Akt prawny
oczekujący
Wersja oczekująca od dnia notyfikacji
Wersja oczekująca od dnia notyfikacji
oczekujący
Alerty
DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI
z dnia 22 czerwca 2012 r.
wyłączająca z finansowania Unii Europejskiej niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR), Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) oraz Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW)
(notyfikowana jako dokument nr C(2012) 3838)
(Jedynie teksty w języku angielskim, duńskim, estońskim, francuskim, greckim, hiszpańskim, niderlandzkim, niemieckim, polskim, portugalskim, rumuńskim, słoweńskim i włoskim są autentyczne)
(2012/336/UE)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1258/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej (1), w szczególności jego art. 7 ust. 4,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1290/2005 z dnia 21 czerwca 2005 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej (2), w szczególności jego art. 31,
po konsultacji z Komitetem ds. Funduszy Rolniczych,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Zgodnie z art. 7 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1258/1999 i art. 31 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005 Komisja dokonuje niezbędnych weryfikacji, informuje państwa członkowskie o wynikach tych weryfikacji, zapoznaje się z uwagami zgłoszonymi przez państwa członkowskie, zwołuje dwustronne rozmowy w celu wypracowania porozumienia z danymi państwami członkowskimi i oficjalnie informuje je o swoich wnioskach.
(2) Państwa członkowskie miały możliwość złożenia wniosku o rozpoczęcie procedury pojednawczej. W niektórych przypadkach możliwość ta została wykorzystana, a Komisja przeanalizowała sprawozdania sporządzone po zakończeniu tej procedury.
(3) Zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1258/1999 i rozporządzeniem (WE) nr 1290/2005 finansowane mogą być jedynie wydatki rolne dokonane zgodnie z zasadami Unii Europejskiej.
(4) Przeprowadzone weryfikacje, wyniki rozmów dwustronnych i procedury pojednawcze wykazały, że część wydatków zadeklarowanych przez państwa członkowskie nie spełnia wymogów i nie może być zatem finansowana przez Sekcję Gwarancji EFOGR, EFRG i EFRROW.
(5) Należy wskazać, które kwoty nie zostały uznane za kwalifikujące się do zwrotu w ramach Sekcji Gwarancji EFOGR, EFRG oraz EFRROW. Kwoty te nie dotyczą wydatków poniesionych wcześniej niż dwadzieścia cztery miesiące przed pisemnym powiadomieniem państw członkowskich przez Komisję o wynikach weryfikacji.
(6) Dla przypadków objętych niniejszą decyzją Komisja przedstawiła państwom członkowskim w sprawozdaniu zbiorczym szacunkowe kwoty do wyłączenia z uwagi na ich niezgodność z zasadami Unii Europejskiej.
(7) Niniejsza decyzja nie przesądza o skutkach finansowych wynikających dla Komisji z wyroków Trybunału Sprawiedliwości, w sprawach będących w toku w dniu 1 lutego 2012 r. i dotyczących kwestii z nią związanych,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Artykuł 1
Wydatki akredytowanych przez państwa członkowskie agencji płatniczych, zadeklarowane z tytułu Sekcji Gwarancji EFOGR, EFRG lub EFRROW, wskazane w załączniku do niniejszej decyzji, wyłącza się z finansowania Unii Europejskiej z powodu ich niezgodności z zasadami Unii Europejskiej.
Artykuł 2
Niniejsza decyzja skierowana jest do Królestwa Danii, Królestwa Hiszpanii, Królestwa Niderlandów, Republiki Estońskiej, Republiki Federalnej Niemiec, Republiki Francuskiej, Republiki Greckiej, Republiki Portugalskiej, Republiki Słowenii, Republiki Włoskiej, Rumunii, Rzeczpospolitej Polskiej oraz Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej.
Sporządzono w Brukseli dnia 22 czerwca 2012 r.
| W imieniu Komisji |
Dacian CIOLOȘ | |
Członek Komisji |
(1) Dz.U. L 160 z 26.6.1999, s. 103.
ZAŁĄCZNIK
POZYCJA W BUDŻECIE: 6 7 0 1
| |||||||||
MS | Środek | Rok budżetowy | Uzasadnienie | Rodzaj | % | Waluta | Kwota | Odliczenia | Skutki finansowe |
DE | Rozliczenie rachunków | 2008 | Nadpłaty w populacji EFRG objętej ZSZiK | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 59 318,36 | 0,00 | – 59 318,36 |
Ogółem DE | EUR | – 59 318,36 | 0,00 | – 59 318,36 | |||||
DK | Pomoc bezpośrednia – inne – bydło | 2007 | Nie zastosowano sankcji w przypadku potencjalnie kwalifikujących się zwierząt | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 67 797,32 | 0,00 | – 67 797,32 |
DK | Pomoc bezpośrednia – inne – bydło | 2008 | Nie zastosowano sankcji w przypadku potencjalnie kwalifikujących się zwierząt | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 48 411,25 | 0,00 | – 48 411,25 |
Ogółem DK | EUR | – 116 208,57 | 0,00 | – 116 208,57 | |||||
ES | Rozwój obszarów wiejskich, EFOGR (2000– 2006) – środki obszarowe | 2006 | Niedociągnięcia w kontrolach na miejscu, w pomiarze działek rolnych, w stosowaniu dobrych praktyk rolniczych, w działaniu rolnośrodowiskowym | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 350 224,00 | 0,00 | – 350 224,00 |
ES | Rozwój obszarów wiejskich, EFOGR (2000–2006) – środki obszarowe | 2006 | Niewystarczające kontrole wyrywkowe, niedociągnięcia w kontrolach na miejscu, w pomiarze działek rolnych, w stosowaniu dobrych praktyk rolniczych, w obszarach o mniej korzystnych warunkach gospodarowania | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 710 805,00 | 0,00 | – 710 805,00 |
ES | Wino |
| Sadzenie winorośli bez prawa do ponownego sadzenia | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 131 300 920,00 | 0,00 | – 131 300 920,00 |
Ogółem ES | EUR | – 132 361 949,00 | 0,00 | – 132 361 949,00 | |||||
FR | Pomoc bezpośrednia – inne – bydło | 2005 | Nieprawidłowości kontroli warunków kwalifikowalności, niestosowanie kar, niezadowalające kontrole przemieszczania, niedociągnięcia w stosowaniu pojęcia oczywistego błędu oraz w dostępie ubojni do BDNI | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 17 088 517,03 | 0,00 | – 17 088 517,03 |
FR | Pomoc bezpośrednia – inne – bydło | 2005 | Nieprawidłowości kontroli warunków kwalifikowalności, niestosowanie kar, niezadowalające kontrole przemieszczania, niedociągnięcia w stosowaniu pojęcia oczywistego błędu oraz w dostępie ubojni do BDNI | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 12 394 594,82 | 0,00 | – 12 394 594,82 |
FR | Pomoc bezpośrednia – inne – bydło | 2006 | Nieprawidłowości kontroli warunków kwalifikowalności, niestosowanie kar, niezadowalające kontrole przemieszczania, niedociągnięcia w stosowaniu pojęcia oczywistego błędu oraz w dostępie ubojni do BDNI | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 16 233 350,64 | 0,00 | – 16 233 350,64 |
FR | Pomoc bezpośrednia – inne – bydło | 2006 | Nieprawidłowości kontroli warunków kwalifikowalności, niestosowanie kar, niezadowalające kontrole przemieszczania, niedociągnięcia w stosowaniu pojęcia oczywistego błędu oraz w dostępie ubojni do BDNI | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 8 732 969,42 | 0,00 | – 8 732 969,42 |
FR | Pomoc bezpośrednia – inne – bydło | 2007 | Nieprawidłowości kontroli warunków kwalifikowalności, niestosowanie kar, niezadowalające kontrole przemieszczania, niedociągnięcia w stosowaniu pojęcia oczywistego błędu oraz w dostępie ubojni do BDNI | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 3 367 782,68 | 0,00 | – 3 367 782,68 |
FR | Pomoc bezpośrednia – inne – bydło | 2007 | Nieprawidłowości kontroli warunków kwalifikowalności, niestosowanie kar, niezadowalające kontrole przemieszczania, niedociągnięcia w stosowaniu pojęcia oczywistego błędu oraz w dostępie ubojni do BDNI | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 5 102 086,06 | 0,00 | – 5 102 086,06 |
Ogółem FR | EUR | – 62 919 300,65 | 0,00 | – 62 919 300,65 | |||||
GB | Premie za mięso – bydło | 2004 | Brak stosowania kar w przypadku niezgodności wynikającej z wniosków powyżej kwoty | JEDNORA ZOWA |
| GBP | – 15 517,23 | 0,00 | – 15 517,23 |
GB | Premie za mięso – maciorki i kozy | 2004 | Płatności na rzecz wnioskodawców posiadających mniej niż 10 praw do kwot | JEDNORAZOWA |
| GBP | – 10 647,81 | 0,00 | – 10 647,81 |
GB | Premie za mięso – bydło | 2005 | Brak stosowania kar w przypadku niezgodności wynikającej z wniosków powyżej kwoty | JEDNORA ZOWA |
| GBP | – 6 790,67 | 0,00 | – 6 790,67 |
GB | Premie za mięso – maciorki i kozy | 2005 | Płatności na rzecz wnioskodawców posiadających mniej niż 10 praw do kwot | JEDNORAZOWA |
| GBP | – 3 492,44 | 0,00 | – 3 492,44 |
GB | Premie za mięso – maciorki i kozy | 2005 | Płatności na rzecz wnioskodawców posiadających mniej niż 10 praw do kwot, nie zastosowano kar za brakujące zwierzęta w krajowej puli środków | JEDNORAZOWA |
| GBP | – 9 451,43 | 0,00 | – 9 451,43 |
GB | Cukier – refundacje produkcyjne | 2007 | Braki w kontrolach podmiany | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 19,13 | 0,00 | – 19,13 |
GB | Cukier – inne niż refundacje wywozowe (2007+) | 2007 | Braki w kontrolach podmiany | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 26,49 | 0,00 | – 26,49 |
GB | Refundacje wywozowe – cukier i izoglukoza | 2007 | Braki w kontrolach podmiany | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 726,63 | 0,00 | – 726,63 |
GB | Refundacje wywozowe – inne | 2007 | Braki w kontrolach podmiany | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 227,75 | 0,00 | – 227,75 |
GB | Refundacje wywozowe – inne | 2008 | Braki w kontrolach podmiany | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 26,39 | 0,00 | – 26,39 |
GB | Cukier – refundacje produkcyjne | 2008 | Braki w kontrolach podmiany | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | 0,86 | 0,00 | 0,86 |
GB | Refundacje wywozowe – cukier i izoglukoza | 2008 | Braki w kontrolach podmiany | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 557,68 | 0,00 | – 557,68 |
Ogółem GB | GBP | – 45 899,58 | 0,00 | – 45 899,58 | |||||
Ogółem GB | EUR | – 1 583,21 | 0,00 | – 1 583,21 | |||||
GR | Refundacje wywozowe – cukier i izoglukoza | 2006 | Brak systemów kontroli produkcji i przechowywania | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 % | EUR | – 1 800 082,70 | 0,00 | – 1 800 082,70 |
GR | Refundacje wywozowe – nieobjęte załącznikiem I | 2006 | Brak systemów kontroli produkcji i przechowywania | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 % | EUR | – 12 890,85 | 0,00 | – 12 890,85 |
GR | Refundacje wywozowe – nieobjęte załącznikiem I | 2006 | Brak systemów kontroli produkcji i przechowywania | STAWKA RYCZAŁTOWA | 15,00 % | EUR | – 66 216,34 | 0,00 | – 66 216,34 |
GR | Refundacje wywozowe – cukier i izoglukoza | 2006 | Brak systemów kontroli produkcji i przechowywania | STAWKA RYCZAŁTOWA | 15,00 % | EUR | – 7 117 284,53 | 0,00 | – 7 117 284,53 |
GR | Refundacje wywozowe – cukier i izoglukoza | 2007 | Brak systemów kontroli produkcji i przechowywania | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 % | EUR | – 2 522 082,75 | 0,00 | – 2 522 082,75 |
GR | Refundacje wywozowe – nieobjęte załącznikiem I | 2007 | Brak systemów kontroli produkcji i przechowywania | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 % | EUR | – 57 587,78 | 0,00 | – 57 587,78 |
GR | Refundacje wywozowe – cukier i izoglukoza | 2008 | Brak systemów kontroli produkcji i przechowywania | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 % | EUR | – 515,62 | 0,00 | – 515,62 |
GR | Refundacje wywozowe – nieobjęte załącznikiem I | 2008 | Brak systemów kontroli produkcji i przechowywania | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 % | EUR | – 3 633,19 | 0,00 | – 3 633,19 |
GR | Inna pomoc bezpośrednia – przetworzone produkty z suszonych winogron (inne środki) | 2007 | Niedociągnięcia w zakresie wydajności minimalnej, wymogów dostaw, kontroli przetwórców, kontroli krzyżowych | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 71 253 223,81 | 0,00 | – 71 253 223,81 |
GR | Inna pomoc bezpośrednia – przetworzone produkty z suszonych winogron (inne środki) | 2008 | Niedociągnięcia w zakresie wydajności minimalnej, wymogów dostaw, kontroli przetwórców, kontroli krzyżowych | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 250 325,81 | 0,00 | – 250 325,81 |
GR | Inna pomoc bezpośrednia – przetworzone produkty z suszonych winogron (inne środki) | 2009 | Niedociągnięcia w zakresie wydajności minimalnej, wymogów dostaw, kontroli przetwórców, kontroli krzyżowych | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 2 192,34 | 0,00 | – 2 192,34 |
GR | Owoce i warzywa – przetwórstwo owoców cytrusowych | 2007 | Niewystarczająca liczba kontroli administracyjnych oraz niestosowanie sankcji | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 255 264,74 | 0,00 | – 255 264,74 |
GR | Owoce i warzywa – przetwórstwo owoców cytrusowych | 2008 | Niewystarczająca liczba kontroli administracyjnych oraz niestosowanie sankcji | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 258 047,81 | 0,00 | – 258 047,81 |
GR | Wino |
| Sadzenie winorośli bez prawa do ponownego sadzenia | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 21 336 120,00 | 0,00 | – 21 336 120,00 |
Ogółem GR | EUR | – 104 935 468,27 | 0,00 | – 104 935 468,27 | |||||
IT | Owoce i warzywa – przetwórstwo owoców cytrusowych | 2006 | Niedociągnięcia w systemie kontroli (kontrole administracyjne i księgowe) | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 1 683 981,22 | 0,00 | – 1 683 981,22 |
IT | Owoce i warzywa – przetwórstwo owoców cytrusowych | 2007 | Niedociągnięcia w systemie kontroli (kontrole administracyjne i księgowe) | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 1 100 328,66 | 0,00 | – 1 100 328,66 |
IT | Owoce i warzywa – przetwórstwo pomidorów | 2006 | Niewystarczające kontrole wydajności w produkcji pomidorów | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 3 510 182,04 | 0,00 | – 3 510 182,04 |
IT | Owoce i warzywa – przetwórstwo pomidorów | 2007 | Niewystarczające kontrole wydajności w produkcji pomidorów | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 2 679 963,75 | 0,00 | – 2 679 963,75 |
IT | Owoce i warzywa – przetwórstwo pomidorów | 2008 | Niewystarczające kontrole wydajności w produkcji pomidorów | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 2 556 488,30 | 0,00 | – 2 556 488,30 |
IT | Oliwa z oliwek – programy pracy organizacji podmiotów gospodarczych | 2007 | Płatności dokonywane po upływie wyznaczonego terminu | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 515 252,59 | 0,00 | – 515 252,59 |
IT | ROW, sekcja gwarancji, środki towarzyszące (obszarowe) | 2005 | Art. 25 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 796/2004 nie był przestrzegany przy ogłoszaniu kontroli na miejscu w regionie Kalabria | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 160 616,00 | 0,00 | – 160 616,00 |
IT | Rozwój obszarów wiejskich, EFOGR (2000–2006) – środki obszarowe | 2006 | Art. 25 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 796/2004 nie był przestrzegany przy ogłoszaniu kontroli na miejscu w regionie Kalabria | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 60 045,00 | 0,00 | – 60 045,00 |
IT | Rozwój obszarów wiejskich, EFOGR (2000–2006) – środki obszarowe | 2006 | Spóźnione kontrole na miejscu dla działań rolnośrodowiskowych, art. 25 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 796/2004 nie był przestrzegany przy ogłoszaniu kontroli na miejscu w regionie Apulia | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 308 332,00 | 0,00 | – 308 332,00 |
IT | Rozwój obszarów wiejskich, EFOGR (2000–2006) – środki obszarowe | 2006 | Spóźnione kontrole na miejscu dla działań rolnośrodowiskowych , art. 25 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 796/2004 nie był przestrzegany przy ogłoszaniu kontroli na miejscu w regionie Apulia | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 82 920,00 | 0,00 | – 82 920,00 |
IT | Rozwój obszarów wiejskich, EFOGR (2000–2006) – środki obszarowe | 2007 | Spóźnione kontrole na miejscu dla działań rolnośrodowiskowych, art. 25 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 796/2004 nie był przestrzegany przy ogłoszaniu kontroli na miejscu w regionie Apulia | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 3 985,00 | 0,00 | – 3 985,00 |
IT | Wino |
| Sadzenie winorośli bez prawa do ponownego sadzenia | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 98 881 120,00 | 0,00 | – 98 881 120,00 |
Ogółem IT | EUR | – 111 543 214,56 | 0,00 | – 111 543 214,56 | |||||
NL | Rozliczenie rachunków | 2007 | Bezprawne przekazanie praw do certyfikacji prowadzące do bezprawnej płatności refundacji wywozowej | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 81 004,00 | 0,00 | – 81 004,00 |
Ogółem NL | EUR | – 81 004,00 | 0,00 | – 81 004,00 | |||||
PL | Zasada wzajemnej zgodności | 2006 | Niektóre zasady dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska nie zostały zdefiniowane, braki w systemie sankcji (rok składania wniosków 2005) | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 % | PLN | – 9 462 163,58 | – 298 039,22 | – 9 164 124,36 |
PL | Zasada wzajemnej zgodności | 2007 | Niektóre zasady dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska nie zostały zdefiniowane (rok składania wniosków 2006) | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 3 231 141,53 | – 76 634,50 | – 3 154 507,03 |
PL | Zasada wzajemnej zgodności | 2007 | Niektóre zasady dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska nie zostały zdefiniowane, braki w systemie sankcji (rok składania wniosków 2005) | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 % | EUR | – 3 730,29 | – 117,50 | – 3 612,79 |
PL | Zasada wzajemnej zgodności | 2008 | Niektóre zasady dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska nie zostały zdefiniowane (rok składania wniosków 2006) | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | 3 168,04 | 0,00 | 3 168,04 |
PL | Zasada wzajemnej zgodności | 2008 | Niektóre zasady dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska nie zostały zdefiniowane (rok składania wniosków 2007) | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 6 242 027,29 | 0,00 | – 6 242 027,29 |
PL | Zasada wzajemnej zgodności | 2008 | Niektóre zasady dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska nie zostały zdefiniowane, braki w systemie sankcji (rok składania wniosków 2005) | STAWKA RYCZAŁTOWA | 10,00 % | EUR | – 602,58 | 0,00 | – 602,58 |
PL | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Niektóre zasady dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska nie zostały zdefiniowane (rok składania wniosków 2006) | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 585,38 | 0,00 | – 585,38 |
PL | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Niektóre zasady dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska nie zostały zdefiniowane (rok składania wniosków 2007) | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 7 875,92 | 0,00 | – 7 875,92 |
Ogółem PL | PLN | – 9 462 163,58 | – 298 039,22 | – 9 164 124,36 | |||||
Ogółem PL | EUR | – 9 482 794,95 | – 76 752,00 | – 9 406 042,95 | |||||
PT | Pomoc bezpośrednia – inne – bydło | 2005 | Populacja nieobjęta kontrolami na miejscu | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 43 659,00 | 0,00 | – 43 659,00 |
PT | Inna pomoc bezpośrednia – maciorki i kozy | 2007 | Płatności na rzecz wnioskodawców posiadających mniej niż 10 praw do kwot | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 831,83 | 0,00 | – 831,83 |
PT | Pomoc bezpośrednia – inne – bydło | 2007 | Niestosowanie sankcji | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 24 450,00 | 0,00 | – 24 450,00 |
PT | Pomoc bezpośrednia – inne – bydło | 2008 | Niestosowanie sankcji | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 41 350,00 | 0,00 | – 41 350,00 |
Ogółem PT | EUR | – 110 290,83 | 0,00 | – 110 290,83 | |||||
SI | Rozliczenie rachunków | 2008 | Kwoty nieodzyskane z powodu błędów w populacji EFRG objętej ZSZiK | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 8 014,42 | 0,00 | – 8 014,42 |
Ogółem SI | EUR | – 8 014,42 | 0,00 | – 8 014,42 | |||||
6 7 0 1 Total | GBP | – 45 899,58 | 0,00 | – 45 899,58 | |||||
| PLN | – 9 462 163,58 | – 298 039,22 | – 9 164 124,36 | |||||
| EUR | – 421 619 146,82 | – 76 752,00 | – 421 542 394,82 | |||||
POZYCJA W BUDŻECIE: 6 7 1 1
| |||||||||
MS | Środek | Rok budżetowy | Uzasadnienie | Rodzaj | % | Waluta | Kwota | Odliczenia | Skutki finansowe |
DE | Rozliczenie rachunków | 2008 | Znane błędy w populacji EFRG objętej ZSZiK | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 4 599,05 | 0,00 | – 4 599,05 |
DE | Rozliczenie rachunków | 2008 | Znane błędy w populacji EFRG nieobjętej ZSZiK | JEDNORAZOWA |
| EUR | – 99 505,49 | 0,00 | – 99 505,49 |
DE | Rozliczenie rachunków | 2007 | Nadpłaty w EFRROW | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 6 422,93 | 0,00 | – 6 422,93 |
Ogółem DE | EUR | – 110 527,47 | 0,00 | – 110 527,47 | |||||
EE | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW Oś 1+3 – środki przeznaczone na inwestycje (2007–2013) | 2008 | Niedociągnięcia w kontroli | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 219 399,90 | 0,00 | – 219 399,90 |
EE | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW Oś 1+3 – środki przeznaczone na inwestycje (2007– 2013) | 2009 | Niedociągnięcia w kontroli | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 432 949,15 | 0,00 | – 432 949,15 |
EE | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW Oś 4 LEADER (2007–2013) | 2009 | Niedociągnięcia w kontroli | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 54 631,06 | 0,00 | – 54 631,06 |
EE | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW Oś 4 LEADER (2007–2013) | 2010 | Niedociągnięcia w kontroli | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 90 905,20 | 0,00 | – 90 905,20 |
Ogółem EE | EUR | – 797 885,31 | 0,00 | – 797 885,31 | |||||
IT | Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW Oś 2 (2007– 2013, środki obszarowe) | 2008 | Opóźnione kontrole na miejscu w odniesieniu do działań rolnośrodowiskowych, art. 25 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 796/2004 nie był przestrzegany przy ogłoszaniu kontroli na miejscu w regionie Apulia | STAWKA RYCZAŁTOWA | 2,00 % | EUR | – 46 958,00 | 0,00 | – 46 958,00 |
Ogółem IT | EUR | – 46 958,00 | 0,00 | – 46 958,00 | |||||
PL | Zasada wzajemnej zgodności | 2008 | Niektóre zasady dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska nie zostały określone (rok składania wniosków 2007) | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 1 577 692,31 | 0,00 | – 1 577 692,31 |
PL | Zasada wzajemnej zgodności | 2009 | Niektóre zasady dobrej kultury rolnej zgodnej z ochroną środowiska nie zostały określone (rok składania wniosków 2007) | STAWKA RYCZAŁTOWA | 5,00 % | EUR | – 2 873,42 | 0,00 | – 2 873,42 |
Ogółem PL | EUR | – 1 580 565,73 | 0,00 | – 1 580 565,73 | |||||
PT | Rozliczenie rachunków | 2008 | Błąd najbardziej prawdopodobny | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 507 308,00 | 0,00 | – 507 308,00 |
PT | Rozliczenie rachunków | 2008 | Błąd systematyczny | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 897 367,00 | 0,00 | – 897 367,00 |
PT | Rozliczenie rachunków | 2008 | Błąd systematyczny – RURIS | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 590,00 | 0,00 | – 590,00 |
Ogółem PT | EUR | – 1 405 265,00 | 0,00 | – 1 405 265,00 | |||||
SI | Rozliczenie rachunków – rozliczenie finansowe | 2008 | Znane błędy stwierdzone podczas kontroli kompletności załącznika II oraz IIIA | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 6 010,62 | 0,00 | – 6 010,62 |
Ogółem SI | EUR | – 6 010,62 | 0,00 | – 6 010,62 | |||||
6 7 1 1 Ogółem | EUR | – 3 947 212,13 | 0,00 | – 3 947 212,13 | |||||
POZYCJA W BUDŻECIE: 05 07 01 07
| |||||||||
MS | Środek | Rok budżetowy | Uzasadnienie | Rodzaj | % | Waluta | Kwota | Odliczenia | Skutki finansowe |
RO | Audyt finansowy – płatności po terminie i terminy płatności | 2009 | Płatności po terminie | JEDNORA ZOWA |
| EUR | – 7 674 175,73 | – 9 399 922,54 | 1 725 746,81 |
Ogółem RO | EUR | – 7 674 175,73 | – 9 399 922,54 | 1 725 746,81 | |||||
05 07 01 07 Ogółem | EUR | – 7 674 175,73 | – 9 399 922,54 | 1 725 746,81 |