Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2007 nr 105 str. 35
Wersja archiwalna od 2012-08-17 do 2020-06-13
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2007 nr 105 str. 35
Wersja archiwalna od 2012-08-17 do 2020-06-13
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) nr 415/2007

z dnia 13 marca 2007 r.

dotyczące specyfikacji technicznych dotyczących systemów kontroli ruchu statków, o których mowa w art. 5 dyrektywy 2005/44/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie zharmonizowanych usług informacji rzecznej (RIS) na śródlądowych drogach wodnych we Wspólnocie

(ostatnia zmiana: DUUEL. z 2012 r., Nr 202, poz. 5)  

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając dyrektywę 2005/44/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 7 września 2005 r. w sprawie zharmonizowanych usług informacji rzecznej (RIS) na śródlądowych drogach wodnych we Wspólnocie (1), w szczególności jej art. 5,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z art. 1 ust. 2 dyrektywy 2005/44/WE RIS należy wprowadzić i dalej rozwijać w sposób zharmonizowany, interoperacyjny i otwarty.

(2) Zgodnie z art. 5 dyrektywy 2005/44/WE należy określić specyfikacje techniczne dotyczące systemów kontroli ruchu statków.

(3) Specyfikacje techniczne dotyczące systemów kontroli ruchu statków należy określić w oparciu o zasady przedstawione w załączniku II do dyrektywy.

(4) Zgodnie z art. 1 ust. 2 dyrektywy specyfikacje techniczne powinny uwzględnić wyniki prac wykonanych przez organizacje międzynarodowe. Należy zapewnić ciągłość z innymi usługami zarządzania ruchem modalnym, w szczególności z zarządzaniem ruchem statków morskich i z usługami informacyjnymi.

(5) Dodatkowo należy uwzględnić wyniki prac wykonanych przez grupę ekspertów ds. systemów kontroli ruchu statków, składającą się z przedstawicieli właściwych organów odpowiedzialnych za wprowadzenie tych systemów, oficjalnych członków innych organów rządowych oraz obserwatorów z ramienia sektora.

(6) Specyfikacje techniczne będące przedmiotem niniejszego rozporządzenia odpowiadają obecnemu stanowi techniki. Doświadczenia uzyskane w trakcie wdrażania dyrektywy 2005/44/WE, jak również przyszły postęp techniczny mogą prowadzić do konieczności zmian specyfikacji technicznych zgodnie z art. 5 ust. 2 dyrektywy 2005/44/ WE. Zmiany specyfikacji technicznych winny uwzględniać wyniki prac wykonanych przez grupę ekspertów ds. systemów kontroli ruchu statków.

(7) Projekt specyfikacji technicznych został sprawdzony przez Komitet, o którym mowa w art. 11 dyrektywy 2005/44/ WE.

(8) Środki uwzględnione w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu, o którym mowa w art. 11 dyrektywy 2005/44/WE,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł 1

Niniejsze rozporządzenie określa specyfikacje techniczne dotyczące systemów kontroli ruchu statków w śródlądowym transporcie wodnym. Specyfikacje techniczne zostały przedstawione w załączniku do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł 2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 13 marca 2007 r.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

ZAŁĄCZNIK

Systemy kontroli ruchu statków - śródlądowy system automatycznego rozpoznawania statków (AIS) [1]

SPIS TREŚCI

1.

Zastosowanie systemu kontroli ruchu statków w żegludze śródlądowej

41

1.1.

Wprowadzenie

41

1.2.

Zakres

42

1.3.

Nawigacja

43

1.3.1.

Nawigacja, przewidywanie w czasie średnim

43

1.3.2.

Nawigacja, przewidywanie w czasie krótkim

43

1.3.3.

Nawigacja, przewidywanie w czasie bardzo krótkim

44

1.4.

Zarządzanie ruchem statków

44

1.4.1.

Służba kontroli ruchu statków

44

1.4.1.1.

Usługi informacyjne

45

1.4.1.2.

Wspomaganie nawigacji

45

1.4.1.3.

Organizacja ruchu

46

1.4.2.

Planowanie pracy i obsługa śluzy

46

1.4.2.1.

Długoterminowe planowanie pracy śluzy

46

1.4.2.2.

Średnioterminowe planowanie pracy śluzy

47

1.4.2.3.

Obsługa śluzy

48

1.4.3.

Planowanie pracy i obsługa mostu

48

1.4.3.1.

Średnioterminowe planowanie pracy mostu

48

1.4.3.2.

Krótkoterminowe planowanie pracy mostu

49

1.4.3.3.

Obsługa mostu

49

1.5.

Łagodzenie skutków katastrof

50

1.6.

Zarządzanie transportem

50

1.6.1.

Planowanie rejsu

50

1.6.2.

Logistyka transportu

51

1.6.3.

Intermodalne zarządzanie portem i terminalami

51

1.6.4.

Zarządzanie ładunkami i flotą

52

1.7.

Egzekwowanie przepisów prawnych

52

1.8.

Opłaty za korzystanie z portów i dróg wodnych

53

1.9.

Informacje o torach wodnych

53

1.9.1.

Ostrzeżenia pogodowe (EMMA)

53

1.9.2.

Status sygnału

54

1.9.3.

Poziom wody

54

1.10.

Wnioski

54

2.

Specyfikacje techniczne dotyczące AIS śródlądowego

55

2.1.

Wprowadzenie

55

2.2.

Zakres

56

2.3.

Wymagania funkcyjne

57

2.3.1.

Ogólne wymogi dla AIS śródlądowego

57

2.3.2.

Treść informacji

57

2.3.2.1.

Statyczne informacje o statku

58

2.3.2.2.

Dynamiczne informacje o statku

58

2.3.2.3.

Informacje o rejsie

59

2.3.2.4.

Informacje o zarządzaniu ruchem

59

2.3.3.

Częstotliwość przesyłania informacji

60

2.3.4.

Platforma technologiczna

61

2.3.5.

Zgodność z transponderami IMO klasy A

61

2.3.6.

Unikalny identyfikator

61

2.3.7.

Identyfikatory aplikacji dla komunikatów nadawanych w systemie AIS śródlądowym

61

2.3.8.

Wymogi dotyczące aplikacji

62

2.3.9

Homologacja typu

62

2.4.

Zmiany w protokole dla AIS śródlądowego

62

2.4.1.

Komunikat 1, 2, 3: meldowanie położenia (ITU-R 1371-1, § 3.3.8.2.1)

62

2.4.2.

Komunikat 5: Statyczne dane na temat statku i rejsu (ITU-R 1371-1, § 3.3.8.2.3)

63

2.4.3.

Komunikat 23, Zadanie grupowe (ITU-R M. 1371-2 [PDR])

64

2.4.4.

Komunikaty charakterystyczne dla AIS śródlądowego (ITU-R 1371-1, § 3.3.8.2.4/§ 3.3.8.2.6)

66

2.4.4.1.

Przydział identyfikatorów funkcji (FI) w ramach AIS śródlądowego

66

2.4.4.2.

Opis komunikatów charakterystycznych dla żeglugi śródlądowej

67

Dodatek A:

Definicje

75

Dodatek B:

Kody EMMA

79

Dodatek C:

Przykładowe statusy sygnałów

80

Dodatek D:

Proponowane zdania dla interfejsu cyfrowego w systemie AIS śródlądowym

83

Dodatek E:

Rodzaje statków wg ERI

85

Dodatek F:

Informacje wymagane przez użytkowników i pola danych dostępne w komunikatach AIS śródlądowego

87




Treść załącznika w wersji PDF do pobrania tutaj

[1] Załącznik w brzmieniu ustalonym przez art. 1 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 689/2012 z dnia 27 lipca 2012 r. zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 415/2007 dotyczące specyfikacji technicznych dotyczących systemów kontroli ruchu statków, o których mowa w art. 5 dyrektywy 2005/44/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie zharmonizowanych usług informacji rzecznej (RIS) na śródlądowych drogach wodnych we Wspólnocie (Dz.Urz.UE L 202 z 28.07.2012, str. 5). Zmiana weszła w życie 17 sierpnia 2012 r.

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00