ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2025/329
z dnia 19 lutego 2025 r.
cofające zwolnienie z cła antydumpingowego na podstawowe części rowerowe przyznane Solo International Oy
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1036 z dnia 8 czerwca 2016 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z krajów niebędących członkami Unii Europejskiej (1) („rozporządzenie podstawowe”), w szczególności jego art. 13 ust. 4 i art. 14 ust. 5,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 71/97 z dnia 10 stycznia 1997 r. rozszerzające ostateczne cło antydumpingowe nałożone rozporządzeniem (EWG) nr 2474/93 na rowery pochodzące z Chińskiej Republiki Ludowej na przywóz niektórych części rowerowych z Chińskiej Republiki Ludowej oraz stanowiące o ostatecznym pobraniu rozszerzonego cła w przypadku takiego przywozu zarejestrowanego na mocy rozporządzenia (WE) nr 703/96 (2), w szczególności jego art. 3,
uwzględniając rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2020/45 z dnia 20 stycznia 2020 r. zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) 2019/1379 w odniesieniu do rozszerzenia cła antydumpingowego nałożonego na przywóz rowerów pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej na przywóz niektórych części rowerowych pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej rozporządzeniem Rady (WE) nr 71/97 (3),
uwzględniając rozporządzenie Komisji (WE) nr 88/97 z dnia 20 stycznia 1997 r. w sprawie zezwolenia na zwolnienie przywozu niektórych części rowerowych pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej z rozszerzenia, na mocy rozporządzenia Rady (WE) nr 71/97, cła antydumpingowego nałożonego rozporządzeniem Rady (EWG) nr 2474/93 (4) („rozporządzenie w sprawie wyłączeń grupowych”), w szczególności jego art. 10,
a także mając na uwadze, co następuje:
1. PROCEDURA
1.1. Obowiązujące środki i zwolnienie
| (1) | Obecnie obowiązującym środkiem jest ostateczne cło antydumpingowe nałożone rozporządzeniem (WE) nr 71/97 i przedłużone rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2020/45. |
| (2) | Zgodnie z decyzją wykonawczą Komisji (UE) 2015/2362 (5), zmienioną decyzją wykonawczą Komisji (UE) 2022/1461 (6), przywóz zgłoszony do swobodnego obrotu przez Solo International Oy lub w jego imieniu, o dodatkowym kodzie TARIC B940, jest zwolniony z płatności ceł antydumpingowych wspomnianych w motywie 1. |
1.2. Wszczęcie dochodzenia z urzędu
| (3) | Po ustaleniu i po poinformowaniu państw członkowskich, że istnieją wystarczające dowody uzasadniające wszczęcie dochodzenia na podstawie art. 9 rozporządzenia Komisji (WE) nr 88/97 („rozporządzenie w sprawie zwolnienia”), Komisja wszczęła dochodzenie przeglądowe w celu ustalenia, czy Solo International Oy wypełnia swoje obowiązki wynikające z art. 8 rozporządzenia w sprawie zwolnienia lub czy dokonuje błędnych zgłoszeń celnych, oraz poddania przywozu (dodatkowy kod TARIC B940) tego przedsiębiorstwa obowiązkowi rejestracji zgodnie z art. 14 ust. 5 rozporządzenia podstawowego. |
| (4) | Dochodzenie wszczęto 10 września 2024 r. rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2024/2384 (7) („rozporządzenie wszczynające”) . |
1.3. Produkt objęty przeglądem
| (5) | Produktem objętym przeglądem są podstawowe części rowerowe w rozumieniu rozporządzenia (WE) nr 71/97, zgłoszone do swobodnego obrotu przez Solo International Oy lub w jego imieniu (dodatkowy kod TARIC B940). |
1.4. Okres objęty dochodzeniem przeglądowym
| (6) | Dochodzenie objęło okres od 1 stycznia 2020 r. do 30 czerwca 2024 r. („okres objęty dochodzeniem przeglądowym”). |
1.5. Dochodzenie
| (7) | Komisja oficjalnie poinformowała Solo International Oy i fińskie organy celne o wszczęciu dochodzenia. Komisja przesłała kwestionariusze do Solo International Oy i fińskich organów celnych. |
| (8) | Zainteresowanym stronom dano możliwość przedstawienia uwag na piśmie oraz złożenia wniosku o posiedzenie wyjaśniające w terminie określonym w rozporządzeniu wszczynającym. |
2. COFNIĘCIE ZWOLNIENIA
| (9) | 8 października 2024 r. Solo International Oy poinformowało Komisję, że 7 października 2024 r. złożyło wniosek o ogłoszenie upadłości i zaprzestało działalności montażowej. |
| (10) | W związku z tym Komisja stwierdziła, że zwolnienie przyznane Solo International Oy powinno zostać cofnięte z dniem 7 października 2024 r., zgodnie z art. 10 rozporządzenia w sprawie zwolnienia. |
| (11) | Wynika z tego, że dochodzenie powinno zostać zamknięte. Nie należy pobrać ceł antydumpingowych od przywozu zarejestrowanego na podstawie art. 2 rozporządzenia wszczynającego. |
3. UJAWNIANIE INFORMACJI
| (12) | 2 grudnia 2024 r. Komisja poinformowała wszystkie zainteresowane strony o najważniejszych faktach i względach prowadzących do powyższego wniosku oraz wezwała je do przedstawienia uwag. Uwag nie otrzymano. |
| (13) | Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią komitetu ustanowionego w art. 15 ust. 1 rozporządzenia podstawowego, |
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
1. Zwolnienie z cła antydumpingowego na podstawowe części rowerowe określone w rozporządzeniu Rady (WE) nr 71/97, a mianowicie:
| - | Ramy pomalowane, anodyzowane, polerowane lub polakierowane (kod CN ex 8714 91 10 , kody TARIC 8714 91 10 31, 8714 91 10 35 i 8714 91 10 39) |
| - | Widelce przednie pomalowane, anodyzowane, polerowane lub polakierowane (kod CN ex 8714 91 30 , kody TARIC 8714 91 30 35 i 8714 91 30 39) |
| - | Przerzutki (kod CN ex 8714 99 50 , kody TARIC 8714 99 50 91 i 8714 99 50 99) |
| - | Mechanizm korbowy (kod CN ex 8714 96 30 , kod TARIC 8714 96 30 90) |
| - | Koła łańcuchowe wolnych kół (kod CN ex 8714 93 00 , kod TARIC 8714 93 00 19), również dostarczane w zestawach |
| - | Pozostałe hamulce (kod CN ex 8714 94 20 , kod TARIC 8714 94 20 99) |
| - | Dźwignie hamulców (kod CN ex 8714 94 90 , kod TARIC 8714 94 90 19), nawet dostarczane w zestawach |
| - | Pełne koła z dętkami, oponami, zębatkami lub bez (kod CN ex 8714 99 90 , kod TARIC 8714 99 90 19) |
| - | Kierownice (kod CN ex 8714 99 10 , kody TARIC 8714 99 10 89 i 8714 99 10 99), nawet dostarczane w połączeniu ze wspornikiem kierownicy, dźwigniami zmiany biegów lub hamulca przyznane Solo International Oy (dodatkowy kod TARIC B940) zostaje cofnięte ze skutkiem od dnia 7 października 2024 r. |
2. Nie pobiera się ceł antydumpingowych od przywozu zarejestrowanego na podstawie art. 2 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2024/2384.
Artykuł 2
Organom celnym poleca się zaprzestanie rejestracji przywozu ustanowionej zgodnie z art. 2 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2024/2384.
Artykuł 3
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 19 lutego 2025 r.
W imieniu Komisji
Przewodnicząca
Ursula VON DER LEYEN
(1) Dz.U. L 176 z 30.6.2016, s. 21.
(2) Dz.U. L 16 z 18.1.1997, s. 55.
(3) Dz.U. L 16 z 21.1.2020, s. 7.
(4) Dz.U. L 17 z 21.1.1997, s. 17.
(5) Decyzja wykonawcza Komisji (UE) 2015/2362 z dnia 15 grudnia 2015 r. dotycząca zwolnień z rozszerzonego cła antydumpingowego na niektóre części rowerowe pochodzące z Chińskiej Republiki Ludowej na podstawie rozporządzenia (WE) nr 88/97 (Dz.U. L 331 z 17.12.2015, s. 30).
(6) Decyzja wykonawcza Komisji (UE) 2022/1461 z dnia 26 sierpnia 2022 r. dotycząca zwolnień z rozszerzonego cła antydumpingowego na niektóre części rowerowe pochodzące z Chińskiej Republiki Ludowej na podstawie rozporządzenia (WE) nr 88/97 (Dz.U. L 229 z 5.9.2022, s. 69).
(7) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2024/2384 z dnia 9 września 2024 r. wszczynające przegląd sytuacji strony zwolnionej zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 88/97 i poddające przywóz od strony zwolnionej obowiązkowi rejestracji (Dz.U. L, 2024/2384, 10.9.2024, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2024/2384/oj).
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
