Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2023 nr 18 str. 1
Wersja aktualna od 2023-01-20
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2023 nr 18 str. 1
Wersja aktualna od 2023-01-20
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2023/111

z dnia 18 stycznia 2023 r.

nakładające ostateczne cło antydumpingowe na przywóz kwasu tłuszczowego pochodzącego z Indonezji

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1036 z dnia 8 czerwca 2016 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z krajów niebędących członkami Unii Europejskiej (1) („rozporządzenie podstawowe"), w szczególności jego art. 9 ust. 4,

a także mając na uwadze, co następuje:

1. PROCEDURA

1.1. Wszczęcie postępowania

1.2. Zainteresowane strony

1.3. Uwagi dotyczące wszczęcia postępowania

1.4. Kontrola wyrywkowa

1.4.1. Kontrola wyrywkowa producentów unijnych

1.4.2. Kontrola wyrywkowa importerów

1.4.3. Kontrola wyrywkowa producentów eksportujących w Indonezji

1.5. Indywidualne badanie

1.6. Odpowiedzi na pytania zawarte w kwestionariuszu i wizyty weryfikacyjne

1.7. Okres objęty dochodzeniem i okres badany

1.8. Niewprowadzanie środków tymczasowych

1.9. Ujawnienie ustaleń

1.10. Wycofanie skargi

2. PRODUKT OBJĘTY DOCHODZENIEM, PRODUKT OBJĘTY POSTĘPOWANIEM I PRODUKT PODOBNY

2.1. Produkt objęty dochodzeniem

2.2. Produkt objęty postępowaniem

2.3. Produkt podobny

2.4. Argumenty dotyczące zakresu produktu

2.4.1. Destylat kwasów tłuszczowych uzyskiwany z oleju palmowego, ścieki z zakładów wytłaczania oleju palmowego, kwaśny olej uzyskiwany z oleju palmowego i kwas tłuszczowy uzyskiwany jako produkt uboczny

2.4.2. Kwas tłuszczowy produkowany z odpadów palmowych i wykorzystywany do produkcji biodiesla

2.4.3. Pozostałe rodzaje kwasów tłuszczowych

3. DUMPING

3.1. Wartość normalna

3.2. Cena eksportowa

3.3. Porównanie

3.4. Marginesy dumpingu

4. SZKODA

4.1. Definicja przemysłu Unii i produkcji unijnej

4.2. Konsumpcja w Unii

4.3. Przywóz z państwa, którego dotyczy postępowanie

4.3.1. Wielkość i udział w rynku przywozu z państwa, którego dotyczy postępowanie

4.3.2. Ceny przywozu z państwa, którego dotyczy postępowanie, oraz podcięcie cenowe/zaniżanie cen

4.4. Sytuacja gospodarcza przemysłu Unii

4.4.1. Uwagi ogólne

4.4.2. Wskaźniki makroekonomiczne

4.4.2.1. Produkcja, moce produkcyjne i wykorzystanie mocy produkcyjnych

4.4.2.2. Wielkość sprzedaży i udział w rynku

(224)

Wielkość sprzedaży i udział przemysłu Unii w rynku kształtowały się w okresie badanym następująco:

Tabela 5

Wielkość sprzedaży i udział w rynku

2018

2019

2020

Okres objęty dochodzeniem

Łączna wielkość sprzedaży na rynku unijnym obejmująca użytek własny (w tonach)

947 561

943 413

875 893

862 863

Indeks

100

100

92

91

Udział w rynku (w tym użytek własny) (%)

74,1

72,8

70,6

70,8

Indeks

100

98

95

95

Wykorzystanie na użytek własny

92 607

92 409

87 133

94 575

Indeks

100

100

94

102

Użytek własny jako % łącznej sprzedaży na rynku

9,8

9,8

9,9

11,0

Indeks

100

100

102

112

Sprzedaż na wolnym rynku

854 953

851 004

788 760

768 288

Indeks

100

100

92

90

Udział w rynku sprzedaży wolnorynkowej (%)

72,1

70,8

68,4

68,3

Indeks

100

98

95

95

Źródło:

koalicja przeciwko nieuczciwemu handlowi kwasem tłuszczowym

(225)

Tendencje w sprzedaży przemysłu Unii (w tym na użytek własny) były podobne do produkcji w okresie badanym. Wynika to z faktu, że produkcję w tym przemyśle napędzają zlecenia sprzedaży. Powierzchnia magazynowa jest zazwyczaj ograniczona, a z czasem jakość zapasów wyrobów gotowych może ulec pogorszeniu lub mogą one przestać odpowiadać specyfikacjom. Dlatego też zwykle utrzymuje się bardzo niski poziom zapasów.

(226)

W całym okresie badanym całkowita wielkość sprzedaży w Unii przemysłu Unii spadła o 9 %.

(227)

Wielkość sprzedaży unijnej na wolnym rynku w okresie badanym spadła o 10 %. W latach 2018-2019 wielkość sprzedaży w Unii była stabilna. Jednak od 2019 r. do okresu objętego dochodzeniem wielkość ta zmniejszyła się o 10 %.

(228)

Rynek sprzedaży wewnętrznej przemysłu Unii (wyrażony jako odsetek całkowitej sprzedaży unijnej obejmującej użytek własny) wynosił w całym okresie badanym około 10-11 %.

(229)

Udział sprzedaży unijnej w wolnym rynku spadł w okresie badanym z 72,1 % do 68,3 %, co stanowi spadek o 3,9 punktu procentowego lub o 5 %.

Wzrost

4.4.2.3. Zatrudnienie i wydajność

4.4.2.4. Wielkość marginesu dumpingu i poprawa sytuacji po wcześniejszym dumpingu

4.4.3. Wskaźniki mikroekonomiczne

4.4.3.1. Ceny i czynniki wpływające na ceny

4.4.3.2. Koszty pracy

4.4.3.3. Zapasy

4.4.3.4. Rentowność, przepływy środków pieniężnych, inwestycje, zwrot z inwestycji i zdolność do pozyskania kapitału

4.4.4. Wnioski dotyczące szkody

(255)

W okresie badanym odnotowano niewielką poprawę w zakresie zmian stanu zapasów i wykorzystania na użytek własny. Wzrost konsumpcji własnej ograniczył się do 2 %, a poziom zapasów się zmniejszył. W toku dochodzenia wykazano, że przywóz towarów po cenach dumpingowych nie ma bezpośredniego wpływu na wykorzystanie na użytek własny oraz że stan zapasów ma mniejsze znaczenie w branży kwasów tłuszczowych, która funkcjonuje głównie w oparciu o zamówienia. Oznacza to, że czynniki te nie są kluczowe w analizie szkody.

(256)

W okresie badanym odnotowano pozornie pozytywną tendencję dotyczącą niektórych innych wskaźników, takich jak ceny sprzedaży, rentowność, zwrot z inwestycji i inwestycje. W toku dochodzenia wykazano jednak, że pozytywne zmiany cen sprzedaży były związane ze zmianą cen surowców, które znacznie wzrosły w tym okresie. Również umiarkowana poprawa rentowności i zwrotu z inwestycji nie zmieniła faktu, że wyniki w okresie badanym utrzymały się na poziomie nieodpowiednim do zapewnienia rentowności przemysłu Unii w perspektywie średnio- i długoterminowej (zob. również motywy 266-269).

(257)

W praktyce niska rentowność w połączeniu z tendencjami w zakresie cen sprzedaży i kosztów produkcji wyraźnie wskazują na tłumienie cen. W szczególności w całym okresie badanym, kiedy przywóz towarów po cenach dumpingowych utrzymywał się na wyższym poziomie i odbywał się po niskich cenach, przemysł Unii nie był w stanie podnieść cen do poziomu, który pozwoliłby na pokrycie kosztów i osiągnięcie docelowej marży zysku (6 %).

(258)

Pomimo utrzymywania jak najwyższych nakładów inwestycyjnych w celu zachowania wydajności przemysł Unii wyraźnie nie osiągał wystarczających zysków, aby zachęcić do inwestycji w rozwój przedsiębiorstw w okresie badanym, a w szczególności w okresie objętym dochodzeniem. Pogorszenie sytuacji gospodarczej przemysłu Unii nastąpiło na rynku, na którym konsumpcja jest stosunkowo stabilna (spadek konsumpcji w 2020 r. i w okresie objętym dochodzeniem był w dużej mierze przejściowy ze względu na wpływ pandemii COVID-19). Udział przemysłu Unii w rynku w okresie badanym zmniejszył się o 5 %, tj. z 72,1 % w 2018 r. do 68,3 % w okresie objętym dochodzeniem.

(259)

Chociaż szkoda w niniejszym dochodzeniu obejmowała głównie cenę i wskaźniki wydajności, takie jak rentowność i zdolność do pozyskania kapitału, przemysł Unii ucierpiał również na skutek spadku przeanalizowanych wskaźników dotyczących wielkości. W okresie badanym odnotowano spadek produkcji, mocy produkcyjnych, wykorzystania mocy produkcyjnych, wielkości sprzedaży i udziału w rynku unijnym. Ponadto odnotowano również spadek w zakresie zatrudnienia i wydajności, co było związane z niższym poziomem produkcji i wielkości sprzedaży.

Uwagi przedłożone po ujawnieniu informacji

5. ZWIĄZEK PRZYCZYNOWY

5.1. Wpływ przywozu towarów po cenach dumpingowych

5.2. Wpływ pozostałych czynników

5.2.1. Przywóz z państw trzecich

5.2.2. Wyniki wywozu przemysłu Unii

5.2.3. Konsumpcja

5.2.4. Kwestie dotyczące surowców

5.2.5. Domniemana niedostateczna wydajność przemysłu Unii

5.2.6. Wykorzystanie na użytek własny

5.3. Wnioski w sprawie związku przyczynowego

6. POZIOM ŚRODKÓW

6.1. Margines zaniżania cen

6.2. Badanie marginesu wystarczającego do usunięcia szkody poniesionej przez przemysł Unii

7. INTERES UNII

7.1. Interes Unii zgodnie z art. 7 ust. 2b rozporządzenia podstawowego

7.2. Wolne moce produkcyjne w państwie wywozu

7.3. Konkurencja w zakresie surowców

7.4. Wpływ na łańcuchy dostaw przedsiębiorstw unijnych

7.5. Wnioski dotyczące interesu Unii zgodnie z art. 7 ust. 2b rozporządzenia podstawowego

7.6. Interes Unii zgodnie z art. 21 rozporządzenia podstawowego

7.7. Interes przemysłu Unii

7.8. Interes niepowiązanych importerów lub przedsiębiorstw handlowych

7.9. Interes użytkowników

7.9.1. Uwagi ogólne dotyczące interesu użytkowników po ostatecznym ujawnieniu

a) duże grupy wielonarodowe

b) mniejsze przedsiębiorstwa i grupy

7.9.2. Uwagi dotyczące zakłócenia rynku i problemów z dostawami

7.9.3. Wniosek dotyczący interesu użytkowników

7.10. Interes dostawców

7.11. Wnioski dotyczące interesu Unii

8. OSTATECZNE ŚRODKI ANTYDUMPINGOWE

9. PRZEPISY KOŃCOWE

(508)

Zgodnie z art. 109 rozporządzenia (UE, Euratom) 2018/1046 (64), gdy kwotę należy zwrócić w następstwie wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, do wypłaty należnych odsetek wykorzystuje się stopę stosowaną przez Europejski Bank Centralny w odniesieniu do jego podstawowych operacji refinansujących, opublikowaną w serii C Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, obowiązującą pierwszego dnia kalendarzowego każdego miesiąca.

(509)

Wszystkie zainteresowane strony zostały poinformowane o istotnych faktach i ustaleniach, na podstawie których zamierzano zalecić wprowadzenie ostatecznych środków antydumpingowych. Wyznaczono również stronom termin do przedstawienia uwag dotyczących ujawnionych informacji.

(510)

Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ustanowionego na mocy art. 15 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2016/1036,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł 1

1. Wprowadza się ostateczne cło antydumpingowe na przywóz kwasów tłuszczowych o długości łańcucha węglowego C6, C8, C10, C12, C14, C16 lub C18, których liczba jodowa wynosi poniżej 105 g/100 g, i o stosunku wolnych kwasów tłuszczowych do trójglicerydów (stopień rozszczepienia) wynoszącym co najmniej 97 %, w tym:

-

pojedynczy kwas tłuszczowy (zwany również „czystą frakcją"), oraz

-

mieszanki zawierające kombinację dwóch lub kilku długości łańcuchów węglowych,

z wyłączeniem kwasów tłuszczowych certyfikowanych w ramach dobrowolnego systemu (65) produkcji zrównoważonych biopaliw, biopłynów i paliw z biomasy uznanego przez Komisję Europejską na podstawie art. 30 ust. 4 dyrektywy (UE) 2018/2001 lub krajowego systemu certyfikacji ustanowionego na podstawie art. 30 ust. 6 tej samej dyrektywy, obecnie objętych kodami CN ex 2915 70 40, ex 2915 70 50, ex 2915 90 30, ex 2915 90 70, ex 2916 15 00, ex 3823 11 00, ex 3823 12 00, ex 3823 19 10 i ex 3823 19 90 (kodami TARIC: 2915704095, 2915705010, 2915903095, 2915907095, 2916150010, 3823110020, 3823110070, 3823120020, 3823120070, 3823191030, 3823191070, 3823199070 i 3823199095) i pochodzących z Indonezji.

2. Stawki ostatecznego cła antydumpingowego mające zastosowanie do ceny netto na granicy Unii, przed ocleniem, dla produktu opisanego w ust. 1 i wytwarzanego przez wymienione przedsiębiorstwa, są następujące:

Przedsiębiorstwo

Ostateczne cło antydumpingowe

Dodatkowy kod TARIC

P.T. Musim Mas

46,4 %

C880

P.T. Wilmar Nabati Indonesia

15,2 %

C881

Pozostałe przedsiębiorstwa współpracujące wymienione w załączniku

26,6 %

Zob. załącznik.

Wszystkie pozostałe przedsiębiorstwa

46,4 %

C999

3. Stosowanie indywidualnych stawek celnych ustalonych dla przedsiębiorstw wymienionych w ust. 2 uwarunkowane jest przedstawieniem organom celnym państw członkowskich ważnej faktury handlowej, która musi zawierać opatrzone datą oświadczenie podpisane przez pracownika podmiotu wystawiającego taką fakturę, z podaniem jego imienia, nazwiska i stanowiska, przy czym takie oświadczenie sporządza się w sposób następujący: „Ja, niżej podpisany, poświadczam, że (ilość) (produktu objętego postępowaniem) sprzedana na wywóz do Unii Europejskiej objęta niniejszą fakturą została wytworzona przez (nazwa i adres przedsiębiorstwa) (dodatkowy kod TARIC) w [państwie, którego dotyczy postępowanie]. Oświadczam, że informacje zawarte w niniejszej fakturze są pełne i zgodne z prawdą". W przypadku nieprzedstawienia takiej faktury obowiązuje cło mające zastosowanie do wszystkich pozostałych przedsiębiorstw.

4. W przypadku gdy towary zostały uszkodzone przed wprowadzeniem do swobodnego obrotu, w związku z czym cena faktycznie zapłacona lub należna jest ustalana w drodze proporcjonalnego podziału w celu określenia wartości celnej na podstawie art. 131 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2015/2447 (66), wysokość cła antydumpingowego obliczoną na podstawie określonych powyżej stawek pomniejsza się o odsetek, który odpowiada proporcjonalnemu podziałowi ceny faktycznie zapłaconej lub należnej.

5. O ile nie określono inaczej, zastosowanie mają obowiązujące przepisy dotyczące należności celnych.

Artykuł 2

Jeżeli nowy producent eksportujący z Indonezji przekaże Komisji wystarczające dowody, załącznik można zmienić poprzez dodanie tego nowego producenta eksportującego do wykazu współpracujących przedsiębiorstw nieobjętych próbą, a więc podlegających odpowiedniej średniej ważonej stawce cła antydumpingowego, mianowicie 26,6 %. Nowy producent eksportujący przedstawia dowody potwierdzające, że:

a)

nie dokonywał wywozu towarów opisanych w art. 1 ust. 1 pochodzących z Indonezji w okresie objętym dochodzeniem (od 1 października 2020 r. do 30 września 2021 r.);

b)

nie jest powiązany z żadnym eksporterem ani producentem podlegającym środkom wprowadzonym niniejszym rozporządzeniem; oraz

c)

faktycznie dokonał wywozu towarów opisanych w art. 1 ust. 1 pochodzących z Indonezji albo stał się stroną nieodwołalnego zobowiązania umownego do wywozu znaczącej ilości do Unii po okresie objętym dochodzeniem.

Artykuł 3

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 18 stycznia 2023 r.

W imieniu Komisji

Ursula VON DER LEYEN

Przewodnicząca


(1) Dz.U. L 176 z 30.6.2016, s. 21.

(2) Zawiadomienie o wszczęciu postępowania antydumpingowego dotyczącego przywozu kwasu tłuszczowego pochodzącego z Indonezji (Dz.U. C 482 z 30.11.2021, s. 5).

(3) Zawiadomienie o wszczęciu postępowania antysubsydyjnego dotyczącego przywozu kwasu tłuszczowego pochodzącego z Indonezji (Dz.U. C 195 z 13.5.2022, s. 11).

(4) Sformułowanie „objęci próbą producenci eksportujący" powinno brzmieć „nieobjęci próbą producenci eksportujący wnioskujący o indywidualne badanie", jak wyjaśniono w motywie 44.

(5) https://trade.ec.europa.eu/tdi/case_details.cfm?id=2564

(6) Sprawozdanie zespołu orzekającego, Meksyk - Łączniki rur i przewodów rurowych, WT/DS331/R, przyjęte w dniu 24 lipca 2007 r., DSR 2007:IV, s. 1207, pkt 7.347. Zgodnie z orzecznictwem WTO sądy UE również przyjęły takie samo stanowisko w odniesieniu do równoległego przepisu zawartego w art. 5 ust. 4 rozporządzenia podstawowego, w szczególności w wyroku z dnia 10 marca 2009 r., Interpipe Niko Tube i Interpipe NTRP/Rada, T-249/06, EU:T:2009:62, pkt 139.

(7) Sprawozdanie Stałego Organu Apelacyjnego, WE - Elementy złączne (Chiny), WT/DS397/AB/R, przyjęte w dniu 28 lipca 2011 r., DSR 2011:VII, s. 3995, pkt 425.

(8) Tamże, s. 430 i 454.

(9) Decyzja wykonawcza Komisji (UE) 2019/1146 z dnia 4 lipca 2019 r. w sprawie zakończenia postępowania antydumpingowego dotyczącego przywozu grodzic z walcowanych na gorąco arkuszy stalowych pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej (Dz.U. L 181 z 5.7.2019, s. 89) oraz decyzja wykonawcza Komisji (UE) 2019/266 z dnia 14 lutego 2019 r. w sprawie zakończenia postępowania antydumpingowego dotyczącego przywozu szkła solarnego pochodzącego z Malezji (Dz.U. L 44 z 15.2.2019, s. 31).

(10) Decyzja Komisji 2007/430/WE z dnia 19 czerwca 2007 r. w sprawie zakończenia postępowania antydumpingowego dotyczącego przywozu syntetycznych włókien odcinkowych z poliestrów (PSF) pochodzących z Malezji i Tajwanu oraz zwolnienia kwot zabezpieczonych z tytułu nałożenia ceł tymczasowych (Dz.U. L 160 z 21.6.2007, s. 30) („decyzja w sprawie PSF").

(11) Wyrok z dnia 11 lipca 2013 r., Philips Lighting Poland and Philips Lighting BV/Rada, T-469/07, EU:T:2013:370, pkt 87. W tym przypadku wniosek nie został wycofany. Niektórzy producenci unijni, którzy poparli wniosek, gdy skontaktowano się z nimi przed wszczęciem postępowania („postępowanie w przedmiotowej sprawie"), postanowili na późniejszym etapie zmienić stanowisko i wyrazić sprzeciw wobec środków w trakcie samego dochodzenia. W rezultacie poziom sprzeciwu wobec sprawy był wyższy niż poziom poparcia ze strony produkcji unijnej. Komisja ostatecznie zadecydowała, że jest uprawniona do kontynuowania dochodzenia i wprowadzenia środków w takich okolicznościach poprzez analogię do wycofania skargi na podstawie art. 9 ust. 1 rozporządzenia podstawowego.

(12) Wykaz dobrowolnych systemów i krajowych systemów certyfikacji uznanych przez Komisję jest dostępny na stronie internetowej: https://energy.ec.europa.eu/topics/renewable-energy/bioenergy/voluntary-schemes_en

(13) Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/2001 z dnia 11 grudnia 2018 r. w sprawie promowania stosowania energii ze źródeł odnawialnych (wersja przekształcona) (Dz.U. L 328 z 21.12.2018, s. 82), dostępna pod adresem: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A02018L2001-20220607&qid=1657211934884

(14) Przepisy rozporządzenia REACH. Wersja skonsolidowana rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH) obejmuje wszystkie zmiany i sprostowania wprowadzone do rozporządzenia REACH do daty podanej na pierwszej stronie rozporządzenia.

(15) Proces, który za pośrednictwem katalizatora umożliwia bezpośrednie wykorzystanie kwasów tłuszczowych (zamiast stosowania olejów) i metanolu do produkcji biodiesla.

(16) Zob. dyrektywa (UE) 2018/2001.

(17) Zob. dyrektywa (UE) 2018/2001.

(18) Zob. dyrektywa (UE) 2018/2001.

(19) Zob. dyrektywa (UE) 2018/2001.

(20) Zob. dyrektywa (UE) 2018/2001.

(21) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1881/2006 z dnia 19 grudnia 2006 r. ustalające najwyższe dopuszczalne poziomy niektórych zanieczyszczeń w środkach spożywczych (Dz.U. L 364 z 20.12.2006, s. 5).

(22) Kod TARIC dotyczący kwasu oleinowego nie zawiera rozróżnienia ze względu na klasę jakości, przy czym przywóz kwasu oleinowego z Indonezji do Unii ma miejsce.

(23) Decyzja 2007/430/WE.

(24) https://www.ioioleo.de/wp-content/uploads/2021/01/IOI_BASIC_OLEO.pdf

(25) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1069/2009 z dnia 21 października 2009 r. określające przepisy sanitarne dotyczące produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego, nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi, i uchylające rozporządzenie (WE) nr 1774/2002 (rozporządzenie o produktach ubocznych pochodzenia zwierzęcego) (Dz.U. L 300 z 14.11.2009, s. 1).

(26) Skarga, pkt 41.

(27) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2020/1336 z dnia 25 września 2020 r. nakładającego ostateczne cła antydumpingowe na przywóz niektórych (poli)alkoholi winylowych pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej (Dz.U. L 315 z 29.9.2020, s. 1), motyw 352.

(28) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/1688 z dnia 8 października 2019 r. nakładające ostateczne cło antydumpingowe i stanowiące o ostatecznym pobraniu cła tymczasowego nałożonego na przywóz mieszanin mocznika i azotanu amonu pochodzących z Rosji, Trynidadu i Tobago oraz Stanów Zjednoczonych Ameryki (Dz.U. L 258 z 9.10.2019, s. 21).

(29) Wyrok z dnia 5 października 1988 r., Silver Seiko Limited i in./Rada Wspólnot Europejskich, sprawy połączone C-273/85 i C-107/86, ECLI:EU:C:1988:466, pkt 16.

(30) Sprawozdanie Stałego Organu Apelacyjnego, WE - Elementy złączne (Chiny) (art. 21.5 - Chiny), WT/DS397/AB/RW i Add.1, przyjęte w dniu 12 lutego 2016 r., DSR 2016:I, s. 7, pkt 5.260-5.282.

(31) Rozporządzenie wykonawcze Rady (UE) nr 1194/2013 z dnia 19 listopada 2013 r. nakładające ostateczne cło antydumpingowe i stanowiące o ostatecznym pobraniu tymczasowego cła nałożonego na przywóz biodiesla pochodzącego z Argentyny i Indonezji (Dz.U. L 315 z 26.11.2013, s. 2).

(32) Wyrok z dnia 15 września 2016 r., Musim Mas/Rada, T-80/14, EU:T:2016:504, pkt 94.

(33) Wyrok z dnia 15 września 2016 r., Pelita Agung Agrindustri/Rada, T-121/14, EU:T:2016:500, pkt 74.

(34) Wyrok z dnia 15 września 2016 r., Wilmar Bioenergi Indonesia i Wilmar Nabati Indonesia/Rada, T-139/14, EU:T:2016:499, pkt 101.

(35) Sprawozdanie zespołu orzekającego, UE - Biodiesel (Indonezja), WT/DS480/R i Add.1, przyjęte w dniu 28 lutego 2018 r., DSR 2018:II, s. 605, pkt 8.1 lit. a)-d).

(36) https://www.lmc.co.uk/oleochemicals/

(37) IHS Markit Chemical Economics Handbook, opublikowany w czerwcu 2021: „Chiny kontynentalne, Europa Zachodnia i Ameryka Północna są głównymi rynkami konsumenckimi. W przeszłości wzrost konsumpcji kwasów tłuszczowych był zbliżony do wzrostu PKB w regionach ich konsumpcji" (https://ihsmarkit.com/products/natural-fatty-acids-chemical-economics-handbook.html).

(38) Industry ARC Fatty Acid Market Forecast (2021-2026): „Ponadto z powodu epidemii COVID-19 produkcja, konsumpcja, przywóz i wywóz kwasów tłuszczowych były również utrudnione. Te liczne skutki pandemii COVID-19 sprawiły, że w 2020 r. rynek kwasów tłuszczowych dalej borykał się z problemami. Popyt na kwasy tłuszczowe powinien jednak wzrosnąć przed końcem 2021 r. dzięki dynamicznemu rozwojowi sektora produktów higieny osobistej i sektora środków czystości". (http://www.industryarc.com/Report/15848/fatty-acid-market.html).

(39) OFI Magazine, „Strong demand forecast for oleochemicals" [„Prognozowany silny popyt na wyroby oleochemiczne"], 9 lipca 2021 r., https://www.ofimagazine.com/news/strong-demand-forecast-for-oleochemicals

(40) Nadwyżkę operacyjną brutto (lub zyski) określa się jako wartość dodaną pomniejszoną o koszty personelu. Jest to nadwyżka uzyskana z działalności operacyjnej po skorygowaniu o nakłady pracy. W przemyśle chemicznym nadwyżka ta stanowi ponad 11 % obrotu, https://www.francechimie.fr/media/52b/the-european-chemical-industry-facts-and-figures-2020.pdf

(41) CSIMarket, „Chemical Manufacturing Industry Profitability" [„Rentowność przemysłu produkcji chemicznej"], https://csimarket.com/Industry/industry_Profitability_Ratios.php?ind=101&hist=4

(42) Objęci próbą producenci unijni odpowiadają za około 60 % produkcji i sprzedaży unijnej.

(43) Komisja zauważa również, że niska cena surowców wynika z zakłóceń ekonomicznych na rynku indonezyjskim. Zob. motywy 392-400.

(44) https://www.ssas.co.id/wp-content/uploads/2020/10/166-PMK.010-2020.pdf (wyłącznie w języku indonezyjskim, ostatni dostęp 10 lipca 2022 r.).

(45) https://jdih.kemenkeu.go.id/FullText/2020/57~PMK.05~2020Per.pdf (wyłącznie w języku indonezyjskim, ostatni dostęp 10 lipca 2022 r.).

(46) https://jdih.kemenkeu.go.id/download/30a94928-f217-48ee-934e-c2be549f350f/76~PMK.05~2021Per.pdf (wyłącznie w języku indonezyjskim, ostatni dostęp 10 lipca 2022 r.).

(47) https://kpbn.co.id/home.html?lang=1

(48) https://www.gtis.com/gta/

(49) Malezyjska Rada ds. Oleju Palmowego https://bepi.mpob.gov.my/admin2/price_local_daily_view_cpo_msia.php?more=Y&jenis=1Y&tahun=2020 oraz https://bepi.mpob.gov.my/index.php/en/?option=com_content&view=article&id=1033&Itemid=136

(50) CRUDE PALM OIL - CIF ROTTERDAM Spot Historische Prijzen - Investing.com https://nl.investing.com/commodities/crude-palm-oil-cif-rotterdam-futures-historical-data

(51) https://gapki.id/en/news/19196/october-1-2020-commodity-price-position-at-the-closing-of-physical-exchange-market

(52) Pismo to jest dostępne w dokumentacji udostępnionej do wglądu, nr zapisu t22.004777.

(53) Zob. sprawozdanie roczne P&G za 2021 r., sprawozdanie roczne Henkel za 2021 r. oraz sprawozdanie roczne Unilever za 2021 r.: https://assets.ctfassets.net/oggad6svuzkv/4Jv0tM2D5D4uo9fpGkFINt/51f922cfc331f8cd887e86f5dca2a59f/2021_annual_report.pdf

https://www.henkel.com/resource/blob/1616958/8a9ca447fca79ec3ad39d8e5192a1fb6/data/2021-annual-report.pdf

https://www.unilever.com/files/92ui5egz/production/e582e46a7f7170fd10be32cf65113b738f19f0c2.pdf

(54) Zob. s. 39 sprawozdania rocznego P&G za 2021 r.:

https://assets.ctfassets.net/oggad6svuzkv/4Jv0tM2D5D4uo9fpGkFINt/51f922cfc331f8cd887e86f5dca2a59f/2021_annual_report.pdf

(55) Zob. s. 19 sprawozdania rocznego P&G za 2021 r.

(56) Zob. s. 92 sprawozdania rocznego Henkel za 2021 r.:

https://www.henkel.com/resource/blob/1616958/8a9ca447fca79ec3ad39d8e5192a1fb6/data/2021-annual-report.pdf

(57) Zob. s. 122 sprawozdania rocznego Unilever za 2021 r.:

https://www.unilever.com/files/92ui5egz/production/e582e46a7f7170fd10be32cf65113b738f19f0c2.pdf

(58) Zob. s. 122 sprawozdania rocznego Unilever za 2021 r.

(59) 32,9 % to stawka cła antydumpingowego mająca zastosowanie do wszystkich pozostałych przedsiębiorstw współpracujących, wskazana w dokumencie dotyczącym ostatecznego ujawnienia.

(60) Decyzja Komisji 2013/423/UE z dnia 2 sierpnia 2013 r. przyjmująca zobowiązanie złożone w związku z postępowaniem antydumpingowym dotyczącym przywozu modułów fotowoltaicznych z krzemu krystalicznego i głównych komponentów (tj. ogniw i płytek) pochodzących lub wysyłanych z Chińskiej Republiki Ludowej (Dz.U. L 209 z 3.8.2013, s. 26).

(61) Sprawozdanie zespołu orzekającego, WE - Bielizna pościelowa, WT/DS141/R, przyjęte 12 marca 2001 r., zmienione sprawozdaniem Stałego Organu Apelacyjnego WT/DS141/AB/R, DSR 2001:VI, s. 2077, pkt 6.233.

(62) Rozporządzenie Rady (UE) 2021/2283 z dnia 20 grudnia 2021 r. otwierające i ustalające sposób zarządzania autonomicznymi kontyngentami taryfowymi Unii na niektóre produkty rolne i przemysłowe oraz uchylające rozporządzenie (UE) nr 1388/2013 (Dz.U. L 458 z 22.12.2021, s. 33).

(63) Rozporządzenie Rady (UE) 2022/972 z dnia 17 czerwca 2022 r. w sprawie zmiany rozporządzenia (UE) 2021/2283 otwierającego i ustalającego sposób zarządzania autonomicznymi kontyngentami taryfowymi Unii na niektóre produkty rolne i przemysłowe (Dz.U. L 167 z 24.6.2022, s. 10).

(64) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) 2018/1046 z dnia 18 lipca 2018 r. w sprawie zasad finansowych mających zastosowanie do budżetu ogólnego Unii, zmieniające rozporządzenia (UE) nr 1296/2013, (UE) nr 1301/2013, (UE) nr 1303/2013, (UE) nr 1304/2013, (UE) nr 1309/2013, (UE) nr 1316/2013, (UE) nr 223/2014 i (UE) nr 283/2014 oraz decyzję nr 541/2014/UE, a także uchylające rozporządzenie (UE, Euratom) nr 966/2012 (Dz.U. L 193 z 30.7.2018, s. 1).

(65) Wykaz dobrowolnych systemów uznanych przez Komisję jest dostępny pod adresem: https://energy.ec.europa.eu/topics/renewable-energy/bioenergy/voluntary-schemes_en

(66) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2015/2447 z dnia 24 listopada 2015 r. ustanawiające szczegółowe zasady wykonania niektórych przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 952/2013 ustanawiającego unijny kodeks celny (Dz.U. L 343 z 29.12.2015, s. 558).


ZAŁĄCZNIK

Indonezyjscy współpracujący producenci eksportujący nieobjęci próbą:

Nazwa

Dodatkowy kod TARIC

P.T. Nubika Jaya

P.T. Permata Hijau Palm Oleo

C882

P.T. Unilever Oleochemical Indonesia

C883

P.T. Soci Mas

P.T. Energi Sejahtera Mas

C884

P.T. Ecogreen Oleochemicals

C885

P.T. Apical Kao Chemicals

P.T. Sari Dumai Sejati

P.T. Kutai Refinery Nusantara

P.T. Sari Dumai Oleo

P.T. Padang Raya Cakrawala

P.T. Asianagro Agung Jaya

C886

P.T. Domas Agrointi Prima

C887

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00