Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
oczekujący
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2009 nr 257 str. 28
Wersja oczekująca od 2009-12-09
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2009 nr 257 str. 28
Wersja oczekująca od 2009-12-09
Akt prawny
oczekujący
ZAMKNIJ close

Alerty

DECYZJA KOMISJI

z dnia 24 września 2009 r.

wyłączająca z finansowania wspólnotowego niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR), Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) oraz Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW)

(notyfikowana jako dokument nr C(2009) 7044)

(Jedynie teksty w językach: angielskim, czeskim, fińskim, francuskim, greckim, hiszpańskim, litewskim, maltańskim, niderlandzkim, niemieckim, polskim, portugalskim, słoweńskim, węgierskim i włoskim są autentyczne)

(2009/721/WE)

(ostatnia zmiana: DUUEL. z 2009 r., Nr 322, poz. 40)  

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1258/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej (1), w szczególności jego art. 7 ust. 4,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1290/2005 z dnia 21 czerwca 2005 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej (2), w szczególności jego art. 31,

po konsultacji z Komitetem ds. Funduszy Rolniczych,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z art. 7 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1258/1999 i art. 31 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005 Komisja dokonuje niezbędnych weryfikacji, informuje państwa członkowskie o wynikach tych weryfikacji, zapoznaje się z uwagami zgłoszonymi przez państwa członkowskie, zwołuje dwustronne rozmowy w celu wypracowania porozumienia z danymi państwami członkowskimi i oficjalnie informuje je o swoich wnioskach.

(2) Państwa członkowskie miały możliwość złożenia wniosku o rozpoczęcie procedury pojednawczej. W niektórych przypadkach możliwość ta została wykorzystana i Komisja przeanalizowała sprawozdanie sporządzone po zakończeniu tej procedury.

(3) Zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1258/1999 i rozporządzeniem (WE) nr 1290/2005 finansowane mogą być jedynie wydatki rolne dokonane zgodnie z zasadami wspólnotowymi.

(4) Przeprowadzone weryfikacje, wyniki rozmów dwustronnych i procedury pojednawcze wykazały, że część wydatków zadeklarowanych przez państwa członkowskie nie spełnia warunków i nie może być zatem finansowana przez Sekcję Gwarancji EFOGR i Europejski Fundusz Rolniczy Gwarancji (zwany dalej EFRG) ani Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (zwany dalej EFRROW).

(5) Należy wskazać, które kwoty nie zostały uznane za kwalifikujące się do zwrotu w ramach Sekcji Gwarancji EFOGR, EFRG oraz EFRROW. Kwoty te nie dotyczą wydatków poniesionych wcześniej niż 24 miesiące przed pisemnym powiadomieniem państw członkowskich przez Komisję o wynikach weryfikacji.

(6) Dla przypadków objętych niniejszą decyzją Komisja przedstawiła państwom członkowskim w sprawozdaniu zbiorczym szacunkowe kwoty do wyłączenia z uwagi na ich niezgodność z zasadami wspólnotowymi.

(7) Niniejsza decyzja nie przesądza o skutkach finansowych wynikających dla Komisji z wyroków Trybunału Sprawiedliwości w sprawach będących w toku w dniu 6 stycznia 2009 r. i dotyczących kwestii z nią związanych,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł 1

Wydatki akredytowanych przez państwa członkowskie agencji płatniczych, zadeklarowane z tytułu Sekcji Gwarancji EFOGR, EFRG lub EFRROW, wskazane w załączniku [1], wyłącza się z finansowania wspólnotowego z powodu ich niezgodności z zasadami wspólnotowymi.

Artykuł 2

Niniejsza decyzja skierowana jest do Królestwa Belgii, Republiki Czeskiej, Republiki Federalnej Niemiec, Irlandii, Republiki Greckiej, Królestwa Hiszpanii, Republiki Francuskiej, Republiki Włoskiej, Republiki Litewskiej, Wielkiego Księstwa Luksemburga, Republiki Węgierskiej, Republiki Malty, Królestwa Niderlandów, Republiki Austrii, Rzeczypospolitej Polskiej, Republiki Portugalskiej, Republiki Słowenii, Republiki Finlandii i Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej.

Sporządzono w Brukseli dnia 24 września 2009 r.


(1) Dz.U. L 160 z 26.6.1999, s. 103.

(2) Dz.U. L 209 z 11.8.2005, s. 1.

ZAŁĄCZNIK

POZYCJA BUDŻETU 6 7 0 1

PC

Środek

RB

Przyczyna korekty

Rodzaj

%

Waluta

Kwota

Już dokonane odliczenie

Skutki finansowe

AT

Zasada współzależności

2006-2007

Niedociągnięcia dotyczące systemu stosowania redukcji. Nieprzestrzeganie art. 47 rozporządzenia (WE) nr 796/2004 w odniesieniu do posiadaczy bydła i owiec

ryczałtowa

5

EUR

- 981 349,96

0,00

- 981 349,96

AT

Zasada współzależności

2007

Nieprzestrzeganie art. 47 rozporządzenia (WE) nr 796/2004 w odniesieniu do rolników posiadających bydło lub owce i kozy

jednorazowa

EUR

- 530 810,86

0,00

- 530 810,86

OGÓŁEM AT

- 1 512 160,82

0,00

- 1 512 160,82

BE

Certyfikacja

2004

Ekstrapolacja błędu losowego

jednorazowa

EUR

- 98 303,45

0,00

- 98 303,45

BE

Certyfikacja

2005

Ekstrapolacja błędu losowego

jednorazowa

EUR

- 260 740,00

0,00

- 260 740,00

OGÓŁEM BE

- 359 043,45

0,00

- 359 043,45

CZ

Mleko w proszku do produkcji kazeiny

2004

Niewłaściwy termin pobrania próbek oraz nieprawidłowe przechowywanie produktu

ryczałtowa

5

CZK

- 2 653 522,92

0,00

- 2 653 522,92

CZ

Mleko w proszku do produkcji kazeiny

2005

Niewłaściwy termin pobrania próbek oraz nieprawidłowe przechowywanie produktu

ryczałtowa

5

CZK

- 2 723 245,64

0,00

- 2 723 245,64

OGÓŁEM CZ

- 5 376 768,56

0,00

- 5 376 768,56

DE

Zasada współzależności

2006

Nieprzestrzeganie art. 47 rozporządzenia (WE) nr 796/2004

jednorazowa

EUR

- 82 051,60

0,00

- 82 051,60

DE

Audyt finansowy – płatność po terminie

2007

Nieprzestrzeganie terminów płatności

jednorazowa

EUR

- 65 908,59

- 65 908,59

0,00

DE

Audyt finansowy – przekroczenie pułapu

2007

Przekroczenie pułapu przydziału w ramach rozwoju obszarów wiejskich oraz korekta na podstawie decyzji podjętych w ramach rozliczania rachunków

jednorazowa

EUR

- 1 286 683,79

- 1 286 683,79

0,00

DE

Nieprawidłowości

2008

Zwrot dotyczący przypadków nieprawidłowości

jednorazowa

EUR

104 567,45

0,00

104,567.45

DE

Rozwój obszarów wiejskich, EFOGR Oś 2 (2000–2006, środki obszarowe)

2006

Brak kontroli krzyżowych z centralną bazą danych zwierząt gospodarskich w przypadku wniosków dotyczących środków rolno-środowiskowych, które jako warunek kwalifikowalności stosują ograniczenie gęstości obsady

ryczałtowa

5

EUR

- 418 300,00

0,00

- 418 300,00

OGÓŁEM DE

- 1 748 376,53

- 1 352 592,38

- 395 784,15

ES

Premie za mięso – maciorki i kozy

2003

Brak kontroli na miejscu w trakcie pierwszego miesiąca chowu i ich ogólna niska jakość

ryczałtowa

2

EUR

- 2 071 611,91

0,00

- 2 071 611,91

ES

Premie za mięso – maciorki i kozy

2004

Brak kontroli na miejscu w trakcie pierwszego miesiąca chowu i ich ogólna niska jakość

ryczałtowa

2

EUR

- 2 021 847,48

0,00

- 2 021 847,48

ES

Premie za mięso – maciorki i kozy

2005

Brak kontroli na miejscu w trakcie pierwszego miesiąca chowu i ich ogólna niska jakość

ryczałtowa

2

EUR

- 2 008 918,46

0,00

- 2 008 918,46

ES

Premie za mięso – maciorki i kozy

2006

Brak kontroli na miejscu w trakcie pierwszego miesiąca chowu i ich ogólna niska jakość

ryczałtowa

2

EUR

- 1 512,05

0,00

- 1 512,05

ES

Oliwa z oliwek – pomoc produkcyjna

2003

Niedociągnięcia w zakresie kontroli głównych i pomocniczych w Andaluzji

ryczałtowa

2

EUR

- 15 571 890,92

0,00

- 15 571 890,92

ES

Oliwa z oliwek – pomoc produkcyjna

2003

Niedociągnięcia w zakresie kontroli głównych i pomocniczych

ryczałtowa

5

EUR

- 7 493 167,92

0,00

- 7 493 167,92

ES

Oliwa z oliwek – pomoc produkcyjna

2003

Niewłaściwe wyliczenie sankcji wynikające z nieprawidłowego zastosowania technicznych marginesów tolerancji w Andaluzji

jednorazowa

EUR

- 7 804 696,43

0,00

- 7 804 696,43

ES

Oliwa z oliwek – pomoc produkcyjna

2004

Niedociągnięcia w zakresie kontroli głównych i pomocniczych w Andaluzji

ryczałtowa

2

EUR

- 470 563,99

0,00

- 470 563,99

ES

Oliwa z oliwek – pomoc produkcyjna

2004

Niedociągnięcia w zakresie kontroli głównych i pomocniczych

ryczałtowa

5

EUR

- 120 076,26

0,00

- 120 076,26

ES

Oliwa z oliwek – pomoc produkcyjna

2005

Niedociągnięcia w zakresie kontroli głównych i pomocniczych w Andaluzji

ryczałtowa

2

EUR

- 127 706,94

0,00

- 127 706,94

ES

Oliwa z oliwek – pomoc produkcyjna

2005

Niedociągnięcia w zakresie kontroli głównych i pomocniczych

ryczałtowa

5

EUR

- 35 516,52

0,00

- 35 516,52

ES

Oliwa z oliwek – pomoc produkcyjna

2006

Niedociągnięcia w zakresie kontroli głównych i pomocniczych w Andaluzji

ryczałtowa

2

EUR

- 102 574,75

0,00

- 102 574,75

ES

Oliwa z oliwek – pomoc produkcyjna

2006

Niedociągnięcia w zakresie kontroli głównych i pomocniczych

ryczałtowa

5

EUR

- 14 813,23

0,00

- 14 813,23

ES

Oliwa z oliwek – refundacje produkcyjne do oliwy z oliwek wykorzystywanej w produkcji konserwowanych środków spożywczych

2003

Niedociągnięcia w zakresie instrukcji kontrolnych i nadzoru sprawowanego przez agencję płatniczą w Galicji skutkujące niewłaściwym poziomem i ilością kontroli

ryczałtowa

2

EUR

- 56 556,66

0,00

- 56 556,66

ES

Oliwa z oliwek – refundacje produkcyjne do oliwy z oliwek wykorzystywanej w produkcji konserwowanych środków spożywczych

2004

Niedociągnięcia w zakresie instrukcji kontrolnych i nadzoru sprawowanego przez agencję płatniczą w Galicji, skutkujące niewłaściwym poziomem i ilością kontroli

ryczałtowa

2

EUR

- 247 607,45

0,00

- 247 607,45

ES

Oliwa z oliwek – refundacje produkcyjne do oliwy z oliwek wykorzystywanej w produkcji konserwowanych środków spożywczych

2005

Niedociągnięcia w zakresie instrukcji kontrolnych i nadzoru sprawowanego przez agencję płatniczą w Galicji, skutkujące niewłaściwym poziomem i ilością kontroli

ryczałtowa

2

EUR

- 158 115,39

0,00

- 158 115,39

ES

Oliwa z oliwek – refundacje produkcyjne do oliwy z oliwek wykorzystywanej w produkcji konserwowanych środków spożywczych

2006

Niedociągnięcia w zakresie instrukcji kontrolnych i nadzoru sprawowanego przez agencję płatniczą w Galicji, skutkujące niewłaściwym poziomem i ilością kontroli

ryczałtowa

2

EUR

- 199 478,40

0,00

- 199 478,40

ES

Oliwa z oliwek – refundacje produkcyjne do oliwy z oliwek wykorzystywanej w produkcji konserwowanych środków spożywczych

2007

Niedociągnięcia w zakresie instrukcji kontrolnych i nadzoru sprawowanego przez agencję płatniczą w Galicji, skutkujące niewłaściwym poziomem i ilością kontroli.

ryczałtowa

2

EUR

- 1 508,41

0,00

- 1 508,41

ES

ROW, sekcja gwarancji, środki towarzyszące (obszarowe)

2004

Niewystarczający poziom kontroli na miejscu i sprawozdań z kontroli. Sprawdzono jedynie dwa z zobowiązań dobrych praktyk gospodarki rolnej

ryczałtowa

5

EUR

- 727 721,00

0,00

- 727 721,00

ES

ROW, sekcja gwarancji, środki towarzyszące (obszarowe)

2005

Niewystarczający poziom kontroli na miejscu i sprawozdań z kontroli. Sprawdzono jedynie dwa z zobowiązań dobrych praktyk gospodarki rolnej

ryczałtowa

5

EUR

- 1 019 192,00

0,00

- 1 019 192,00

OGÓŁEM ES

- 40 255 076,17

0,00

- 40 255 076,17

FI

Premie za mięso – Bydło

2004

Nieprawidłowe wyliczenie sankcji w odniesieniu do krów mamek

jednorazowa

EUR

- 2 902,49

0,00

- 2 902,49

FI

Premie za mięso – Bydło

2004

Kontrole w 2003 r. rozpoczęte z opóźnieniem. Nieprawidłowe wyliczenie sankcji w odniesieniu do krów mamek.

ryczałtowa

5

EUR

- 51 722,18

0,00

- 51 722,18

FI

Premie za mięso – Bydło

2005

Nieprawidłowe wyliczenie sankcji w odniesieniu do krów mamek

jednorazowa

EUR

- 3 472,54

0,00

- 3 472,54

FI

Premie za mięso – Bydło

2006

Nieprawidłowe wyliczenie sankcji w odniesieniu do krów mamek

jednorazowa

EUR

- 2 225,89

0,00

- 2 225,89

OGÓŁEM FI

- 60 323,10

0,00

- 60 323,10

FR

Zasada współzależności

2006

Kampania 2006: system stosowania redukcji i wykluczeń niezgodny z rozporządzeniem (WE) nr 796/2004. Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu

ryczałtowa

10

EUR

- 74 768,22

0,00

- 74 768,22

FR

Zasada współzależności

2006

Kampania 2005: system stosowania redukcji i wykluczeń niezgodny z rozporządzeniem (WE) nr 796/2004. Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu

ryczałtowa

10

EUR

- 22 865 398,47

0,00

- 22 865 398,47

FR

Zasada współzależności

2007

Kampania 2006: system stosowania redukcji i wykluczeń niezgodny z rozporządzeniem (WE) nr796/2004. Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu

ryczałtowa

10

EUR

- 48 018 996,45

0,00

- 48 018 996,45

FR

Zasada współzależności

2007

Kampania 2005: system stosowania redukcji i wykluczeń niezgodny z rozporządzeniem (WE) nr 796/2004. Niedociągnięcia w zakresie kontroli na miejscu

ryczałtowa

10

EUR

- 9 305,52

0,00

- 9 305,52

OGÓŁEM FR

- 70 968 468,66

0,00

- 70 968 468,66

GB

Audyt finansowy – płatności po terminie

2006

Nieprzestrzeganie terminów płatności

jednorazowa

EUR

- 5 732 301,16

- 5 732 301,16

0,00

GB

Audyt finansowy – przekroczenie pułapu

2006

Przekroczenie pułapu przydziałów w ramach rozwoju obszarów wiejskich

jednorazowa

EUR

- 784 708,59

0,00

- 784 708,59

GB

Audyt finansowy – przekroczenie pułapu

2006

Przekroczenie pułapu przydziałów w ramach rozwoju obszarów wiejskich i korekta opłat wyrównawczych w sektorze mleka

jednorazowa

EUR

- 4 423 891,69

- 4 423 891,69

0,00

OGÓŁEM GB

- 10 940 901,44

- 10 156 192,85

- 784 708,59

GR

Audyt finansowy – płatności po terminie

2006

Nieprzestrzeganie terminów płatności

jednorazowa

EUR

- 4 553 141,32

- 4 553 141,32

0,00

GR

Audyt finansowy – przekroczenie pułapu

2006

Przekroczenie pułapów finansowych, pułapów alokacji i korekta opłat wyrównawczych w sektorze mleka

jednorazowa

EUR

- 8 746 881,86

- 8 746 881,86

0,00

GR

Audyt finansowy – przekroczenie pułapu

2006

Przekroczenie pułapów finansowych

jednorazowa

EUR

- 1 841 695,81

0,00

- 1 841 695,81

GR

Owoce i warzywa – przetwórstwo pomidorów

2006

Niedociągnięcia w kontrolach obszarowych, księgowych i administracyjnych

ryczałtowa

5

EUR

- 1 517 924,28

0,00

- 1 517 924,28

GR

Oliwa z oliwek – poprawa jakości oliwy z oliwek

2004

Przekroczenie pułapów finansowych

jednorazowa

EUR

- 337 272,64

0,00

- 337 272,64

GR

Składowanie w magazynach państwowych – ryż

2006

Nieterminowe ważenie zapasów i ocena brakujących ilości, skutkujące nienależnymi kosztami składowania

jednorazowa

EUR

- 110 459,51

0,00

- 110 459,51

GR

Składowanie w magazynach państwowych – ryż

2007

Nieterminowe ważenie zapasów i ocena brakujących ilości, skutkujące nienależnymi kosztami składowania

jednorazowa

EUR

- 55 227,40

0,00

- 55 227,40

OGÓŁEM GR

- 17 162 602,82

- 13 300 023,18

- 3 862 579,64

HU

Płatności bezpośrednie

2005

Kampania 2004 – niedociągnięcia w LPIS

ryczałtowa

2

HUF

- 159 697 460,46

0,00

- 159 697 460,46

HU

Płatności bezpośrednie

2005

Kampania 2004 – niedociągnięcia w LPIS, niedostateczny zakres kontroli GAEC

ryczałtowa

2

HUF

- 1 565 085 360,96

0,00

- 1 565 085 360,96

HU

Płatności bezpośrednie

2006

Kampania 2004 – niedociągnięcia w LPIS

ryczałtowa

2

HUF

- 974 468,50

0,00

- 974 468,50

HU

Płatności bezpośrednie

2006

Kampania 2004 – niedociągnięcia w LPIS, niedostateczny zakres kontroli GAEC

ryczałtowa

2

HUF

- 2 111 378,44

0,00

- 2 111 378,44

HU

Płatności bezpośrednie

2006

Kampania 2005 – niedociągnięcia w LPIS–GIS

ryczałtowa

2

HUF

- 1 874 226 638,20

0,00

- 1 874 226 638,20

HU

ROW, sekcja gwarancji, środki towarzyszące (obszarowe)

2005

Niewystarczające kontrole krzyżowe z bazą danych zwierząt

jednorazowa

HUF

- 42 638 662,00

0,00

- 42 638 662,00

OGÓŁEM HU

- 3 644 733 968,56

0,00

- 3 644 733 968,56

IE

Zasada współzależności

2006

Nieprzestrzeganie art. 47 rozporządzenia (WE) nr 796/2004

ryczałtowa

2

EUR

- 707 810,71

0,00

- 707 810,71

IE

Zasada współzależności

2007

Nieprzestrzeganie art. 47 rozporządzenia (WE) nr 796/2004

ryczałtowa

2

EUR

- 7 117,53

0,00

- 7 117,53

OGÓŁEM IE

- 714 928,24

0,00

- 714 928,24

IT

Refundacje wywozowe – cukier i izoglukoza

2003

Niedociągnięcia w kontrolach fizycznych

ryczałtowa

2

EUR

- 620 190,92

0,00

- 620 190,92

IT

Refundacje wywozowe – cukier i izoglukoza

2003

Płatności dokonano za cukier przywieziony z Bałkanów

jednorazowa

EUR

- 38 460,42

0,00

- 38 460,42

IT

Refundacje wywozowe – cukier i izoglukoza

2004

Niedociągnięcia w kontrolach fizycznych

ryczałtowa

2

EUR

- 521 176,14

0,00

- 521 176,14

IT

Refundacje wywozowe – cukier i izoglukoza

2004

Płatności dokonano za cukier przywieziony z Bałkanów

jednorazowa

EUR

- 149 226,45

0,00

- 149 226,45

IT

Refundacje wywozowe – cukier i izoglukoza

2005

Niedociągnięcia w kontrolach fizycznych

ryczałtowa

2

EUR

- 7 075,80

0,00

- 7 075,80

IT

Owoce i warzywa – przetwórstwo owoców cytrusowych

2005

Różne niedociągnięcia w zakresie kontroli, w tym niewystarczający poziom przeprowadzonych kontroli administracyjnych, księgowych i na miejscu

ryczałtowa

5

EUR

- 2 434 173,33

0,00

- 2 434 173,33

IT

Owoce i warzywa – przetwórstwo owoców cytrusowych

2006

Różne niedociągnięcia w zakresie kontroli, w tym niewystarczający poziom przeprowadzonych kontroli administracyjnych, księgowych i na miejscu

ryczałtowa

5

EUR

- 1 105 506,48

0,00

- 1 105 506,48

IT

Nieprawidłowości

2008

Zwrot dotyczący przypadków nieprawidłowości

jednorazowa

EUR

44 226,30

0,00

44 226,30

IT

Oliwa z oliwek – refundacje produkcyjne do oliwy z oliwek wykorzystywanej w produkcji konserwowanych środków spożywczych

2003

Niedociągnięcia w zakresie instrukcji kontrolnych i nadzoru sprawowanego przez agencję płatniczą SAISA skutkujące niewłaściwym poziomem i ilością kontroli.

ryczałtowa

2

EUR

- 52 085,75

0,00

- 52 085,75

IT

Oliwa z oliwek – refundacje produkcyjne do oliwy z oliwek wykorzystywanej w produkcji konserwowanych środków spożywczych

2004

Niedociągnięcia w zakresie instrukcji kontrolnych i nadzoru sprawowanego przez agencję płatniczą SAISA, skutkujące niewłaściwym poziomem i ilością kontroli

ryczałtowa

2

EUR

- 220 175,36

0,00

- 220 175,36

IT

Oliwa z oliwek – refundacje produkcyjne do oliwy z oliwek wykorzystywanej w produkcji konserwowanych środków spożywczych

2005

Niedociągnięcia w zakresie instrukcji kontrolnych i nadzoru sprawowanego przez agencję płatniczą SAISA, skutkujące niewłaściwym poziomem i ilością kontroli

ryczałtowa

2

EUR

- 213 470,02

0,00

- 213 470,02

IT

Oliwa z oliwek – refundacje produkcyjne do oliwy z oliwek wykorzystywanej w produkcji konserwowanych środków spożywczych

2006

Niedociągnięcia w zakresie instrukcji kontrolnych i nadzoru sprawowanego przez agencję płatniczą SAISA, skutkujące niewłaściwym poziomem i ilością kontroli

ryczałtowa

2

EUR

- 85 920,81

0,00

- 85 920,81

IT

Oliwa z oliwek – refundacje produkcyjne do oliwy z oliwek wykorzystywanej w produkcji konserwowanych środków spożywczych

2007

Niedociągnięcia w zakresie instrukcji kontrolnych i nadzoru sprawowanego przez agencję płatniczą SAISA, skutkujące niewłaściwym poziomem i ilością kontroli

ryczałtowa

2

EUR

- 2 378,19

0,00

- 2 378,19

OGÓŁEM IT

- 5 405 613,38

0,00

- 5 405 613,38

LT

Płatności bezpośrednie

2005

Niedociągnięcia w systemie LPIS system i w zakresie kontroli na miejscu oraz niedostateczny zakres kontroli GAEC

ryczałtowa

2

LTL

- 8 187 386,50

0,00

- 8 187 386,50

LT

Płatności bezpośrednie

2006

Niedociągnięcia w systemie LPIS system i w zakresie kontroli na miejscu oraz niedostateczny zakres kontroli GAEC

ryczałtowa

2

LTL

- 329,75

0,00

- 329,75

OGÓŁEM LT

- 8 187 716,25

0,00

- 8 187 716,25

LU

Płatności bezpośrednie

2006

Błędne wyliczenie uprawnień w ramach jednolitych płatności obszarowych przy pomocy niewłaściwej średniej regionalnej

jednorazowa

EUR

- 3 834,18

0,00

- 3 834,18

LU

Płatności bezpośrednie

2007

Błędne wyliczenie uprawnień w ramach jednolitych płatności obszarowych przy pomocy niewłaściwej średniej regionalnej

jednorazowa

EUR

- 513,28

0,00

- 513,28

OGÓŁEM LU

- 4 347,46

0,00

- 4 347,46

MT

Audyt finansowy – przekroczenie pułapu

2007

Przekroczenie pułapów finansowych

jednorazowa

EUR

- 16 690,38

- 16 690,38

0,00

OGÓŁEM MT

- 16 690,38

- 16 690,38

0,00

NL

Płatności bezpośrednie

2006

Niedociągnięcia w LPIS-GIS, w kontrolach administracyjnych i na miejscu oraz w stosowaniu ustawowych sankcji

jednorazowa

EUR

- 5 538 453,00

0,00

- 5 538 453,00

NL

Płatności bezpośrednie

2007

Niedociągnięcia w LPIS-GIS, w kontrolach administracyjnych i na miejscu oraz w stosowaniu ustawowych sankcji

jednorazowa

EUR

- 5 866 224,00

0,00

- 5 866 224,00

NL

Płatności bezpośrednie

2008

Niedociągnięcia w LPIS-GIS, w kontrolach administracyjnych i na miejscu oraz w stosowaniu ustawowych sankcji

jednorazowa

EUR

- 5 226 404,00

0,00

- 5 226 404,00

NL

Refundacje wywozowe – cukier i izoglukoza

2001

Niewystarczająca ilość kontroli podmiany w urzędach celnych w okręgu Rotterdam

ryczałtowa

10

EUR

- 392 282,80

0,00

- 392 282,80

NL

Refundacje wywozowe – cukier i izoglukoza

2002

Niewystarczająca ilość kontroli podmiany w urzędach celnych w okręgu Rotterdam

ryczałtowa

10

EUR

- 5 601 293,13

0,00

- 5 601 293,13

NL

Refundacje wywozowe – cukier i izoglukoza

2003

Niewystarczająca ilość kontroli podmiany w urzędach celnych w okręgu Rotterdam

ryczałtowa

10

EUR

- 1 215 943,72

0,00

- 1 215 943,72

NL

Refundacje wywozowe i pomoc żywnościowa poza granicami UE

2001

Niewystarczająca ilość kontroli podmiany w urzędach celnych w okręgu Rotterdam

ryczałtowa

10

EUR

- 137 829,09

0,00

- 137 829,09

NL

Refundacje wywozowe i pomoc żywnościowa poza granicami UE

2002

Niewystarczająca ilość kontroli podmiany w urzędach celnych w okręgu Rotterdam

ryczałtowa

10

EUR

- 1 968 021,91

0,00

- 1 968 021,91

NL

Refundacje wywozowe i pomoc żywnościowa poza granicami UE

2003

Niewystarczająca ilość kontroli podmiany w urzędach celnych w okręgu Rotterdam

ryczałtowa

10

EUR

- 427 223,47

0,00

- 427 223,47

NL

Audyt finansowy – przekroczenie pułapu

2006

Przekroczenie pułapów finansowych

jednorazowa

EUR

- 1 871 229,37

0,00

- 1 871 229,37

OGÓŁEM NL

- 28 244 904,49

0,00

- 28 244 904,49

PL

Rozwój obszarów wiejskich, EFOGR Oś 2 (2000–2006, środki obszarowe)

2005

Do końca 2005 r. nie przeprowadzano kontroli krzyżowych z bazą danych zwierząt. Niska jakość sprawozdań z kontroli. Nie wszystkie zobowiązania rolno–środowiskowe poddano kontroli. Brak sankcji

ryczałtowa

5

PLN

- 47 152 775,00

0,00

- 47 152 775,00

OGÓŁEM PL

- 47 152 775,00

0,00

- 47 152 775,00

PT

Certyfikacja

2001

Najprawdopodobniej błąd nadpłaty

jednorazowa

EUR

- 2 073 170,00

- 2 848 206,87

775 036,87

PT

Certyfikacja

2002

Najprawdopodobniej błąd nadpłaty

jednorazowa

EUR

- 1 768 014,18

0,0

- 1 768 014,18

PT

Certyfikacja

2002

Błąd systematyczny

jednorazowa

EUR

- 455 084,30

0,0

- 455 084,30

PT

Certyfikacja

2003

Najprawdopodobniej błąd nadpłaty

jednorazowa

EUR

- 2 056 200,00

0,0

- 2 056 200,00

PT

Certyfikacja

2004

Najprawdopodobniej błąd nadpłaty

jednorazowa

EUR

- 226 000,00

0,0

- 226 000,00

PT

Certyfikacja

2005

Najprawdopodobniej błąd nadpłaty

jednorazowa

EUR

- 2 147 000,00

0,0

- 2 147 000,00

PT

Certyfikacja

Kwoty odzyskane zwrócone już do budżetu wspólnotowego w odniesieniu do certyfikacji 2001–2005

jednorazowa

EUR

134 701,72

0,0

134 701,72

PT

Zasada współzależności

2006

Kontrole po terminie

ryczałtowa

5

EUR

- 727 228,53

0,0

- 727 228,53

PT

Zasada współzależności

2007

Kontrole po terminie

ryczałtowa

5

EUR

- 1 952,69

0,0

- 1 952,69

PT

Refundacje wywozowe – cukier i izoglukoza

2003

W 2003 r. nie osiągnięto minimalnej ilości kontroli podmiany w dwóch urzędach celnych

ryczałtowa

5

EUR

- 16 434,84

0,0

- 16 434,84

PT

Refundacje wywozowe – cukier i izoglukoza

2004

W 2003 r. nie osiągnięto minimalnej ilości kontroli podmiany w dwóch urzędach celnych

ryczałtowa

5

EUR

- 28 112,11

0,0

- 28 112,11

PT

ROW, sekcja gwarancji, środki towarzyszące (obszarowe)

2004

Niewłaściwy wybór próby do kontroli na miejscu oraz ograniczony zakres kontroli niezapewniający skontrolowania minimalnego poziomu 5 % beneficjentów rocznie

ryczałtowa

2

EUR

- 1 264 084,00

0,0

- 1 264 084,00

PT

ROW, sekcja gwarancji, środki towarzyszące (obszarowe)

2005

Niewłaściwy wybór próby do kontroli na miejscu oraz ograniczony zakres kontroli niezapewniający skontrolowania minimalnego poziomu 5 % beneficjentów rocznie

ryczałtowa

2

EUR

- 1 399 863,00

0,0

- 1 399 863,00

OGÓŁEM PT

- 12 028 441,93

- 2 848 206,87

- 9 180 235,06

SI

Audyt finansowy – płatności po terminie

2007

Nieprzestrzeganie terminów płatności

jednorazowa

EUR

- 11 173,87

- 11 173,87

0,0

SI

Audyt finansowy – przekroczenie pułapu

2007

Przekroczenie pułapów finansowych

jednorazowa

EUR

- 14 688,91

- 14 688,91

0,0

OGÓŁEM SI

- 25 862,78

- 25 862,78

0,0


POZYCJA BUDŻETU 6 7 1 1

DE

Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW Oś 2 (2007 DE06RPO 019)

2007

Brak kontroli krzyżowych z centralną bazą danych zwierząt gospodarskich w przypadku wniosków dotyczących środków rolno-środowiskowych, które jako warunek kwalifikowalności stosują ograniczenie gęstości obsady

ryczałtowa

5

EUR

- 350 800,00

0,0

- 350 800,00

OGÓŁEM DE

- 350 800,00

0,0

- 350 800,00

[1] Załącznik w brzmieniu ustalonym przez sprostowanie do decyzji Komisji 2009/721/WE z dnia 24 września 2009 r. wyłączającej z finansowania wspólnotowego niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR), Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) oraz Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju bszarów Wiejskich (EFRROW) (Dz.Urz.UE L 322 z 09.12.2009, str. 40). Zmiana weszła w życie 9 grudnia 2009 r.

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00