Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 2002 nr 100 poz. 911
Wersja archiwalna od 2008-12-26 do 2010-07-30
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2002 nr 100 poz. 911
Wersja archiwalna od 2008-12-26 do 2010-07-30
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW

z dnia 1 lipca 2002 r.

w sprawie komórek organizacyjnych kontroli skarbowej, w których zatrudnionym inspektorom i pracownikom przysługuje umundurowanie służbowe i broń służbowa, a także naboru do tych komórek

(ostatnia zmiana: Dz.U. z 2008 r., Nr 219, poz. 1403)   Pokaż wszystkie zmiany

Na podstawie art. 11g ust. 3 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o kontroli skarbowej (Dz. U. z 1999 r. Nr 54, poz. 572 i Nr 83, poz. 931, z 2000 r. Nr 70, poz. 816, Nr 104, poz. 1103 i Nr 116, poz. 1216, z 2001 r. Nr 14, poz. 143, Nr 81, poz. 877 i Nr 110, poz. 1189 oraz z 2002 r. Nr 41, poz. 365, Nr 74, poz. 676 i Nr 89, poz. 804) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.[Zakres regulacji] Rozporządzenie określa:

1) tryb tworzenia i wykaz wyodrębnionych komórek organizacyjnych kontroli skarbowej, o których mowa w art. 11g ust. 1 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o kontroli skarbowej, zwanych dalej „komórkami realizacyjnymi”,

2) liczbę inspektorów i pracowników zatrudnionych w komórkach realizacyjnych,

3) tryb naboru do komórek realizacyjnych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Utworzenie komórek realizacyjnych] 1. W urzędach kontroli skarbowej tworzy się wyodrębnione komórki realizacyjne.

2. Kolejność tworzenia komórek realizacyjnych w poszczególnych województwach jest uzależniona od wielkości województwa, specyfiki zagrożeń naruszenia prawa na jego terenie, uwarunkowań organizacyjnych związanych z przejęciem zadań regionalnych inspektoratów celnych oraz od posiadanych środków finansowych.

3. W urzędzie obsługującym ministra właściwego do spraw finansów publicznych tworzy się komórkę realizacyjną, właściwą do prowadzenia działań na całym terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a także w zakresie koordynacji i nadzoru działań komórek realizacyjnych utworzonych w urzędach kontroli skarbowej oraz naboru do nich.

4. Formę organizacyjną komórek realizacyjnych określa regulamin organizacyjny urzędu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.[Kompetencje dyrektora urzędu kontroli skarbowej] 1. Dyrektor urzędu kontroli skarbowej może realizować zadania wykonywane przez komórki realizacyjne, poza obszarem swojego działania, za zgodą Generalnego Inspektora Kontroli Skarbowej.

2. Zasady koordynacji i współpracy dyrektorów w zakresie, o którym mowa w ust. 1, określi Generalny Inspektor Kontroli Skarbowej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.[Limit zatrudnienia w komórkach realizacyjnych] 1. Ustala się limit zatrudnienia w komórkach realizacyjnych w liczbie 76 etatów.

2. Wykaz komórek realizacyjnych oraz szczegółowy podział etatów określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.

3. Do czasu utworzenia komórek realizacyjnych na terenie właściwości wszystkich dyrektorów urzędów kontroli skarbowej przepis § 3 stosuje się odpowiednio.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.[Postępowanie kwalifikacyjne] 1. Postępowanie kwalifikacyjne określone w rozporządzeniu, w zakresie nieuregulowanym, jest przeprowadzane z zachowaniem trybu naboru do pracy w korpusie służby cywilnej określonego w ustawie z dnia 18 grudnia 1998 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 1999 r. Nr 49, poz. 483. Nr 70, poz. 778 i Nr 110. poz. 1255 oraz z 2001 r. Nr 102, poz. 1116, Nr 111, poz. 1194, Nr 128, poz. 1403 i Nr 154, poz.1800).

2. W stosunku do byłych funkcjonariuszy Inspekcji Celnej, którzy ubiegają się o przyjęcie do pracy w komórce realizacyjnej, o której mowa w § 2 ust. 3, nie prowadzi się postępowania kwalifikacyjnego w zakresie określonym w § 9 ust. 1 pkt 2–5.

3. [1] W stosunku do byłych funkcjonariuszy Inspekcji Celnej, Policji, Urzędu Ochrony Państwa, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Straży Granicznej, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, żołnierzy Żandarmerii Wojskowej oraz funkcjonariuszy celnych, zatrudnionych uprzednio w wyodrębnionych komórkach administracji celnej, o których mowa w art. 6zl ustawy z dnia 24 lipca 1999 r. o Służbie Celnej (w brzmieniu obowiązującym przed dniem 24 lipca 2006 r.; Dz. U. z 2004 r. Nr 156, poz. 1641 i Nr 273, poz. 2703 oraz z 2005 r. Nr 167, poz. 1399), a także byłych pracowników wywiadu skarbowego lub komórek realizacyjnych, którzy ubiegają się o przyjęcie do pracy w komórkach realizacyjnych, można, za zgodą Generalnego Inspektora Kontroli Skarbowej, odstąpić od prowadzenia postępowania kwalifikacyjnego, w zakresie określonym w § 9 ust. 1 pkt 2–5, pod warunkiem przedstawienia odpowiednich dokumentów potwierdzających dane osobowe oraz posiadanie wymaganych umiejętności i predyspozycji.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.[Przeprowadzanie postępowania kwalifikacyjnego] 1. Postępowanie kwalifikacyjne prowadzi komórka realizacyjna, o której mowa w § 2 ust. 3.

2. Postępowanie kwalifikacyjne przeprowadza się z uwzględnieniem przepisów o ochronie informacji niejawnych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7.[Odmowa poddania osoby ubiegającej się o przyjęcie postępowaniu kwalifikacyjnemu] Przełożony komórki realizacyjnej prowadzącej postępowanie kwalifikacyjne może odmówić poddania osoby ubiegającej się o przyjęcie postępowaniu kwalifikacyjnemu albo takie postępowanie w każdym czasie przerwać, bez podania przyczyn.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8.[Dokumenty przedstawiane w postępowaniu kwalifikacyjnym] 1. W postępowaniu kwalifikacyjnym osoba ubiegająca się o przyjęcie przedstawia następujące dokumenty:

1) kwestionariusz osobowy oraz trzy fotografie,

2) świadectwa pracy (służby) z poprzednich miejsc pracy (służby),

3) dokumenty potwierdzające posiadane wykształcenie,

4) dokumenty potwierdzające kwalifikacje zawodowe,

5) inne dokumenty, jeżeli obowiązek ich przedłożenia wynika z odrębnych przepisów.

2. Osoba ubiegająca się o przyjęcie może dodatkowo przedłożyć dokumenty potwierdzające jej umiejętności i osiągnięcia zawodowe, a także opinie polecające.

3. (uchylony).

4. Wzór kwestionariusza osobowego, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9.[Etapy postępowania kwalifikacyjnego] 1. Postępowanie kwalifikacyjne składa się z następujących etapów:

1) rozmowy kwalifikacyjnej z osobą ubiegającą się o przyjęcie, w celu ustalenia jej wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i specjalistycznych, dotychczasowego zatrudnienia, jak też motywów podjęcia zatrudnienia w komórce realizacyjnej,

2) egzaminu sprawności fizycznej, w celu określenia stopnia sprawności fizycznej osoby ubiegającej się o przyjęcie, przygotowanego według kryteriów określonych przez Generalnego Inspektora Kontroli Skarbowej,

3) testów psychologicznych określających predyspozycje intelektualne i osobowościowe osoby ubiegającej się o przyjęcie, a w razie potrzeby – badań psychofizjologicznych określających zdolność do wykonywania zadań służbowych, przygotowanych według kryteriów określonych przez Generalnego Inspektora Kontroli Skarbowej,

4) potwierdzenia danych osobowych osoby ubiegającej się o przyjęcie, jej małżonka lub osoby o takim charakterze pozostającej we wspólnym gospodarstwie domowym z osobą ubiegającą się o przyjęcie, a także ich rodziców, rodzeństwa i dzieci,

5) skierowania do właściwej komisji lekarskiej, w celu ustalenia zdolności fizycznej i psychicznej do służby w formacjach uprawnionych dostosowania środków przymusu bezpośredniego oraz użycia broni palnej,

6) (uchylony).

1a. Przed rozpoczęciem rozmowy, o której mowa w ust. 1 pkt 1, osoba ubiegająca się o przyjęcie do pracy w komórce realizacyjnej okazuje, na żądanie, dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający jej tożsamość.

2. Informacje uzyskane w czasie postępowania kwalifikacyjnego, o którym mowa w ust. 1, wpisuje się do protokołu postępowania kwalifikacyjnego.

3. (uchylony).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10.[Przyczyny odstąpienia od prowadzenia dalszego postępowania kwalifikacyjnego] Negatywny wynik albo niepoddanie się któremukolwiek z przewidzianych w postępowaniu kwalifikacyjnym badań lub czynności powoduje odstąpienie od prowadzenia dalszego postępowania kwalifikacyjnego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10a.[Ocena predyspozycji do wykonywania zadań służbowych] 1. Postępowanie kwalifikacyjne kończy się sporządzeniem oceny predyspozycji do wykonywania zadań służbowych osoby ubiegającej się o przyjęcie.

2. Przy ocenie predyspozycji do wykonywania zadań służbowych osoby ubiegającej się o przyjęcie bierze się pod uwagę jej:

1) wyniki z przeprowadzonych w postępowaniu kwalifikacyjnym badań lub czynności,

2) poziom i kierunek wykształcenia,

3) doświadczenie zawodowe.

3. Ocena, o której mowa w ust. 1, jest zatwierdzana przez osobę sprawującą nadzór nad przełożonym komórki realizacyjnej prowadzącej postępowanie kwalifikacyjne, o którym mowa w § 7.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10b.[Wzór protokołu postępowania kwalifikacyjnego] Wzór protokołu postępowania kwalifikacyjnego, o którym mowa w § 9 ust. 2, oraz oceny predyspozycji do wykonywania zadań służbowych, o której mowa w § 10a, określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 11.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Załączniki do rozporządzenia Ministra Finansów
z dnia 1 lipca 2002 r. (poz. 911)

Załącznik nr 1

WYKAZ KOMÓREK REALIZACYJNYCH ORAZ SZCZEGÓŁOWY PODZIAŁ ETATÓW POMIĘDZY NIMI

1. komórka realizacyjna w urzędzie obsługującym ministra właściwego do spraw finansów publicznych

– 16 etatów,

2. komórka realizacyjna w Urzędzie Kontroli Skarbowej w Białymstoku

– 10 etatów,

3. komórka realizacyjna w Urzędzie Kontroli Skarbowej w Katowicach

– 10 etatów,

4. komórka realizacyjna w Urzędzie Kontroli Skarbowej w Lublinie

– 10 etatów,

5. komórka realizacyjna w Urzędzie Kontroli Skarbowej w Olsztynie

– 10 etatów,

6. komórka realizacyjna w Urzędzie Kontroli Skarbowej w Poznaniu

– 10 etatów,

7. komórka realizacyjna w Urzędzie Kontroli Skarbowej w Rzeszowie

– 10 etatów

Załącznik nr 2

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

Załącznik nr 3

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

[1] § 5 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 listopada 2008 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie komórek organizacyjnych kontroli skarbowej, w których zatrudnionym inspektorom i pracownikom przysługuje umundurowanie służbowe i broń służbowa, a także naboru do tych komórek (Dz.U. Nr 219, poz. 1403). Zmiana weszła w życie 26 grudnia 2008 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00