Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
oczekujący
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2010 nr 63 str. 7
Wersja oczekująca od dnia notyfikacji
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2010 nr 63 str. 7
Wersja oczekująca od dnia notyfikacji
Akt prawny
oczekujący
ZAMKNIJ close

Alerty

DECYZJA KOMISJI

z dnia 11 marca 2010 r.

wyłączająca z finansowania przez Unię Europejską niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR), Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) oraz Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW)

(notyfikowana jako dokument nr C(2010) 1317)

(Jedynie teksty w języku angielskim, bułgarskim, duńskim, estońskim, fińskim, francuskim, greckim, hiszpańskim, niderlandzkim, niemieckim, polskim, portugalskim, słowackim, szwedzkim, węgierskim i włoskim są autentyczne)

(2010/152/UE)

(ostatnia zmiana: DUUEL. z 2011 r., Nr 191, poz. 25)  

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1258/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej (1), w szczególności jego art. 7 ust. 4,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1290/2005 z dnia 21 czerwca 2005 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej (2), w szczególności jego art. 31,

po konsultacji z Komitetem ds. Funduszy Rolniczych,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z art. 7 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1258/1999 i art. 31 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005, Komisja dokonuje niezbędnych weryfikacji, informuje państwa członkowskie o wynikach tych weryfikacji, zapoznaje się z uwagami zgłoszonymi przez państwa członkowskie, zwołuje dwustronne rozmowy w celu wypracowania porozumienia z danymi państwami członkowskimi i oficjalnie informuje je o swoich wnioskach.

(2) Państwa członkowskie miały możliwość złożenia wniosku o rozpoczęcie procedury pojednawczej. W niektórych przypadkach możliwość ta została wykorzystana i Komisja przeanalizowała sprawozdania sporządzone po zakończeniu tej procedury.

(3) Zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1258/1999 i rozporządzeniem (WE) nr 1290/2005 finansowane mogą być jedynie wydatki rolne dokonane zgodnie z zasadami Unii Europejskiej.

(4) Przeprowadzone weryfikacje, wyniki rozmów dwustronnych i procedury pojednawcze wykazały, że część wydatków zadeklarowanych przez państwa członkowskie nie spełnia warunków i nie może być zatem finansowana przez Sekcję Gwarancji EFOGR i Europejski Fundusz Rolniczy Gwarancji (zwany dalej EFRG), ani Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (zwany dalej EFRROW).

(5) Należy wskazać, które kwoty nie zostały uznane za kwalifikujące się do zwrotu w ramach Sekcji Gwarancji EFOGR, EFRG oraz EFRROW. Kwoty te nie dotyczą wydatków poniesionych wcześniej niż dwadzieścia cztery miesiące przed pisemnym powiadomieniem państw członkowskich przez Komisję o wynikach weryfikacji.

(6) Dla przypadków objętych niniejszą decyzją Komisja przedstawiła państwom członkowskim w sprawozdaniu zbiorczym szacunkowe kwoty do wyłączenia z uwagi na ich niezgodność z zasadami Unii Europejskiej.

(7) Niniejsza decyzja nie przesądza o skutkach finansowych wynikających dla Komisji z wyroków Trybunału Sprawiedliwości w sprawach będących w toku w dniu 30 września 2009 r. i dotyczących kwestii z nią związanych,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł 1

Wydatki akredytowanych przez państwa członkowskie agencji płatniczych, zadeklarowane z tytułu Sekcji Gwarancji EFOGR, EFRG lub EFRROW, wskazane w załączniku [1] , wyłącza się z finansowania przez Unię Europejską z powodu ich niezgodności z zasadami Unii Europejskiej.

Artykuł 2

Niniejsza decyzja skierowana jest do Królestwa Belgii, Republiki Bułgarskiej, Królestwa Danii, Republiki Federalnej Niemiec, Republiki Estońskiej, Irlandii, Republiki Greckiej, Królestwa Hiszpanii, Republiki Francuskiej, Republiki Włoskiej, Republiki Cypryjskiej, Wielkiego Księstwa Luksemburga, Republiki Węgierskiej, Królestwa Niderlandów, Rzeczypospolitej Polskiej, Republiki Portugalskiej, Republiki Słowackiej, Republiki Fińskiej, Królestwa Szwecji oraz Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej.

Sporządzono w Brukseli dnia 11 marca 2010 r.


(1) Dz.U. L 160 z 26.6.1999, s. 103.

(2) Dz.U. L 209 z 11.8.2005, s. 1.

ZAŁĄCZNIK

POZYCJA W BUDŻECIE 6 7 0 1

PC

Środek

RB

Przyczyna korekty

Rodzaj

%

Waluta

Kwota

Już dokonane odliczenie

Skutki finansowe

BE

Audyt finansowy – przekroczenie

2008

Przekroczenie pułapów finansowych.

jednorazowa

EUR

- 593,30

- 593,30

0,00

Ogółem BE

- 593,30

- 593,30

0,00

BG

Audyt finansowy – terminy płatności

2008

Nieprzestrzeganie terminów płatności.

jednorazowa

EUR

- 10 969,94

- 10 969,94

0,00

Ogółem BG

- 10 969,94

- 10 969,94

0,00

CY

Płatności bezpośrednie

2005

Niski poziom i niewłaściwe terminy kontroli na miejscu, braki w kontroli kryteriów dobrej kultury rolnej. Słaby ogólny system kontroli.

zryczałtowana

10,00

EUR

- 756 946,49

0,00

- 756 946,49

Ogółem CY

- 756 946,49

0,00

- 756 946,49

DE

Płatności bezpośrednie

2006

Błędne zastosowanie redukcji i wyłączeń.

jednorazowa

EUR

- 6 712 699,14

0,00

- 6 712 699,14

DE

Audyt finansowy – terminy płatności

2008

Nieprzestrzeganie terminów płatności.

jednorazowa

EUR

- 37 390,29

- 37 390,29

0,00

Ogółem DE

- 6 750 089,43

- 37 390,29

- 6 712 699,14

DK

Zasada wzajemnej zgodności

2006

Niewystarczająca ilość i jakość kontroli głównych i pomocniczych.

zryczałtowana

5,00

DKK

- 10 302 438,99

0,00

- 10 302 438,99

DK

Zasada wzajemnej zgodności

2006

Niewystarczająca ilość i jakość kontroli głównych i pomocniczych.

jednorazowa

DKK

- 495 596,61

0,00

- 495 596,61

DK

Zasada wzajemnej zgodności

2007

Rekompensata wynikająca z dostosowań wprowadzonych przez PC w deklaracjach rocznych.

DKK

16 823,86

0,00

16 823,86

DK

Zasada wzajemnej zgodności

2007

Niewystarczająca ilość i jakość kontroli głównych i pomocniczych.

zryczałtowana

5,00

EUR

- 2 912 878,81

0,00

- 2 912 878,81

DK

Premie za mięso – bydło

2003

Niewystarczająca ilość kontroli na miejscu.

zryczałtowana

2,00

DKK

- 8 883 403,83

0,00

- 8 883 403,83

DK

Premie za mięso – bydło

2005

Niewystarczająca ilość kontroli na miejscu.

zryczałtowana

2,00

DKK

- 40 706,28

0,00

- 40 706,28

DK

Premie za mięso – bydło

2005

Nieprzestrzeganie definicji krowy mamki.

jednorazowa

EUR

- 229 600,00

0,00

- 229 600,00

DK

Premie za mięso – bydło

2004

Niewystarczająca ilość kontroli na miejscu.

zryczałtowana

2,00

DKK

- 7 410,47

0,00

- 7 410,47

DK

Premie za mięso – bydło

2004

Rekompensata wynikająca z dostosowań wprowadzonych przez PC w deklaracjach rocznych.

EUR

1 363,55

0,00

1 363,55

DK

Premie za mięso – bydło

2004

Nieprzestrzeganie definicji krowy mamki.

jednorazowa

EUR

- 164 800,00

0,00

- 164 800,00

DK

Premie za mięso – bydło

2005

Rekompensata wynikająca z dostosowań wprowadzonych przez PC w deklaracjach rocznych.

EUR

2 519,93

0,00

2 519,93

DK

Premie za mięso – bydło

2006

Rekompensata wynikająca z dostosowań wprowadzonych przez PC w deklaracjach rocznych.

DKK

9 238,20

0,00

9 238,20

Ogółem DK (EUR)

- 3 303 395,33

0,00

- 3 303 395,33

Ogółem DK (DKK)

- 19 703 494,12

0,00

- 19 703 494,12

EE

Audyt finansowy – przekroczenie

2008

Przekroczenie pułapów finansowych.

jednorazowa

EUR

- 30 242,24

- 30 242,24

0,00

Ogółem EE

- 30 242,24

- 30 242,24

0,00

ES

Rozliczenie rachunków

2004

Kwota niemożliwa do odzyskania.

jednorazowa

EUR

- 12 466,39

0,00

- 12 466,39

ES

Zasada wzajemnej zgodności

2006

Brak kontroli na miejscu.

zryczałtowana

10,00

EUR

- 2 226 313,51

0,00

- 2 226 313,51

ES

Zasada wzajemnej zgodności

2007

Brak kontroli na miejscu.

zryczałtowana

10,00

EUR

- 18 615,65

0,00

- 18 615,65

ES

Audyt finansowy – terminy płatności

2008

Nieprzestrzeganie terminów płatności.

jednorazowa

EUR

- 3 919 231,56

- 4 103 814,39

184 582,83

ES

Audyt finansowy – przekroczenie

2008

Wydatki niekwalifikowalne, opłaty wyrównawcze w sektorze mleka i brak spłaty kwot należnych w związku z zasadą wzajemnej zgodności.

jednorazowa

EUR

8 318,45

8 318,45

0,00

ES

Audyt finansowy – przekroczenie

2008

Przekroczenie pułapów finansowych.

jednorazowa

EUR

- 823 800,98

- 823 800,98

0,00

ES

Owoce i warzywa – programy operacyjne

2004

Koszty niekwalifikowalne ekologicznego gospodarowania opakowaniami.

jednorazowa

EUR

- 3 929 919,02

0,00

- 3 929 919,02

ES

Owoce i warzywa – programy operacyjne

2005

Koszty niekwalifikowalne ekologicznego gospodarowania opakowaniami.

jednorazowa

EUR

- 14 719 270,21

0,00

- 14 719 270,21

ES

Owoce i warzywa – programy operacyjne

2006

Koszty niekwalifikowalne ekologicznego gospodarowania opakowaniami.

jednorazowa

EUR

- 17 337 716,29

0,00

- 17 337 716,29

ES

Owoce i warzywa – grupy producentów

2003

Koszty niekwalifikowalne ekologicznego gospodarowania opakowaniami.

jednorazowa

EUR

- 1 243 226,69

0,00

- 1 243 226,69

ES

Owoce i warzywa – grupy producentów

2003

Niedociągnięcia w kontrolach głównych (niewystarczający poziom kontroli podwójnego finansowania).

zryczałtowana

5,00

EUR

- 2 130 607,74

0,00

- 2 130 607,74

ES

Owoce i warzywa – grupy producentów

2004

Koszty niekwalifikowalne ekologicznego gospodarowania opakowaniami.

jednorazowa

EUR

- 1 096 997,97

0,00

- 1 096 997,97

ES

Owoce i warzywa – grupy producentów

2004

Niedociągnięcia w kontrolach głównych (niewystarczający poziom kontroli podwójnego finansowania).

zryczałtowana

5,00

EUR

- 2 496 111,63

0,00

- 2 496 111,63

ES

Owoce i warzywa – grupy producentów

2005

Niedociągnięcia w kontrolach głównych (niewystarczający poziom kontroli podwójnego finansowania).

zryczałtowana

5,00

EUR

- 2 359 546,06

0,00

- 2 359 546,06

ES

Owoce i warzywa – grupy producentów

2006

Niedociągnięcia w kontrolach głównych (niewystarczający poziom kontroli podwójnego finansowania).

zryczałtowana

5,00

EUR

- 2 148 564,48

0,00

- 2 148 564,48

ES

Konopie – pomoc produkcyjna

1997

Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-259/05.

zryczałtowana

10,00

EUR

112 677,49

0,00

112 677,49

ES

Konopie – pomoc produkcyjna

1998

Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-259/05.

zryczałtowana

10,00

EUR

290 132,36

0,00

290 132,36

ES

Konopie – pomoc produkcyjna

1999

Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-259/05.

zryczałtowana

10,00

EUR

220,24

0,00

220,24

ES

Konopie – pomoc produkcyjna

1999

Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-259/05.

zryczałtowana

25,00

EUR

3 135 672,08

0,00

3 135 672,08

ES

Konopie – pomoc produkcyjna

2000

Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-259/05.

zryczałtowana

25,00

EUR

1 417 423,82

0,00

1 417 423,82

ES

Konopie – pomoc produkcyjna

2001

Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-259/05.

zryczałtowana

25,00

EUR

331 466,05

0,00

331 466,05

ES

Konopie – pomoc produkcyjna

2002

Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-259/05.

zryczałtowana

25,00

EUR

- 1 014,83

0,00

- 1 014,83

Ogółem ES

- 49 167 492,52

- 4 919 296,92

- 44 248 195,60

FI

Audyt finansowy – przekroczenie

2008

Przekroczenie pułapów finansowych.

jednorazowa

EUR

- 2 432,42

- 2 432,42

0,00

Ogółem FI

- 2 432,42

- 2 432,42

0,00

FR

Rozliczenie rachunków

2002

Zarządzanie długami: nie odzyskano długów.

jednorazowa

EUR

- 256 801,47

0,00

- 256 801,47

FR

Rozliczenie rachunków

2002

Przekroczenie pułapów finansowych.

jednorazowa

EUR

- 464 310,98

0,00

- 464 310,98

FR

Rozliczenie rachunków

2004

Najprawdopodobniej błąd.

jednorazowa

EUR

- 178 075,49

0,00

- 178 075,49

FR

Rozliczenie rachunków

2005

Zarządzanie długami: nie odzyskano długów.

jednorazowa

EUR

- 66 012,51

0,00

- 66 012,51

FR

Rozliczenie rachunków

2005

Zamierzony błąd.

jednorazowa

EUR

- 62 342,03

0,00

- 62 342,03

FR

Susz paszowy

2005

Niewystarczająca liczba próbek i niska jakość ich badania.

zryczałtowana

2,00

EUR

- 680 596,08

0,00

- 680 596,08

FR

Susz paszowy

2006

Niewystarczająca liczba próbek i niska jakość ich badania.

zryczałtowana

2,00

EUR

- 1 514 646,79

0,00

- 1 514 646,79

FR

Susz paszowy

2007

Niewystarczająca liczba próbek i niska jakość ich badania.

zryczałtowana

2,00

EUR

- 849 968,48

0,00

- 849 968,48

FR

Owoce i warzywa – programy operacyjne

2006

Koszty niekwalifikowalne ekologicznego gospodarowania opakowaniami. Zbyt wysokie koszty personelu. Niewystarczające uzasadnienie konkretnych kosztów zatwierdzonych roślin.

jednorazowa

EUR

- 205 654,66

0,00

- 205 654,66

FR

Owoce i warzywa – programy operacyjne

2007

Koszty niekwalifikowalne ekologicznego gospodarowania opakowaniami. Zbyt wysokie koszty personelu. Niewystarczające uzasadnienie konkretnych kosztów zatwierdzonych roślin.

jednorazowa

EUR

- 4 402 146,53

0,00

- 4 402 146,53

FR

Owoce i warzywa – programy operacyjne

2008

Koszty niekwalifikowalne ekologicznego gospodarowania opakowaniami. Zbyt wysokie koszty personelu. Niewystarczające uzasadnienie konkretnych kosztów zatwierdzonych roślin.

jednorazowa

EUR

- 2 250 805,13

0,00

- 2 250 805,13

FR

Premie za mięso – bydło

2003

Niedociągnięcia w stosowaniu kar na poziomie krajowym.

jednorazowa

EUR

- 2 175 736,00

0,00

- 2 175 736,00

FR

Premie za mięso – bydło

2004

Niedociągnięcia w stosowaniu kar na poziomie krajowym.

jednorazowa

EUR

- 1 586 850,00

0,00

- 1 586 850,00

FR

Premie za mięso – bydło

2004

Bardzo słaby system kontroli i brak statusu krowy mamki w stadzie.

zryczałtowana

25,00

EUR

- 1 825 745,07

0,00

- 1 825 745,07

FR

Premie za mięso – bydło

2004

Bardzo słaby system kontroli

zryczałtowana

10,00

EUR

- 161 858,24

0,00

- 161 858,24

FR

Premie za mięso – bydło

2005

Bardzo słaby system kontroli i brak statusu krowy mamki w stadzie.

zryczałtowana

25,00

EUR

- 1 835 682,64

0,00

- 1 835 682,64

FR

Premie za mięso – bydło

2005

Bardzo słaby system kontroli

zryczałtowana

10,00

EUR

- 171 143,00

0,00

- 171 143,00

FR

Premie za mięso – bydło

2006

Bardzo słaby system kontroli

zryczałtowana

25,00

EUR

- 8 361,56

0,00

- 8 361,56

FR

Premie za mięso – bydło

2006

Bardzo słaby system kontroli

zryczałtowana

5,00

EUR

- 86 986,20

0,00

- 86 986,20

FR

Premie za mięso – bydło

2006

Bardzo słaby system kontroli

zryczałtowana

10,00

EUR

- 722 979,52

0,00

- 722 979,52

Ogółem FR

- 19 506 702,38

0,00

- 19 506 702,38

GB

Płatności bezpośrednie

2006

Nieprawidłowe zastosowanie redukcji i wyłączeń.

jednorazowa

GBP

- 8 122,33

0,00

- 8 122,33

GB

Płatności bezpośrednie

2007

Nieprawidłowe zastosowanie redukcji i wyłączeń.

jednorazowa

GBP

- 9 623,98

0,00

- 9 623,98

GB

Audyt finansowy – terminy płatności

2008

Nieprzestrzeganie terminów płatności.

jednorazowa

EUR

- 14 180 950,72

- 14 311 495,63

130 544,91

GB

Audyt finansowy – przekroczenie

2008

Przekroczenie pułapów finansowych.

jednorazowa

EUR

- 262 732,55

- 262 732,55

0,00

GB

Rozwój obszarów wiejskich EFOGR Oś 2

2005

Niedociągnięcia w zakresie kontroli głównych i administracyjnych. Niewystarczający poziom kontroli kryteriów dobrej kultury rolnej i sprawdzenia zgodności z bazą danych na temat zwierząt.

zryczałtowana

5,00

GBP

- 36 364,00

0,00

- 36 364,00

GB

Rozwój obszarów wiejskich EFOGR Oś 2

2006

Niedociągnięcia w zakresie kontroli głównych i administracyjnych. Niewystarczający poziom kontroli kryteriów dobrej kultury rolnej i sprawdzenia zgodności z bazą danych na temat zwierząt.

zryczałtowana

5,00

GBP

- 3 254 010,00

0,00

- 3 254 010,00

Ogółem GB (GBP)

- 3 308 120,31

0,00

- 3 308 120,31

Ogółem GB (EUR)

- 14 443 683,27

- 14 574 228,18

130 544,91

GR

Pomoc żywnościowa w ramach Wspólnoty

2005

Niekwalifikowalne koszty wynikające ze spóźnionych wycofań i spóźnionego rozdziału.

jednorazowa

EUR

- 1 310 306,02

0,00

- 1 310 306,02

GR

Pomoc żywnościowa w ramach Wspólnoty

2006

Niekwalifikowalne koszty wynikające ze spóźnionych wycofań i spóźnionego rozdziału.

jednorazowa

EUR

- 6 799 511,68

0,00

- 6 799 511,68

GR

Pomoc żywnościowa w ramach Wspólnoty

2007

Niekwalifikowalne koszty przechowywania wynikające ze spóźnionych wycofań.

jednorazowa

EUR

- 220 830,34

0,00

- 220 830,34

GR

Owoce i warzywa – programy operacyjne

2005

Nieprawidłowo ustalona wartość produkcji wprowadzonej do obrotu, wykorzystywana do obliczania pomocy wspólnotowej.

jednorazowa

EUR

- 38 933,40

0,00

- 38 933,40

GR

Owoce i warzywa – programy operacyjne

2006

Nieprawidłowo ustalona wartość produkcji wprowadzonej do obrotu, wykorzystywana do obliczania pomocy wspólnotowej.

jednorazowa

EUR

- 127 757,63

0,00

- 127 757,63

GR

Owoce i warzywa – programy operacyjne

2007

Nieprawidłowo ustalona wartość produkcji wprowadzonej do obrotu, wykorzystywana do obliczania pomocy wspólnotowej.

jednorazowa

EUR

- 148 714,80

0,00

- 148 714,80

GR

Bawełna

2004

Słaby system kontroli. Braki w kontroli obszaru i działań na rzecz ochrony środowiska.

zryczałtowana

5,00

EUR

- 12 022,67

0,00

- 12 022,67

GR

Bawełna

2004

Przekroczenie wielkości produkcji dozwolonej rozporządzeniami.

jednorazowa

EUR

- 37 392,00

0,00

- 37 392,00

GR

Bawełna

2005

Słaby system kontroli. Braki w kontroli obszaru i działań na rzecz ochrony środowiska.

zryczałtowana

5,00

EUR

- 34 573 887,48

0,00

- 34 573 887,48

GR

Bawełna

2005

Przekroczenie wielkości produkcji dozwolonej rozporządzeniami.

jednorazowa

EUR

- 1 284 276,00

0,00

- 1 284 276,00

GR

Bawełna

2006

Słaby system kontroli. Braki w kontroli obszaru i działań na rzecz ochrony środowiska.

zryczałtowana

5,00

EUR

- 68 134 305,29

0,00

- 68 134 305,29

GR

Bawełna

2006

Słaby system kontroli. Braki w kontroli obszaru i działań na rzecz ochrony środowiska.

jednorazowa

EUR

- 1 411 287,00

0,00

- 1 411 287,00

GR

Oliwa z oliwek – dotacje do spożycia

1996

Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-243/05.

jednorazowa

EUR

67 626,66

0,00

67 626,66

GR

Oliwa z oliwek – dotacje do spożycia

1997

Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-243/05.

jednorazowa

EUR

116 091,92

0,00

116 091,92

GR

Oliwa z oliwek – dotacje do spożycia

1998

Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-243/05.

jednorazowa

EUR

16 428,10

0,00

16 428,10

GR

ROW, sekcja gwarancji (środki obszarowe)

2005

Utrzymujące się niedociągnięcia w systemie ZSZiK. Braki w raportach z kontroli. Opóźnione przeprowadzenie kontroli na miejscu.

zryczałtowana

10,00

EUR

- 8 498 907,00

0,00

- 8 498 907,00

GR

ROW, sekcja gwarancji (środki obszarowe)

2006

Utrzymujące się niedociągnięcia w systemie ZSZiK. Braki w raportach z kontroli. Opóźnione przeprowadzenie kontroli na miejscu.

zryczałtowana

5,00

EUR

- 349 453,00

0,00

- 349 453,00

GR

ROW, sekcja gwarancji (środki obszarowe)

2006

Utrzymujące się niedociągnięcia w systemie ZSZiK. Braki w raportach z kontroli. Opóźnione przeprowadzenie kontroli na miejscu.

zryczałtowana

10,00

EUR

- 6 168 408,00

0,00

- 6 168 408,00

GR

ROW, sekcja gwarancji, nowe środki

2005

Utrzymujące się niedociągnięcia w systemie ZSZiK. Braki w raportach z kontroli. Opóźnione przeprowadzenie kontroli na miejscu.

zryczałtowana

10,00

EUR

- 690 219,00

0,00

- 690 219,00

GR

ROW, sekcja gwarancji, nowe środki

2006

Utrzymujące się niedociągnięcia w systemie ZSZiK. Braki w raportach z kontroli. Opóźnione przeprowadzenie kontroli na miejscu.

zryczałtowana

10,00

EUR

- 2 816 729,00

0,00

- 2 816 729,00

Ogółem GR

- 132 422 793,63

0,00

- 132 422 793,63

HU

ROW, sekcja gwarancji

2005

Zwrot z powodu podwójnej korekty (na mocy decyzji Komisji 2009/721/WE i nakazu odzyskania środków nr GFO.09.025 dotyczącego Przejściowego instrumentu finansowania ROW 2004HU06GDO001).

jednorazowa

HUF

42 638 662,00

0,00

42 638 662,00

Ogółem HU

42 638 662,00

0,00

42 638 662,00

IE

Premia mleczna

2005

Brak zastosowania obniżek pomocy w stosunku do rolników, którzy złożyli wnioski o pomoc po terminie.

jednorazowa

EUR

- 367 181,29

0,00

- 367 181,29

IE

Audyt finansowy – terminy płatności

2008

Nieprzestrzeganie terminów płatności.

jednorazowa

EUR

- 152 676,24

- 152 676,24

0,00

Ogółem IE

- 519 857,53

- 152 676,24

- 367 181,29

IT

Audyt finansowy – terminy płatności

2008

Wydatki niekwalifikowalne.

jednorazowa

EUR

- 9 345,00

- 9 345,00

0,00

IT

Audyt finansowy – terminy płatności

2008

Nieprzestrzeganie terminów płatności.

jednorazowa

EUR

- 1 877 812,65

- 1 877 812,65

0,00

IT

Owoce i warzywa – programy operacyjne

2007

Wydatki niekwalifikowalne.

EUR

- 18 750,00

0,00

- 18 750,00

Ogółem IT

- 1 905 907,65

- 1 887 157,65

- 18 750,00

LU

Audyt finansowy – przekroczenie

2008

Przekroczenie pułapów finansowych.

jednorazowa

EUR

- 1 273,90

- 1 273,90

0,00

LU

Premie za mięso – bydło

2001

Brak kontroli administracyjnych dotyczących okresu przetrzymania. Brak kontroli na miejscu. Niewłaściwe naliczanie kar.

jednorazowa

EUR

- 18 292,47

0,00

- 18 292,47

LU

Premie za mięso – bydło

2002

Brak kontroli administracyjnych dotyczących okresu przetrzymania. Brak kontroli na miejscu. Niewłaściwe naliczanie kar.

jednorazowa

EUR

- 3 973,52

0,00

- 3 973,52

LU

Premie za mięso – bydło

2003

Brak kontroli administracyjnych dotyczących okresu przetrzymania. Brak kontroli na miejscu. Niewłaściwe naliczanie kar.

jednorazowa

EUR

- 150 184,70

0,00

- 150 184,70

LU

Premie za mięso – bydło

2004

Brak kontroli administracyjnych dotyczących okresu przetrzymania. Brak kontroli na miejscu. Niewłaściwe naliczanie kar.

jednorazowa

EUR

- 190 950,23

0,00

- 190 950,23

Ogółem LU

- 364 674,82

- 1 273,90

- 363 400,92

NL

Rozliczenie rachunków

2000-04

Błędy w badanej populacji.

jednorazowa

EUR

- 481 542,94

0,00

- 481 542,94

NL

Rozliczenie rachunków

2004

Błędy w badanej populacji.

jednorazowa

EUR

- 46 697,81

0,00

- 46 697,81

NL

Rozliczenie rachunków

2005

Błędy w badanej populacji.

jednorazowa

EUR

- 402 695,00

0,00

- 402 695,00

NL

Refundacje wywozowe

2003

Przeprowadzono niewystarczającą liczbę kontroli podmiany.

zryczałtowana

2,00

EUR

- 4 037 899,76

0,00

- 4 037 899,76

NL

Refundacje wywozowe

2003

Przeprowadzono niewystarczającą liczbę kontroli podmiany.

zryczałtowana

5,00

EUR

- 4 083 396,09

0,00

- 4 083 396,09

NL

Refundacje wywozowe

2004

Przeprowadzono niewystarczającą liczbę kontroli podmiany.

zryczałtowana

2,00

EUR

- 1 062 605,20

0,00

- 1 062 605,20

NL

Refundacje wywozowe

2004

Przeprowadzono niewystarczającą liczbę kontroli podmiany.

zryczałtowana

5,00

EUR

- 1 193 119,34

0,00

- 1 193 119,34

NL

Refundacje wywozowe

2005

Przeprowadzono niewystarczającą liczbę kontroli podmiany.

zryczałtowana

5,00

EUR

- 31 195,10

0,00

- 31 195,10

NL

Audyt finansowy – przekroczenie

2007

Przekroczenie pułapów finansowych.

jednorazowa

EUR

- 914,70

0,00

- 914,70

NL

Audyt finansowy – przekroczenie

2008

Wydatki niekwalifikowalne

jednorazowa

EUR

- 91 807,12

- 91 807,12

0,00

NL

Premie za mięso – bydło

2004

Niedociągnięcia w zarządzaniu rejestrami stad i dokumentami uzupełniającymi.

zryczałtowana

2,00

EUR

- 3 214 925,84

0,00

- 3 214 925,84

NL

Premie za mięso – bydło

2005

Niedociągnięcia w zarządzaniu rejestrami stad i dokumentami uzupełniającymi.

zryczałtowana

2,00

EUR

- 3 559 908,74

0,00

- 3 559 908,74

NL

Premie za mięso – bydło

2006

Niedociągnięcia w zarządzaniu rejestrami stad i dokumentami uzupełniającymi.

zryczałtowana

2,00

EUR

- 19 171,10

0,00

- 19 171,10

Ogółem NL

- 18 225 878,74

- 91 807,12

- 18 134 071,62

PL

Płatności bezpośrednie

2006

Nie do końca zwektoryzowany system identyfikacji działek rolnych.

Akceptacja niekwalifikowalnych gruntów do płatności. Zbyt niska liczba kontroli na miejscu w regionach o wysokim wskaźniku błędu. Błędne zastosowanie przepisów dotyczących celowej niezgodności.

Jednorazowa

PLN

- 87 534 475,32

0,00

- 87 534 475,32

PL

Płatności bezpośrednie

2006

Nie do końca zwektoryzowany system identyfikacji działek rolnych.

Akceptacja niekwalifikowalnych gruntów do płatności. Zbyt niska liczba kontroli na miejscu w regionach o wysokim wskaźniku błędu. Błędne zastosowanie przepisów dotyczących celowej niezgodności.

Zryczałtowana

5,00

PLN

- 11 811 934,21

0,00

- 11 811 934,21

PL

Płatności bezpośrednie

2007

Nie do końca zwektoryzowany system identyfikacji działek rolnych.

Akceptacja niekwalifikowalnych gruntów do płatności. Zbyt niska liczba kontroli na miejscu w regionach o wysokim wskaźniku błędu. Błędne zastosowanie przepisów dotyczących celowej niezgodności.

Zryczałtowana

5,00

EUR

- 2 293 418,87

0,00

- 2 293 418,87

PL

Płatności bezpośrednie

2007

Nie do końca zwektoryzowany system identyfikacji działek rolnych.

Akceptacja niekwalifikowalnych gruntów do płatności. Zbyt niska liczba kontroli na miejscu w regionach o wysokim wskaźniku błędu. Błędne zastosowanie przepisów dotyczących celowej niezgodności.

Jednorazowa

EUR

- 23 290 577,94

0,00

- 23 290 577,94

PL

Audyt finansowy – przekroczenie

2008

Przekroczenie pułapów finansowych.

Jednorazowa

EUR

0,00

- 1 894 213,61

1 894 213,61

Ogółem PL (PLN)

- 99 346 409,53

0,00

- 99 346 409,53

Ogółem PL (EUR)

- 25 583 996,81

- 1 894 213,61

- 23 689 783,20

SE

Zasada wzajemnej zgodności

2006

Niewystarczająca ilość i jakość kontroli głównych i pomocniczych.

zryczałtowana

5,00

SEK

- 9 218 825,98

0,00

- 9 218 825,98

SE

Zasada wzajemnej zgodności

2007

Niewystarczająca ilość i jakość kontroli głównych i pomocniczych.

zryczałtowana

5,00

EUR

- 2 137 710,17

0,00

- 2 137 710,17

SE

Audyt finansowy – terminy płatności

2008

Nieprzestrzeganie terminów płatności.

jednorazowa

EUR

- 35 584,38

- 35 584,38

0,00

SE

Audyt finansowy – przekroczenie

2008

Przekroczenie pułapów finansowych.

jednorazowa

EUR

- 44,84

- 44,84

0,00

Ogółem SE (SEK)

- 9 218 825,98

0,00

- 9 218 825,98

Ogółem SE (EUR)

- 2 173 339,39

- 35 629,22

- 2 137 710,17

POZYCJA W BUDŻECIE 6 5 0 0

PC

Program

RB

Przyczyna korekty

Rodzaj

%

Waluta

Kwota

Już dokonane odliczenie

Skutki finansowe

SK

ROW, sekcja gwarancji (program 2004 SK 06 GDO 001)

2005

Nieprawidłowa procedura kontroli wynikająca z niewystarczających kontroli w ramach wybranych próbek.

zryczałtowana

2,00

EUR

- 1 249 561,00

0,00

- 1 249 561,00

SK

ROW, sekcja gwarancji (program 2004 SK 06 GDO 001)

2006

Nieprawidłowa procedura kontroli wynikająca z niewystarczających kontroli w ramach wybranych próbek.

zryczałtowana

2,00

EUR

- 1 784 419,00

0,00

- 1 784 419,00

SK

ROW, sekcja gwarancji (program 2004 SK 06 GDO 001)

2007

Nieprawidłowa procedura kontroli wynikająca z niewystarczających kontroli w ramach wybranych próbek.

zryczałtowana

2,00

EUR

- 933,00

0,00

- 933,00

Ogółem SK

- 3 034 913,00

0,00

- 3 034 913,00

PC

Środek

RB

Przyczyna korekty

Rodzaj

%

Waluta

Kwota

Już dokonane odliczenie

Skutki finansowe

PL

Przejściowy Instrument Rozwoju Obszarów Wiejskich EFOGR (2000–2006)

2005

Nie do końca zwektoryzowany system identyfikacji działek rolnych.

Akceptacja niekwalifikowalnych gruntów do płatności. Zbyt niska liczba kontroli na miejscu w regionach o wysokim wskaźniku błędu. Błędne zastosowanie przepisów dotyczących celowej niezgodności.

Zryczał­ towana

5,00

PLN

- 1 408 667,08

0,00

- 1 408 667,08

PL

Przejściowy Instrument Rozwoju Obszarów Wiejskich EFOGR (2000–2006)

2006

Nie do końca zwektoryzowany system identyfikacji działek rolnych.

Akceptacja niekwalifikowalnych gruntów do płatności. Zbyt niska liczba kontroli na miejscu w regionach o wysokim wskaźniku błędu. Błędne zastosowanie przepisów dotyczących celowej niezgodności.

Jedno­razowa

PLN

- 18 510 167,85

0,00

- 18 510 167,85

PL

Przejściowy Instrument Rozwoju Obszarów Wiejskich EFOGR (2000–2006)

2006

Nie do końca zwektoryzowany system identyfikacji działek rolnych.

Akceptacja niekwalifikowalnych gruntów do płatności. Zbyt niska liczba kontroli na miejscu w regionach o wysokim wskaźniku błędu. Błędne zastosowanie przepisów dotyczących celowej niezgodności.

Zryczał­towana

5,00

PLN

- 69 151 379,37

0,00

- 69 151 379,37

PL

Przejściowy Instrument Rozwoju Obszarów Wiejskich EFOGR (2000–2006)

2007

Nie do końca zwektoryzowany system identyfikacji działek rolnych.

Akceptacja niekwalifikowalnych gruntów do płatności. Zbyt niska liczba kontroli na miejscu w regionach o wysokim wskaźniku błędu. Błędne zastosowanie przepisów dotyczących celowej niezgodności.

Jedno­razowa

PLN

- 12 943 389,24

0,00

- 12 943 389,24

PL

Przejściowy Instrument Rozwoju Obszarów Wiejskich EFOGR (2000–2006)

2007

Nie do końca zwektoryzowany system identyfikacji działek rolnych.

Akceptacja niekwalifikowalnych gruntów do płatności. Zbyt niska liczba kontroli na miejscu w regionach o wysokim wskaźniku błędu. Błędne zastosowanie przepisów dotyczących celowej niezgodności.

Zryczał­towana

5,00

PLN

- 78 434 429,08

0,00

- 78 434 429,08

Ogółem PL (PLN)

- 180 448 032,62

0,00

- 180 448 032,62

Suma całkowita

(PLN)

- 279 794 442,15

0,00

- 279 794 442,15

Suma całkowita (EUR)

- 25 583 996,81

- 1 894 213,61

- 23 689 783,20

POZYCJA W BUDŻECIE 6 7 1 1

PC

Program

RB

Przyczyna korekty

Rodzaj

%

Waluta

Kwota

Już dokonane odliczenie

Skutki finansowe

GB

Program rozwoju obszarów wiejskich 2007UK06RPO001

2007

Niedociągnięcia w zakresie kontroli głównych i administracyjnych. Niewystarczający poziom kontroli kryteriów dobrej kultury rolnej i sprawdzenia zgodności z bazą danych na temat zwierząt.

zryczałtowana

5,00

EUR

- 39 244,00

0,00

- 39 244,00

Ogółem GB

- 39 244,00

0,00

- 39 244,00

POZYCJA W BUDŻECIE 05 07 01 07

PC

Program

RB

Przyczyna korekty

Rodzaj

%

Waluta

Kwota

Już dokonane odliczenie

Skutki finansowe

HU

Audyt finansowy – przekroczenie

2008

Wydatki niekwalifikowalne.

jednorazowa

EUR

- 5 622,81

- 5 622,81

0,00

HU

Audyt finansowy – przekroczenie

2008

Przekroczenie pułapów finansowych.

jednorazowa

EUR

21 511,01

- 5 432,55

26 943,56

Ogółem HU

15 888,20

- 11 055,36

26 943,56

PT

Płatności bezpośrednie

2004

Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-50/07.

jednorazowa

EUR

1 983 698,00

0,00

1 983 698,00

PT

Len – pomoc produkcyjna

2001

Zwrot w wyniku orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-183/06.

jednorazowa

EUR

3 135 348,71

3 135 348,71

Ogółem PT

5 119 046,71

0,00

5 119 046,71

[1] Załącznik w brzmieniu ustalonym przez art. 1 decyzji wykonawczej Komisji z dnia 20 lipca 2011 r. w sprawie sprostowania decyzji 2010/152/UE wyłączającej z finansowania przez Unię Europejską niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR), Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) oraz Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) (Dz.Urz.UE L 191 z 22.07.2011, str. 25). Zmiana weszła w życie w dniu notyfikacji.

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00