Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2010-11-16
Wersja aktualna od 2010-11-16
obowiązujący
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ŚRODOWISKA1)
z dnia 22 września 2010 r.
w sprawie wzoru oraz zawartości i układu publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie
Na podstawie art. 23 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§ 1.Wzór publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie, zwanego dalej „wykazem”, określa załącznik do rozporządzenia.
§ 2.Wykaz składa się z kart informacyjnych zawierających dane umożliwiające wyszukiwanie i udostępnianie dokumentów, o których mowa w § 1.
§ 3.Układ wykazu jest zgodny z układem zamieszczonych w nim kart informacyjnych.
§ 4.Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 16 listopada 2010 r.3)
Minister Środowiska: A. Kraszewski
|
1) Minister Środowiska kieruje działem administracji rządowej - środowisko, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Środowiska (Dz. U. Nr 216, poz. 1606).
2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2008 r. Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 42, poz. 340, Nr 84, poz. 700 i Nr 157, poz. 1241 oraz z 2010 r. Nr 28, poz. 145, Nr 106, poz. 675, Nr 119, poz. 804, Nr 143, poz. 963 i Nr 182, poz. 1228.
3) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 18 czerwca 2007 r. w sprawie wzoru publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie (Dz. U. Nr 120, poz. 827), które na podstawie art. 173 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko traci moc z dniem 16 listopada 2010 r.
Załącznik do rozporządzenia Ministra Środowiska
z dnia 22 września 2010 r. (poz. 1249)
PUBLICZNIE DOSTĘPNY WYKAZ DANYCH O DOKUMENTACH ZAWIERAJĄCYCH INFORMACJE
O ŚRODOWISKU I JEGO OCHRONIE
Uwagi:
1. Układ wykazu umożliwia wyszukiwanie informacji przez wpisanie dowolnego wyrazu lub ciągu wyrazów znajdujących się w wykazie kart informacyjnych, a także według następujących kryteriów:
1) numer karty informacyjnej;
2) rok wydania dokumentu;
3) rodzaj dokumentu;
4) nazwa dokumentu;
5) temat dokumentu;
6) obszar, którego dokument dotyczy, zgodnie z podziałem administracyjnym kraju.
2. W wykazie w karcie informacyjnej:
1) rodzaj dokumentu - należy wpisać nazwę wskazanego poniżej rodzaju dokumentu zawierającego wyszukiwaną informację o środowisku i jego ochronie:
a) wnioski o wydanie decyzji,
b) wnioski o udzielenie wskazań lokalizacyjnych,
c) inne wnioski,
d) decyzje,
e) postanowienia,
f) polityki, strategie, plany lub programy,
g) projekty polityk, strategii, planów lub programów,
h) projekty innych dokumentów,
i) raporty o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko,
j) inne raporty,
k) przeglądy ekologiczne,
l) prognozy oddziaływania na środowisko,
m) wykazy zawierające informacje i dane o zakresie korzystania ze środowiska,
n) rejestry,
o) zgłoszenia,
p) strategiczne oceny oddziaływania na środowisko,
q) koncesje, pozwolenia, zezwolenia,
r) analizy, opracowania ekofizjograficzne, wyniki badań i pomiarów,
s) mapy akustyczne,
t) świadectwa,
u) sprawozdania,
v) deklaracje środowiskowe,
w) inne dokumenty;
2) temat dokumentu - należy wpisać temat dotyczący wyszukiwanej informacji, zgodnie z następującą listą tematów:
a) ochrona powietrza,
b) ochrona wód,
c) ochrona powierzchni ziemi,
d) ochrona przed hałasem,
e) ochrona przed polami elektromagnetycznymi,
f) ochrona kopalin,
g) ochrona zwierząt oraz roślin,
h) inne;
3) znak sprawy, dokument zatwierdził, data zatwierdzenia dokumentu, numery kart innych dokumentów w sprawie - należy wpisać wyrazy „nie dotyczy”, jeżeli odpowiednio dokument nie posiada znaku sprawy, nie podlegał procedurze zatwierdzania lub w wykazie nie znajdują się inne karty dokumentów w tej samej sprawie;
4) data dokumentu - należy podać datę wydania dokumentu, datę wpływu dokumentu do organu prowadzącego wykaz lub datę aktualizacji dokumentu;
5) miejsce przechowywania dokumentu - należy wpisać nazwę i siedzibę podmiotu przechowującego dokument, a także jego dane kontaktowe (numer telefonu oraz adres poczty elektronicznej). Należy też zamieścić informację o zniszczeniu dokumentu, jeżeli dokument uległ zniszczeniu;
6) adres elektroniczny zawierający odnośnik do dokumentu - należy zamieścić odnośnik do adresu elektronicznego dokumentu, jeżeli dokument został udostępniony za pomocą powszechnie dostępnego systemu teleinformatycznego;
7) zastrzeżenia dotyczące nieudostępniania informacji - należy wskazać podstawę prawną wyłączającą możliwość udostępnienia informacji oraz zakres, w jakim informacja podlega wyłączeniu od udostępnienia.