
|
starszy statystyk |
|||||
|
13. |
Inspektor, |
IX-XII |
|
wyższe |
- |
|
statystyk, |
|||||
|
podreferendarz, |
średnie |
2 |
|||
|
starszy księgowy |
|||||
|
14. |
Referent prawny |
IX-XII |
- |
wyższe prawnicze |
- |
|
15. |
Księgowy |
VI-XI |
- |
średnie |
- |
|
16. |
Starszy referent |
VI-XI |
- |
średnie |
2 |
|
17. |
Referent |
VI-IX |
- |
średnie |
- |
|
B. Jednostki wojskowe niższego szczebla |
|||||
|
1. |
Dyrektor biura |
XVII-XIX |
8 |
wyższe |
5 |
|
2. |
Zastępca dyrektora biura |
XV-XVIII |
6 |
wyższe |
5 |
|
3. |
Główny księgowy |
XV-XVIII |
6 |
wyższe |
5 |
|
4. |
Szef oddziału |
XIV-XVI |
5 |
wyższe |
4 |
|
5. |
Radca prawny, |
|
6 |
według odrębnych przepisów |
|
|
pielęgniarka okręgowa |
|||||
|
6. |
Zastępca głównego księgowego |
XIV-XVI |
4 |
wyższe |
3 |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
7. |
Szef wydziału |
XIV-XV |
5 |
wyższe |
4 |
|
8. |
Zastępca szefa oddziału |
XII-XV |
4 |
wyższe |
4 |
|
9. |
Starszy inspektor kontroli woskowej |
XII-XV |
- |
wyższe |
4 |
|
starszy specjalista, |
XI-XV |
||||
|
starszy metrolog |
|||||
|
10. |
Kierownik sekcji |
XIII XIV |
3 |
wyższe |
4 |
|
11. |
Specjalista, |
XIII-XIV |
- |
wyższe |
4 |
|
inspektor kontroli wojskowej, |
|||||
|
metrolog |
|||||
|
12. |
Starszy projektant, |
XII-XIV |
- |
wyższe |
4 |
|
starszy programista |
|||||
|
13. |
Informatyk |
XI-XIV |
- |
średnie |
5 |
|
14. |
Projektant, |
XII-XIII |
- |
wyższe |
3 |
|
programista |
|||||
|
15. |
Starszy inspektor, |
IX-XIII |
- |
średnie |
3 |
|
starszy instruktor, |
|||||
|
starszy rewident |
|||||
|
16. |
Starszy księgowy, |
VIII-XII |
- |
średnie |
5 |
|
starszy redaktor |
|||||
|
17. |
Inspektor, |
VII-XII |
- |
średnie |
2 |
|
instruktor, |
|||||
|
rewident, |
|||||
|
redaktor |
|||||
|
18. |
Referent prawny, |
VII-XII |
- |
wyższe prawnicze lub administracyjne |
- |
|
referent prawno-administracyjny |
|||||
|
19. |
Sekretarz dowódcy (szefa instytucji) |
VII-XI |
- |
średnie |
3 |
|
20. |
Księgowy, |
VI-XI |
- |
średnie |
2 |
|
starszy referent |
|||||
|
21. |
Technik informatyczny, |
VI-IX |
- |
średnie |
- |
|
operator EMC, |
|||||
|
referent |
|||||
|
C. Stanowiska pomocnicze, robotnicze i obsługi |
|||||
|
1. |
Kierownik biblioteki, |
X-XII |
3 |
średnie |
4 |
|
kierownik ośrodka informacji naukowej |
|||||
|
2. |
Kierownik hali maszyn, |
IX-XI |
2 |
średnie |
3 |
|
kierownik magazynu |
|||||
|
3. |
Kierownik kancelarii, |
IX-X |
2 |
średnie |
3 |
|
kierownik archiwum, |
|||||
|
kierownik kreślarni, |
|||||
|
kierownik fotolaboratorium, |
|||||
|
kierownik powielarni |
|||||
|
4. |
Starszy bibliotekarz |
IX-XI |
- |
średnie |
3 |
|
5. |
Bibliotekarz, |
VIII-IX |
- |
średnie |
3 |
|
dokumentalista, |
|||||
|
kasjer, |
|||||
|
starszy magazynier |
|||||
|
6. |
Starszy laborant, |
VII-IX |
- |
średnie |
3 |
|
starszy archiwista, |
|||||
|
starszy kreślarz |
|||||
|
7. |
Maszynistka klasy mistrzowskiej |
IX-XI |
- |
średnie |
3 |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
8. |
Starsza maszynistka, |
VIII-IX |
- |
średnie |
3 |
|
starsza teletypistka |
|||||
|
9. |
Maszynistka |
VII-VIII |
- |
średnie |
- |
|
teletypistka |
|||||
|
10. |
Sekretarka |
VII-IX |
- |
średnie |
3 |
|
11. |
Maszynista offsetowy |
IX-X |
- |
zasadnicze |
2 |
|
12. |
Magazynier, |
VII-VIII |
- |
średnie |
- |
|
gospodarz sal wykładowych, |
|||||
|
archiwista |
|||||
|
13. |
Kreślarz, |
VI-VIII |
- |
średnie |
- |
|
laborant, |
|||||
|
korektor, |
|||||
|
kancelista |
|||||
|
14. |
Portier |
IV-V |
- |
podstawowe |
- |
IX (skreślona).
X (skreślona).
XI (skreślona).
XII (skreślona).
XIIA TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ l KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW INSTYTUTU PAMIĘCI NARODOWEJ – KOMISJI ŚCIGANIA ZBRODNI PRZECIWKO NARODOWI POLSKIEMU
A TABELA KWOT WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO l DODATKU FUNKCYJNEGO ORAZ WYMAGAŃ KWALIFIKACYJNYCH
|
Lp. |
Stanowisko |
Kwota |
Wymagane kwalifikacje |
||
|
wynagrodzenia zasadniczego |
dodatku funkcyjnego do |
wykształcenie |
liczba lat pracy |
||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1 |
Zastępca Prezesa, dyrektor generalny, dyrektor Biura Udostępniania i Archiwizacji Dokumentów, dyrektor Biura Edukacji Publicznej |
3300–4900 |
1600 |
wyższe |
8 |
B TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ l KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW
|
Lp. |
Stanowisko |
Kategoria zaszeregowania |
Stawka dodatku funkcyjnego do |
Wymagane kwalifikacje |
|
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1. |
Dyrektor biura, |
|
|
|
|
|
dyrektor Sekretariatu Prezesa, zastępca dyrektora Głównej Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu do spraw organizacyjnych, |
|
|
|
|
|
|
dyrektor oddziału, |
|
|
|
|
|
|
zastępca dyrektora Biura Udostępniania i Archiwizacji Dokumentów, |
XIX–XXI |
10 |
wyższe |
7 |
|
|
zastępca dyrektora Biura Edukacji Publicznej, |
|
|
|
|
|
|
główny księgowy |
|
|
|
|
|
|
2. |
Zastępca dyrektora biura, |
|
|
|
|
|
zastępcą dyrektora sekretariatu Prezesa, |
|
|
|
|
|
|
zastępca dyrektora oddziału, |
XVIII–XX |
9 |
wyższe |
7 |
|
|
główny księgowy oddziału, dyrektor (naczelnik) oddziałowego biura, rzecznik prasowy |
|
|
|
|
|
|
3. |
Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych |
XVII–XIX |
9 |
wyższe |
7 |
|
4. |
Naczelnik wydziału, |
|
|
|
|
|
|
naczelnik delegatury |
XVII–XVIII |
8 |
wyższe |
7 |
|
5. |
Główny specjalista, |
|
|
|
|
|
|
kierownik wydziału udostępniania i archiwizacji w delegaturze, |
XV–XVII |
6 |
wyższe |
7 |
|
|
kierownik sekcji (referatu, archiwum, pracowni, laboratorium, sekretariatu) |
|
|
|
|
|
radca prawny |
według odrębnych przepisów |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
6. |
Starszy specjalista, |
|
|
|
|
|
starszy informatyk, |
|
|
|
|
|
|
starszy kustosz archiwalny, |
XIII–XV |
– |
wyższe |
6 |
|
|
starszy konserwator archiwalny |
|
|
|
|
|
|
7. |
Specjalista, |
|
|
|
|
|
informatyk, |
|
|
|
|
|
|
kustosz archiwalny, |
XII–XIV |
– |
wyższe |
4 |
|
|
konserwator archiwalny, |
|
|
|
|
|
|
starszy dokumentalista |
|
|
|
|
|
|
8. |
Starszy inspektor, |
|
|
|
|
|
starszy archiwista, |
|
|
|
|
|
|
starszy fotograf, |
XI–XIII |
– |
wyższe |
2 |
|
|
starszy laborant, |
|
|
średnie |
4 |
|
|
dokumentalista |
|
|
|
|
|
|
9. |
Inspektor, |
|
|
|
|
|
archiwista, |
IX–XII |
– |
wyższe |
– |
|
|
starszy księgowy |
|
|
średnie |
2 |
|
|
10. |
Starszy referent, |
|
|
|
|
|
księgowy, |
|
|
|
|
|
|
fotograf, |
|
|
|
|
|
|
laborant, |
VIII–XI |
– |
średnie |
2 |
|
|
młodszy archiwista, |
|
|
|
|
|
|
młodszy konserwator archiwalny |
|
|
|
|
|
|
11. |
Referent, |
|
|
|
|
|
młodszy księgowy |
V–IX |
– |
średnie |
– |
|
|
12. |
Pomocnik: |
|
|
|
|
|
archiwisty, konserwatora archiwalnego, |
VI–VIII |
– |
średnie |
– |
|
|
dokumentalisty |
|
|
|
|
XllI Tabela stanowisk, zaszeregowań i kwalifikacji pracowników Kancelarii Polskiej Akademii Nauk oraz Biura Centralnej Komisji do Spraw Tytułu Naukowego i Stopni Naukowych
|
Lp. |
Stanowisko |
Kategoria zaszeregowania |
Stawka dodatku funkcyjnego do |
Wymagane kwalifikacje |
||
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
|||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
1. |
Szef kancelarii Polskiej Akademii Nauk |
XXI |
10 |
wyższe |
7 |
|
|
2. |
Dyrektor biura (zespołu) |
XIX-XXI |
10 |
wyższe |
7 |
|
|
3. |
Wicedyrektor biura (zespołu), |
XVIII-XX |
9 |
wyższe |
7 |
|
|
główny księgowy budżetu Polskiej Akademii Nauk, |
||||||
|
rzecznik prasowy |
||||||
|
główny specjalista do spraw legislacji |
wyższe prawnicze |
|||||
|
4. |
Zastępca przewodniczącego wydziału Polskiej Akademii Nauk |
XVIII-XIX |
9 |
wyższe |
7 |
|
|
5. |
Naczelnik działu, |
XVII-XVIII |
9 |
wyższe |
7 |
|
|
główny księgowy budżetu Kancelarii Polskiej Akademii Nauk, |
||||||
|
radca Prezesa |
||||||
|
6. |
Główny specjalista |
XV-XVII |
6 |
wyższe |
7 |
|
|
radca prawny |
według odrębnych przepisów |
|||||
|
7. |
Starszy specjalista |
XIII-XV |
- |
wyższe |
6 |
|
|
starszy programista |
XII-XV |
|||||
|
8. |
Specjalista, |
XII-XIV |
- |
wyższe |
4 |
|
|
programista |
||||||
|
9. |
Starszy inspektor |
XI-XIII |
- |
wyższe |
3 |
|
|
10. |
Inspektor, |
IX-XII |
- |
wyższe |
- |
|
|
starszy księgowy |
średnie |
2 |
||||
|
referent prawny |
wyższe prawnicze |
- |
||||
|
11. |
Księgowy, |
VIII-XI |
- |
średnie |
- |
|
|
starszy referent, |
||||||
|
sekretarz: Szefa Kancelarii Polskiej Akademii Nauk, dyrektora biura |
||||||
|
12. |
Referent |
VI-IX |
- |
średnie |
- |
|
XIIIA TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW BIURA RZECZNIKA INTERESU PUBLICZNEGO
|
Lp. |
Stanowisko |
Kategoria zaszeregowania |
Stawka dodatku funkcyj |
Wymagane kwalifikacje |
|
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1. |
Dyrektor biura |
XIX–XXI |
10 |
wyższe |
7 |
|
2. |
Wicedyrektor biura, |
|
|
|
|
|
główny księgowy, |
XVIII–XX |
9 |
wyższe |
7 |
|
|
rzecznik prasowy |
|
|
|
|
|
|
3. |
Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych |
XVII–XIX |
9 |
wyższe |
7 |
|
4. |
Naczelnik wydziału |
XVII–XVIII |
8 |
wyższe |
7 |
|
5. |
Główny specjalista |
XV–XVII |
6 |
wyższe |
7 |
|
6. |
Specjalista |
XII–XIV |
– |
wyższe |
4 |
|
7. |
Starszy inspektor |
XI–XIII |
– |
wyższe |
2 |
|
średnie |
4 |
||||
|
8. |
Samodzielny księgowy |
XI–XIII |
– |
wyższe |
2 |
|
średnie |
4 |
||||
|
9. |
Inspektor |
IX–XII |
– |
wyższe |
– |
|
średnie |
2 |
||||
|
10. |
Starszy referent, |
|
|
|
|
|
księgowy, |
VIII–XI |
– |
średnie |
– |
|
|
sekretarz |
|
|
|
|
|
|
11. |
Referent |
VI–IX |
– |
średnie |
– |
XIV TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH NA STANOWISKACH POMOCNICZYCH
|
Lp. |
Stanowisko |
Kategoria zaszeregowania |
Stawka dodatku funkcyjnego do |
Wymagane kwalifikacje |
|
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
I. Wszystkie urzędy i inne jednostki |
|||||
|
1. |
Kierownik bazy transportu |
XIV-XVI |
5 |
wyższe |
5 |
|
2. |
Kierownik budowy |
XIII-XV |
6 |
wyższe |
3 |
|
3. |
Kierownik zakładu obsługi samochodów, kierownik zespołu magazynów |
XII-XIV |
4 |
średnie |
4 |
|
4. |
Zastępca kierownika bazy transportu |
XII-XIV |
3 |
średnie |
3 |
|
5. |
Kierownik punktu żywienia, |
XI-XIII |
3 |
średnie |
4 |
|
kierownik magazynu technicznego, |
2 |
||||
|
starszy kasjer, kasjer walutowy, |
|
||||
|
konserwator elektronicznych maszyn cyfrowych i magnetycznych nośników informatycznych |
3 |
||||
|
sekretarka |
IX-XIII |
- |
|||
|
6. |
Zastępca kierownika zakładu obsługi samochodów, kierownik ośrodka informacji naukowej, kierownik warsztatu, kierownik stacji obsługi, kierownik garażu, kierownik biblioteki, kierownik zespołu magazynów, kierownik kotłowni wysokoprężnej, kierownik informatorium |
X-XII |
3 |
średnie |
4 |
|
zastępca kierownika punktu żywienia |
1 |
2 |
|||
|
7. |
Kierownik obiektu, |
X-XI |
3 |
średnie |
3 |
|
kierownik zmiany, |
|||||
|
starszy magazynier w magazynie technicznym, |
- |
2 |
|||
|
starszy bibliotekarz, |
|||||
|
starszy kontroler techniczny, |
|||||
|
starszy dyspozytor, |
|||||
|
zaopatrzeniowiec |
VIII-XI |
- |
|||
|
8. |
Zastępca, kierownika warsztatu, |
IX-XI |
2 |
średnie |
3 |
|
zastępca kierownika stacji obsługi, |
|||||
|
zastępca kierownika garażu |
|||||
|
9. |
Operator urządzeń elektronicznych, |
IX-XI |
- |
średnie |
- |
|
ankieter |
VI-X |
2 |
|||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
10. |
Kierownik magazynu, |
IX-X |
2 |
średnie |
3 |
|
kierownik hali maszyn, |
|||||
|
kierownik kotłowni |
|||||
|
kierownik bursy, internatu |
1 |
||||
|
maszynistka klasy mistrzowskiej, |
- |
||||
|
dyspozytor, |
|||||
|
kontroler techniczny |
|||||
|
sekretarka-maszynistka, |
- |
||||
|
kreślarz, |
|||||
|
magazynier w magazynie technicznym |
zasadnicze |
1 |
|||
|
starszy operator urządzeń przygotowania danych |
VIII-X |
- |
średnie |
2 |
|
|
11. |
Kierownik biura podawczego, |
VII-X |
2 |
średnie |
3 |
|
kierownik kancelarii głównej, |
|||||
|
kierownik kancelarii tajnej, |
|||||
|
kierownik archiwum, |
|||||
|
kierownik centrali telefonicznej |
|||||
|
starszy magazynier, |
- |
- |
|||
|
kasjer, |
|||||
|
bibliotekarz, |
|||||
|
intendent, |
|||||
|
starsza maszynistka |
|||||
|
operator urządzeń przygotowania danych |
VII-IX |
||||
|
12. |
Archiwista, |
VII-VIII |
- |
średnie |
- |
|
magazynier, |
|||||
|
starsza telefonistka, |
|||||
|
maszynistka, |
|||||
|
teletypistka, |
|||||
|
pomoc laboratoryjna, |
|||||
|
recepcjonista |
|||||
|
13. |
Telefonistka |
V-VI |
- |
podstawowe i umiejętność wykonywania czynności |
- |
|
14. |
Pokojowa |
IV-V |
- |
podstawowe |
- |
|
II. Urzędy celne |
|||||
|
1. |
Kierownik łodzi patrolowej |
X-XII |
3 |
dyplom porucznika żeglugi przybrzeżnej z 24-miesięczną praktyką pływania w dziale służby pokładowej na stanowiskach oficerskich |
|
|
2. |
Motorzysta łodzi patrolowej |
VII-IX |
- |
stopień motorzysty okrętowego |
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
III. Komenda Główna Policji |
|||||
|
1. |
Starszy kontroler techniczny, starszy dyspozytor |
IX-XII |
- |
średnie |
2 |
|
IV. Zakład Emerytalno-Rentowy Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji |
|||||
|
1. |
Starszy serwisant urządzeń elektronicznych |
XI-XIV |
- |
wyższe |
2 |
|
2. |
Serwisant urządzeń elektronicznych |
X-XIII |
- |
średnie |
5 |
|
3. |
Konserwator urządzeń elektronicznych, starszy operator maszyn elektronicznych |
IX-XIII |
- |
średnie |
3 |
|
4. |
Starszy technik |
X-XII |
- |
średnie |
2 |
|
5. |
Operator maszyn elektronicznych |
VIII-XII |
- |
średnie |
- |
|
6. |
Technik |
VIII-X |
- |
średnie |
- |
|
V. Wojewódzkie inspektoraty weterynarii |
|||||
|
1. |
Pomoc laboratoryjna |
VII-X |
- |
umiejętność wykonywania zawodu |
- |
|
VI. Powiatowe inspektoraty weterynarii |
|||||
|
1. |
Pomoc techniczna na stanowisku badania mięsa, dezynfektor |
VIII-X |
|
umiejętność wykonywania zawodu |
|
XV TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH NA STANOWISKACH ROBOTNICZYCH I OBSŁUGI
|
Lp. |
Stanowisko |
Kategoria zaszeregowania |
Stawka dodatku funkcyjnego do |
Wymagane kwalifikacje |
||
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
|||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
I. Wszystkie urzędy i inne jednostki |
||||||
|
1 |
Kierowca autobusu
|
X-XI |
- |
według odrębnych przepisów |
||
|
rzemieślnik specjalista, |
zasadnicze |
3 |
||||
|
operator maszyn cyfrowych |
||||||
|
2. |
Kierowca samochodu ciężarowego, |
IX-X |
- |
według odrębnych przepisów |
||
|
kierowca samochodu dostawczego |
||||||
|
Mechanik samochodowy, |
zasadnicze |
2 |
||||
|
maszynista offsetowy, |
||||||
|
kserografista |
||||||
|
3. |
Konserwator, |
VIII-IX |
- |
zasadnicze |
- |
|
|
rzemieślnik wykwalifikowany, |
||||||
|
ślusarz-spawacz, |
||||||
|
elektryk, |
||||||
|
stolarz, |
||||||
|
tapicer, |
||||||
|
szklarz, |
||||||
|
malarz |
||||||
|
introligator, |
||||||
|
palacz c.o. |
||||||
|
4. |
Kierowca samochodu osobowego |
VII-VIII |
- |
według odrębnych przepisów |
||
|
5. |
Operator urządzeń powielających, |
VI-VIII |
- |
podstawowe |
- |
|
|
robotnik magazynowy, |
||||||
|
robotnik transportowy |
||||||
|
6. |
Robotnik gospodarczy |
V-VII |
- |
podstawowe |
- |
|
|
7. |
Portier, |
IV-V |
- |
podstawowe |
- |
|
|
szatniarz, |
||||||
|
dozorca, |
||||||
|
dźwigowy, |
||||||
|
woźny |
||||||
|
8. |
Sprzątaczka |
III-IV |
- |
podstawowe |
- |
|
|
9. |
Goniec |
II-IV |
- |
podstawowe |
- |
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
II. Główny Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa |
|||||
|
1. |
Konserwator aparatury laboratoryjnej |
IX-XI |
- |
średnie zawodowe i uprawnienia specjalistyczne |
3 |
|
2. |
Robotnik szklarniowy |
VI-X |
- |
zasadnicze zawodowe |
- |
|
III. Urzędy morskie |
|||||
|
1. |
Starszy latarnik |
X-XII |
- |
średnie |
4 |
|
2. |
Elektromonter, |
VII-XI |
- |
zasadnicze |
- |
|
elektryk, |
|||||
|
monter instalacji wodnokanalizacyjnych, |
|||||
|
operator sztaplarki, |
|||||
|
mechanik silników spalinowych, |
|||||
|
mechanik samochodowy, |
|||||
|
elektryk samochodowy |
|||||
|
3. |
Kierowca ciągnika |
IX-X |
- |
według odrębnych przepisów |
|
|
4. |
Latarnik, |
VIII-X |
- |
zasadnicze |
- |
|
rzemieślnik gospodarczy |
|||||
|
5. |
Robotnik ochrony wybrzeża-pilarz, |
VII-X |
- |
zasadnicze |
- |
|
murarz, |
|||||
|
tynkarz, |
|||||
|
blacharz, |
|||||
|
dekarz, |
|||||
|
spawacz, |
|||||
|
ślusarz, |
|||||
|
tokarz |
|||||
|
6. |
Robotnik ochrony wybrzeża, |
VI-IX |
- |
podstawowe |
- |
|
cieśla, |
|||||
|
stolarz |
|||||
|
7. |
Wydawca narzędzi, |
V-VIII |
- |
zasadnicze |
- |
|
zbrojarz |
|||||
|
IV. Urzędy żeglugi śródlądowej |
|||||
|
1. |
Stermotorzysta |
XIII-XIV |
- |
według odrębnych przepisów |
|
|
2. |
Bosman przystaniowy |
VIII-IX |
- |
||
|
V. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad |
|||||
|
1. |
Operator kierowca, |
IX-XI |
- |
Według odrębnych przepisów |
|
|
mechanik kierowca |
|||||
|
2. |
Starszy dróżnik, |
IX-XI |
- |
zasadnicze |
2 |
|
starszy promowy |
podstawowe |
5 |
|||
|
3. |
Dróżnik |
VI-IX |
- |
zasadnicze |
- |
|
podstawowe |
|||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
VI. Urzędy celne |
||||||
|
1. |
Konserwator sprzętu radiologicznego i elektronicznego |
X-XII |
- |
średnie techniczne |
|
|
|
VII. Regionalne inspektoraty celne |
||||||
|
1. |
Kierowca samochodu specjalistycznego |
IX-XI |
- |
według odrębnych przepisów |
||
|
VIII. Komenda Główna Policji, komendy wojewódzkie i powiatowe (miejskie) Policji, komisariaty Policji, oddziały Straży Granicznej, komendy wojewódzkie i powiatowe (miejskie) Państwowej Straży Pożarnej oraz Urząd Ochrony Państwa |
||||||
|
1. |
Mechanik-elektronik |
XI-XIII |
- |
średnie |
2 |
|
|
2. |
Starszy mistrz |
XI-XII |
3 |
zasadnicze |
4 |
|
|
3. |
Starszy technik, |
X-XII |
- |
średnie |
2 |
|
|
starszy muzyk |
||||||
|
mechanik silników okrętowych |
||||||
|
4. |
Ślusarz-tokarz |
IX-XI |
- |
zasadnicze |
- |
|
|
kierowca samochodu specjalnego |
według odrębnych przepisów |
|||||
|
blacharz samochodowy, |
zasadnicze |
- |
||||
|
diagnosta samochodowy, |
||||||
|
elektromechanik |
||||||
|
mistrz garmażeryjny lub cukierniczy, |
2 |
3 |
||||
|
kuchmistrz, |
||||||
|
mistrz |
||||||
|
blacharz-dekarz, |
- |
- |
||||
|
elektryk samochodowy, |
||||||
|
elektromonter, |
||||||
|
lakiernik samochodowy |
||||||
|
5. |
Technik, |
IX-XI |
- |
średnie |
- |
|
|
pracownik ochrony, |
||||||
|
muzyk |
||||||
|
6. |
Kucharz, |
IX-XI |
- |
zasadnicze |
- |
|
|
mechanik urządzeń chłodniczych lub garmażeryjnych, |
||||||
|
mechanik rusznikarz, |
||||||
|
mechanik maszyn biurowych, |
||||||
|
mechanik urządzeń ppoż., |
||||||
|
malarz-murarz, |
||||||
|
monter-konserwator urządzeń i sieci wodnokanalizacyjnej, c.o. i gazowej, |
||||||
|
monter konserwator urządzeń łączności, |
||||||
|
mechanik urządzeń slipowych, |
||||||
|
palacz kotłowni wysokoprężnych |
||||||
|
7. |
Starszy mechanik centrali telefonicznej |
VIII-IX |
- |
średnie |
3 |
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
|
8. |
Szewc, |
VIII-IX |
- |
zasadnicze |
- |
||||
|
krawiec, |
|||||||||
|
spawacz, |
|||||||||
|
tynkarz-glazurnik |
|||||||||
|
kierowca ciągnika, |
według odrębnych przepisów |
||||||||
|
kierowca karetki sanitarnej (pogotowia), |
|||||||||
|
kierowca mikrobusu |
|||||||||
|
9. |
Kelner, |
VII-VIII |
- |
podstawowe |
- |
||||
|
młodszy kucharz, |
|||||||||
|
gospodarz obiektu, |
|||||||||
|
operator urządzeń piorących, |
|||||||||
|
operator urządzeń oczyszczalni ścieków |
|||||||||
|
10. |
Operator wózka akumulatorowego, |
VI-VIII |
- |
podstawowe |
- |
||||
|
ogrodnik |
|||||||||
|
11. |
Pomocnik kierowcy |
VI-VII |
- |
podstawowe |
- |
||||
|
12. |
Pomoc kucharza, |
V-VI |
- |
podstawowe |
- |
||||
|
pomocnik palacza c.o., |
|||||||||
|
pracownik obsługi gospodarczej w komisariatach policji, |
|||||||||
|
palacz pieców zwykłych |
|||||||||
|
VIIIA. Wojewódzkie inspektoraty ochrony roślin i nasiennictwa |
|||||||||
|
1. |
Konserwator aparatury laboratoryjnej |
IX–XII |
- |
średnie zawodowe i uprawnienia specjalistyczne |
3 |
||||
|
2. |
Robotnik szklarniowy, robotnik laboratoryjny |
VI–X |
- |
zasadnicze zawodowe |
- |
||||
|
3. |
Sprzątaczka laboratoryjna |
IV–VI |
- |
podstawowe |
- |
||||
|
IX. (skreślona). |
|||||||||
|
X. (skreślona). |
|||||||||
Załącznik nr 4
WYKAZ PRAC WYKONYWANYCH W WARUNKACH UCIĄŻLIWYCH LUB SZKODLIWYCH DLA ZDROWIA
1) Do pierwszego stopnia uciążliwości lub szkodliwości dla zdrowia zalicza się prace wykonywane:
a) w pomieszczeniach, w których ze względu na technologię produkcji konieczne jest stosowanie wyłącznie oświetlenia elektrycznego,
b) w warunkach narażenia na promieniowanie ultrafioletowe lub podczerwone,
c) w pomieszczeniach zamkniętych, w których utrzymuje się stale temperatura efektywna powyżej 25°C lub poniżej 10°C,
d) w warunkach narażenia na działanie pyłów nie wywołujących zwłóknienia tkanki płucnej,
e) w warunkach narażenia na działanie substancji toksycznych nie kumulujących się w organizmie,
f) w warunkach narażenia na wibrację ogólną,
g) w mokrym środowisku o względnej wilgotności powietrza przekraczającej 80%, w błocie lub bezpośrednim kontakcie z wodą.
2) Do drugiego stopnia uciążliwości lub szkodliwości dla zdrowia zalicza się prace wykonywane:
a) w pomieszczeniach zlokalizowanych poniżej poziomu otaczającego terenu – zgodnie z przepisami w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,
b) w warunkach narażenia na hałas,
c) w warunkach nadmiernego obciążenia wysiłkiem fizycznym co najmniej 2.000 kcal dla mężczyzn i 1.200 kcal dla kobiet lub wymagające wymuszonej pozycji ciała,
d) w warunkach narażenia na działanie pyłów wywołujących zwłóknienie tkanki płucnej,
e) w warunkach narażenia na działanie substancji toksycznych kumulujących się w organizmie.
3) Do trzeciego stopnia uciążliwości lub szkodliwości dla zdrowia zalicza się prace wykonywane:
a) w warunkach narażenia na promieniowanie jonizujące,
b) w warunkach narażenia na działanie pól elektromagnetycznych wysokiej częstotliwości w zakresie od 0,1 do 300.000 MHz w strefie zagrożenia,
c) w warunkach narażenia na działanie substancji i czynników rakotwórczych, których wykaz określają odrębne przepisy,
d) pod ziemią lub pod wodą,
e) na wysokości powyżej 2 m i w wykopach poniżej 2 m uznane za niebezpieczne w przepisach o bezpieczeństwie i higienie pracy,
f) przy wytwarzaniu, stosowaniu, magazynowaniu i transportowaniu gazów, paliw i materiałów wybuchowych,
g) w szczególności wewnątrz zbiorników, aparatów, kanałów, studni, których wykonywanie wymaga specjalnego zezwolenia,
h) w kontakcie z materiałem zakaźnym albo chorymi zakaźnie ludźmi bądź zwierzętami.
[1] Załącznik nr 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 maja 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek (Dz.U. Nr 80, poz. 722). Zmiana weszła w życie 5 lipca 2002 r.
Wyrazy IIIA i IIIB w tytule tabeli A dodane przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 maja 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek (Dz.U. Nr 80, poz. 722). Zmiana weszła w życie 5 lipca 2002 r. i ma zastosowanie od 1 kwietnia 2002 r.
Wyrazy I i II w tytule tabeli A skreślone przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 maja 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek (Dz.U. Nr 80, poz. 722). Zmiana weszła w życie 5 lipca 2002 r. i ma zastosowanie od 1 maja 2002 r.
[2] Załącznik nr 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 maja 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek (Dz.U. Nr 80, poz. 722). Zmiana weszła w życie 5 lipca 2002 r.
Tabela nr I skreślona przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 maja 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek (Dz.U. Nr 80, poz. 722). Zmiana weszła w życie 5 lipca 2002 r. i ma zastosowanie od 1 maja 2002 r.
Tabele nr IIIA i IIIB dodane przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 maja 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek (Dz.U. Nr 80, poz. 722). Zmiana weszła w życie 5 lipca 2002 r. i ma zastosowanie od 1 kwietnia 2002 r.
Tabela nr V w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. c) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 maja 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek (Dz.U. Nr 80, poz. 722). Zmiana weszła w życie 5 lipca 2002 r. i ma zastosowanie od 1 kwietnia 2002 r.
Tabela nr VII w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. d) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 maja 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek (Dz.U. Nr 80, poz. 722). Zmiana weszła w życie 5 lipca 2002 r. i ma zastosowanie od 1 maja 2002 r.
Tabela nr IX skreślona przez § 1 pkt 2 lit. e) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 maja 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek (Dz.U. Nr 80, poz. 722). Zmiana weszła w życie 5 lipca 2002 r. i ma zastosowanie od 1 stycznia 2002 r.
Tabela nr XIIA w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. f) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 maja 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek (Dz.U. Nr 80, poz. 722). Zmiana weszła w życie 5 lipca 2002 r. i ma zastosowanie od 1 stycznia 2002 r.
Tabela nr XV w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. d) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 maja 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek (Dz.U. Nr 80, poz. 722). Zmiana weszła w życie 5 lipca 2002 r. i ma zastosowanie od 1 kwietnia 2002 r.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
