Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Ustaw rok 2007 nr 77 poz. 524
Wersja aktualna od 2007-04-30
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2007 nr 77 poz. 524
Wersja aktualna od 2007-04-30
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ROZWOJU REGIONALNEGO

z dnia 20 kwietnia 2007 r.

zmieniające rozporządzenie w sprawie przyjęcia Uzupełnienia Sektorowego Programu Operacyjnego Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata 2004–2006

Na podstawie art. 11 ust. 5 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju (Dz. U. Nr 116, poz. 1206, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.W rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 6 sierpnia 2004 r. w sprawie przyjęcia Uzupełnienia Sektorowego Programu Operacyjnego Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata 2004-2006 (Dz. U. Nr 197, poz. 2023, z późn. zm.2)) w załączniku „Uzupełnienie Sektorowego Programu Operacyjnego Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata 2004-2006” wprowadza się następujące zmiany:

1) w „Słowniku terminologicznym z wykazem skrótów” po części tabeli w brzmieniu:

„Rozporządzenie 1783/1999

Rozporządzenie nr 1783/1999/WE z dnia 12 lipca 1999 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (Dz. Urz. L 213 z 13.08.1999); (z ang. Commission Regulation (EC) No 1783/1999)”

dodaje się część tabeli w brzmieniu:

„Rozporządzenie 1083/2006

Rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r. ustanawiające przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności i uchylające rozporządzenie (WE) nr 1260/1999 (Dz. Urz. UE L 210 z 31.07.2006, str. 25).

Rozporządzenie 1628/2006

Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1628/2006 z dnia 24 października 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu w odniesieniu do regionalnej pomocy inwestycyjnej (Dz. Urz. UE L 302 z 1.11.2006, str. 29).

Rozporządzenie 1998/2006

Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 379 z 28.12.2006, str. 5).”

2) w części III 1.2 „DZIAŁANIE 1.2 POPRAWA DOSTĘPNOŚCI DO ZEWNĘTRZNEGO FINANSOWANIA INWESTYCJI PRZEDSIĘBIORSTW” tabela zamieszczona pod tytułem działania otrzymuje brzmienie:

„Nazwa Programu Operacyjnego

SPO-WKP

Nazwa Priorytetu

Rozwój przedsiębiorczości i wzrost innowacyjności poprzez wzmocnienie instytucji otoczenia biznesu

Nazwa działania

Poprawa dostępności do zewnętrznego finansowania inwestycji przedsiębiorstw

Nazwa poddziałania

1.2.1 Dokapitalizowanie funduszy mikropożyczkowych

1.2.2 Dokapitalizowanie funduszy poręczeń kredytowych

1.2.3 Wspieranie powstawania funduszy kapitału zalążkowego typu seed capital

Kategoria interwencji

165

Numer działania

1.2

Okres kwalifikowalności wydatków

Początkowa data: 2004 r.

Końcowa data: grudzień 2008 r.

Instytucja Zarządzająca

Minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego

Instytucja Pośrednicząca

Minister właściwy do spraw gospodarki

Beneficjent Końcowy (instytucja wdrażająca)

PARP

Ostateczni Odbiorcy (beneficjenci)

1.2.1 regionalne i lokalne fundusze mikropożyczkowe

1.2.2 regionalne i lokalne fundusze poręczeń kredytowych

1.2.3 fundusze kapitału zalążkowego typu seed capital

Instytucja Płatnicza

Minister właściwy do spraw finansów publicznych

Rodzaj pomocy

Wsparcie finansowe

Maksymalna wysokość pomocy
(w % kwalifikujących się wydatków)

Wsparcie dla funduszy:

1.2.1 - 70 % (nie jest pomocą publiczną)

1.2.2 - 80 % (nie jest pomocą publiczną)

1.2.3 - 50 % (nie jest pomocą publiczną)

Wsparcie dla wszystkich rodzajów funduszy nie może być niższe niż 3 mln PLN i wyższe niż 50 mln PLN.

Wsparcie dla przedsiębiorców:

1.2.1, 1.2.2 - zasadniczo nie przewiduje się udzielania pomocy publicznej, w przypadku jednak, gdyby wystąpiła w określonych projektach, będzie udzielana na zasadzie de minimis

1.2.3 - zgodnie z zatwierdzonym programem pomocowym

Publiczne wsparcie finansowe ogółem

203,84 mln

Wsparcie finansowe z EFRR

164,20 mln

Publiczne wsparcie finansowe krajowe

39,64 mln

Środki prywatne

36,16 mln

Wkład publiczny w środkach ogółem (w %)

84,93 %

Wkład EFRR w całości środków publicznych
(w %)

80,55 %

Publiczny wkład krajowy w całości środków publicznych (w %)

19,45 %

Wkład EFRR w środkach ogółem (w %)

68,42 %

Wkład publiczny krajowy w środkach ogółem (w %)

16,52%

Wkład środków prywatnych w środkach
ogółem (w %)

15,07%

Skład Grup Roboczych ds. oceny projektów

- przedstawiciele Instytucji Zarządzającej (fakultatywnie),

- przedstawiciele Instytucji Pośredniczącej właściwej dla działania 1.2,

- przedstawiciele Beneficjenta Końcowego (instytucji wdrażającej) właściwego dla działania 1.2,

- eksperci.”

3) w części III. 2.1 „DZIAŁANIE 2.1 WZROST KONKURENCYJNOŚCI MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW POPRZEZ DORADZTWO”:

a) tabela zamieszczona pod tytułem działania otrzymuje brzmienie:

„Nazwa Programu Operacyjnego

SPO-WKP

Nazwa Priorytetu

Bezpośrednie wsparcie przedsiębiorstw

Nazwa działania

Wzrost konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw poprzez doradztwo

Nazwa poddziałania

-

Kategoria interwencji

163

Numer działania

2.1

Okres kwaliflkowalności wydatków

Początkowa data: 2004 r.

Końcowa data: czerwiec 2008 r.

Instytucja Zarządzająca

Minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego

Instytucja Pośrednicząca

Minister właściwy do spraw gospodarki

Beneficjent Końcowy (instytucja wdrażająca)

PARP

Ostateczni Odbiorcy (beneficjenci)

MSP posiadające siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z wyłączeniem mikroprzedsiębiorców innych niż mikroprzedsiębiorcy wykonujący działalność gospodarczą:

a) od co najmniej 3 lat lub

b) opartą na wykorzystaniu nowych technologii

Instytucja Płatnicza

Minister właściwy do spraw finansów publicznych

Rodzaj pomocy

Bezzwrotne wsparcie finansowe

Maksymalna wysokość pomocy
(w % kwalifikujących się wydatków)

50 % dla wszystkich projektów z wyjątkiem doradztwa dla mikroprzedsiębiorstw prowadzących działalność gospodarczą w oparciu o wykorzystanie nowych technologii, gdzie pomoc może osiągnąć do 100 % wartości wydatków kwalifikowanych (w oparciu o zasadę de minimis), lecz w obu przypadkach nie mniej niż 2,5 tys. PLN i nie więcej niż 250 tys. PLN, w ramach danego projektu

Publiczne wsparcie finansowe ogółem

18,24 mln

Wsparcie finansowe z EFRR

12,77 mln

Publiczne wsparcie finansowe krajowe

5,47 mln

Środki prywatne

18,24 mln

1) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 90, poz. 759 i Nr 267, poz. 2251 oraz z 2006 r. Nr 149, poz. 1074 i Nr 249, poz. 1832.

2) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 9, poz. 63, Nr 108, poz. 906 i Nr 206, poz. 1716 oraz z 2006 r. Nr 7, poz. 44, Nr 74, poz. 517, Nr 184, poz. 1364 i Nr 233, poz. 1691.

Wkład publiczny w środkach ogółem (w %)

50,00 %

Wkład EFRR w całości środków publicznych

(w %)

70,00 %

Wkład krajowy publiczny w całości środków publicznych (w %)

30,00 %

Wkład EFRR w środkach ogółem (w %)

35,00 %

Wkład publiczny krajowy w środkach ogółem (w %)

15,00 %

Wkład środków prywatnych w środkach ogółem (w %)

50,00 %

Skład Grup Roboczych ds. oceny projektów

- przedstawiciele Instytucji Zarządzającej (fakultatywnie),

- przedstawiciele Instytucji Pośredniczącej właściwej dla działania 2.1,

- przedstawiciele Beneficjenta Końcowego (instytucji wdrażającej) właściwego dla działania 2.1,

- przedstawiciele organizacji przedsiębiorców i instytucji partnerskich Beneficjenta Końcowego (instytucji wdrażającej),

- eksperci (w przypadku gdy zostaną zaproszeni).”

b) część „Plan finansowania i poziomy wsparcia dla działania 2.1” oraz część „Tabela finansowa działania 2.1 (w mln )” otrzymują brzmienie:

„Plan finansowania i poziomy wsparcia dla działania 2.1

Maksymalna wysokość wsparcia udzielonego w ramach działania może wynieść do 50 %wydatków kwalifikowanych, przy czym maksymalne dofinansowanie ze środków EFRR wyniesie 35 % wydatków kwalifikowanych, a z budżetu państwa - 15 %. W przypadku projektów doradztwa dla mikroprzedsiębiorstw prowadzących działalność gospodarczą w oparciu o wykorzystanie nowych technologii wkład publiczny może wynosić do 100 % wydatków kwalifikowanych. W obu przypadkach kwota wsparcia danego projektu doradczego nie może być niższa niż 2,5 tys. PLN i nie wyższa niż 250 tys. PLN.

Poziom dofinansowania (który powinien być zachowany na poziomie działania) wynosi odpowiedni procent wydatków kwalifikujących się do wsparcia: 35 % z EFRR i 65 % z budżetu państwa. Wsparcie to będzie podlegać zasadzie de minimis.

Na realizację działania 2.1 przewidziano 36,48 mln , w tym 12,77 mln pochodzi z EFRR oraz 5,47 mln z budżetu państwa. Przewiduje się, iż sektor prywatny zaangażuje w realizację działania kwotę 18,24 mln .

Tabela finansowa działania 2.1 (w mln )

Działanie

Koszty ogółem

Ogółem
wkład
publiczny

Wkład z EFRR

Ogółem krajowy wkład publiczny

Środki prywatne

1
(2+5)

2
(3+4)

3

4

5

Działanie 2.1

Wzrost konkurencyjności

36,48

18,24

12,77

5,47

18,24

MSP poprzez doradztwo

Schemat obiegu dokumentów oraz przebiegu kontroli dla działania 2.1 znajduje się w Załączniku 10b - Schemat obiegu dokumentów i przebiegu kontroli w ramach SPO-WKP dla działań 2.1 oraz 2.3.”;

4) w części III. 2.2 „DZIAŁANIE 2.2 WSPARCIE KONKURENCYJNOŚCI PRODUKTOWEJ I TECHNOLOGICZNEJ PRZEDSIĘBIORSTW”:

a) tabela zamieszczona pod tytułem działania otrzymuje brzmienie:

„Nazwa Programu Operacyjnego

SPO-WKP

Nazwa Priorytetu

Bezpośrednie wsparcie przedsiębiorstw

Nazwa działania

Wsparcie konkurencyjności produktowej i technologicznej przedsiębiorstw

Nazwa poddziałania

2.2.1 Wsparcie dla przedsiębiorstw dokonujących nowych inwestycji

2.2.2 Wsparcie w zakresie internacjonalizacji przedsiębiorstw

Kategoria interwencji

2.2.1 - 161, 321, 322, 324

2.2.2 - 153, 163

Numer działania

2.2

Okres kwalifikowalności wydatków

Początkowa data: 2004 r.

Końcowa data: czerwiec 2008 r.3)

3) W związku z późnym uruchomieniem naboru wniosków o dofinansowanie w ramach poddziałania 2.2.1, przeznaczonego tylko dla sektora MSP, będzie możliwe przedłużanie kwalifikowalności wydatków jedynie w odniesieniu do indywidualnych projektów, które ze względu na charakter wspieranego przedsięwzięcia nie będą mogły zostać zrealizowane w obowiązującym terminie. Instytucja Zarządzająca może wydłużyć termin kwalifikowalności wydatków, pod warunkiem zachowania zdolności rozliczenia pomocy udzielanej w ramach SPO-WKP, przy zachowaniu warunków ustanowionych w rozporządzeniu 1260/1999 (zgodnie z art. 107 rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r. ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności i uchylającego rozporządzenie (WE) nr 1260/1999 (Dz. Urz. UE L 210 z 31.07.2006, str. 25, z późn. zm.) z dniem 1 stycznia 2007 r. rozporządzenie Rady (WE) nr 1260/1999 z dnia 21 czerwca 1999 r. ustanawiające przepisy ogólne w sprawie funduszy strukturalnych (Dz. Urz. UE L 161 z 26.06.1999, str. 1; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 14, t. 1, str. 31, z późn. zm.) utraciło moc). Jednakże rozporządzenie (WE) nr 1260/1999 może być nadal stosowane w zakresie określonym w art. 105 rozporządzenia (WE) nr 1083/2006 oraz w Decyzji Komisji - Wytyczne dotyczące zamknięcia pomocy (2000-2006) finansowanej z funduszy strukturalnych, dok. KOM (2006)3424, wersja ostateczna z dnia 1 sierpnia 2006 r.

Instytucja Zarządzająca

Minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego

Instytucja Pośrednicząca

Minister właściwy do spraw gospodarki

Beneficjent Końcowy (instytucja wdrażająca)

2.2.1 - PARP

2.2.2 - Minister właściwy do spraw gospodarki

Ostateczni Odbiorcy (beneficjenci)

Mikroprzedsiębiorcy, mali i średni przedsiębiorcy, posiadający siedzibę na terytorium Polski oraz prowadzący działalność gospodarczą na terytorium Polski i dokonujący nowych inwestycji (2.2.1)

przedsiębiorstwa prowadzące działalność gospodarczą na terytorium Polski (2.2.2)

Instytucja Płatnicza

Minister właściwy do spraw finansów publicznych

Rodzaj pomocy

Wsparcie finansowe

Maksymalna wysokość pomocy
(w % kwalifikujących się wydatków)

2.2.1 - zgodnie z aktualną mapą pomocy regionalnej dla Polski

2.2.2 - 50 % (zasada de minimis)

Publiczne wsparcie finansowe ogółem

383,10 mln

Wsparcie finansowe z EFRR

263,11 mln

Publiczne wsparcie finansowe krajowe

119,99 mln

Środki prywatne

368,63 mln

Wkład publiczny w środkach ogółem (w %)

50,96 %

Wkład EFRR w całości środków publicznych (w %)

68,68 %

Wkład krajowy publiczny w całości środków publicznych (w %)

31,32 %

Wkład EFRR w środkach ogółem (w %)

35 %

Wkład publiczny krajowy w środkach ogółem

(w %)

15,96 %

Wkład środków prywatnych w środkach ogółem (w %)

49,04 %

Skład Grup Roboczych ds. oceny projektów

- przedstawiciele Instytucji Zarządzającej (fakultatywnie),

- przedstawiciele Instytucji Pośredniczącej właściwej dla działania 2.2,

- przedstawiciele Beneficjenta Końcowego (instytucji wdrażającej) właściwego dla poddziałania,

- przedstawiciele organizacji przedsiębiorców, i instytucji partnerskich Beneficjenta Końcowego (instytucji wdrażającej),

- przedstawiciele Związku Banków Polskich,

- eksperci (w przypadku gdy zostaną zaproszeni), w odniesieniu do poddziałania 2.2.2 - fakultatywnie.”

b) część „Plan finansowy i poziomy wsparcia dla działania 2.2” oraz część „Tabela finansowa działania 2.2 (w mln )” otrzymują brzmienie:

„Plan finansowy i poziomy wsparcia dla działania 2.2

Na realizację działania 2.2 przewidziano 751,73 mln , w tym 263,11 mln z EFRR oraz 119,99 mln z budżetu państwa. Przewiduje się, iż sektor prywatny zaangażuje w realizację działania kwotę 368,63 mln .

Plan finansowania i poziomy wsparcia dla poddziałania 2.2.1

Na realizację poddziałania 2.2.1 przewidziano 692,03 mln , w tym 242,21 mln z EFRR oraz 111,09 mln z budżetu państwa. Przewiduje się, że sektor prywatny zaangażuje w realizację poddziałania kwotę 338,73 mln . Co najmniej 60 % środków publicznych planuje się na wsparcie MSP.

Wkład ze środków EFRR sięgnie maksimum 35 % całkowitych wydatków kwalifikowanych, a wkład krajowy będzie stanowił uzupełnienie kwoty wsparcia maksymalnie do pułapu dopuszczalnego wsparcia, zgodnie z zasadami pomocy publicznej.

Plan finansowania i poziomy wsparcia dla poddziałania 2.2.2

Na realizację poddziałania 2.2.2 przewidziano 59,7 mln , w tym 20,9 mln z EFRR oraz 8,9 mln z budżetu państwa. Przewiduje się, iż sektor prywatny zaangażuje w realizację poddziałania kwotę 29,9 mln .

W poddziałaniu tym wsparcie finansowe będzie udzielane w oparciu o zasadę de minimis. Wkład ze środków EFRR sięgnie maksimum 35 % całkowitych wydatków kwalifikowanych. Maksymalna wielkość wsparcia finansowego wyniesie 50 % całości wydatków kwalifikowanych projektu, jednak nie więcej niż 20 tys. PLN w przypadku targów i wystaw i nie więcej niż 7,5 tys. PLN w przypadku misji.

Tabela finansowa działania 2.2 (w mln )

Działanie/ Poddziałanie

Koszty ogółem

Ogółem
wkład
publiczny

Wkład z EFRR

Ogółem
krajowy wkład
publiczny

Środki prywatne

1

2

3

4

5

(2+5)

(3+4)

Działanie 2.2 Wsparcie konkurencyjności produktowej i technologicznej przedsiębiorstw

751,73

383,10

263,11

119,99

368,63

Poddziałanie 2.2.1 Wsparcie dla przedsiębiorstw dokonujących nowych inwestycji

276,81

141,32

96,88 (duże firmy)

44,44 (duże firmy)

135,49 (duże firmy)

415,22 (MSP)

211,98 (MSP)

145,33 (MSP)

66,65 (MSP)

203,24 (MSP)

Poddziałanie 2.2.2 Wsparcie w zakresie internacjonalizacji przedsiębiorstw

59,7

29,8

20,9

8,9

29,9

Schemat obiegu dokumentów oraz przebiegu kontroli dla działania 2.2 znajduje się w Załączniku 10a - Schemat obiegu dokumentów i przebiegu kontroli w ramach SPO-WKP dla działań 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 2.2 oraz 2.4.”;

5) w części III.2.3 „DZIAŁANIE 2.3 WZROST KONKURENCYJNOŚCI MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW POPRZEZ INWESTYCJE”:

a) tabela zamieszczona pod tytułem działania otrzymuje brzmienie:

„Nazwa Programu Operacyjnego

SPO-WKP

Nazwa Priorytetu

Bezpośrednie wsparcie przedsiębiorstw

Nazwa działania

Wzrost konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw poprzez inwestycje

Nazwa poddziałania

-

Kategoria interwencji

161, 321, 322, 324

Numer działania

2.3

Okres kwalifikowalności wydatków

Początkowa data: 2004 r.

Końcowa data: czerwiec 2008 r.4)

Instytucja Zarządzająca

Minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego

Instytucja Pośrednicząca

Minister właściwy do spraw gospodarki

Beneficjent Końcowy (instytucja wdrażająca)

PARP

Ostateczni Odbiorcy (beneficjenci)

MSP posiadający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z wyłączeniem mikroprzedsiębiorców innych niż mikroprzedsiębiorcy wykonujący działalność gospodarczą od co najmniej 3 lat lub opartą na wykorzystaniu nowych technologii

Instytucja Płatnicza

Minister właściwy do spraw finansów publicznych

Rodzaj pomocy

Bezzwrotne wsparcie finansowe

Maksymalna wysokość pomocy (w % kwalifikujących się wydatków)

Zróżnicowanie - zgodnie z aktualną mapą pomocy regionalnej dla Polski, lecz nie mniej niż 10 tys. PLN i nie więcej niż 1 250 tys. PLN, w ramach danego projektu

Publiczne wsparcie finansowe ogółem

426,15 mln

Wsparcie finansowe z EFRR

298,30 mln

Publiczne wsparcie finansowe krajowe

127,85 mln )

Środki prywatne

426,15 mln

Wkład publiczny w środkach ogółem (w %)

50,00 %

Wkład UE w całości środków publicznych (w %)

70,00 %

Wkład krajowy publiczny w całości środków publicznych (w %)

30,00 %

4) W związku z późnym uruchomieniem naboru wniosków o dofinansowanie w ramach działania 2.3 będzie możliwe przedłużanie kwalifikowalności wydatków jedynie w odniesieniu do indywidualnych projektów, które ze względu na charakter wspieranego przedsięwzięcia nie będą mogły zostać zrealizowane w obowiązującym terminie. Instytucja Zarządzająca może wydłużyć termin kwalifikowalności wydatków, pod warunkiem zachowania zdolności rozliczenia pomocy udzielanej w ramach SPO-WKP, przy zachowaniu warunków ustanowionych w rozporządzeniu 1260/1999 (zgodnie z art. 107 rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r. ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności i uchylającego rozporządzenie (WE) nr 1260/1999 (Dz. Urz. UE L 210 z 31.07.2006, str. 25, z późn. zm.) z dniem 1 stycznia 2007 r. rozporządzenie Rady (WE) nr 1260/1999 z dnia 21 czerwca 1999 r. ustanawiające przepisy ogólne w sprawie funduszy strukturalnych (Dz. Urz. UE L 161 z 26.06.1999, str. 1; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 14, t. 1, str. 31, z późn. zm. ) utraciło moc). Jednakże rozporządzenie (WE) nr 1260/1999 może być nadal stosowane w zakresie określonym w art. 105 rozporządzenia (WE) nr 1083/2006) oraz w Decyzji Komisji - Wytvczne dotyczące zamknięcia pomocy (2000-2006) finansowanej z funduszy strukturalnych, dok. KOM (2006)3424, wersja ostateczna z dnia 1 sierpnia 2006 r.

Wkład UE w środkach ogółem (w %)

35,00 %

Wkład publiczny krajowy w środkach ogółem (w %)

15,00 %

Wkład środków prywatnych w środkach ogółem (w %)

50,00 %

Skład Grup Roboczych ds. oceny projektów

- przedstawiciele Instytucji Zarządzającej (fakultatywnie),

- przedstawiciele Instytucji Pośredniczącej właściwej dla działania 2.3,

- przedstawiciele Beneficjenta Końcowego (instytucji wdrażającej) właściwego dla działania 2.3,

- przedstawiciele organizacji przedsiębiorców i instytucji partnerskich Beneficjenta Końcowego (instytucji wdrażającej),

- przedstawiciele Związku Banków Polskich,

- eksperci (w przypadku gdy zostaną zaproszeni).”

b) część „Plan finansowania i poziomy wsparcia dla działania 2.3” oraz część „Tabela finansowa działania 2.3 (w mln )” otrzymują brzmienie:

„Plan finansowania i poziomy wsparcia dla działania 2.3

W działaniu będzie udzielana pomoc publiczna.

Na realizację działania 2.3 przewidziano 852,30 mln , w tym 298,30 mln pochodzi z EFRR oraz 127,85 mln z budżetu państwa. Przewiduje się, iż sektor prywatny zaangażuje w realizację działania kwotę 426,15 mln .

W działaniu wyznaczono minimalny i maksymalny próg wsparcia. Kwota wsparcia w zakresie inwestycji nie może być niższa niż 10 tys. PLN i nie wyższa niż 1 250 tys. PLN (w ramach danego projektu). Wsparcie w zakresie inwestycji przekraczające 250 tys. PLN jest udzielane pod warunkiem, że Ostateczny Odbiorca (beneficjent) sfinansuje inwestycję w części stanowiącej różnicę pomiędzy posiadanym wkładem własnym a wielkością wydatków kwalifikowanych projektu kredytem, środkami pieniężnymi pochodzącymi z funduszu inwestycyjnego lub z wykorzystaniem leasingu, chyba że przedstawi wiarygodne i rzetelne udokumentowanie, iż posiada środki własne na realizację projektu.

Pomoc publiczna będzie udzielana maksymalnie w wysokościach wskazanych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 13 października 2006 r. w sprawie ustalenia mapy pomocy regionalnej (Dz. U. Nr 190, poz. 1402)

Maksymalne dofinansowanie na poziomie działania ze środków EFRR wyniesie 35 % wydatków kwalifikowanych. Maksymalne dofinansowanie z krajowych środków budżetowych wyniesie 15 % wydatków kwalifikowanych.

Tabela finansowa działania 2.3 (w mln )

Działanie

Koszty ogółem

Ogółem
wkład
publiczny

Wkład z EFRR

Ogółem krajowy
wkład publiczny

Środki prywatne

1

2

3

4

5

(2+5)

(3+4)

Działanie 2.3
Wzrost konkurencyjności małych i średnich
przedsiębiorstw poprzez inwestycje

852,30

426,15

298,30

127,85

426,15

Schemat obiegu dokumentów oraz przebiegu kontroli dla działania 2.3 znajduje się w Załączniku 10c - Schemat obiegu dokumentów i przebiegu kontroli w ramach SPO-WKP dla działań 2.1 oraz 2.3.”;

6) w części III.2.4 DZIAŁANIE 2.4 „WSPARCIE DLA PRZEDSIĘWZIĄĆ W ZAKRESIE DOSTOSOWYWANIA PRZEDSIĘBIORSTW DO WYMOGÓW OCHRONY ŚRODOWISKA”:

a) tabela zamieszczona pod tytułem działania otrzymuje brzmienie:

„Nazwa Programu Operacyjnego

SPO-WKP

Nazwa Priorytetu

Bezpośrednie wsparcie przedsiębiorstw

Nazwa działania

Wsparcie dla przedsięwzięć w zakresie dostosowywania przedsiębiorstw do wymogów ochrony środowiska

Nazwa poddziałania

2.4.1 Wsparcie dla przedsiębiorstw w zakresie przeprowadzenia inwestycji koniecznych do uzyskania pozwolenia zintegrowanego

2.4.2 Wsparcie dla przedsiębiorstw w zakresie gospodarki wodno-ściekowej

2.4.3 Wsparcie dla przedsiębiorstw w zakresie ochrony powietrza

2.4.4 Wsparcie dla przedsiębiorstw w zakresie gospodarki odpadami przemysłowymi i niebezpiecznymi

Kategoria interwencji

152, 162

Numer działania

2.4

Okres kwalifikowalności wydatków

Początkowa data: 2004 r.
Końcowa data: czerwiec 2008 r.5)

Instytucja Zarządzająca

Minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego

Instytucja Pośrednicząca

Minister właściwy do spraw środowiska

Beneficjent Końcowy (instytucja wdrażająca)

NFOŚiGW

Ostateczni Odbiorcy (beneficjenci)

MSP i duże przedsiębiorstwa

Instytucja Płatnicza

Minister właściwy do spraw finansów publicznych

Rodzaj pomocy

Dotacje, dopłaty do oprocentowania preferencyjnych kredytów (ze środków NFOŚiGW), pożyczki preferencyjne (wyłącznie ze środków NFOŚiGW) na inwestycje

Maksymalna wysokość pomocy (w % kwalifikujących się wydatków)6'

Zgodnie z aktualną mapą pomocy regionalnej dla Polski

Publiczne wsparcie finansowe ogółem

197,29 mln

Wsparcie finansowe z EFRR

147,97 mln

Publiczne wsparcie finansowe krajowe

49,32 mln

Środki prywatne

292,70 mln

Wkład publiczny w środkach ogółem (w %)

40,26 %

Wkład EFRR w całości środków publicznych (w %)

75,00 %

Wkład krajowy publiczny w całości środków publicznych (w %)

25,00 %

Wkład UE w środkach ogółem (w %)

30,20 %

5) W ramach działania 2.4 będzie możliwe przedłużanie kwalifikowalności wydatków jedynie w odniesieniu do indywidualnych projektów, które ze względu na charakter wspieranego przedsięwzięcia nie będą mogły zostać zrealizowane w obowiązującym terminie. Instytucja Zarządzająca może wydłużyć termin kwalifikowalności wydatków, pod warunkiem zachowania zdolności rozliczenia pomocy udzielanej w ramach SPO-WKP, przy zachowaniu warunków ustanowionych w rozporządzeniu 1260/1999 (zgodnie z art. 107 rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r. ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności i uchylającego rozporządzenie (WE) nr 1260/1999 (Dz. Urz. UE L 210 z 31.07.2006, str. 25, z późn. zm.) z dniem 1 stycznia 2007 r. rozporządzenie Rady (WE) nr 1260/1999 z dnia 21 czerwca 1999 r. ustanawiające przepisy ogólne w sprawie funduszy strukturalnych (Dz. Urz. UE L 161 z 26.06.1999, str. 1; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 14, t. 1, str. 31. z późn. zm.) utraciło moc). Jednakże rozporządzenie (WE) nr 1260/1999 może być nadal stosowane w zakresie określonym w art. 105 rozporządzenia (WE) nr 1083/2006) oraz w Decyzji Komisji - Wytyczne dotyczące zamknięcia pomocy (2000-2006) finansowanej z funduszy strukturalnych, dok. KOM (2006)3424, wersja ostateczna z dnia 1 sierpnia 2006 r.

6) Koszty kwalifikujące się do objęcia pomocą.

Wkład publiczny krajowy w środkach ogółem (w %)

10,07 %

Wkład środków prywatnych w środkach ogółem (w %)

59,73 %

Skład Grup Roboczych ds. oceny projektów

- przedstawiciele Instytucji Zarządzającej (fakultatywnie),

- przedstawiciele Instytucji Pośredniczącej właściwej dla działania 2.4,

- przedstawiciele Beneficjenta Końcowego (instytucji wdrażającej) właściwego dla działania 2.4,

- eksperci.”

b) część „Plan finansowania i poziomy wsparcia dla działania 2.4” oraz część „Tabela finansowa działania 2.4 (w mln )” otrzymują brzmienie:

„Plan finansowania i poziomy wsparcia dla działania 2.4

Realizacja działania związana jest z udzielaniem pomocy publicznej.

Finansowanie: wkład EFRR do 35 % całkowitych kwalifikujących się wydatków. Współfinansowanie krajowe publiczne pochodzi ze środków NFOŚiGW i sięga maksymalnie różnicy pomiędzy dopuszczalnym poziomem pomocy publicznej w danym poddziałaniu oraz dopuszczalnym maksymalnym poziomem wsparcia z EFRR.

Przy identyfikacji projektów uprawnionych do uzyskania wsparcia finansowego oraz określaniu skali dopuszczalnej pomocy publicznej uwzględniane będą wytyczne w zakresie pomocy regionalnej, a także ustalenia poczynione w trakcie określania okresów przejściowych w obszarze polityki konkurencji, wynegocjowane w Traktacie Akcesyjnym.

Pomoc publiczna będzie udzielana zgodnie ze szczegółowymi założeniami programu pomocowego opartego na rozporządzeniu 1628/2006.

Maksymalna intensywność pomocy nie może przekroczyć 50 % wydatków kwalifikowanych w przypadku dużych przedsiębiorców. W przypadku mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorstw maksymalna intensywność pomocy nie może przekroczyć 70 % wydatków kwalifikowanych inwestycji, a w przypadku średnich przedsiębiorstw - 60 % wydatków kwalifikowanych inwestycji, w zależności od maksymalnej intensywności pomocy publicznej dla danego regionu, określonej odrębnymi przepisami7).

Projekty współfinansowane z innych środków publicznych, mogą być wspierane w ramach działania z zachowaniem poziomów pomocy publicznej przewidzianych we właściwych rozporządzeniach Rady Ministrów dotyczących udzielania pomocy publicznej.

Na inwestycje w ramach działania 2.4 jest udzielana pomoc regionalna, nie więcej jednak niż 5 mln .

Na realizację działania 2.4 przewidziano 489,99 mln , w tym 147,96 mln będzie pochodziło z EFRR, 49,32 mln z NFOŚiGW, a 292,70 mln ze środków prywatnych.

7)Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 13 października 2006 r. w sprawie ustalenia mapy pomocy regionalnej (Dz. U. Nr 190, poz. 1402).

Tabela finansowa działania 2.4 (w mln )

Działanie

Koszty ogółem

Ogółem wkład publiczny

Wkład z EFRR

Ogółem krajowy wkład publiczny

Środki prywatne

1

2

3

4

5

(2+5)

(3+4)

Działanie 2.4 Wsparcie dla przedsięwzięć w zakresie dostosowywania przedsiębiorstw do wymogów ochrony środowiska

489,99

197,29

147,96

49,32

292,70

Schemat obiegu dokumentów oraz przebiegu kontroli dla działania 2.4 znajduje się w Załączniku 10a - Schemat obiegu dokumentów i przebiegu kontroli w ramach SPO-WKP dla działań 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 2.2 oraz 2.4.”;

7) w części „III.3.1 DZIAŁANIE 3.1 WSPARCIE ZARZĄDZANIA SPO-WKP”:

a) tabela zamieszczona pod tytułem działania otrzymuje brzmienie:

„Nazwa Programu Operacyjnego

SPO-WKP

Nazwa Priorytetu

Pomoc techniczna

Nazwa działania

Wsparcie zarządzania SPO-WKP

Nazwa poddziałania

-

Kategoria interwencji

411, 413

Numer działania

3.1

Okres kwalifikowalności wydatków

Początkowa data: 2004 r.
Końcowa data: czerwiec 2008 r.8)

Instytucja Zarządzająca

Minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego

8) W ramach realizowanych projektów z działania 3.1 dotyczących zatrudnienia pracowników, kontroli, posiedzeń Komitetu Monitorującego, będzie możliwe przedłużanie kwalifikowalności wydatków jedynie w odniesieniu do indywidualnych projektów, które ze względu na charakter wspieranego przedsięwzięcia nie będą mogły zostać zrealizowane w obowiązującym terminie. Instytucja Zarządzająca może wydłużyć termin kwalifikowalności wydatków, pod warunkiem zachowania zdolności rozliczenia pomocy udzielanej w ramach SPO-WKP, przy zachowaniu warunków ustanowionych w rozporządzeniu 1260/1999 (zgodnie z art. 107 rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r. ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności i uchylającego rozporządzenie (WE) nr 1260/1999 (Dz. Urz. UE L 210 z 31.07.2006, str. 25, z późn. zm.) z dniem 1 stycznia 2007 r. rozporządzenie Rady (WE) nr 1260/1999 z dnia 21 czerwca 1999 r. ustanawiające przepisy ogólne w sprawie funduszy strukturalnych (Dz. Urz. UE L 161 z 26.06.1999, str. 1; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 14, t. 1, str. 31, z późn. zm.) utraciło moc). Jednakże rozporządzenie (WE) nr 1260/1999 może być nadal stosowane w zakresie określonym w art. 105 rozporządzenia (WE) nr 1083/2006) oraz w Decyzji Komisji - Wytyczne dotyczące zamknięcia pomocy (2000-2006) finansowanej z funduszy strukturalnych, dok. KOM (2006)3424, wersja ostateczna z dnia 1 sierpnia 2006 r.

Instytucja Pośrednicząca

-

Beneficjent Końcowy (instytucja wdrażająca)

-

Ostateczni Odbiorcy (beneficjenci)

1. Instytucja Zarządzająca

2. Instytucje Pośredniczące

3. Beneficjenci Końcowi (instytucje wdrażające)

4. Komitet Monitorujący

5. RIF (wnioski składa PARP)

6. Grupy Robocze ds. oceny projektów

7. Grupa Robocza PT

Instytucja Płatnicza

Minister właściwy do spraw finansów publicznych

Rodzaj pomocy

Wsparcie finansowe

Maksymalna wysokość pomocy
(w % kwalifikujących się wydatków)

100,00 % (wsparcie nie jest pomocą publiczną)

Publiczne wsparcie finansowe ogółem

21 050 000

Wsparcie finansowe z EFRR

15 787 500

Publiczne wsparcie finansowe krajowe

5 262 500

Środki prywatne

0,00

Wkład publiczny w środkach ogółem (w %)

100,00%

Wkład EFRR w całości środków publicznych (w %)

75,00 %

Publiczny wkład krajowy w całości środków publicznych (w %)

25,00 %

Wkład EFRR w środkach ogółem (w %)

75,00 %

Wkład publiczny krajowy w środkach ogółem (w %)

25,00 %

Wkład środków prywatnych w środkach ogółem (w %)

0,00 %

Skład Grupy Roboczej PT

Przedstawiciele instytucji zaangażowanych w realizację SPO-WKP.”

b) w części „Opis działania” pkt 2 otrzymuje brzmienie:

„2. zarządzanie:

- wsparcie eksperckie Instytucji Zarządzającej w zakresie metod weryfikacji projektów,

- doradztwo dla Instytucji Zarządzającej, Beneficjentów Końcowych (instytucji wdrażających) oraz innych podmiotów odpowiedzialnych za wdrażanie SPO-WKP w zakresie usprawnienia systemu zarządzania SPO-WKP oraz prawidłowości dokonywanych operacji,

- szkolenia uzupełniające dla kadry zaangażowanej w zarządzanie i wdrażanie SPO-WKP (członkowie korpusu służby cywilnej i inni pracownicy zaangażowani w zarządzanie i wdrażanie SPO-WKP),

- tłumaczenia na potrzeby zarządzania i wdrażania SPO-WKP,

- wydatki na wynagrodzenia, włącznie ze składkami na ubezpieczenia społeczne oraz Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych dla:

- członków korpusu służby cywilnej oddelegowanych do lub przez Instytucję Zarządzającą, Instytucje Pośredniczące oraz Beneficjentów Końcowych (instytucje wdrażające) w celu wdrażania zadań związanych z przygotowaniem, wyborem, wdrażaniem i monitorowaniem SPO-WKP,

- innych pracowników zatrudnionych do wykonywania wyżej wymienionych działań,

- wydatki na pokrycie kosztów utrzymania tzw. etatu kalkulacyjnego, w skład którego wchodzą m.in. koszt dodatkowego wynagrodzenia w postaci „trzynastej” pensji, ewentualne premie, koszty sprzątania, wynajmu pomieszczeń, ogrzewania, rozmów telefonicznych, materiałów biurowych, powielania materiałów itp.9),

- wynajem pomieszczeń przeznaczonych dla osób zaangażowanych w realizację SPO-WKP.

Finansowaniem wynagrodzeń objęci są pracownicy instytucji wszystkich szczebli zarządzania i wdrażania SPO-WKP. W strukturach zarządzających i wdrażających docelowa wielkość zatrudnienia wynosi około 356 osób10). Ponadto dla zapewnienia ciągłości procesu programowania konieczne jest wsparcie złożonego i kosztownego procesu przygotowania przyszłych kategorii interwencji funduszy strukturalnych w zakresie programu operacyjnego wspierającego rozwój przedsiębiorczości i innowacyjności.

Istnieje możliwość pokrycia kosztów zatrudnienia i wynagrodzenia wszystkich pracowników Instytucji Zarządzającej, Instytucji Pośredniczących, Beneficjentów Końcowych (instytucji wdrażających) - włącznie z RIF, zaangażowanych w przygotowanie, wdrażanie, monitorowanie i ewaluację SPO-WKP.

Dopuszcza się, aby osoby, których wynagrodzenie jest pokrywane ze środków pomocy technicznej, poświęcały mniej niż 100 % swojego miesięcznego czasu pracy (jednak nie mniej niż 50 %11)) na wykonywanie zadań związanych z przygotowaniem, wdrażaniem, zarządzaniem i monitorowaniem SPO-WKP, przy czym pozostałą część czasu pracy osoby takie poświęcają na wdrażanie innych programów operacyjnych współfinansowanych ze środków polityki spójności UE, w szczególności z funduszy strukturalnych lub Funduszu Spójności oraz ze środków programów przedakcesyjnych, w szczególności Phare.

Koszty wynagrodzenia osób, o których mowa powyżej, będą refundowane w wysokości proporcjonalnej do czasu pracy poświęcanego przez danego pracownika na wdrażanie SPO-WKP.

Projekty realizowane w ramach innych działań pomocy technicznej, których produkty przeznaczone będą dla pracowników zaangażowanych w stopniu mniejszym niż całkowity (100 %)

9) Metoda wyliczenia etatu kalkulacyjnego została ustalona w oparciu o zasady funkcjonujące w każdej uprawnionej instytucji przed rozpoczęciem naboru wniosków o dofinansowanie projektu pomocy technicznej. Dofinansowanie będzie wypłacane przez cały okres programowania w oparciu o tę metodę.

10) Szacunkowe dane. Liczba osób może ulec zmianie w zależności od potrzeb wynikających z zarządzania i wdrażania działań SPO-WKP

11) Nie dotyczy RIF.

w realizację SPO-WKP, będą uznawane za możliwe do refundacji ze środków pomocy technicznej SPO-WKP proporcjonalnie do ilości poświęcanego przez danego pracownika czasu pracy na wdrażanie tego programu.

Koszty poniesione na zatrudnienie innych osób nie będą kwalifikowały się do wsparcia w ramach SPO-WKP.

Instytucje zaangażowane w wykonywanie zadań związanych z przygotowaniem, wdrażaniem, zarządzaniem i monitorowaniem SPO-WKP przedstawiają Instytucji Zarządzającej listę pracowników zaangażowanych w wykonywanie tych działań oraz oświadczenie pracodawcy o wykonywaniu przez te osoby określonych zadań (w formie opisu obowiązków).

Dofinansowanie ze środków pomocy technicznej konkretnej liczby etatów jest uzależnione od wielkości pozostających do wykorzystania na ten cel środków finansowych.

Wynagrodzenie pracowników, których koszt zatrudnienia jest współfinansowany ze środków pomocy technicznej, nie może odbiegać w znaczący sposób od wynagrodzenia pracowników opłacanych ze środków własnych w danej instytucji, w szczególności musi mieścić się w widełkach płac przewidzianych w danej instytucji dla danego stanowiska.

Zakres zadań stanowisk pracy finansowanych ze środków pomocy technicznej obejmuje wyłącznie zadania właściwe dla zarządzania, wdrażania i monitorowania SPO-WKP - funkcje przypisane Instytucji Zarządzającej, Instytucjom Pośredniczącym i Beneficjentom Końcowym (instytucjom wdrażającym) - wyłączając zadania związane z nabyciem i instalacją systemów komputerowych przeznaczonych do zarządzania, monitoringu i oceny (SIMIK), które nie są kwalifikowane do finansowania w ramach pomocy technicznej SPO-WKP. Okres oddelegowania lub zatrudnienia nie przekroczy końcowej daty kwalifikacji wydatków.

Nie wyklucza się możliwości oddelegowania do wykonywania opisanych zadań pracowników zatrudnionych w danej instytucji przed dniem rozpoczęcia realizacji SPO-WKP, związanych zwłaszcza z przygotowaniem realizacji SPO-WKP.”,

c) część „Plan finansowy i poziomy wsparcia dla działania 3.1 (w mln )” oraz część „Tabela finansowa działania 3.1 (w mln )” otrzymują brzmienie:

„Plan finansowy i poziomy wsparcia dla działania 3.1 (w mln )

Dofinansowanie działania jest oparte o relację 75 % kwalifikujących się wydatków ze środków EFRR i 25 % publicznych środków krajowych.

Na realizację działania 3.1 przewidziano 21 050 000 , z czego 15 787 500 będzie pochodziło z EFRR, a 5 262 500 ze środków krajowych.

Tabela finansowa działania 3.1 (w mln )

Działanie

Koszty ogółem

Ogółem wkład publiczny

Wkład z EFRR

Ogółem krajowy wkład publiczny

Środki prywatne

1

2

3

4

5

(2+5)

(3+4)

Działanie 3.1

21 050 000

21 050 000

15 787 500

5 262 500

0,0

Wsparcie zarządzania

SPO-WKP

Schemat obiegu dokumentów oraz przebiegu kontroli dla działania 3.1 znajduje się w Załączniku 10c - Schemat obiegu dokumentów i przebiegu kontroli w ramach SPO-WKP dla działań pomocy technicznej (3.1, 3.2, 3.3, 3.4).”;

8) w części III 3.3 DZIAŁANIE 3.3 „INFORMACJA I PROMOCJA DZIAŁAŃ SPO-WKP”:

a) tabela zamieszczona pod tytułem działania otrzymuje brzmienie:

„Nazwa Programu Operacyjnego

SPO-WKP

Nazwa priorytetu

Pomoc techniczna

Nazwa działania

Informacja i promocja działań SPO-WKP

Nazwa poddziałania

-

Kategoria interwencji

411, 415

Numer działania

3.3

Okres kwalifikowalności wydatków

Początkowa data: 2004 r.

Końcowa data: czerwiec 2008 r.

Instytucja Zarządzająca

Minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego

Instytucja Pośrednicząca

-

Beneficjent Końcowy (instytucja wdrażająca)

-

Ostateczni Odbiorcy (beneficjenci)

1 .Instytucja Zarządzająca

2. Instytucje Pośredniczące

3. Beneficjenci Końcowi (instytucje wdrażające)

4. RIF (wnioski składa PARP)

Instytucja Płatnicza

Minister właściwy do spraw finansów publicznych

Rodzaj pomocy

Wsparcie finansowe

Maksymalna wysokość pomocy (w % kwalifikujących się wydatków)

100 % (wsparcie nie jest pomocą publiczną)

Publiczne wsparcie finansowe ogółem

3 600 000

Wsparcie finansowe z EFRR

2 700 000

Publiczne wsparcie finansowe krajowe

900 000

Środki prywatne

0,00

Wkład publiczny w środkach ogółem (w %)

100 %

Wkład EFRR w całości środków publicznych (w %)

75 %

Publiczny wkład krajowy w całości środków publicznych (w %)

25 %

Wkład EFRR w środkach ogółem (w %)

75 %

Wkład publiczny krajowy w środkach ogółem (w %)

25 %

Wkład środków prywatnych w środkach ogółem (w %)

0 %

Skład Grupy Roboczej PT

Przedstawiciele instytucji zaangażowanych w realizację SPO-WKP.”

b) część „Opis działania” otrzymuje brzmienie:

„W ramach działania 3.3 realizowane są następujące typy projektów:

1. Wydawanie, tłumaczenia i dystrybucja materiałów informacyjnych, promocyjnych i szkoleniowych:

- aktualne wersje SPO-WKP oraz Uzupełnienia SPO-WKP (w tym wersje przetłumaczone),

- podręczniki dla Instytucji Pośredniczących i Beneficjentów Końcowych (instytucji wdrażających),

- podręczniki oraz ulotki informacyjne dla potencjalnych Ostatecznych Odbiorców (beneficjentów),

- CD zawierające wszystkie najważniejsze dokumenty związane z SPO-WKP.

2. Konferencje, szkolenia i warsztaty robocze:

- szkolenia i warsztaty robocze dla Instytucji Zarządzającej, Instytucji Pośredniczących, Beneficjentów Końcowych (instytucji wdrażających) oraz RIF,

- szkolenia i warsztaty robocze dla potencjalnych Ostatecznych Odbiorców (beneficjentów),

- konferencje prasowe,

- konferencje regionalne i spotkania informacyjne dla przedstawicieli środowisk biznesu,

- warsztaty medialne dla pracowników Instytucji Zarządzającej odpowiedzialnych za promocję i komunikację z otoczeniem, mające na celu profesjonalne przygotowanie do kontaktów z mediami.

3. System przepływu informacji:

- budowa sieci wzajemnych kontaktów i kanałów dystrybucji informacji pomiędzy Instytucją Zarządzającą a Instytucjami Pośredniczącymi i Beneficjentami Końcowymi (instytucjami wdrażającymi),

- współpraca z odpowiednimi instytucjami pozarządowymi, zainteresowanymi pośrednictwem w przepływie informacji na temat SPO-WKP,

- budowa sieci wzajemnych kontaktów i kanałów dystrybucji informacji pomiędzy Instytucją Zarządzającą a partnerami pośredniczącymi w przepływie informacji,

- współpraca z mediami.

4. Publikacje i biuletyny informacyjne:

- publikacje i biuletyny mają za zadanie przekazać informację na temat SPO-WKP do jak najszerszego kręgu odbiorców, jednocześnie zawarte w nich informacje muszą być dostatecznie szczegółowe, zrozumiałe i pomocne dla Beneficjentów Końcowych (instytucji wdrażających) i potencjalnych Ostatecznych Odbiorców (beneficjentów),

- publikacje i biuletyny będą kolportowane za pośrednictwem organizacji partnerskich oraz udostępniane bibliotekom, a także rozsyłane drogą elektroniczną,

- oprócz biuletynów wydawanych periodycznie (np. raz na kwartał), raz na rok zostanie opracowane sprawozdanie roczne, dające okazję do dokonania podsumowań i analiz.

Ponadto, konieczne jest zapewnienie promocji oraz rozpowszechnianie informacji na temat przyszłych kategorii interwencji funduszy strukturalnych w zakresie programu operacyjnego wspierającego rozwój przedsiębiorczości i innowacyjności.

5. Strona internetowa SPO-WKP, na której znajdą się m.in. następujące elementy:

- zbiór podstawowych dokumentów i materiałów źródłowych: począwszy od podstawowych informacji o funduszach strukturalnych UE, poprzez tekst stosownych rozporządzeń Rady i Komisji Europejskiej, skończywszy na pełnym tekście SPO-WKP i Uzupełnienia SPO-WKP oraz ich streszczeniach,

- zbiór materiałów szkoleniowych i pomocniczych oraz praktycznych porad dla Ostatecznych Odbiorców (beneficjentów) (podręczniki, poradniki, wzory dokumentów i stosowne formularze), jasno opisane zasady ubiegania się o wsparcie, przejrzyście rozpisane kategorie działań (obszary interwencji), przykłady Ostatecznych Odbiorców (beneficjentów) oraz przykładowe projekty,

- zbiór danych kontaktowych osób oraz instytucji zaangażowanych w zarządzanie i wdrażanie SPO-WKP,

- zbiór aktywnych łączy (hyperlinków) do powiązanych tematycznie internetowych stron instytucji krajowych i zagranicznych (w ramach UE),

- prezentacja wybranych przykładów wykorzystania EFRR w ramach SPO-WKP,

- „Aktualności” - zbiór najświeższych informacji na temat SPO-WKP, w tym dotyczących aktualnie realizowanych projektów,

- „Pytania i odpowiedzi” - uzupełniany i modyfikowany na bieżąco zbiór najważniejszych i najczęściej pojawiających się pytań wraz z odpowiedziami opracowanymi przez ekspertów.

Spodziewane rezultaty działania

- przekazanie informacji na temat SPO-WKP wszystkim zainteresowanym,

- stworzenie efektywnych kanałów dystrybucji informacji.

Ostateczni Odbiorcy (beneficjenci)

Instytucją odpowiedzialną za wdrożenie działania jest Instytucja Zarządzająca.

Ostateczni Odbiorcy (beneficjenci):

- Instytucja Zarządzająca,

- Instytucje Pośredniczące,

- Beneficjenci Końcowi (instytucje wdrażające),

- RIF (wnioski składa PARP).”,

c) część „Plan finansowy i poziomy wsparcia dla działania 3.3 (w mln )” oraz część „Tabela finansowa działania 3.3 (w mln )”otrzymują brzmienie:

„Plan finansowy i poziomy wsparcia dla działania 3.3 (w mln )

Dofinansowanie działania jest oparte o relację 75 % wydatków kwalifikowanych ze środków EFRR i 25 % publicznych środków krajowych.

Na realizację działania 3.3 przewidziano 3 600 000 , z czego 2 700 000 będzie pochodziło z EFRR, a 900 000 ze środków krajowych.

Tabela finansowa działania 3.3

Działanie

Koszty ogółem

Ogółem wkład publiczny

Wkład z EFRR

Ogółem krajowy wkład publiczny

Środki prywatne

1
(2+5)

2
(3+4)

3

4

5

Działanie 3.3 Informacja i promocja działań SPO-WKP

3 600 000

3 600 000

2 700 000

900 000

0,00

Schemat obiegu dokumentów oraz przebiegu kontroli dla działania 3.3 znajduje się w Załączniku 10c - Schemat obiegu dokumentów i przebiegu kontroli w ramach SPO-WKP dla działań pomocy technicznej (3.1, 3.2, 3.3 oraz 3.4).”;

9) w części III 3.4 DZIAŁANIE 3.4 „WSPARCIE JEDNOSTKI OCENY”:

a) tabela zamieszczona pod tytułem działania otrzymuje brzmienie:

„Nazwa Programu Operacyjnego

SPO-WKP

Nazwa Priorytetu

Pomoc techniczna

Nazwa działania

Wsparcie Jednostki Oceny

Nazwa poddziałania

-

Kategoria interwencji

412

Numer działania

3.4

Okres kwalifikowalności wydatków

Początkowa data: 2004 r.

Końcowa data: czerwiec 2008 r.12)

Instytucja Zarządzająca

Minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego

Instytucja Pośrednicząca

-

Beneficjent Końcowy (instytucja wdrażająca)

-

Ostateczni Odbiorcy (beneficjenci):

Jednostka Oceny

Instytucja Płatnicza

Minister właściwy do spraw finansów publicznych

Rodzaj pomocy

Wsparcie finansowe

Maksymalna wysokość pomocy (w % kwalifikujących się wydatków)

100 % (wsparcie nie jest pomocą publiczną)

Publiczne wsparcie finansowe ogółem

0,15 mln

Wsparcie finansowe z EFRR

0,09 mln

Publiczne wsparcie finansowe krajowe

0,06 mln

Środki prywatne

0,00

Wkład publiczny w środkach ogółem (w %)

100,00%

Wkład EFRR w całości środków publicznych (w %)

58,33 %

Publiczny wkład krajowy w całości środków publicznych (w %)

41,67%

Wkład EFRR w środkach ogółem (w %)

58,33 %

Wkład publiczny krajowy w środkach ogółem (w %)

41,67%

12) W ramach realizowanych projektów z działania 3.4 dotyczących ewaluacji SPO-WKP będzie możliwe przedłużanie kwalifikowalności wydatków jedynie w odniesieniu do indywidualnych projektów, które ze względu na charakter wspieranego przedsięwzięcia nie będą mogły zostać zrealizowane w obowiązującym terminie. Instytucja Zarządzająca może wydłużyć termin kwalifikowalności wydatków, pod warunkiem zachowania zdolności rozliczenia pomocy udzielanej w ramach SPO-WKP, przy zachowaniu warunków ustanowionych w rozporządzeniu 1260/1999 (zgodnie z art. 107 rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r. ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności i uchylającego rozporządzenie (WE) nr 1260/1999 (Dz. Urz. UE L 210 z 31.07.2006, str. 25, z poźn. zm. ) z dniem 1 stycznia 2007 r. rozporządzenie Rady (WE) nr 1260/1999 z dnia 21 czerwca 1999 r. ustanawiające ogólne przepisy w sprawie funduszy strukturalnych (Dz. Urz. UE L 161 z 26.06.1999, str. 1; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 14, t. 1, str. 31, z późn. zm. ) utraciło moc). Jednakże rozporządzenie (WE) nr 1260/1999 może być nadal stosowane w zakresie określonym w art. 105 rozporządzenia (WE) nr 1083/2006) oraz w Decyzji Komisji - Wytyczne dotyczące zamknięcia pomocy (2000-2006) finansowanej z funduszy strukturalnych, dok. KOM (2006)3424, wersja ostateczna z dnia 1 sierpnia 2006 r.

Wkład środków prywatnych w środkach ogółem (w %)

0,00 %

Skład Grupy Roboczej PT

Przedstawiciele instytucji zaangażowanych w realizację SPO-WKP.”

b) część „Cel działania” otrzymuje brzmienie:

„Cel działania

Celem działania jest wsparcie procesu ewaluacji SPO-WKP, w szczególności procesu oceny na koniec okresu programowania (ewaluacja ex post), oceny uzupełniającej w trakcie okresu programowania oraz procesu oceny ex ante dla okresu programowania na lata 2007-2013, jak również opracowanie standardów dla poszczególnych ewaluacji.

Celem jest również zapewnienie środków finansowych dla ekspertów zewnętrznych na sporządzanie ekspertyz, opinii i ocen niezbędnych dla wykonania zadania przez Jednostkę Oceny.

Jednostka Oceny to komórka utworzona w ramach Instytucji Zarządzającej, składająca się z 4-6 osób wybranych spośród pracowników tej instytucji oraz pracowników innych komórek organizacyjnych MRR zaangażowanych w prace nad przygotowaniem dokumentów w ramach nowej perspektywy finansowej.”;


10) w części V. „PLAN FINANSOWY”:

a) część „Tablica finansowa * dla Uzupełnienia SPO-WKP według Priorytetów i działań (zobowiązania) - ogółem 2004-2006 ( ) w cenach z 2004 r.” otrzymuje brzmienie:

„Tablica finansowa * dla Uzupełnienia SPO-WKP według Priorytetów i działań (zobowiązania) - ogółem 2004-2006 ( ) w cenach z 2004 r.

infoRgrafika

infoRgrafika

b) tabela „Tablica finansowa* dla Uzupełnienia SPO-WKP według Priorytetów, działań i roku (zobowiązania), ogółem 2004-2006 ( ) ceny z 2004 r.” otrzymuje brzmienie:

„Tablica finansowa* dla Uzupełnienia SPO-WKP według Priorytetów, działań i roku (zobowiązania), ogółem 2004-2006 ( ) ceny z 2004 r.

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika


11) załącznik 1 „Wykres 1 - Zarządzanie finansowe i kontrola wydatków z EFRR w ramach SPO-WKP - model uproszczony” - otrzymuje brzmienie:

infoRgrafika

12) w załączniku 3 „WSKAŹNIKI MONITOROWANIA SPO-WKP, JEGO PRIORYTETÓW I DZIAŁAŃ - ZESTAWIENIE ZBIORCZE”:

a) część dotycząca wskaźników produktu dla działania 2 2 otrzymuje brzmienie:

„Działanie 2.2

Produkt

Nowe miejsca pracy (w podziale na kobiety i mężczyzn16)

0

3900

Bieżący monitoring; MG17)

Liczba wspartych przedsiębiorstw (w podziale na duże przedsiębiorstwa i MSP)18)

0/0

35/320

Bieżący monitoring; MG

Liczba wspartych projektów bezpośrednio nakierowanych na poprawę BHP19)

0

15

Corocznie; MG

Liczba wspartych projektów, w których BHP występuje jako dodatkowy element20)

0

50

Corocznie; MG

Wartość wsparcia (w %) w podziale na duże przedsiębiorstwa i MSP21)

0/0

Duże 40% MSP 60 %

Bieżący monitoring; MG

Udział projektów innowacyjnych we wspartych projektach22)

0

85%

Corocznie; MG

Liczba zrealizowanych projektów w podziale na wyjazdowe misje gospodarcze oraz targi i wystawy23)

0/0

1400/6200

Bieżący monitoring; MG

Liczba wspartych przedsiębiorstw w podziale na mikro, małe, średnie i duże przedsiębiorstwa24)

0

1400/2700/2200/1300

Bieżący monitoring; MG”,

b) część dotycząca wskaźników produktu dla działania 3.1 otrzymuje brzmienie

Działanie 3.1

Produkt

Liczba etatomiesięcy finansowanych ze środków pomocy technicznej SPO-WKP

0

10 000

Corocznie; Instytucja Zarządzająca

Liczba szkoleń w ramach działania 3.1

0

60

Bieżący monitoring; Instytucja Zarządzająca

16) Tylko dla poddziałania 2.2.1;

17) W związku ze zmianą Beneficjenta Końcowego (instytucji wdrażającej) dla poddziałania 2.2.1 całość monitorowania wdrażania działania 2.2 spoczywa na ministrze właściwym ds. gospodarki jako Instytucji Pośredniczącej;

18) Tylko dla poddziałania 2.2.1;

19) Tylko dla poddziałania 2.2.1;

20) Tylko dla poddziałania 2.2.1;

21) Tylko dla poddziałania 2.2.1;

22) Tylko dla poddziałania 2.2.1 na podstawie kryteriów oceny wniosku o dofinansowanie za innowacyjne należy uznać projekty, które w wyniku oceny merytorycznej za kryterium „innowacvjność” otrzymały co najmniej 16 punktów;

23) Tylko dla poddziałania 2.2.2;

24) Tylko dla poddziałania 2.2.2;

Liczba osób uczestniczących w szkoleniach realizowanych w ramach działania

0

460

Corocznie; Instytucja Zarządzająca

Liczba posiedzeń Komitetu Sterującego lub Komitetu Monitorującego

0/0

20/15

Bieżący monitoring; Instytucja Zarządzająca

Liczba kontroli na miejscu realizacji projektów

0

5% całkowitej liczby wdrożonych projektów

Corocznie; Instytucja Zarządzająca

Liczba wykonanych przez ekspertów zewnętrznych ocen wniosków o dofinansowanie

0

30 000

Corocznie; Instytucja Zarządzająca

Liczba wykonanych ekspertyz i analiz

0

30

Corocznie; Instytucja Zarządzająca”,

c) część dotycząca wskaźników produktu dla działania 3.3 oraz część dotycząca wskaźników produktu dla działania 3.4 otrzymują brzmienie:

„Działanie 3.3

Produkt

Liczba wizyt na stronie internetowej www.konkurencyjnosc.gov.pl

0

500 000

Bieżący monitoring; Instytucja Zarządzająca PWW

Liczba artykułów i ogłoszeń reklamowych w prasie

0

150

Corocznie; Instytucja Zarządzająca

Nakład wydanych publikacji z podziałem na:

- ulotki, broszury,

- płyty CD,

- inne

0

- 350 000

- 200 000

- 10 000

Bieżący monitoring; Instytucja Zarządzająca

Liczba seminariów, szkoleń, konferencji i warsztatów

0

230

Bieżący monitoring; Instytucja Zarządzająca

Liczba wyemitowanych spotów telewizyjnych i radiowych

0

1 800

Bieżący monitoring; Instytucja Zarządzająca”,

„Działanie 3.4

Produkt

Liczba zewnętrznych ewaluatorów zaangażowanych w proces oceny SPO-WKP25)

0

30

Corocznie; Instytucja Zarządzająca

Liczba wykonanych ekspertyz i analiz

0

10

Po zakończeniu programu; Instytucja Zarządzająca.”;

13) w załączniku 9 „ZASADY KWALIFIKACJI WYDATKÓW”:

a) w pkt 2 „Działanie 1.2” lit. c) „poddziałanie 1.2.3” otrzymuje brzmienie:

„c) poddziałanie 1.2.3.

Wydatkami kwalifikującymi się do objęcia wsparciem na powiększenie funduszu kapitału zalążkowego typu seed capital są wydatki poniesione od dnia następującego po dniu złożenia wniosku o dofinansowanie do dnia określonego w umowie o dofinansowanie. Końcowy termin kwalifikowalności wydatków został określony na dzień 31 grudnia 2008 r.

Wydatki kwalifikujące się do objęcia wsparciem wymienione zostały w rozporządzeniu nr 448/2004 oraz w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 13 lipca 2006 r. w sprawie udzielania pomocy finansowej funduszom kapitału zalążkowego (Dz. U. Nr 141, poz. 1000).”,

b) w pkt 7 „Działanie 2.2” lit. a) „poddziałanie 2.2.1” otrzymuje brzmienie:

„a) poddziałanie 2.2.1

Wydatkami kwalifikującymi się do objęcia wsparciem na nowe inwestycje są wydatki poniesione po dniu złożenia wniosku o dofinansowanie do dnia określonego w umowie o dofinansowanie. Końcowy termin kwalifikowalności wydatków został określony na dzień 30 czerwca 2008 r., jednak w szczególnie uzasadnionych przypadkach, mając na uwadze stosunkowo późne uruchomienie poddziałania w nowym kształcie (z dniem 16 listopada 2006 r.), może być on przedłużony. O przedłużeniu terminu kwalifikowalności wydatków decyduje, na wniosek Instytucji Wdrażającej poddziałanie, Instytucja Zarządzająca SPO-WKP, po zaopiniowaniu przez Instytucję Pośredniczącą.

Do wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem zalicza się:

- cenę nabycia gruntów do wysokości 10 % całkowitych wydatków projektu inwestycyjnego kwalifikujących się do objęcia wsparciem,

- cenę nabycia albo koszt wytworzenia nowych środków trwałych, w tym:

n budowli i budynków pod warunkiem, że ich nabycie pozostaje w bezpośrednim związku z celami projektu inwestycyjnego objętego wsparciem,

n maszyn i urządzeń,

n narzędzi, przyrządów i aparatury,

n wyposażenia technicznego dla prac biurowych,

n infrastruktury technicznej związanej z nową inwestycją, przy czym przez budowę urządzeń infrastruktury technicznej rozumie się urządzenie albo modernizację drogi oraz wybudowanie pod ziemią, na ziemi albo nad ziemią przewodów lub urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych, ciepłowniczych, elektrycznych, gazowych i telekomunikacyjnych,

- cenę nabycia używanych środków trwałych, pod warunkiem że:

n w okresie 7 lat nie zostały one nabyte z wykorzystaniem środków publicznych,

n cena zakupionego używanego środka trwałego nie może przekraczać jego wartości rynkowej i musi być niższa niż koszt podobnego, nowego sprzętu,

n sprzedający złoży oświadczenie określające zbywcę środka trwałego, miejsce i datę jego zakupu,

- cenę nabycia wartości niematerialnych i prawnych wraz z kosztem ich instalacji. Wartości niematerialne i prawne oznaczają wartości związane z transferem technologii poprzez nabycie praw patentowych, licencji, know-how lub nieopatentowanej wiedzy technicznej, pod warunkiem że wartości te:

n będą wykorzystywane wyłącznie na cele projektu inwestycyjnego objętego wsparciem na nowe inwestycje,

n podlegają amortyzacji zgodnie z odrębnymi przepisami,

n będą nabyte od osoby trzeciej na warunkach rynkowych,

n będą ujęte w bilansie przedsiębiorcy, zgodnie z odrębnymi przepisami,

n będą stanowić własność przedsiębiorcy otrzymującego wsparcie na nowe inwestycje przez co najmniej 5 lat od dnia ich nabycia.

- koszt instalacji i uruchomienia środków trwałych,

- cenę nabycia materiałów lub robót budowlanych, pod warunkiem że pozostają w bezpośrednim związku z celami projektu objętego wsparciem na nowe inwestycje,

- raty spłat wartości początkowej środków trwałych przez korzystającego, należnej finansującemu z tytułu umowy leasingu prowadzącej do przeniesienia własności tych środków na korzystającego, z wyłączeniem leasingu zwrotnego, do wysokości wartości początkowej środka trwałego z dnia zawarcia umowy leasingu, poniesione do dnia zakończenia realizacji projektu inwestycyjnego, przy czym raty spłat wartości początkowej związane z leasingiem gruntów, budynków i budowli kwalifikują się do objęcia wsparciem na nowe inwestycje, jeżeli:

n umowa leasingu będzie zawarta na okres co najmniej 3 lat od przewidywanego terminu zakończenia realizacji projektu inwestycyjnego,

n zostały poniesione do dnia zakończenia realizacji projektu inwestycyjnego.

W przypadku przedsiębiorcy, którego głównym przedmiotem działalności gospodarczej jest świadczenie usług transportowych, wydatki na zakup lub leasing środków transportu nie są wydatkami kwalifikującymi się do objęcia wsparciem.

W przypadku przedsiębiorcy, dla którego świadczenie usług transportowych nie jest głównym przedmiotem działalności gospodarczej, wydatki na zakup lub leasing środków transportu mogą być uznane za kwalifikujące się do wsparcia jedynie wówczas, gdy stanowią niezbędny element projektu i jednocześnie przedsiębiorca zobowiązuje się wykorzystać środki transportu zgodnie z celami projektu, przedstawiając wiarygodną metodę weryfikacji takiego wykorzystania.”,

c) pkt 8 „Działanie 2.3”, pkt 9 „Działanie 2.4” oraz pkt 10 „Działanie 3.1” otrzymują brzmienie:

„8. Działanie 2.3

Wydatkami kwalifikującymi się do objęcia wsparciem są wydatki poniesione po dniu złożenia wniosku o dofinansowanie do dnia określonego w umowie o dofinansowanie i wymienione w rozporządzeniu w sprawie udzielania przez PARP pomocy finansowej w ramach SPO-WKP. Końcowy termin kwalifikowalności wydatków został określony na dzień 30 czerwca 2008 r., jednak w szczególnie uzasadnionych przypadkach, mając na uwadze stosunkowo późne uruchomienie działania, związane z późnym zatwierdzeniem programów pomocowych w ramach poddziałania, może być on przedłużony. O przedłużeniu terminu kwalifikowalności wydatków decyduje, na wniosek Instytucji Wdrażającej działanie, Instytucja Zarządzająca SPO-WKP, po zaopiniowaniu przez Instytucję Pośredniczącą.

W przypadku przedsiębiorcy, dla którego świadczenie usług transportowych nie jest głównym przedmiotem działalności gospodarczej, wydatki na zakup lub leasing środków transportu mogą być uznane za kwalifikujące się do wsparcia jedynie wówczas, gdy stanowią niezbędny element projektu i jednocześnie przedsiębiorca zobowiąże się wykorzystywać środki transportu zgodnie z celami projektu, przedstawiając wiarygodną metodę weryfikacji takiego wykorzystania.

9. Działanie 2.4

Wydatkami kwalifikującymi się do objęcia wsparciem są wydatki poniesione od dnia złożenia wniosku o dofinansowanie do dnia określonego w umowie o dofinansowanie. Końcowy termin kwalifikowalności wydatków został określony na dzień 30 czerwca 2008 r., jednak w szczególnie uzasadnionych przypadkach, mając na uwadze stosunkowo późne uruchomienie działania, związane z późnym zatwierdzeniem programów pomocowych w ramach poddziałania, może być on przedłużony. O przedłużeniu terminu kwalifikowalności wydatków decyduje, na wniosek Instytucji Wdrażającej działanie, Instytucja Zarządzająca SPO-WKP, po zaopiniowaniu przez Instytucję Pośredniczącą.

Wydatkami kwalifikującymi się do objęcia wsparciem są wydatki wskazane w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2006 r. w sprawie ustanowienia programu pomocowego w zakresie regionalnej pomocy publicznej na niektóre inwestycje w ochronie środowiska (Dz. U. Nr 246, poz. 1795, z późn. zm.) oraz koszty promocji projektu zgodnie z rozporządzeniem 1159/200026).

10. Działanie 3.1

Wydatkami kwalifikującymi się do objęcia wsparciem są wydatki poniesione od dnia 1 stycznia 2004 r. do dnia określonego w umowie o dofinansowanie. Końcowy termin kwalifikowalności wydatków został określony na dzień 30 czerwca 2008 r., jednak w szczególnie uzasadnionych przypadkach, mając na uwadze cel działania i typy realizowanych projektów27), może być on przedłużony. O przedłużeniu terminu kwalifikowalności wydatków decyduje, na wniosek wnioskodawcy, Instytucja Zarządzająca SPO-WKP.

Wydatki kwalifikujące się do objęcia wsparciem wskazane zostały w rozporządzeniu 448/2004. Wydatki, które kwalifikują się do wsparcia, zgodnie z zasadą 11 tego rozporządzenia, to wydatki m.in. na:

- ekspertyzy, studia, oceny i doradztwo w zakresie działań SPO-WKP na rzecz wsparcia procesu wyboru i selekcji projektów,

- doradztwo techniczne dotyczące konstrukcji projektu, przeprowadzenia oceny i grup projektów pod kątem ich kwalifikacji i zgodności z prawem UE oraz politykami wspólnotowymi,

- doradztwo i szkolenia specjalistyczne,

- obsługę działalności Komitetu Sterującego i Komitetu Monitorującego, Grup roboczych ds. oceny projektów oraz Grupy Roboczej PT,

- szkolenia w zakresie procesu wyboru i selekcji projektów dla pracowników zaangażowanych w realizację działań SPO-WKP,

- wsparcie eksperckie w zakresie metod weryfikacji projektów dla Instytucji Zarządzającej,

- wsparcie doradcze w zakresie usprawnienia systemu zarządzania SPO-WKP i prawidłowości wykonywanych operacji,

- szkolenia uzupełniające,

- tłumaczenia na potrzeby zarządzania i wdrażania SPO-WKP,

- wynagrodzenia osób zaangażowanych w realizację SPO-WKP, włącznie ze składkami na ubezpieczenia społeczne oraz Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych,

- usługi zewnętrzne związane z prawidłową realizacją SPO-WKP,

- realizację umów cywilno-prawnych związanych z realizacją SPO-WKP,

- wydatki związane z przygotowaniem przyszłych kategorii interwencji funduszy strukturalnych w zakresie programu operacyjnego wspierającego rozwój przedsiębiorczości i innowacyjności, dotyczące w szczególności zatrudnienia, zarządzania, procesu wyboru i selekcji projektów, monitorowania i kontroli,

- koszty promocji projektu zgodnie z rozporządzeniem 1159/200026).”,

d) pkt 12 „Działanie 3.3” oraz pkt 13 „Działanie 3.4” otrzymują brzmienie:

„12. Działanie 3.3

„Wydatkami kwalifikującymi się do objęcia wsparciem są wydatki poniesione od dnia 1 stycznia 2004 r. do dnia określonego w umowie o dofinansowanie, jednakże nie później niż 30 czerwca 2008 r.

Wydatki kwalifikujące się do objęcia wsparciem wskazane zostały w rozporządzeniu 448/2004. Wydatki, które kwalifikują się do wsparcia, zgodnie z zasadą 11 rozporządzenia 448/2004, to wydatki m.in. na:

- wydawanie i dystrybucję materiałów informacyjnych, promocyjnych i szkoleniowych (projekt, druk, transport, kolportaż, umieszczenie na stronie internetowej SPO-WKP, zmiana, dodruk),

- konferencje, szkolenia i warsztaty robocze (koszty zakwaterowania wykładowców oraz uczestników, koszty posiłków, noclegów, transportu, diet, wynagrodzenia ekspertów, powielania, dostarczenia materiałów szkoleniowych),

- szkolenia dla Instytucji Zarządzającej, Instytucji Pośredniczących oraz Beneficjentów Końcowych (instytucji wdrażających) w zakresie promocji,

- system przepływu informacji (koszty założenia i utrzymania oraz aktualizacji systemu),

- koszty utrzymania strony internetowej SPO-WKP,

- wydatki na usługi świadczone przez podmioty zewnętrzne związane z kosztami obsługi zamówień publicznych realizowanych w ramach działania 3.3,

- opracowanie, tłumaczenie, publikację i dystrybucję biuletynów i broszur informacyjnych i promocyjnych oraz innych niż drukowane materiały informacyjno-promocyjne na temat programu operacyjnego wspierającego rozwój przedsiębiorczości i innowacyjności,

- utworzenie i utrzymanie witryny internetowej poświęconej tworzeniu projektu programu operacyjnego wspierającego rozwój przedsiębiorczości i innowacyjności,

- koszty promocji projektu zgodnie z rozporządzeniem 1159/200026).

13. Działanie 3.4

Wydatkami kwalifikującymi się do objęcia wsparciem są wydatki poniesione od dnia 1 stycznia 2004 r. do dnia określonego w umowie o dofinansowanie. Końcowy termin kwalifikowalności wydatków został określony na dzień 30 czerwca 2008 r., jednak w szczególnie uzasadnionych przypadkach, mając na uwadze cel działania i typy realizowanych projektów28), może być on przedłużony. O przedłużeniu terminu kwalifikowalności wydatków decyduje, na wniosek wnioskodawcy, Instytucja Zarządzająca SPO-WKP.

Wydatki kwalifikujące się do objęcia wsparciem wskazane zostały w rozporządzeniu 448/2004. Wydatki, które kwalifikują się do wsparcia, zgodnie z zasadą 11 rozporządzenia 448/2004, to wydatki m.in. na:

- administracyjną obsługę Jednostki Oceny,

- ekspertyzy w zakresie ewaluacji dokonywane przez ewaluatorów zewnętrznych zaangażowanych w proces oceny SPO-WKP,

- tłumaczenia oraz wsparcie eksperckie w procesie ewaluacji SPO-WKP,

- gromadzenie informacji i danych,

- koszty promocji projektu zgodnie z rozporządzeniem 1159/200026).”;

25) Osoby fizyczne i instytucje.

26) Zgodnie z art. 54 rozporządzenia Komisji (WE) nr 1828/2006 z dnia 8 grudnia 2006 r ustanawiającego szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności oraz rozporządzenia (WE) nr 1080/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (Dz. Urz. UE L 371 z 27 12 2006, str. 1), z dniem 16 stycznia 2007 r rozporządzenie Komisji (WE) nr 1159/2000 z dnia 30 maja 2000 r w sprawie prowadzenia przez Państwa Członkowskie działań informacyjnych i reklamowych dotyczących pomocy udzielanej z funduszy strukturalnych (Dz. Urz. UE L 130 z 31 05 2000, str. 30; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 14, t. 1, str. 115) utraciło moc. Jednakże rozporządzenie Komisji (WE) nr 1159/2000 może być nadal stosowane w zakresie określonym w art. 54 rozporządzenia Komisji (WE) nr 1828/2006.

27) Realizowane typy projektów, takie jak. zatrudnienie pracowników, kontrole, posiedzenia Komitetu Monitorującego, będą musiały być realizowane również po dniu 30 czerwca 2008 r.

28) Realizowane typy projektów (projekty mające na celu ewaluację SPO-WKP) będą musiały być realizowane również po dniu 30 czerwca 2008 r.

14) załącznik 11 „ZGODNOŚĆ DZIAŁAŃ SPO-WKP Z ZASADAMI POMOCY PUBLICZNEJ” otrzymuje brzmienie:

Numer działania SPO-WKP

Nazwa programu pomocowego

Numer pomocy

Odniesienie

Czas trwania

1.2.1,

1.2.2

Wsparcie dla funduszy mikropożyczkowych i funduszy poręczeń kredytowych (rozporządzenie w sprawie udzielania przez PARP pomocy finansowej w ramach SPO-WKP)

Rozporządzenie 1998/2006

30.06.2008

1.2.3

Wspieranie tworzenia funduszy kapitału zalążkowego (rozporządzenie Ministra Gospodarki z 13 lipca 2006 r. w sprawie udzielania pomocy finansowej funduszom kapitału zalążkowego (Dz. U. Nr 141, poz. 1000))

N/599/2005-Polska

Decyzja KE z dnia 19 czerwca 2006 r. nr K(2006)2876

31.12.2007

Numer działania SPO-WKP

Nazwa programu pomocowego

Numer pomocy

Odniesienie

Czas trwania

1.4

Wsparcie dla badań przemysłowych i przedkonkurencyjnych (rozporządzenie Ministra Nauki i Informatyzacji z dnia 4 sierpnia 2005 r. w sprawie kryteriów i trybu przyznawania i rozliczania środków finansowych na naukę (Dz. U. Nr 161, poz. 1359)).

N/528/2005

Pomoc istniejąca

Decyzja zatwierdzająca KE z dnia 9 czerwca 2006 r., nr K (2006)2340

31.12.2013

2.1

Wsparcie w zakresie doradztwa udzielane małym i średnim przedsiębiorcom posiadającym siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (rozporządzenie w sprawie udzielania przez PARP pomocy finansowej w ramach SPO-WKP)

XS 3/2007

Rozporządzenie 70/2001

Rozporządzenie 1998/2006

Brak

30.06.2008

2.2.1

Wsparcie dla przedsiębiorstw dokonujących nowych inwestycji (rozporządzenie w sprawie udzielania przez PARP pomocy finansowej w ramach SPO-WKP)

XS 4/2007 Rozporządzenie 70/2001

brak

30.06.2008

Numer działania SPO-WKP

Nazwa programu pomocowego

Numer pomocy

Odniesienie

Czas trwania

2.2.2

Wsparcie dla przedsiębiorstw uczestniczących w targach i wystawach za granicą (rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 22 grudnia 2005 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis przedsiębiorcom uczestniczącym w targach lub wystawach za granicą (Dz.U. Nr 265, poz. 2217, z późn. zm.).

Wsparcie dla przedsiębiorstw uczestniczących w wyjazdowych misjach gospodarczych związanych z udziałem w targach i wystawach za granicą (rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 22 grudnia 2005 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis przedsiębiorcom uczestniczącym w wyjazdowych misjach gospodarczych związanych z udziałem w targach lub wystawach za granicą (Dz.U. Nr 265, poz. 2218, z późn. zm.)

Rozporządzenie 1998/2006

Brak

30.08.2008

2.3

Wsparcie w zakresie inwestycji udzielane małym i średnim przedsiębiorcom posiadającym siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (rozporządzenie w sprawie udzielania przez PARP pomocy finansowej w ramach SPO-WKP)

XS 2/2007 Rozporządzenie 70/2001

Brak

30.06.2008

Numer działania SPO-WKP

Nazwa programu pomocowego

Numer pomocy

Odniesienie

Czas trwania

2.4

Pomoc regionalna na inwestycje służące ochronie wód przed zanieczyszczeniem

Pomoc regionalna na inwestycje w zakresie gospodarki odpadami

Pomoc regionalna na inwestycje służące dostosowaniu do wymogów najlepszych dostępnych technik

Pomoc regionalna na inwestycje służące redukcji emisji ze źródeł spalania paliw

(rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2006 r. w sprawie ustanowienia programu pomocowego w zakresie regionalnej pomocy publicznej na niektóre inwestycje w ochronie środowiska (Dz. U. Nr 246, poz. 1795))

XR 18/2007

Rozporządzenie 1628/2006

Brak

31.12.2013

Uwaga: Okres udzielania wsparcia w ramach poszczególnych programów pomocowych może zostać przedłużony. W takim przypadku muszą zostać zachowane właściwe regulacje Unii Europejskiej dotyczące pomocy publicznej.”.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Minister Rozwoju Regionalnego: G. Gęsicka

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00