Akt prawny
oczekujący
Wersja oczekująca od dnia notyfikacji
Wersja oczekująca od dnia notyfikacji
oczekujący
Alerty
DECYZJA KOMISJI
z dnia 15 lipca 2010 r.
wyłączająca z finansowania Unii Europejskiej niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR), Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) oraz Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW)
(notyfikowana jako dokument nr C(2010) 4894)
(Jedynie teksty w językach angielskim, duńskim, fińskim, francuskim, hiszpańskim, niemieckim, słowackim, słoweńskim, szwedzkim i węgierskim są autentyczne)
(2010/399/UE)
(ostatnia zmiana: DUUEL. z 2011 r., Nr 332, poz. 11)
Alerty
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1258/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej (1), w szczególności jego art. 7 ust. 4,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1290/2005 z dnia 21 czerwca 2005 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej (2), w szczególności jego art. 31,
po konsultacji z Komitetem ds. Funduszy Rolniczych,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Zgodnie z art. 7 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1258/1999 i art. 31 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005 Komisja dokonuje niezbędnych weryfikacji, informuje państwa członkowskie o wynikach tych weryfikacji, zapoznaje się z uwagami zgłoszonymi przez państwa członkowskie, zwołuje dwustronne rozmowy w celu wypracowania porozumienia z danymi państwami członkowskimi i oficjalnie informuje je o swoich wnioskach.
(2) Państwa członkowskie miały możliwość złożenia wniosku o rozpoczęcie procedury pojednawczej. W niektórych przypadkach możliwość ta została wykorzystana, a Komisja przeanalizowała sprawozdania sporządzone po zakończeniu tej procedury.
(3) Zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1258/1999 i rozporządzeniem (WE) nr 1290/2005 finansowane mogą być jedynie wydatki rolne dokonane zgodnie z zasadami Unii Europejskiej.
(4) Przeprowadzona weryfikacja, wyniki rozmów dwustronnych i procedury pojednawcze wykazały, że część wydatków zadeklarowanych przez państwa członkowskie nie spełnia wymogów i nie może być zatem finansowana przez Sekcję Gwarancji EFOGR, EFRG i EFFROW.
(5) Należy wskazać, które kwoty nie zostały uznane za kwalifikujące się do zwrotu w ramach Sekcji Gwarancji EFOGR, EFRG oraz EFRROW. Kwoty te nie dotyczą wydatków poniesionych wcześniej niż dwadzieścia cztery miesiące przed pisemnym powiadomieniem państw członkowskich przez Komisję o wynikach weryfikacji.
(6) Dla przypadków objętych niniejszą decyzją Komisja przedstawiła państwom członkowskim w sprawozdaniu zbiorczym szacunkowe kwoty do wyłączenia z uwagi na ich niezgodność z zasadami Unii Europejskiej.
(7) Niniejsza decyzja nie przesądza o skutkach finansowych wynikających dla Komisji z wyroków Trybunału Sprawiedliwości w sprawach będących w toku w dniu 30 kwietnia 2010 r. i dotyczących kwestii z nią związanych,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Artykuł 1
Wydatki akredytowanych przez państwa członkowskie agencji płatniczych, zadeklarowane z tytułu Sekcji Gwarancji EFOGR, EFRG lub EFRROW, wskazane w załączniku [1] do niniejszej decyzji, wyłącza się z finansowania Unii Europejskiej z powodu ich niezgodności z zasadami Unii Europejskiej.
Artykuł 2
Niniejsza decyzja skierowana jest do Królestwa Danii, Republiki Federalnej Niemiec, Królestwa Hiszpanii, Wielkiego Księstwa Luksemburga, Republiki Węgierskiej, Republiki Austrii, Republiki Słowenii, Republiki Słowackiej, Republiki Finlandii oraz Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej.
Sporządzono w Brukseli dnia 15 lipca 2010 r.
ZAŁĄCZNIK
POZYCJA BUDŻETOWA 6 7 0 1
PC | Środek | RF | Powód | Rodzaj | % | Waluta | Kwota | Odliczenia | Wpływ finansowy |
AT | Premie za mięso – bydło | 2006 | uchybienia w systemie kontroli na miejscu/ niewłaściwe wyliczenie sankcji | ryczałt | 2 % | EUR | - 1 679,96 | 0,00 | - 1 679,96 |
AT | Premie za mięso – bydło | 2006 | uchybienia w systemie kontroli na miejscu/ niewłaściwe wyliczenie sankcji | w. jednorazowa | 0 % | EUR | - 9 517,64 | 0,00 | - 9 517,64 |
AT | Premie za mięso – bydło | 2007 | uchybienia w systemie kontroli na miejscu/ niewłaściwe wyliczenie sankcji | ryczałt | 2 % | EUR | - 1 573,73 | 0,00 | - 1 573,73 |
AT | Premie za mięso – bydło | 2007 | uchybienia w systemie kontroli na miejscu/ niewłaściwe wyliczenie sankcji | w. jednorazowa | 0 % | EUR | - 12 065,28 | 0,00 | - 12 065,28 |
AT | Premie za mięso – bydło | 2008 | uchybienia w systemie kontroli na miejscu/ niewłaściwe wyliczenie sankcji | ryczałt | 2 % | EUR | - 1 364,34 | 0,00 | - 1 364,34 |
AT | Premie za mięso – bydło | 2008 | uchybienia w systemie kontroli na miejscu/ niewłaściwe wyliczenie sankcji | w. jednorazowa | 0 % | EUR | - 12 346,20 | 0,00 | - 12 346,20 |
AT | ROW, sekcja gwarancji, środki towarzyszące (obszarowe) | 2006 | uchybienia w procedurze kontroli na miejscu | ryczałt | 5 % | EUR | - 958 551,00 | 0,00 | - 958 551,00 |
AT | ROW, sekcja gwarancji, środki towarzyszące (obszarowe) | 2006 | uchybienia w procedurze kontroli na miejscu | w. jednorazowa | 0 % | EUR | - 90 193,00 | 0,00 | - 90 193,00 |
AT | Audyt finansowy – przekroczenie pułapu | 2006 | Przekroczenie pułapów finansowych | w. jednorazowa | 0 % | EUR | - 720 696,92 | - 720 696,92 | 0,00 |
Razem AT | - 1 807 988,07 | - 720 696,92 | - 1 087 291,15 | ||||||
DE | Wzajemna zgodność | 2006 | uchybienia w systemie kontroli na miejscu/ brak lub niewłaściwe stosowanie sankcji | ryczałt | 2 % | EUR | - 340 646,38 | 0,00 | - 340 646,38 |
DE | Wzajemna zgodność | 2007 | uchybienia w systemie kontroli na miejscu/ brak lub niewłaściwe stosowanie sankcji | ryczałt | 2 % | EUR | - 761 982,35 | 0,00 | - 761 982,35 |
DE | Owoce i warzywa – programy operacyjne | 2005 | uchybienia w systemie kontroli dotyczące programów operacyjnych i uznawalności organizacji producentów | w. jednorazowa | 0 % | EUR | - 1 843 395,60 | 0,00 | - 1 843 395,60 |
DE | Owoce i warzywa – programy operacyjne | 2006 | uchybienia w systemie kontroli dotyczące programów operacyjnych i uznawalności organizacji producentów | w. jednorazowa | 0 % | EUR | - 2 639 854,96 | 0,00 | - 2 639 854,96 |
DE | Owoce i warzywa – programy operacyjne | 2007 | uchybienia w systemie kontroli dotyczące programów operacyjnych i uznawalności organizacji producentów | w. jednorazowa | 0 % | EUR | - 2 395 925,77 | 0,00 | - 2 395 925,77 |
DE | Pomoc obszarowa | 2006 | uchybienia w systemie kontroli na miejscu | ryczałt | 2 % | EUR | - 545 241,63 | 0,00 | - 545 241,63 |
DE | Pomoc obszarowa | 2007 | uchybienia w systemie kontroli na miejscu | ryczałt | 2 % | EUR | - 825 953,23 | 0,00 | - 825 953,23 |
DE | Pomoc obszarowa | 2008 | uchybienia w systemie kontroli na miejscu | ryczałt | 2 % | EUR | - 1 738,04 | 0,00 | - 1 738,04 |
Razem DE | - 9 354 737,96 | 0,00 | - 9 354 737,96 | ||||||
DK | Audyt finansowy – przekroczenie pułapu | 2006 | przekroczenie pułapów finansowych | w. jednorazowa | 0 % | EUR | - 3 820 260,57 | 0,00 | - 3 820 260,57 |
DK | Audyt finansowy – przekroczenie pułapu | 2006 | przekroczenie pułapów finansowych | w. jednorazowa | 0 % | EUR | - 1 171 734,39 | - 1 171 734,39 | 0,00 |
Razem DK | - 4 991 994,96 | - 1 171 734,39 | - 3 820 260,57 | ||||||
ES | Premie za mięso – bydło | 2005 | wyłączenie z kontroli na miejscu specjalnej premii za wołowinę | ryczałt | 10 % | EUR | - 971,74 | 0,00 | - 971,74 |
ES | Premie za mięso – bydło | 2005 | sankcje nie dotyczyły premii ubojowych | w. jednorazowa | 0 % | EUR | - 9 964,00 | 0,00 | - 9 964,00 |
ES | Premie za mięso – bydło | 2006 | wyłączenie z kontroli na miejscu specjalnej premii za wołowinę | ryczałt | 10 % | EUR | - 736,24 | 0,00 | - 736,24 |
ES | Premie za mięso – bydło | 2006 | sankcje nie dotyczyły premii ubojowych | w. jednorazowa | 0 % | EUR | - 17 601,00 | 0,00 | - 17 601,00 |
ES | Premie za mięso – bydło | 2007 | sankcje nie dotyczyły premii ubojowych | w. jednorazowa | 0 % | EUR | - 12 770,10 | 0,00 | - 12 770,10 |
ES | Pomoc obszarowa | 2006 | uchybienia w systemie kontroli na miejscu i niewłaściwe wyliczenie sankcji | ryczałt | 2 % | EUR | - 2 726 605,00 | 0,00 | - 2 726 605,00 |
ES | Pomoc obszarowa | 2007 | uchybienia w systemie kontroli na miejscu i niewłaściwe wyliczenie sankcji | ryczałt | 2 % | EUR | - 1 900 131,00 | 0,00 | - 1 900 131,00 |
ES | Pomoc obszarowa | 2007 | niewłaściwe wyliczenie sankcji | w. jednorazowa | 0 % | EUR | - 392 090,14 | 0,00 | - 392 090,14 |
ES | Pomoc obszarowa | 2008 | niewłaściwe wyliczenie sankcji | w. jednorazowa | 0 % | EUR | - 467 281,93 | 0,00 | - 467 281,93 |
ES | ROW, sekcja gwarancji, środki towarzyszące (obszarowe) | 2006 | wypłacono zbyt duże kwoty pomocy i źle wyliczono sankcje | ryczałt | 2 % | EUR | - 251 015,00 | 0,00 | - 251 015,00 |
ES | Pomoc obszarowa | 2006 | LPIS nie został zaktualizowany wynikami kontroli | w. jednorazowa | 0 % | EUR | - 2 315,31 | 0,00 | - 2 315,31 |
ES | Pomoc obszarowa | 2006 | LPIS nie został zaktualizowany wynikami kontroli | w. jednorazowa | 0 % | EUR | - 9 850,00 | 0,00 | - 9 850,00 |
ES | Pomoc obszarowa | 2007 | LPIS nie został zaktualizowany wynikami kontroli | w. jednorazowa | 0 % | EUR | - 8 591,31 | 0,00 | - 8 591,31 |
ES | Pomoc obszarowa | 2007 | LPIS nie został zaktualizowany wynikami kontroli | w. jednorazowa | 0 % | EUR | - 14 045,00 | 0,00 | - 14 045,00 |
ES | Pomoc obszarowa | 2008 | LPIS nie został zaktualizowany wynikami kontroli | w. jednorazowa | 0 % | EUR | - 12 885,31 | 0,00 | - 12 885,31 |
ES | Pomoc obszarowa | 2008 | LPIS nie został zaktualizowany wynikami kontroli | w. jednorazowa | 0 % | EUR | - 14 045,00 | 0,00 | - 14 045,00 |
ES | Oś rozwoju obszarów wiejskich 2 (2000–2006, środki obszarowe) | 2006 | LPIS nie został zaktualizowany wynikami kontroli | w. jednorazowa | 0 % | EUR | - 11 968,41 | 0,00 | - 11 968,41 |
ES | Oliwa z oliwek – Finansowanie GIS | 2005 | nieczytelne wydatki | w. jednorazowa | 0 % | EUR | - 1 296 714,44 | 0,00 | - 1 296 714,44 |
Razem ES | - 7 149 580,93 | 0,00 | - 7 149 580,93 | ||||||
FI | Audyt finansowy – przekroczenie pułapu | 2007 | przekroczenie pułapów finansowych | w. jednorazowa | 0 % | EUR | - 1 671 589,80 | 0,00 | - 1 671 589,80 |
Razem FI | - 1 671 589,80 | 0,00 | - 1 671 589,80 | ||||||
GB | Pomoc obszarowa | 2006 | uchybienia w systemie LPIS-GIS, procedurach administracyjnych kontroli i kontroli krzyżowych, opracowaniu analizy ryzyka, wydajności kontroli na miejscu i wyliczeniu sankcji. | ryczałt | 5 % | GBP | - 77 020 748,00 | - 28 096 340,44 | - 48 924 407,56 |
GB | Pomoc obszarowa | 2007 | uchybienia w systemie LPIS-GIS, procedurach administracyjnych kontroli i kontroli krzyżowych, opracowaniu analizy ryzyka, wydajności kontroli na miejscu i wyliczeniu sankcji. | ryczałt | 2 % | EUR | - 48 275 334,89 | 0,00 | - 48 275 334,89 |
GB | Pomoc obszarowa | 2005 | uchybienia w systemie LPIS-GIS, kontroli na miejscu | ryczałt | 2 % | GBP | - 689 685,19 | 0,00 | - 689 685,19 |
GB | Oś rozwoju obszarów wiejskich EFOGR 2 (2000-2006, środki obszarowe) | 2005 | uchybienia w systemie LPIS-GIS, kontroli na miejscu | ryczałt | 5 % | GBP | - 569 887,01 | 0,00 | - 569 887,01 |
GB | Pomoc obszarowa | 2006 | uchybienia w systemie LPIS-GIS, kontroli na miejscu | ryczałt | 5 % | GBP | - 11 009 183,28 | 0,00 | - 11 009 183,28 |
GB | Pomoc obszarowa | 2006 | uchybienia w systemie LPIS-GIS, kontroli na miejscu | ryczałt | 5 % | GBP | - 112 386,01 | 0,00 | - 112 386,01 |
GB | Pomoc obszarowa | 2006 | uchybienia w systemie LPIS-GIS, kontroli na miejscu | ryczałt | 2 % | GBP | - 9 697,79 | 0,00 | - 9 697,79 |
GB | Oś rozwoju obszarów wiejskich EFOGR 2 (2000-2006, środki obszarowe) | 2006 | uchybienia w systemie LPIS-GIS, kontroli na miejscu | ryczałt | 5 % | GBP | - 732 267,13 | 0,00 | - 732 267,13 |
GB | Pomoc obszarowa | 2007 | uchybienia w systemie LPIS-GIS, kontroli na miejscu | ryczałt | 5 % | EUR | - 18 600 258,71 | 0,00 | - 18 600 258,71 |
GB | Pomoc obszarowa | 2006 | uchybienia w systemie kontroli. Niewłaściwe naliczenie sankcji. | w. jednorazowa | 0 % | EUR | - 45 966,93 | 0,00 | - 45 966,93 |
GB | Pomoc obszarowa | 2007 | uchybienia w systemie kontroli. Niewłaściwe naliczenie sankcji. | w. jednorazowa | 0 % | EUR | - 236 631,98 | 0,00 | - 236 631,98 |
GB | Pomoc obszarowa | 2008 | uchybienia w systemie kontroli. Niewłaściwe naliczenie sankcji. | w. jednorazowa | 0 % | EUR | - 231 771,95 | 0,00 | - 231 771,95 |
GB | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z produkcją (System płatności jednolitych – SPJ) | 2006 | proces przedefiniowania | w. jednorazowa | 0 % | GBP | - 73 654,20 | 0,00 | - 73 654,20 |
GB | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z produkcją (System płatności jednolitych – SPJ) | 2006 | niewłaściwy wzór dla inwestorów rezerwy krajowej | w. jednorazowa | 0 % | GBP | - 6 454 006,67 | 0,00 | - 6 454 006,67 |
GB | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z produkcją (System płatności jednolitych – SPJ) | 2006 | korekta ryczałtowa dla przydziału rezerwy krajowej do kategorii inwestorów | ryczałt | 10 % | GBP | - 5 808 606,00 | - 2 904 303,00 | - 2 904 303,00 |
GB | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z produkcją (System płatności jednolitych – SPJ) | 2006 | nowi rolnicy | ryczałt | 10 % | GBP | - 1 023 521,91 | - 511 760,96 | - 511 760,95 |
GB | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z produkcją (System płatności jednolitych – SPJ) | 2007 | proces przedefiniowania | w. jednorazowa | 0 % | EUR | - 49 868,01 | 0,00 | - 49 868,01 |
GB | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z produkcją (System płatności jednolitych – SPJ) | 2007 | niewłaściwy wzór dla inwestorów rezerwy krajowej | w. jednorazowa | 0 % | EUR | - 8 768 128,77 | 0,00 | - 8 768 128,77 |
GB | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z produkcją (System płatności jednolitych – SPJ) | 2007 | korekta ryczałtowa dla przydziału rezerwy krajowej do kategorii inwestorów | ryczałt | 10 % | EUR | - 7 891 315,89 | - 1 578 263,18 | - 6 313 052,71 |
GB | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z produkcją (System płatności jednolitych – SPJ) | 2007 | korekta ryczałtowa dla nowych rolników | ryczałt | 10 % | EUR | - 2 225 441,01 | - 445 088,20 | - 1 780 352,81 |
GB | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z produkcją (System płatności jednolitych – SPJ) | 2008 | proces przedefiniowania | w. jednorazowa | 0 % | EUR | - 4 669,16 | 0,00 | - 4 669,16 |
GB | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z produkcją (System płatności jednolitych – SPJ) | 2008 | niewłaściwy wzór dla inwestorów rezerwy krajowej | w. jednorazowa | 0 % | EUR | - 7 190 363,64 | 0,00 | - 7 190 363,64 |
GB | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z produkcją (System płatności jednolitych – SPJ) | 2008 | korekta ryczałtowa dla przydziału rezerwy krajowej do kategorii inwestorów | ryczałt | 10 % | EUR | - 6 471 327,27 | 0,00 | - 6 471 327,27 |
GB | Pomoc bezpośrednia niezwiązana z produkcją (System płatności jednolitych – SPJ) | 2008 | korekta ryczałtowa dla nowych rolników | ryczałt | 10 % | EUR | - 4 438 172,99 | 0,00 | - 4 438 172,99 |
GB | Rozliczenie rachunków | 2006 | błędy w transakcjach LMCS | w. jednorazowa | 0 % | GBP | - 62 928,00 | 0,00 | - 62 928,00 |
Razem GB (GBP) | - 103 566 571,19 | - 31 512 404,40 | - 72 054 166,79 | ||||||
Razem GB (EUR) | - 104 429 251,20 | - 2 023 351,38 | - 102 405 899,82 | ||||||
HU | Refundacje wywozowe – cukier i izoglukoza | 2006 | niewystarczająca ilość póbek i analiza cukru wywożonego w ramach systemu refundacji | ryczałt | 2 % | HUF | - 31 662 787,54 | 0,00 | - 31 662 787,54 |
HU | Refundacje wywozowe – cukier i izoglukoza | 2007 | niewystarczająca ilość póbek i analiza cukru wywożonego w ramach systemu refundacji | ryczałt | 2 % | HUF | - 4 239 145,14 | 0,00 | - 4 239 145,14 |
HU | Cukier składowany w magazynach państwowych | 2005 | niewłaściwy kurs wymiany | w. jednorazowa | 0 % | HUF | - 3 342 018,00 | 0,00 | - 3 342 018,00 |
HU | Zboże składowane w magazynach państwowych | 2005 | ustalenie ilości przejęć na miejscu w 2004/ 2005 | w. jednorazowa | 0 % | EUR | - 335 107,00 | 0,00 | - 335 107,00 |
HU | Cukier składowany w magazynach państwowych | 2006 | wliczenie VAT do wartości zakupionego cukru | w. jednorazowa | 0 % | HUF | - 2 955 303 504,00 | 0,00 | - 2 955 303 504,00 |
HU | Audyt finansowy – przekroczenie pułapu | 2007 | przekroczenie pułapów finansowych | w. jednorazowa | 0 % | EUR | - 1 553 836,42 | - 1 652 789,71 | 98 953,29 |
Razem HU (HUF) | - 2 994 547 454,68 | 0,00 | - 2 994 547 454,68 | ||||||
Razem HU (EUR) | - 1 888 943,42 | - 1 652 789,71 | - 236 153,71 | ||||||
LU | Płatności bezpośrednie | 2006 | niesprawne LPIS-GIS i uchybienia w kontrolach na miejscu | ryczałt | 2 % | EUR | - 645 946,68 | 0,00 | - 645 946,68 |
LU | Płatności bezpośrednie | 2007 | niesprawne LPIS-GIS i uchybienia w kontrolach na miejscu | ryczałt | 2 % | EUR | - 2 488,50 | 0,00 | - 2 488,50 |
LU | Płatności bezpośrednie | 2007 | niesprawne LPIS-GIS i uchybienia w kontrolach na miejscu | w. jednorazowa | 0 % | EUR | - 153 075,60 | 0,00 | - 153 075,60 |
LU | Oś rozwoju obszarów wiejskich EFOGR 2 (2000–2006, środki obszarowe) | 2007 | niesprawne LPIS-GIS i uchybienia w kontrolach na miejscu | w. jednorazowa | 0 % | EUR | - 30 690,90 | 0,00 | - 30 690,90 |
Razem LU | - 832 201,68 | 0,00 | - 832 201,68 | ||||||
SK | Zboże składowane w magazynach państwowych | 2005 | uchybienia w analizie jakości składowanych zbóż | w. jednorazowa | 0 % | EUR | - 45 853,00 | 0,00 | - 45 853,00 |
Razem SK | - 45 853,00 | 0,00 | - 45 853,00 | ||||||
POZYCJA BUDŻETOWA 6 7 1 1 | |||||||||
PC | Środek | RF | Powód | Rodzaj | % | Waluta | Kwota | Odliczenia | Wpływ finansowy |
ES | ROW, sekcja gwarancji, środki towarzyszące (obszarowe) | 2007 | wypłacono zbyt duże kwoty pomocy i niewłaściwe wyliczenie sankcji | ryczałt | 2 % | EUR | - 1 973,00 | 0,00 | - 1 973,00 |
ES | Oś rozwoju obszarów wiejskich EFOGR 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2007 | LPIS nie został zaktualizowany wynikami kontroli | w. jednorazowa | 0 % | EUR | - 18 028,45 | 0,00 | - 18 028,45 |
ES | Oś rozwoju obszarów wiejskich EFOGR 2 (2007–2013, środki obszarowe) | 2008 | LPIS nie został zaktualizowany wynikami kontroli | w. jednorazowa | 0 % | EUR | - 49 464,87 | 0,00 | - 49 464,87 |
Razem ES | - 69 466,32 | 0,00 | - 69 466,32 | ||||||
POZYCJA BUDŻETOWA 6 5 0 0 | |||||||||
PC | Środek | RF | Powód | Rodzaj | % | Waluta | Kwota | Odliczenia | Wpływ finansowy |
SI | Rozwój obszarów wiejskich – instrument przejściowy | 2005 | późne wdrożenie procedur weryfikacji i zwrotu
| w. jednorazowa |
| EUR | - 1 354 253,00
| - 1 263 363,80
| - 90 889,20
|
SI | Rozwój obszarów wiejskich – instrument przejściowy | 2006 | późne wdrożenie procedur weryfikacji i zwrotu | w. jednorazowa |
| EUR | - 926 607,00
| - 906 968,08
| - 19 638,92
|
Razem SI | - 2 280 860,00 | - 2 170 331,88 | - 110 528,12 |
[1] Załącznik w brzmieniu ustalonym przez art. 1 decyzji wykonawczej Komisji z dnia 12 grudnia 2011 r. w sprawie sprostowania decyzji 2010/399/UE wyłączającej z finansowania przez Unię Europejską niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR), Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) oraz Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) (Dz.Urz.UE L 332 z 15.12.2011, str. 11). Zmiana weszła w życie w dniu notyfikacji.